Grande Punto 1.9MTJ 120 pk Chemical Grey 5 deurs

Gebruikersavatar
Señor Sjon
Membre D'Oro
Berichten: 1343
Lid geworden op: zo mar 26, 2006 21:36
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Señor Sjon »

Romeodelta schreef::arrow: Ben al een poosje bezig met het zoeken naar een set veren.
Novitec kan ze nog niet leveren. Ben hier naar "deSprint" gelopen en daar hadden ze het over "Ëijbach" 30-30 voor ongeveer 350 / 400 euries..en op deze site vind je de informatie vanuit Belgie. Die stuurt ze op voor 150 euries (clubkorting) Vogtland Duitse veren 40-30...maar ja ...wie gaat ze er dan onder zetten :?: . Ben met nog een adresje bezig maar daar heb ik nog niets van gehoord. Zodra ik meer weet meld ik me weer. Vind het wel leuk dat er meer mensen zijn die de GP dichter op de weg willen hebben. (misschien groepskorting?) Ben ook al aan het kijken voor 18" eronder te prakken.
Had je de sport moeten kopen; problem solved. :P

Ik heb geen idee waar je die veren kan kopen, ik zit dan ook niet in dat wereldje. Misschien wat tuningfora afstruinen?
joedelta

Bericht door joedelta »

@ Hannes: Thanks...Italiaanse auto's zijn al jaren mijn hobby en ik heb nu verder toch niets te doen, dus heb ik veel tijd om me er uitgebreid in te verdiepen... :P
Gebruikersavatar
Romeodelta
Senior Stato
Berichten: 720
Lid geworden op: wo mar 01, 2006 21:30
Locatie: Hoogvliet

Bericht door Romeodelta »

:arrow: Verkopen ze ook een 5 deurs sport dan....en de Sport is vauit de fabriek ook maar 2cm verlaagd. Kijk maar naar de foto's van Rabbit. Dat vind ik te weinig :!:
Tunly
Berichten: 7
Lid geworden op: ma mar 06, 2006 18:33

Bericht door Tunly »

Wat een schitterende wagen zeg! Echt een beauty! Waar ik echter wel benieuwd naar ben, scheelt deze 1.9 120 pk zoveel met de 1.3 90 pk? De 1.3 is natuurlijk veel lichter, dus beter handelbaar in bochten. Heeft iemand een proefrit in beide gemaakt?

Met de 1.3 heb ik namelijk geen eigen bijdrage in het leasebedrag, maar de 1.9 wel...
Gebruikersavatar
Señor Sjon
Membre D'Oro
Berichten: 1343
Lid geworden op: zo mar 26, 2006 21:36
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Señor Sjon »

30pk merk je wel in verschil hoor. En de 1.9 heeft volgens mij meer koppel. 90-120 is een fors verschil. En in NL zijn de uitvoeringen gekoppeld aan de dieselmotor
90 Dynamic (d8 ik)
120 Emotion
130 Sport

Reden dat ik niet met de 130pk sport wil rijden is ook vanwege het extra gewicht in het vooronder t.o.v. de 1.4 16v. Ik kan toch geen goede indruk krijgen van het verlaagde onderstel met ~100kg extra gewicht voorin.
funk4life
Junior Stato
Berichten: 392
Lid geworden op: za feb 18, 2006 9:57
Locatie: Monnickendam

Bericht door funk4life »

Hey wat een mooie auto man die chemcial grey uitvoering.. Oh het is mijn auto, hehe.

Nee even zonder gekheid, als er iemand is inderdaad die er achter is gekomen wat het kost om te laten verlagen en er zijn meerdere mensen die er serieus over denken, moeten we eens gaan kijken naar een groepsactie. Het viel me in eerste instantie niet zo heel erg op, maar op de foto is er te zien dat er toch nog wel mogelijkheden zijn om hem te laten zakken.

De reden waarom ik geen sport heb genomen is om twee redenen:
- Geen vijf deurs uitvoering
- Hogere bijtelling in de lease, omdat zijn waarde minder is na 4 jaar.

