Boordcomputer

Plaats reactie
ElSjiepo
Junior Stato
Berichten: 452
Lid geworden op: di nov 25, 2008 10:47
Locatie: Heiloo

Boordcomputer

Bericht door ElSjiepo »

Hey allemaal,

Ik zit met wat vraagjes over de (uitgebreide) boordcomputer (van de sport). 2 weken terug zag ik dat m'n 'gemiddeld verbruik B' op 4.0km/L stond. Met een 'afstandB' van dik 6300km. Dat is natuurlijk onmogelijk, maar ook opmerkelijk. Hoe kan het ding dat opeens berekenen? Gemiddelde zou eerder rond 13.5km/L moeten zijn...

Punt 2. Vanavond rij ik van huis naar school (190km) en opeens staat, tijdens het rijden, m'n 'afstandB' op 13.2km. Ook het verbruik, gemiddelde snelheid en tijd van 'B' zijn allemaal kort daarvoor gereset, te zien aan de waardes (tijd 0:11 bv.), terwijl ik er 1000% zeker van ben dat ik dat zelf niet heb gedaan.

En punt 3. Niet over de boordcomputer, maar over de dash-verlichting. Die 'dimde' tijdens het rijden opeens. De helderheid is nu nog wat het eerst op 5 bolletjes (in te stellen met de + en - bij de mistlampeninschakelknopjes) was. In en uitschakelen van de verlichting of veranderen van het aantal bolletjes heeft geen effect. Niet dat het nu niet meer leesbaar is, maar vreemd is het wel.

Iemand ideeen wat de oorzaken zouden kunnen zijn? Of moet ik gewoon even naar de dealert?

Thnx!!
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: Boordcomputer

Bericht door Sunrise »

Denk even langs de dealert en aan de diagnose, evt. problemen komen dan vanzelf tevoorschijn. (of je accu is overleden en er is te weinig stroom voor de accessoires, had dat zelf ook met mijn vorige GP) ~]
Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Re: Boordcomputer

Bericht door Giovanni Tutore »

:arrow: De MAX uren van B is waarschijnlijk overschreden, dan krijg je rare waardes :wink:
ElSjiepo
Junior Stato
Berichten: 452
Lid geworden op: di nov 25, 2008 10:47
Locatie: Heiloo

Re: Boordcomputer

Bericht door ElSjiepo »

Max tijd is dan zeker 99:59? Dan zit het er wel in dat dat aan de hand is... Thnx! :D
Plaats reactie