Grande Punto 1.9MTJ 120 pk Chemical Grey 5 deurs

funk4life
Junior Stato
Berichten: 392
Lid geworden op: za feb 18, 2006 9:57
Locatie: Monnickendam

Bericht door funk4life »

Nou of hij ook instelbaar is op verschillende radio zenders weet ik niet, maar hij heeft als het goed is wel die functie om de verkeersmeldingen om te laten roepen. Ik vind het zelf wel makkelijk maar zit er niet altijd op te wachten dus daarom heb ik hem nu in ieder geval uitstaan. Wel krijg je op beide schermen (zowel radio als boordcomputer) te zien wat de huidige radiozender op dat moment uitzend. Bij 538 bijvoorbeeld ook de flitsers.

Wat betreft achteruit rijden. Daar is echt niks mis mee. Goed zicht en goed in te schatten hoever je nog kunt. Nee ik heb geen parkeersensoren, want echte rijders hebben dat niet nodig. Alleen de auto's voor en achter me moeten parkeers sensoren hebben zodat ik geen deuken krijg. Haha.

Tevens is mijn verslag iets uitgebreider geworden..
GP Emotion 120MJ (5d) - 17" 15 spaak LM - Zijskirts - Spoiler - Uitlaatsierstuk - Getinte achterruiten - Chemical Grey: Bring it on!
GPsport
Nuovo Arrivato
Berichten: 105
Lid geworden op: zo mar 19, 2006 16:53

Bericht door GPsport »

hey,
gefeli met de auto. Als ik dat allemaal lees krijg ik nog meer zin in mijn sport.

De bijtelling wordt bepaald adhv de cataloguswaarde. dwz, de restwaarde is niet van invloed op de bijtelling. wel wat je betaalt aan leasebedrag. De courantheid van een auto geeft aan hoe gunstig deze in lease is. Een BMW van 30k kan namelijk goedkoper in de lease zijn dan een Multipla van 24k. Het verschil in lease tussen de Sport en de andere versies zal dus vooral in het feit zitten dat de Sport een model is die minder geliefd is, vanwege de verlaging, de wielen etc. Volgensmij zit het verschil zo rond de 20 euro p/mnd.
GrandePunto Sport 130
GPsport
Nuovo Arrivato
Berichten: 105
Lid geworden op: zo mar 19, 2006 16:53

Bericht door GPsport »

wat betreft de 120/130 pk versies: ik heb flinke proefgereden met de 130 pk. Het verschil tussen de lichter gemotoriseerde versies weet ik niet, maar ik vond het weggedrag van de 130pk geweldig. Ik denk ook dat het sportonderstel hier wonderen doet, zonder een compromis te zijn voor comfort.
GrandePunto Sport 130
funk4life
Junior Stato
Berichten: 392
Lid geworden op: za feb 18, 2006 9:57
Locatie: Monnickendam

Bericht door funk4life »

Maar minder geliefd heeft dan toch ook indirect met de restwaarde te maken. Een auto die minder geliefd is, verkoopt zichzelf moeilijker. Hierdoor valt er geen hoge prijs te vragen. De restwaarde van de auto is dan ook minder hoog. Waardoor kan een auto minder geliefd zijn? Je geeft het zelf al een, verlaging, vering, 3-deurs, maar men gaat er ook vanuit dat er in een sport uitvoering 'ruiger' is gereden dan met een normaal model.