Wat betreft het verschil tussen de 90 en de 120 pk: ik heb alleen in 120 gereden en dat is gewoon een fijn bommetje! De dealer was er zelfs ook van onder de indruk en zei dat ik op moest passen met flistpalen, haha.

@RomeoDelta:

18" velgen? Heb je al een velg gevonden die eronder past, genoeg ruimte nog zo te zien bij die van mij dus het is mogelijk.
GP Emotion 120MJ (5d) - 17" 15 spaak LM - Zijskirts - Spoiler - Uitlaatsierstuk - Getinte achterruiten - Chemical Grey: Bring it on!
joedelta

Bericht door joedelta »

Hey wat een mooie auto man die chemcial grey uitvoering.. Oh het is mijn auto, hehe.

Nee even zonder gekheid, als er iemand is inderdaad die er achter is gekomen wat het kost om te laten verlagen en er zijn meerdere mensen die er serieus over denken, moeten we eens gaan kijken naar een groepsactie. Het viel me in eerste instantie niet zo heel erg op, maar op de foto is er te zien dat er toch nog wel mogelijkheden zijn om hem te laten zakken.

De reden waarom ik geen sport heb genomen is om twee redenen:
- Geen vijf deurs uitvoering
- Hogere bijtelling in de lease, omdat zijn waarde minder is na 4 jaar.

Wat betreft het verschil tussen de 90 en de 120 pk: ik heb alleen in 120 gereden en dat is gewoon een fijn bommetje! De dealer was er zelfs ook van onder de indruk en zei dat ik op moest passen met flistpalen, haha.

@RomeoDelta:

18" velgen? Heb je al een velg gevonden die eronder past, genoeg ruimte nog zo te zien bij die van mij dus het is mogelijk.
18"? dan zou ik toch ook iets aan de vering doen, want de GP is redelijk comfortabel geveerd en heeft daardoor een behoorlijk lange veerweg. Dacht ik zo. :roll:
Gebruikersavatar
Romeodelta
Senior Stato
Berichten: 720
Lid geworden op: wo mar 01, 2006 21:30
Locatie: Hoogvliet

Bericht door Romeodelta »

Progresieve veren eronder zetten. Het eerste stukje zijn ze nog goed confortabel maar als deze verder inveren worden ze stuger. En de 18"die past gewoon. Heb dit nog niet zelf ervaren. Maar eerst verlagen en dan 18"
Gebruikersavatar
DR_DRE
Junior Stato
Berichten: 206
Lid geworden op: za apr 15, 2006 17:44

gril

Bericht door DR_DRE »

Mooie wagen!
Vraagje: is de gril in deze uitvoering verchroomd of gewoon zwart? Op de foto's afgaande zeg ik verchroomd, maar op sommige foto's lijkt de gril toch wel vrij donker (zwart).
Heb je kunnen zien tijdens je bezoek of de gril verchroomd is?

Wat de ruimte tussen de wielen en de wielkast betreft: 17" is idd nodig, maar ik denk dat het nu zo opvalt omdat de velgen zo akelig schoon zijn :) In het dagelijkse leven zullen ze ietsjes vuil zijn en dan wordt het wat meer één geheel met de auto. Zou hem niet verlagen, zeker niet als het lease is (wat voor mij ook gaat gelden).

En of je het verschil tussen de 90 en 120pk merkt? Zeker! Bij de 1.3MJTD is het blok behoorlijk tot de max gepusht, de 1.9MJTD heeft nog veel ruimte. Hij is dus niet alleen sneller maar ook relaxter te rijden. De 1.3MJTD is geen straf maar de 120pk is fun :D
DR_DRE goes Chemical Grey met 88kW
funk4life
Junior Stato
Berichten: 392
Lid geworden op: za feb 18, 2006 9:57
Locatie: Monnickendam

Bericht door funk4life »

Aangezien ik de GrandePunto nu vanaf zaterdag tot mijn beschikking heb, vind ik het wel tijd voor een eerlijk verhaal over de goede en slechte punten van de GrandePunto.

