H4 vervangen of Xenon?

DigitalPunk
Junior Stato
Berichten: 216
Lid geworden op: ma feb 18, 2008 9:35
Locatie: Voorburg

H4 vervangen of Xenon?

Bericht door DigitalPunk »

Ik heb jullie advies nodig....

Vandaag opgemerkt dat mijn koplamp het begeven heeft, maar aangezien dit al de 2e keer is in een jaar denk ik erover na om Xenon te installeren.
Wat zijn jullie meningen/ervaringen? H4 blijven vervangen of Xenon plaatsen en van het gezeur af zijn?

Merken/Prijzen zijn zeer welkom.

Dank alvast!
GP 1.9 Emotion mJTD 120 - EGR klep vervangen - Pioneer Subwoofer - Eibach verlaging 3cm - BMC CDA Box - Zwarte grille - Dorpellijsten - LED Achterlichten - Achterspoiler - Zwarte mistlampen - iPod interface - Alu pedalen - Madeno remap - Uitlaatsierstuk
Gebruikersavatar
Douwe
Senior Stato
Berichten: 682
Lid geworden op: zo jul 20, 2008 10:25
Locatie: Den Helder

Re: H4 vervangen of Xenon?

Bericht door Douwe »

Vreemd dat je H4 steeds stuk gaan.

Misschien een hele stomme suggestie, maar plaats je de lamp met schone handen en zorg je dat het lampenglas helemaal vetvrij is?

En Xenon het licht is voor jezelf prachtig voor andere bestuurders soms niet zo, maar ik weet niet hoe dat met de regelgeving zit. Het is ook lastig als je voor je APK de Xenon er elke keer uit moet halen.
Dan kan je met hetzelfde werk ook een lamp af en toe vervangen.

Verder kan ik je ook niet helpen en ik weet niet of je er wat aan hebt, succes in ieder geval.
Fiat Punto Edizione Cool TwinAir Turbo 100 Rock 'n Roll Blue
Volvo XC60 D5 FWD Momentum
DigitalPunk
Junior Stato
Berichten: 216
Lid geworden op: ma feb 18, 2008 9:35
Locatie: Voorburg

Re: H4 vervangen of Xenon?

Bericht door DigitalPunk »

Moet wel zeggen dat ik wel veel op de weg zit en de lampen dus altijd aan staan. 40.000 km per jaar.

Lampen heb ik geprobeerd niet met mijn vingers aan te raken, alleen bij de contactpunten, dus daar zal het niet aan liggen denk ik.
Laatste setje waren Philips Blue Visions.
GP 1.9 Emotion mJTD 120 - EGR klep vervangen - Pioneer Subwoofer - Eibach verlaging 3cm - BMC CDA Box - Zwarte grille - Dorpellijsten - LED Achterlichten - Achterspoiler - Zwarte mistlampen - iPod interface - Alu pedalen - Madeno remap - Uitlaatsierstuk
Gebruikersavatar
Douwe
Senior Stato
Berichten: 682
Lid geworden op: zo jul 20, 2008 10:25
Locatie: Den Helder

Re: H4 vervangen of Xenon?

Bericht door Douwe »

DigitalPunk schreef:Moet wel zeggen dat ik wel veel op de weg zit en de lampen dus altijd aan staan. 40.000 km per jaar.

Lampen heb ik geprobeerd niet met mijn vingers aan te raken, alleen bij de contactpunten, dus daar zal het niet aan liggen denk ik.
Laatste setje waren Philips Blue Visions.
Goede lampen en goede montage als ik het zo lees, daar ligt het niet aan.

Ze branden dan idd best veel bij je. Ik weet niet wat de levensduur van Xenon is maar als dat ook evengoed snel defect is gaat dat ook veel geld en werk kosten.
Fiat Punto Edizione Cool TwinAir Turbo 100 Rock 'n Roll Blue
Volvo XC60 D5 FWD Momentum
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: H4 vervangen of Xenon?

