chiptuning 1.4 16V

Plaats reactie
ruben
Nuovo Arrivato
Berichten: 86
Lid geworden op: vr nov 14, 2008 17:57

chiptuning 1.4 16V

Bericht door ruben »

Beste allemaal,

Graag wil ik weten wie er zijn 1.4 16v getuned heeft en wat de ervaringen zijn.. heb verschillende topics gelezen en 12 pk winst is misschien weinig maar ik zelf zou meer trekkracht prettig vinden. inhalen en optrekken gaat niet echt super snel....

groet
Gebruikersavatar
Raptor
Junior Stato
Berichten: 355
Lid geworden op: wo jan 16, 2008 15:42

Re: chiptuning 1.4 16V

Bericht door Raptor »

Ik begrijp uit je vraag dat je de tuning topic(s) al hebt gelezen?
Het lijkt me dat je geen T-Jet bezit. Tuning is met de non-turbo's niet echt de moeite. Dus wellicht ff sparen en slim inruilen?
Je kan natuurlijk altijd ff bellen met de experts. Zie topic http://forum.grandepuntoclub.nl/viewtop ... 10#p106510
ABARTH Punto Evo.
BMC CDA
G-Tech Shortshifter
G-Tech GT560-cup S (black) uitlaat
Tuning door SAVALI
Gebruikersavatar
ed.de.vries
Membre D'Oro
Berichten: 1276
Lid geworden op: vr dec 01, 2006 0:09
Locatie: Grevenbicht

Re: chiptuning 1.4 16V

Bericht door ed.de.vries »

Hallo!! Mag ik u een raad geven, als u geen Turbo uitvoering heeft, zou ik niet aan een
zg: tuning beginnen, gezien de uitgave die u dan aan euro,s kwijt bent,en het resultaat,
in de "meeste" gevallen behoorlijk tegen zal vallen.Je merkt wel iets,maar het is niet zo dat
je de verwachte :DUW: in de rug zal krijgen.Bij een >super gunstig< resultaat kán het misschien
een pk,tje of 9a11 schelen,maar meestal zál het minder zijn!! En dan voor zoveel geld???.
Spaar lekker effe door en stap in de wereld van Turbo rijders, dan zijn er wel enkele goede
Tunners,die wél flink wat meer vermogen uit de blokjes halen.
Aan u de keuze uiteraard. s6 er mee.
:der ALTE: :wink:
ExTaxi
Membre D'Oro
Berichten: 1763
Lid geworden op: za jun 17, 2006 10:13
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Re: chiptuning 1.4 16V

Bericht door ExTaxi »

ruben schreef:Beste allemaal,

Graag wil ik weten wie er zijn 1.4 16v getuned heeft en wat de ervaringen zijn.. heb verschillende topics gelezen en 12 pk winst is misschien weinig maar ik zelf zou meer trekkracht prettig vinden. inhalen en optrekken gaat niet echt super snel....

groet
had je niet beter een proefrit kunnen maken voordat je 'm kocht?
Doorsparen voor een TJET is het enige advies.
Fiat Grande Punto 130 pk mJTD Sport
New Orleans Blue - Blue&Me - Interscope - getinte zijruiten - cruisecontrol - regensensor
ruben
Nuovo Arrivato
Berichten: 86
Lid geworden op: vr nov 14, 2008 17:57

Re: chiptuning 1.4 16V

Bericht door ruben »

Tja daar baal ik nu wel van achteraf vershil is blijkbaar slechts 1500 euro.

maar goed ik heb een motor om snel te rijden.. ;-) veeeeeel sneller dan welke punto ook ;-)
ben de 1.4 16v overigens wel gewend heb bijna 4 jaar in de vorige punto gereden
ik was tevreden en heb niet over de tjet nagedacht..

de nieuwe punto is ook weer zwaarder natuurlijk dus dat maakt wel een negatief verschil.

maar zou het tuning voor een positiever verbruik kunnen zorgen ik heb nu al bijna moeite om 1 op 12 te rijden..

groet
ExTaxi
Membre D'Oro
Berichten: 1763
Lid geworden op: za jun 17, 2006 10:13
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Re: chiptuning 1.4 16V

Bericht door ExTaxi »

lager verbruik na tuning is verkooppraatje, dat ga je niet realiseren.
Fiat Grande Punto 130 pk mJTD Sport
New Orleans Blue - Blue&Me - Interscope - getinte zijruiten - cruisecontrol - regensensor
Plaats reactie