Interieur:
Bij binnenkomst van de auto is het al gelijk duidelijk. Wat een heerlijke ruimte heb je voorin de auto en wat ziet hij er gelikt uit. De ruimte ontstaat voornamelijk door het lang naar voren gerekte voorruit. Hierdoor krijg je een ruimtelijk zicht en geeft je het gevoel dat je in een grote auto zit. De neus is niet heel goed zichtbaar, maar bij welke auto is dat tegenwoordig wel het geval. Door de korte neus zul je hier ook verder geen problemen mee krijgen.
De bestuurdersstoel is helemaal in te stellen naar eigen wensen, zo kan hij hoger of lager, naar voren of naar achter en de elektrische lendesteun (voor in de rug) is ook helemaal super. De passagiersstoel vind ik zelf iets te hoog, dat gevoel heb je ook echt als je er in zit. Volgende keer aan de dealer eens even vragen of daar wat aan gedaan kan worden.
De achterbank is naar gelang van de bestuurder en medepassagier redelijk. Als je twee lange mensen voorin hebt is de ruimte beperkt, maar bij een bestuurder van 1.85 is het prima zitten achterin. Zelf ervaren door zelf achterin te gaan zitten.
De hoofdsteunen van zowel voor als achter zijn makkelijk te verstellen in bereiken een goede hoogte, zodat ook lange mensen qua veiligheid goed zit.
De autogordels vond ik tijdens mijn proefrit (2maanden geleden) erg ver weg zitten en moest helemaal schuin in mijn stoel gaan zitten om bij de gordel te komen. Hier was ik dus ook bang voor in mijn GP. Gelukkig is dit niet het geval. Ze zijn makkelijk te pakken en sluiten goed in het gordel slot.
De boordcomputer en de radio zijn goed af te stemmen en makkelijk in gebruik. Ik heb geen extra's op de radio genomen, maar het geluid is nu zelfs al van een heel goede kwaliteit, zowel bij radio als bij het afspelen van cd's. Het leuke is dat je informatie van de radio ook op de boordcomputer te zien zijn. Zo kan je kiezen om op je boordcomputer de auto informatie te laten zien (zoals actieradius, afgelegde km, enz.) of om er de flitsers en radiozender informatie op te laten komen.
De spiegel(s), zowel de binnen als de buitenspiegel zijn lekker groot, maar toch nog heel fijn. Vooral de binnenspiegel komt naar mijn mening helemaal toch zijn recht. Veel zicht naar achteren toe en in samenwerking met de zijspiegels kan je alles in de gaten houden. Zelfs als je mensen achterin hebt zitten. Door deze grote spiegels is het achteruitrijden en inparkeren vrij eenvoudig. Er is zeker voldoende zicht naar achteren toe en je kunt een goede inschatting maken van hoe ver je nog kunt voordat je ?boem? hoort. Dit heeft natuurlijk ook met de persoon achter het stuur te maken, maar de auto leent zich er goed voor.
De afwerking van alle knopjes en aansluitingen zijn prima en mooi verwerkt in de auto. Bijvoorbeeld de knopjes van de zijspiegels zijn mooi verwerkt in de deur en vallen hierdoor bijna niet op. De midden armsteun is niet zo heel erg groot maar dit voorkomt in ieder geval dat hij over de handrem heen gaat, zodat je met de midden armsteun naar beneden gewoon bij de handrem kan komen. Wat bij mij niet zo goed aansluit is het dashboard kastje en dit zal ik ook bij de dealer even aangeven. Voor de rest heeft hij voldoende opbergmogelijkheden.