Bericht door Sunrise »

Gewoon Xenon, voor 300,-- all-in ben je klaar. Op mijn vorige GP zat Xenon, 3 jaar en 66000km wil nu niet anders meer :lol: dat betekend dat in de nieuwe GP as. dinsdag "gewoon" Xenon gaat :shock: Mag officieel niet meer sinds 01-2007, maar lichtsterkte kunnen ze toch niet meten -]
Leon
Senior Stato
Berichten: 565
Lid geworden op: zo jan 18, 2009 21:20
Locatie: Doesburg

Re: H4 vervangen of Xenon?

Bericht door Leon »

Blue Visions hebben wel de neiging wat sneller kapot te gaan dan standaard H4.
Ze geven meer licht, maar ook meer warmte, dit gaat ten koste van de levensduur.
Xenon hoef je niet uit te bouwen voor APK, tijdens de APK controleren ze alleen de hoogte-afstelling van de koplampen en letten niet op de lichtintensiteit.
Het kan je alleen een boete opleveren als een agent of iemand van de technische dienst je auto controleert tijdens een algehele controle (waar ze dingen aan je auto ook gaan controleren). Dit komt echter niet zo vaak voor en als je de koplampen goed afsteld en een niet al te opvallende blauwe kleur neemt (dus niet meer dan 6000k, 4300-5000k geeft het meest natuurlijke licht) dan zal dit niet zo snel gebeuren.

Ik ben ook van plan om Xenon te monteren op mijn GP, echter moet ik eerst sparen en de auto is nog niet aan nieuwe lampen toe :D
Sinds 20-01-2009
Fiat Grande Punto 1.4 16v 'Racing', Exotica Red, BMC CDA airbox, custom koplampen met LED angel eyes+5000k xenon, getinte ramen achter, Blue&Me navigatie, 17" black Monaco Mirabeau velgen, Cruise Control
Gebruikersavatar
NHke
Membre D'Oro
Berichten: 1294
Lid geworden op: vr dec 26, 2008 8:49

Re: H4 vervangen of Xenon?

Bericht door NHke »

Xenon in een GP = No go..

Ik heb het er welgeteld 1 dag ingehad.. Met de koplampen van de GP geraken de lichten NIET correct afgesteld..
Normaal gezien moet je op het afregelapparaat een horizontale lijn zien met een schuine lijn aan naar rechtsboven.
Resultaat van een GP + xenon op het regelapparaat is 1 grote vlek die niet af te regelen valt en veel strooilicht bied..

Ik heb wel geteld 1 dag rondgereden ermee en wou meteen mijn gewone lichten terug. Ik had zelfs mijn xenon's nog lager laten zetten en toch kreeg ik nog reactie's erop.

Ofwel moet je meteen ook lichten (angeleyes) steken met een lens erin, zo een ronde bol.. Dan geraken ze afgeregeld..

Ik heb er nu Philips Power2Night insteken en ben er heel tevreden van.

Grtz
Leon
Senior Stato
Berichten: 565
Lid geworden op: zo jan 18, 2009 21:20
Locatie: Doesburg

Re: H4 vervangen of Xenon?

Bericht door Leon »

Dan zou je dus die koplampen moeten monteren die Dimi_verc ook heeft.
Kosten ongeveer 199 euro per set+setje H1 Xenon -> totaal ongeveer 350-400 euro..
Het design van de koplampen moet je dan wel aanstaan.

Daarom wacht ik vooralsnog met mijn koplampen en hoop dat de facilift-GP wel leverbaar is met fabrieks-Xenon, zodat ik hiervan de koplampunits kan kopen..
Sinds 20-01-2009
Fiat Grande Punto 1.4 16v 'Racing', Exotica Red, BMC CDA airbox, custom koplampen met LED angel eyes+5000k xenon, getinte ramen achter, Blue&Me navigatie, 17" black Monaco Mirabeau velgen, Cruise Control
Gebruikersavatar
jeroengt
Junior Stato
Berichten: 471
Lid geworden op: zo mar 11, 2007 10:31
Locatie: Ede

Re: H4 vervangen of Xenon?

