geschrokken van het benzine verbruik

hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

geschrokken van het benzine verbruik

Bericht door hannes »

als eerste is mijn dealer er eentje die maar een kwart tank bij de aflevering geeft. :evil:
hierdoor moets ik al de zelfde dag de tank volgooien. ( helemaal vol gegooid dus )
de hele week gereden en hij gaf een gemiddeld gebruik aan van 6,9l/100km, netjes zo vond ik, hoewel hij snel naar het rode gebied ging.
vanmiddag op weg naar mijn werk gaat het reservelampje branden en wel bij 450 km ,wist niet of ik het goed zag. :roll:
om nu te weten te komen hoeveel reserve er nog was ben ik bij 474 km gaan tanken.
er gingen weer 37,3 liter in en na ff omrekenen betekende dit een gemiddelde van 1:12,5.
en inplaats van de aangegeven 6,9 is dit 7,8l/100km.
van die 474 km zijn er een 280 km autosnelweg gereden de rest op 8o km wegen en in de bebouwde kom.
de snelheid op de snelweg was gemiddeld 120 en soms 130km/u

maw tot nu toe is hij niet echt zuinig en vraag me af of dat nog veranderd.
kunnen degenen die een 1.4 16 v hebben dit ook eens bijhouden zodat we dit eens kunnen vergelijken.
Gebruikersavatar
Romeodelta
Senior Stato
Berichten: 720
Lid geworden op: wo mar 01, 2006 21:30
Locatie: Hoogvliet

Bericht door Romeodelta »

:arrow: Klopt Hannes. Er zit verschil in wat de tripcomputer aangeeft en wat je daadwerkelijk verbruikt. Zie http://www.grandepuntoclub.nl/Forum/viewtopic.php?t=412
1.4 Abarth Punto Evo
Nero Scorpione
17" antraciet (wintervelgen)
Eibach verlaagd met Koni FSD en 18" zwarte Sparco asseto gara
Gebruikersavatar
Romeodelta
Senior Stato
Berichten: 720
Lid geworden op: wo mar 01, 2006 21:30
Locatie: Hoogvliet

Bericht door Romeodelta »

:arrow: Wist je dat je de tripcomputer ook zo in kan stellen dat hij per liter de gereden km aan geeft (1 op 14,2). Ik vind dit handiger.
p.s. ga je nu nog mee naar Assen :?:
ZIE http://www.grandepuntoclub.nl/Forum/viewtopic.php?t=259
1.4 Abarth Punto Evo
Nero Scorpione
17" antraciet (wintervelgen)
Eibach verlaagd met Koni FSD en 18" zwarte Sparco asseto gara
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

Romeodelta schreef::arrow: Wist je dat je de tripcomputer ook zo in kan stellen dat hij per liter de gereden km aan geeft (1 op 14,2). Ik vind dit handiger.
p.s. ga je nu nog mee naar Assen :?:
ZIE http://www.grandepuntoclub.nl/Forum/viewtopic.php?t=259
nee Romeo dat wist ik niet, zal het eens gaan uitproberen straks hoe ik dat moet instellen.
helaas kan ik niet mee naar Assen zoals ik al eerder ergens heb vermeld. :cry:
vind het zelf erg jammer maar ik moet beide pinksterdagen werken, en doordat bij ons de mensen al begonnen zijn met het nemen van vakantie kunnen we geen verlof krijgen dat al niet in december 2005 is aangevraagd.
dit ivm met een minimale bezetting op de afdeling. :?
:? :? :?
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Bericht door tonyvandenbroek »

Mijn verbruik is momenteel een beetje SCHRIKBAREND.


9,4l / 100 km... Zeg maar bijna 1:10. Komt ook wel dat Jan en alleman in mijn auto wil rijden. En dat gaat het zo nu en dan best wel met een beetje geweld. Maar ook ik zal het verbruik in de gaten houden.

Reed vanmiddag van mijn werk naar huis over een 80km weg, gemiddelde van 5,4l/100km. Dus ongeveer 1:20. Lijkt er meer op.
Afbeelding
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

tonyvandenbroek schreef:Mijn verbruik is momenteel een beetje SCHRIKBAREND.


9,4l / 100 km... Zeg maar bijna 1:10. Komt ook wel dat Jan en alleman in mijn auto wil rijden. En dat gaat het zo nu en dan best wel met een beetje geweld. Maar ook ik zal het verbruik in de gaten houden.

Reed vanmiddag van mijn werk naar huis over een 80km weg, gemiddelde van 5,4l/100km. Dus ongeveer 1:20. Lijkt er meer op.
mij is vooral opgevallen tony dat hij als je 80 km in zijn 6 de versnelling rijd hij heel zuinig is.
echter op de snelweg bij 120 km zit hij rond de 7 l/100km.( ook in zijn 6 )
daar zat de xsara ( 1.6 16v)op 5.8 L/100km

Joe heeft ook een Gp met dezelfde motor en die is véél zuiniger .
hoop dat dat toch iets veranderd want 12,5 km /L is toch wel erg mager.
straks ga ik mijn xsara nog missen, daarmee kwam ik met deze omstandigheden 15 km ver per liter :wink:
joedelta

Bericht door joedelta »

hannes schreef:
tonyvandenbroek schreef:Mijn verbruik is momenteel een beetje SCHRIKBAREND.