Exterieur:
De auto is natuurlijk van buiten af een plaatje. Hij is in het echt nog mooier dan ik had gedacht. Hij is mooi gestroomlijnd en dus dik in orde. Ik ging het laten zien bij mijn ex-werkgever en binnen 1 minuut stonden er al genoeg mensen om heen die hem even wilde bekijken.
Ik heb gekozen als opties voor de zijskirts, de spoiler, de getinte ruiten, het uitlaatsierstuk en de 17" velgen. De zijskirts en de spoiler zijn heel mooi mee gespoten met de auto en hierdoor is dan ook geen kleurverschil te zien. Dit is zeker een groot voordeel ten opzichte van het later bestellen van deze onderdelen of het NFS pakket. Deze worden namelijk gespoten en wel geleverd en elke auto heeft kleurverandering, zelfs na het net produceren van de auto?s. De getinte ruiten hadden naar mijn mening nog wel iets donkerder gemogen, maar ze zijn duidelijk zichtbaar, wat de sportiviteit van de auto zeker omhoog brengt. Tevens is het lekker voor de veiligheid dat mensen niet direct op de achterbank kunnen kijken. Het uitlaatsierstuk weet ik nog niet hoe het staat aangezien de dealer deze nog moest bestellen, maar zodra hij er op zit laat ik het weten en zal ik er een foto van maken.
Het meest opvallende aan het exterieur zijn toch wel de 17" velgen. Deze zijn echt magistraal en in het echt lijken ze ook nog eens een stuk groter dan op de foto. Een nadeel van de 17? velgen ten opzichte van de 15? is dat ze iets stugger zijn, maar dit is meestal bij grotere velgen en dit neem ik graag voor lief.
De kleur van de auto (Chemical Grey) is ook helemaal goed. Het geeft de auto een sportief maar toch ook zakelijk uiterlijk en dat is precies wat ik wilde. Hij valt alsnog genoeg op (op basis van mensen die omkijken) en de meeste mensen die ik spreek zijn ook zeer te spreken over de kleur.
De gril is verchroomd en dus niet gewoon zwart. Dit geef toch iets extra's. Wat ik wel jammer vind is dat het MulitiJet in de gril ook verchroomd is en niet rood (alleen de sport uitvoering). Had ik even niet bij stilgestaan.

Performance:
Wat natuurlijk ook heel belangrijk is, is de performance van de auto. Van de dealer te horen gekregen dat ik hem lekker kon gaan inrijden alleen mocht ik niet helemaal tot de top gaan. Dus dat doen we dan ook niet.
In het begin moest ik wel even wat wennen aan de auto. Het optrekken viel me daarom ook wat tegen. Vooral in zijn eerste versnelling zit je snel hoog in de toeren. Wat daarna wel heerlijk is, is dat hij vanaf zijn tweede tot aan zijn zesde versnelling heerlijk door trekt. Natuurlijk in zijn tweede wel iets sneller dan in zijn zesde maar dat is logisch. Naarmate ik zelf wat meer durfde met de auto qua optrekken ging hij ook steeds lekkerder. Ik was toevallig op de Veluwe en kende daar nog een mooi verlaten asfalt weggetje waar ik wel even mooi op kon crossen. Eén ding: ik voelde me net een coureur. Wat reed hij heerlijk snel weg en wat ging hij lekker door de bochten. Mijn vriendin zat op dat moment naast me en zat met haar ogen dicht, haha. Aan het einde van dit stuk weg, was er een T-splitsing welke ik vrij laat pas zag aankomen, maar de remmen werkte uitstekend. Dit is ook het voordeel van de schijfremmen zowel voor als achter. Hij stond snel stil zonder te veel naar links of naar rechts uit te wijken. Ook kon ik op dit stuk weg gelijk even de vering uit proberen (veel hobbels) en hoe de auto hierop reageerde. De vering is misschien wat stug, maar dit is zeker niet als negatief te beschouwen. De wegligging is ook na een klein sprongetje nog redelijk. Je voelt hem wel iets op en neer gaan, maar de banden houden goed contact met het asfalt.
Als je wilt kun je dus als eerste weg zijn bij het stoplicht, haha

