Ziptuning

Matt85
Nuovo Arrivato
Berichten: 13
Lid geworden op: di jun 02, 2009 20:05
Locatie: Antwerpen

Ziptuning

Bericht door Matt85 »

Hallo iedereen,

Mijn naam is Matt en woon in België (Antwerpen).

Zit met een vervelende zaak. Ongeveer een 3 weken geleden heb ik mij 1.3jtd 90pk laten chippen door Ziptuning in Evergem en ze hadden mij 113 pk en 230Nm beloofd. Nu was ik niet echt tevreden over het resultaat en had besloten om men GP eens op een vermogensbank te plaatsen (vandaag). Wat bleek :

Max 70kw en 205Nm .... :? Voel me wel behoorlijk "in het zak gezet" .. 400 euro voor 5pk en 5 Nm meer....

13 juni mag ik terug langs komen bij Ziptuning. Nu is de vraag , hoe weet ik dat dit de volgende keer in orde gaat zijn? Ik ben niet van plan om telkens 50 euro neer te dokken voor een vermogenstest.

Grt
Gebruikersavatar
Douwe
Senior Stato
Berichten: 682
Lid geworden op: zo jul 20, 2008 10:25
Locatie: Den Helder

Re: Ziptuning

Bericht door Douwe »

Dat is balen!

Misschien kan je een vermogenstest van ZIPtuning eisen om hun tuning te bewijzen?
Doen ze dat niet dan zou ik mijn geld terugvragen en hem ergens anders laten tunen waar er wel
daadwerkelijk iets gebeurd.

Succes ermee.
Fiat Punto Edizione Cool TwinAir Turbo 100 Rock 'n Roll Blue
Volvo XC60 D5 FWD Momentum
ExTaxi
Membre D'Oro
Berichten: 1763
Lid geworden op: za jun 17, 2006 10:13
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Re: Ziptuning

Bericht door ExTaxi »

verdiep je dan ook gewoon eerst in chiptuning voordat je met dit soort bedrijven in zee gaat, goedkoop = duurkoop.
Fiat Grande Punto 130 pk mJTD Sport
New Orleans Blue - Blue&Me - Interscope - getinte zijruiten - cruisecontrol - regensensor
Noud
Nuovo Arrivato
Berichten: 137
Lid geworden op: wo okt 17, 2007 13:36
Locatie: Nieuwegein

Re: Ziptuning

Bericht door Noud »

Wat je op een vermogensbank meet is vermogen aan de wielen. De fabrieksopgaaf is vermogen aan de krukas. Daar zal snel 15% in zitten.
Aan de krukas zal je de opgave van ZIPtuning wel halen.

Ik ben overgens geen fan van dit bedrijf. Gevalletje goedkoop is duurkoop en mij zullen ze daar niet als klant zien. Ga liever naar Chipmeister in Leusden. Of natuurlijk naar de specifieke Fiat/Alfa tuners.

Ik heb mijn Punto 2a bij Geert van Chipmeister laten tunen (toen Wetteraurer) en die was daarna echt fenomenaal. Maar helaas waren daarna iedere 20a30 duizend mijn remschijven inclusief blokken aan vervanging toe. Ook kwam er teveel speling op de aandrijfassen, dus bezint eer gij begint. Wil je al dat extra vermogen veelvuldig aanspreken dan mag je wel wat extra budget apart zetten.
Grande Punto 5 drs 1.4 T-Jet Sport New Orleans Blue
Leon
Senior Stato
Berichten: 565
Lid geworden op: zo jan 18, 2009 21:20
Locatie: Doesburg

Re: Ziptuning

Bericht door Leon »

Sinds 20-01-2009
Fiat Grande Punto 1.4 16v 'Racing', Exotica Red, BMC CDA airbox, custom koplampen met LED angel eyes+5000k xenon, getinte ramen achter, Blue&Me navigatie, 17" black Monaco Mirabeau velgen, Cruise Control
Matt85
Nuovo Arrivato
Berichten: 13
Lid geworden op: di jun 02, 2009 20:05
Locatie: Antwerpen

Re: Ziptuning

Bericht door Matt85 »

De vraag is .. Kan ik mijn geld terug eisen?
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: Ziptuning

Bericht door tonyvandenbroek »

Tja,

Ik zeg dan maar, NEE heb je, JA kun je proberen. Niet geprobeerd is altijd NEE.
Afbeelding
Noud
Nuovo Arrivato
Berichten: 137
Lid geworden op: wo okt 17, 2007 13:36
Locatie: Nieuwegein

Re: Ziptuning

Bericht door Noud »

Geen idee. Je hebt een gecombineerd goed en een dienst gekocht.
Goederen kun je retourneren bij een dienst is dat lastig.