Wat betreft de catalogus waarde van de auto's: Mijn uitvoering en de sport verschil 50euro. Maar per maand scheelt met me toch inderdaad 26 euro. 26 x 12 maanden x 4 jaar = 1248euro per leasecontract. Dit vind ik toch een hoop geld.
Laatst gewijzigd door funk4life op do apr 20, 2006 12:15, 1 keer totaal gewijzigd.
GP Emotion 120MJ (5d) - 17" 15 spaak LM - Zijskirts - Spoiler - Uitlaatsierstuk - Getinte achterruiten - Chemical Grey: Bring it on!
GPsport
Nuovo Arrivato
Berichten: 105
Lid geworden op: zo mar 19, 2006 16:53

Bericht door GPsport »

Ik wilde de 20 euro wel overbruggen voor de extra's die de Sport heeft. Mn de 17 inch wielen die daar standaard op zitten. Probeer maar eens 17 inch extra bij de auto te leasen. Alleen dat kost je al minimaal 20 euro p/mnd. Dus in het geval van de Emotion, zie je dat verschil gelijk weer terug. Daarnaast vond ik de verlaging prima en de extra 10 pk's.
GrandePunto Sport 130
Scoob
Nuovo Arrivato
Berichten: 10
Lid geworden op: di apr 18, 2006 18:19
Locatie: Oostakker

Bericht door Scoob »

funk4life schreef:Maar minder geliefd heeft dan toch ook indirect met de restwaarde te maken. Een auto die minder geliefd is, verkoopt zichzelf moeilijker. Hierdoor valt er geen hoge prijs te vragen. De restwaarde van de auto is dan ook minder hoog. Waardoor kan een auto minder geliefd zijn? Je geeft het zelf al een, verlaging, vering, 3-deurs, maar men gaat er ook vanuit dat er in een sport uitvoering 'ruiger' is gereden dan met een normaal model.

Wat betreft de catalogus waarde van de auto's: Mijn uitvoering en de sport verschil 50euro. Maar per maand scheelt met me toch inderdaad 26 euro. 26 x 12 maanden x 4 jaar = 3744 euro per leasecontract. Dit vind ik toch een hoop geld.

26 x 12 maanden x 4 jaar = 3744 euro per leasecontract ?????
funk4life
Junior Stato
Berichten: 392
Lid geworden op: za feb 18, 2006 9:57
Locatie: Monnickendam

Bericht door funk4life »

Opties van de 17"velgen kost me 7,50 euro per maand extra. Daarnaast heeft hij cruise control en nog andere extra's ten opzichte van de sport.

De verlanging is 2 centimeter, niet zo heel veel.

Maar voordat we hier een hele discussie over krijgen, jij hebt de sport, ik heb de emotion en zijn allebei mooie auto's. (<--: lees de punt als punt)

Een lease contract is voor 4 jaar en in een jaar zitten 12 maanden, de prijs is per maand..
GP Emotion 120MJ (5d) - 17" 15 spaak LM - Zijskirts - Spoiler - Uitlaatsierstuk - Getinte achterruiten - Chemical Grey: Bring it on!
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

funk4life schreef:Nou of hij ook instelbaar is op verschillende radio zenders weet ik niet, maar hij heeft als het goed is wel die functie om de verkeersmeldingen om te laten roepen. Ik vind het zelf wel makkelijk maar zit er niet altijd op te wachten dus daarom heb ik hem nu in ieder geval uitstaan. Wel krijg je op beide schermen (zowel radio als boordcomputer) te zien wat de huidige radiozender op dat moment uitzend. Bij 538 bijvoorbeeld ook de flitsers.

Wat betreft achteruit rijden. Daar is echt niks mis mee. Goed zicht en goed in te schatten hoever je nog kunt. Nee ik heb geen parkeersensoren, want echte rijders hebben dat niet nodig. Alleen de auto's voor en achter me moeten parkeers sensoren hebben zodat ik geen deuken krijg. Haha.

Tevens is mijn verslag iets uitgebreider geworden..
haha :lol: :lol: is een goeie :lol:
Gebruikersavatar
Señor Sjon
Membre D'Oro
Berichten: 1343
Lid geworden op: zo mar 26, 2006 21:36
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Señor Sjon »

Opties van de 17"velgen kost me 7,50 euro per maand extra. Daarnaast heeft hij cruise control en nog andere extra's ten opzichte van de sport.

De verlanging is 2 centimeter, niet zo heel veel.