Bericht door jeroengt »

met mijn xenon set was de lichtbeeld heel goed af te stellen geen probleem hoor. ik heb er een set van pilot inzitten bi xenon

ik heb nog nooit reacties van knipperen licht gehad omdat het verblind en ben zeer tevreden over de xenon in de gp
Leon
Senior Stato
Berichten: 565
Lid geworden op: zo jan 18, 2009 21:20
Locatie: Doesburg

Re: H4 vervangen of Xenon?

Bericht door Leon »

Heeft Sunrise last van knipperende tegenliggers wanneer hij zijn Xenon aan heeft?
Sinds 20-01-2009
Fiat Grande Punto 1.4 16v 'Racing', Exotica Red, BMC CDA airbox, custom koplampen met LED angel eyes+5000k xenon, getinte ramen achter, Blue&Me navigatie, 17" black Monaco Mirabeau velgen, Cruise Control
Gebruikersavatar
NHke
Membre D'Oro
Berichten: 1294
Lid geworden op: vr dec 26, 2008 8:49

Re: H4 vervangen of Xenon?

Bericht door NHke »

jeroengt schreef:met mijn xenon set was de lichtbeeld heel goed af te stellen geen probleem hoor. ik heb er een set van pilot inzitten bi xenon

ik heb nog nooit reacties van knipperen licht gehad omdat het verblind en ben zeer tevreden over de xenon in de gp
Ik heb ook een setje Pilot H4 6000k hoor..
In mijn saxo heb ik er +-2j met rondgereden.. Daar was de lichtopbrengst ook stukken beter en had ik niet zoveel strooilicht tov de GP.. Bij de saxo was het licht ook beter verdeeld, bij mijn GP was hier een daar een mooie vlek licht..

Anyway, in de lichten van mijn saxo brachten de xenon's veel meer licht als in de lichten van de GP..
use_it_or_lose_it
Nuovo Arrivato
Berichten: 120
Lid geworden op: di apr 29, 2008 19:53
Locatie: Rotterdam

Re: H4 vervangen of Xenon?

Bericht door use_it_or_lose_it »

ik heb ook xenon erin zitten en ben er erg tevreden mee. heb wel wat last van strooilicht.
zit te denken om koplampen te vervangen voor angeleyes begreep alleen van dimi dat er een andere sok (h1) opzit dus dan moet ik weer alles opnieuw aanschaffen. beetje jammer dus!! ik heb nu h4 denk ik :roll:
Helaas niet meer in het bezit van..
Gebruikersavatar
tnx
Senior Stato
Berichten: 692
Lid geworden op: zo jan 11, 2009 19:32
Locatie: nieuwkoop + oosterend
Contacteer:

Re: H4 vervangen of Xenon?

Bericht door tnx »

ik heb ook xenon. is super licht gewoon doen ~]
Evo Racing wit 105 pk
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: H4 vervangen of Xenon?

Bericht door Sunrise »

Leon schreef:Heeft Sunrise last van knipperende tegenliggers wanneer hij zijn Xenon aan heeft?
:shock: totaal niet, maar heb Xenon van http://www.well-done-xenon.nl/website/i ... eItem=7130 uit Breda. PERFECT ~~ kom ieder jaar uitstekend door de verlichtingskeuring van de ANWB -], altijd een 10 voor lichtbeeld en afstelling.
DigitalPunk
Junior Stato
Berichten: 216
Lid geworden op: ma feb 18, 2008 9:35
Locatie: Voorburg

Re: H4 vervangen of Xenon?

Bericht door DigitalPunk »

Bedankt voor de reacties. Neig zelf naar Xenon ivm met levensduur en de mooiere kleur.

Nu is er alleen het punt lichtbeeld. De lens koplamp-unit is natuurlijk niet geschikt voor Xenon met als resultaat wisselende reacties.
Misschien heeft dat ook weer te maken met het merk en de installatie.

Is het verstandig om het te laten doen of kun je dit zelf doen? Dus ook eventueel afstellen.
GP 1.9 Emotion mJTD 120 - EGR klep vervangen - Pioneer Subwoofer - Eibach verlaging 3cm - BMC CDA Box - Zwarte grille - Dorpellijsten - LED Achterlichten - Achterspoiler - Zwarte mistlampen - iPod interface - Alu pedalen - Madeno remap - Uitlaatsierstuk
Plaats reactie