Ga eens met ze praten en geef ze de mogelijkheid het naar tevredenheid op te lossen voordat je ze in gebreken steld.

Het product voldoet niet aan de voorgestelde verwachtingen. Daarmee zijn ze in gebreken.

Ik kon mijn chip gewoon terugverkopen aan de tuner, de orginele had ik ook terugekregen dus kon ik de tuning weer ongedaan maken
Grande Punto 5 drs 1.4 T-Jet Sport New Orleans Blue
Gebruikersavatar
NHke
Membre D'Oro
Berichten: 1294
Lid geworden op: vr dec 26, 2008 8:49

Re: Ziptuning

Bericht door NHke »

Ik zou zeker terug gaan met het testbankverslag en dit eens onder hun neus duwen....

Verder zou ik mijn wagen alleen laten chippen bij een bedrijf waar ze een testbank ter beschikking hebben..

Kost mss iets meer, maar dan zie je direct het resultaat..
swans
Avere Una Vita
Berichten: 4017
Lid geworden op: do nov 08, 2007 20:12
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: Ziptuning

Bericht door swans »

waarom niet vanuit antwerpen even naar brugge gereden? daar zit een squadra verdeler!
My ex-girlfriend had this really weird fetish, she liked to dress up like herself
and then act like a bitch all the time
old school
Junior Stato
Berichten: 239
Lid geworden op: wo dec 17, 2008 20:35
Locatie: Leke

Re: Ziptuning

Bericht door old school »

indien je je geld niet terug krijgt kan je zeggen dat je verdere stappen zult ondernemen ivm misleidende reclame, en dat soort van reclame willen zij niet.
ook zou ik mijn verhaal op hun site publiceren.
1.3 mjet diesel 90 pk 6,4l/100
to be continued....
Gebruikersavatar
Goose
Senior Stato
Berichten: 732
Lid geworden op: wo okt 04, 2006 10:11
Locatie: Gent

Re: Ziptuning

Bericht door Goose »

1) Het op hun site zetten: binnen het uur wordt het er dan wel afgehaald, ...

2) probeer te kijken of er ergens algemene voorwaarden beschikbaar zijn, daar staan alle wettelijke bepalingen in, dan zal je direct al meer weten waar je recht op hebt, wat je kunt, ...
GP, Privacy Windows, mistlichten, Crossover Black, Denim Black interior, No Punto logo on the back 13 Mjt 90 Pk Dynamic, 17" OZ Superlegerra
old school
Junior Stato
Berichten: 239
Lid geworden op: wo dec 17, 2008 20:35
Locatie: Leke

Re: Ziptuning

Bericht door old school »

Goose schreef:1) Het op hun site zetten: binnen het uur wordt het er dan wel afgehaald, ...

2) probeer te kijken of er ergens algemene voorwaarden beschikbaar zijn, daar staan alle wettelijke bepalingen in, dan zal je direct al meer weten waar je recht op hebt, wat je kunt, ...

ik dacht dat je volgens de wet niet met een gechipte wagen mocht rijden ( wet zegt wel wat er geschreven en gedrukt staat moet zo uitgevoerd/ gegeven worden) bv winkel zet een groot plakaat met een meubelstuk aan slechts 1/4 van de normale prijs en als je aan de kassa komt is dit niet waar moeten ze toch het stuk aan die prijs geven.

nuja en de wet spreekt enkel over motortuning (dus een chip is niet met aan de motor.)
luchtfilter is ook de motor niet, uitlaat ook niet...
1.3 mjet diesel 90 pk 6,4l/100
to be continued....
ExTaxi
Membre D'Oro
Berichten: 1763
Lid geworden op: za jun 17, 2006 10:13
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Re: Ziptuning

Bericht door ExTaxi »

swans schreef:waarom niet vanuit antwerpen even naar brugge gereden? daar zit een squadra verdeler!
ik denk omdat hij vooraf geen onderzoek heeft gedaan maar puur naar prijs heeft gekeken...........zo zonde, we hadden je graag geadviseerd :?
Fiat Grande Punto 130 pk mJTD Sport
New Orleans Blue - Blue&Me - Interscope - getinte zijruiten - cruisecontrol - regensensor
Matt85
Nuovo Arrivato
Berichten: 13
Lid geworden op: di jun 02, 2009 20:05
Locatie: Antwerpen

Re: Ziptuning

Bericht door Matt85 »

ExTaxi schreef:
swans schreef:waarom niet vanuit antwerpen even naar brugge gereden? daar zit een squadra verdeler!
ik denk omdat hij vooraf geen onderzoek heeft gedaan maar puur naar prijs heeft gekeken...........zo zonde, we hadden je graag geadviseerd :?
Ja klopt wel een beetje wat je zegt ,maar had ook wel goede comments gelezen over Ziptuning.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.
Plaats reactie