Maar voordat we hier een hele discussie over krijgen, jij hebt de sport, ik heb de emotion en zijn allebei mooie auto's. (<--: lees de punt als punt)

Een lease contract is voor 4 jaar en in een jaar zitten 12 maanden, de prijs is per maand..
Mag ik ook geld van je volgens die berekening?

? 26,- x 12 x 4= ? 1248,- en niet ? 3744,- :P
Uitvoering: Fiat Grande Punto Sport 1.4 16v Crossover Black
Nu met een Toyotank RAV4 2.0 4WD. Weer eens wat anders. :mrgreen:
joedelta

Bericht door joedelta »

Señor Sjon schreef:
Opties van de 17"velgen kost me 7,50 euro per maand extra. Daarnaast heeft hij cruise control en nog andere extra's ten opzichte van de sport.

De verlanging is 2 centimeter, niet zo heel veel.

Maar voordat we hier een hele discussie over krijgen, jij hebt de sport, ik heb de emotion en zijn allebei mooie auto's. (<--: lees de punt als punt)

Een lease contract is voor 4 jaar en in een jaar zitten 12 maanden, de prijs is per maand..
Mag ik ook geld van je volgens die berekening?

? 26,- x 12 x 4= ? 1248,- en niet ? 3744,- :P
Doe mij ook maar wat, als je nog over hebt... :wink:
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

:wink: SCOOP :wink:
je werkt toch niet toevallig bij een bank :?: :D :D
funk4life
Junior Stato
Berichten: 392
Lid geworden op: za feb 18, 2006 9:57
Locatie: Monnickendam

Bericht door funk4life »

Hey jongens iemand heeft mij verkeerd gequote hoor. Er staat toch echt in mijn onderwerp waar ik dit voor het eerst zeg 1248 euro :lol:

Hoop trouwens van het weekend dat het eindelijk een keer mooi weer wordt, dan was ik hem eerst even om vervolgens een paar mooie foto's te maken van mijn super auto. Dan kunnen de begin foto's weer worden vervangen.

Hebben jullie nog aandachtspuntjes? Schijfremmen, velgen, bagageruimte enz..

Weet iemand trouwens of je bij de emotion 120mulitijet beide ramen elektronisch in 1 beweging naar beneden kan laten gaan. Het bestuurders raam namelijk bij mij wel, maar het raam aan de passagierskant niet.
GP Emotion 120MJ (5d) - 17" 15 spaak LM - Zijskirts - Spoiler - Uitlaatsierstuk - Getinte achterruiten - Chemical Grey: Bring it on!
Gebruikersavatar
Señor Sjon
Membre D'Oro
Berichten: 1343
Lid geworden op: zo mar 26, 2006 21:36
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Señor Sjon »

Hey jongens iemand heeft mij verkeerd gequote hoor. Er staat toch echt in mijn onderwerp waar ik dit voor het eerst zeg 1248 euro :lol:

Hoop trouwens van het weekend dat het eindelijk een keer mooi weer wordt, dan was ik hem eerst even om vervolgens een paar mooie foto's te maken van mijn super auto. Dan kunnen de begin foto's weer worden vervangen.

Hebben jullie nog aandachtspuntjes? Schijfremmen, velgen, bagageruimte enz..

Weet iemand trouwens of je bij de emotion 120mulitijet beide ramen elektronisch in 1 beweging naar beneden kan laten gaan. Het bestuurders raam namelijk bij mij wel, maar het raam aan de passagierskant niet.
In de verkoopboekjes reppen ze ook alleen over de bestuurderskant
Uitvoering: Fiat Grande Punto Sport 1.4 16v Crossover Black
Nu met een Toyotank RAV4 2.0 4WD. Weer eens wat anders. :mrgreen:
joedelta

Bericht door joedelta »

Bij mijn 1.4 16V Emotion is het ook alleen de bestuurderskant en dat klopt ook volgens de brochure.

Bij mijn Stilo was het aan beide zijden, alle voorgaande auto's (Croma, Delta, Bravo) was het ook alleen de bestuurderszijde.
Plaats reactie