Opvallende dingen:
- De regensensor, toe nu toe echt super handig gebleken.
- Automatisch op slot van de deuren bij 20km, heel goed.
- Follow me home functie, voor in het donker een aanrader.
- De lichtjes onderin de deurportieren, is super aangezien ik altijd in het donker moet parkeren langs een heerlijke graskade en je anders niet ziet waar je in stapt.
- De actieradius berekend heel snel op basis van de laatste gereden x km uit hoeveel km je nog kunt rijden.
- In zijn zesde versnelling verbruikt hij een stuk minder benzine dan in zijn vijfde, terwijl hij toch nog redelijk versneld.
Laatst gewijzigd door funk4life op wo apr 19, 2006 13:02, 1 keer totaal gewijzigd.
GP Emotion 120MJ (5d) - 17" 15 spaak LM - Zijskirts - Spoiler - Uitlaatsierstuk - Getinte achterruiten - Chemical Grey: Bring it on!
Gebruikersavatar
buxol
Avere Una Vita
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr feb 24, 2006 21:24
Locatie: Alphen a/d Rijn

Bericht door buxol »

al gelezen in ander topic
Had ook een GP met allemaal specificaties.
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

:D thanks Funk for Life :D
heb je verhaal met aandacht gelezen 8)

hoe is het trouwens als je achteruit moet inparkeren? ( als je het al hebt moeten doen )
is het zicht naar achteren goed? :wink:
Berry
Junior Stato
Berichten: 449
Lid geworden op: vr mar 03, 2006 12:39
Locatie: Maasbracht

Bericht door Berry »

funk4life schreef:De boordcomputer en de radio zijn goed af te stemmen en makkelijk in gebruik. Ik heb geen extra's op de radio genomen, maar het geluid is nu zelfs al van een heel goede kwaliteit, zowel bij radio als bij het afspelen van cd's.
In mijn huidige auto, een Renault Clio, heb ik een standaard Renault radio/cd. Deze geeft, indien zo ingesteld, de beschikbare verkeersinformatie door. Ik heb mijn radio zo ingesteld dat ik de informatie krijg van een Limburgse radiozender. Die zender is namelijk zeer uitgebreid met hun informatie wat betreft de files en de verkeerscontroles in Limburg en het zuiden van Brabant. Het afspelen van een cd wordt onderbroken op het moment dat deze zender verkeersinformatie heeft. (een heel verhaal maar ik kom effe niet op de naam van deze mogelijkheid)
Heeft de standaard radio/cd in de GP deze mogelijkheid ook?
Gebruikersavatar
Señor Sjon
Membre D'Oro
Berichten: 1343
Lid geworden op: zo mar 26, 2006 21:36
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Señor Sjon »

funk4life schreef:De boordcomputer en de radio zijn goed af te stemmen en makkelijk in gebruik. Ik heb geen extra's op de radio genomen, maar het geluid is nu zelfs al van een heel goede kwaliteit, zowel bij radio als bij het afspelen van cd's.
In mijn huidige auto, een Renault Clio, heb ik een standaard Renault radio/cd. Deze geeft, indien zo ingesteld, de beschikbare verkeersinformatie door. Ik heb mijn radio zo ingesteld dat ik de informatie krijg van een Limburgse radiozender. Die zender is namelijk zeer uitgebreid met hun informatie wat betreft de files en de verkeerscontroles in Limburg en het zuiden van Brabant. Het afspelen van een cd wordt onderbroken op het moment dat deze zender verkeersinformatie heeft. (een heel verhaal maar ik kom effe niet op de naam van deze mogelijkheid)
Heeft de standaard radio/cd in de GP deze mogelijkheid ook?

Waarschijnlijk wel. Het heet TP (of PT?) dacht ik. Zit op praktisch elke moderne radio.
Uitvoering: Fiat Grande Punto Sport 1.4 16v Crossover Black
Nu met een Toyotank RAV4 2.0 4WD. Weer eens wat anders. :mrgreen:
Berry
Junior Stato
Berichten: 449
Lid geworden op: vr mar 03, 2006 12:39
Locatie: Maasbracht

Bericht door Berry »

Señor Sjon schreef:Waarschijnlijk wel. Het heet TP (of PT?) dacht ik. Zit op praktisch elke moderne radio.
Ik hoop het dan maar. Door deze mogelijkheid en de uitgebreide informatieverstrekking van L1 radio heb ik een aantal bekeuringen kunnen voorkomen. :lol:
Plaats reactie