9,4l / 100 km... Zeg maar bijna 1:10. Komt ook wel dat Jan en alleman in mijn auto wil rijden. En dat gaat het zo nu en dan best wel met een beetje geweld. Maar ook ik zal het verbruik in de gaten houden.

Reed vanmiddag van mijn werk naar huis over een 80km weg, gemiddelde van 5,4l/100km. Dus ongeveer 1:20. Lijkt er meer op.
mij is vooral opgevallen tony dat hij als je 80 km in zijn 6 de versnelling rijd hij heel zuinig is.
echter op de snelweg bij 120 km zit hij rond de 7 l/100km.( ook in zijn 6 )
daar zat de xsara ( 1.6 16v)op 5.8 L/100km


Joe heeft ook een Gp met dezelfde motor en die is véél zuiniger .
hoop dat dat toch iets veranderd want 12,5 km /L is toch wel erg mager.
straks ga ik mijn xsara nog missen, daarmee kwam ik met deze omstandigheden 15 km ver per liter :wink:
Ja, mijn GP is dus echt zuiniger dan de jouwe (tot nu toe). Maar de mijne is al iets meer ingereden (ongeveer 3000 km op de teller)
Bij 120-130 km/uur zit hij ongeveer op 6 Liter per 100 KM. Op een 70 of 80 km weg in zijn 6 rijdt hij ongeveer 5 L/100 KM
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

Romeodelta schreef::arrow: Wist je dat je de tripcomputer ook zo in kan stellen dat hij per liter de gereden km aan geeft (1 op 14,2). Ik vind dit handiger.
p.s. ga je nu nog mee naar Assen :?:
ZIE http://www.grandepuntoclub.nl/Forum/viewtopic.php?t=259
is gelukt :D
thanks Romeo :wink:
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

joedelta schreef:[
Ja, mijn GP is dus echt zuiniger dan de jouwe (tot nu toe). Maar de mijne is al iets meer ingereden (ongeveer 3000 km op de teller)
Bij 120-130 km/uur zit hij ongeveer op 6 Liter per 100 KM. Op een 70 of 80 km weg in zijn 6 rijdt hij ongeveer 5 L/100 KM
volgens mij is de jouwe dat al van het begin af aan, toch :?:
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Bericht door tonyvandenbroek »

hannes schreef:
Romeodelta schreef::arrow: Wist je dat je de tripcomputer ook zo in kan stellen dat hij per liter de gereden km aan geeft (1 op 14,2). Ik vind dit handiger.
p.s. ga je nu nog mee naar Assen :?:
ZIE http://www.grandepuntoclub.nl/Forum/viewtopic.php?t=259
is gelukt :D
thanks Romeo :wink:

Hoe doe je dat dan, ik krijg het niet voor elkaar. HELLUP :?
Afbeelding
TeChNo2

Bericht door TeChNo2 »

als ie stilstaat (!) is het een van de menuutjes menu...+ of - is eenvoudig in te stellen (staat ookin het boekje)
joedelta

Bericht door joedelta »

hannes schreef:
joedelta schreef:[
Ja, mijn GP is dus echt zuiniger dan de jouwe (tot nu toe). Maar de mijne is al iets meer ingereden (ongeveer 3000 km op de teller)
Bij 120-130 km/uur zit hij ongeveer op 6 Liter per 100 KM. Op een 70 of 80 km weg in zijn 6 rijdt hij ongeveer 5 L/100 KM
volgens mij is de jouwe dat al van het begin af aan, toch :?:
ja, zo'n beetje wel, maar ik was ook al eerder senior...ik rijd dus als een opa (maar niet heus).

Even zonder gekheid....de eerste tank was al meteen goed wat betreft verbruik. Die is ook al meteen bijna geheel op de snelweg leeggereden door mijn vrouw die voor haar werk een paar keer naar de andere kant van het land moest.
grietje8
Avere Una Vita
Berichten: 2423
Lid geworden op: do mei 11, 2006 22:21
Locatie: Groningen

Bericht door grietje8 »

Heb toch maar mooi 620 km gereden met 40 liter... Toch mooi een gemiddelde van ....

Dat wil zeggen dat er zeker 500 km. zijn doorgebracht in de 6 met 150 op de teller. Daarbij worden opritten genomen met een verbruik van > 20l/100.

Nieuwe rijden heb ik niet van gehoord zeg maar....
:roll:
En we gaan weer km's rijden.... 250 per dag
TeChNo2

Bericht door TeChNo2 »

grietje8 schreef:Heb toch maar mooi 620 km gereden met 40 liter... Toch mooi een gemiddelde van ....
1:15,5
joedelta

Bericht door joedelta »

grietje8 schreef:Heb toch maar mooi 620 km gereden met 40 liter... Toch mooi een gemiddelde van ....

Dat wil zeggen dat er zeker 500 km. zijn doorgebracht in de 6 met 150 op de teller. Daarbij worden opritten genomen met een verbruik van > 20l/100.

Nieuwe rijden heb ik niet van gehoord zeg maar....
:roll:
Maar Grietje toch, jij beest!!!! :twisted: :wink:
Plaats reactie