pollen filter

Plaats reactie
Gebruikersavatar
skippy47
Junior Stato
Berichten: 378
Lid geworden op: ma nov 03, 2008 18:33
Locatie: Den Bosch Het Mooiste Stad Van Brabant

pollen filter

Bericht door skippy47 »

hoi jongens, weet iemand waar de pollen /airco filter zit ?? want als ik de airco heeft aangehad en later weer weg ga dan stinkt de auto naar paarden stront, :x :x bij mijn zoon in zijn corsa heeft dit ook ,maar bij hem heb wij de filter al gevonden hij was heel zwart, nu nog een nieuwe erin zetten. groetjes frank. ~~
GP. bwj..2006 12.8v dynamic, airco(stuk), elec spiegels, blu Azzuro, lm 16" velgen.
nu 190500km gereden
Rob84
Senior Stato
Berichten: 826
Lid geworden op: di nov 13, 2007 17:57
Locatie: Wieringerwerf

Re: pollen filter

Bericht door Rob84 »

In de voetenruimte van de bijrijder. Onder het dashboard kastje

Als je het plastic paneel van de midden console volgt (het stuk dat aansluit met het tapijt. En dan volg je het tot het einde onder het dashboard. Daar zit een zwart langwerpig klepje daar zit ie achter. Het kan zijn dat je het stuk plastic van de midden console even moet weghalen.
I've joined the dark side...
Gebruikersavatar
skippy47
Junior Stato
Berichten: 378
Lid geworden op: ma nov 03, 2008 18:33
Locatie: Den Bosch Het Mooiste Stad Van Brabant

Re: pollen filter

Bericht door skippy47 »

Rob84 schreef:In de voetenruimte van de bijrijder. Onder het dashboard kastje

Als je het plastic paneel van de midden console volgt (het stuk dat aansluit met het tapijt. En dan volg je het tot het einde onder het dashboard. Daar zit een zwart langwerpig klepje daar zit ie achter. Het kan zijn dat je het stuk plastic van de midden console even moet weghalen.
ok bedankt zal morgen gelijk kijken ~] ~]
GP. bwj..2006 12.8v dynamic, airco(stuk), elec spiegels, blu Azzuro, lm 16" velgen.
nu 190500km gereden
Leon
Senior Stato
Berichten: 565
Lid geworden op: zo jan 18, 2009 21:20
Locatie: Doesburg

Re: pollen filter

Bericht door Leon »

Zit denk ik een laagje bacteriën/schimmel op het filter?
Je kunt ook zo'n spuitbusje ervoor kopen, wat je erop spuit en dit doodt de bacteriën.
Ik zet altijd een paar minuten voordat ik aankom de airco uit, dit vermindert ook de kans op stank (had ik ooit gehoord).
Sinds 20-01-2009
Fiat Grande Punto 1.4 16v 'Racing', Exotica Red, BMC CDA airbox, custom koplampen met LED angel eyes+5000k xenon, getinte ramen achter, Blue&Me navigatie, 17" black Monaco Mirabeau velgen, Cruise Control
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: pollen filter

Bericht door Sunrise »

Klopt -] , kan de lucht nog wel doorstromen maar is niet meer gekoeld waardoor condensvorming vermeden kan worden -]
Joland
Junior Stato
Berichten: 422
Lid geworden op: vr aug 29, 2008 12:01
Locatie: Tiel

Re: pollen filter

Bericht door Joland »

Yup. En elke week minimaal 10 minuutjes gebruiken, ook in de winter.
MY08 - 1.3 MultiJet 90pk - New Orleans Blue - 17" Wipe Out - Afbeelding
Gebruikersavatar
skippy47
Junior Stato
Berichten: 378
Lid geworden op: ma nov 03, 2008 18:33
Locatie: Den Bosch Het Mooiste Stad Van Brabant

Re: pollen filter

Bericht door skippy47 »

ik heb de filter vervangen maar het stinkt nog steeds, niet zo erg meer maar minder morgen eff een spuitbus halen en erin spuiten , dan moet het weg zijn zeggen ze????
GP. bwj..2006 12.8v dynamic, airco(stuk), elec spiegels, blu Azzuro, lm 16" velgen.
nu 190500km gereden
E34
Junior Stato
Berichten: 390
Lid geworden op: do apr 16, 2009 9:55
Locatie: Arnhem am Rhein

Re: pollen filter

Bericht door E34 »

Je hebt grote kans dat er zich op de verdamper een aanslag heeft gevormd van bacterieen.
Zo'n desinfecterend middeltje werkt wel, wel goed luchten in de auto is niet echt bevordelijk voor je als je zo boven blijft hangen... :wink:
GP T-Jet Sport Cross Over Black
Plaats reactie