Lijst van mp3 spelers die werken met Blue en Me

ineke
Avere Una Vita
Berichten: 3956
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 8:01
Locatie: Tilburg

Bericht door ineke »

gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst veel plezier en succes. :lol:



BTW: stel je eens voor in het daarvoor bestemde topic. :lol: :lol:
Stilo Abarth 5M17 MS Limited Edition 2.4 20V kleur Ferrari rood 170PK.(handgeschakeld).
Gemini
Berichten: 1
Lid geworden op: wo feb 28, 2007 10:42

Harddisk eindelijk aan de praat!

Bericht door Gemini »

Hallo,

Sinds januari in bezit van een GP, na een 1e week met wat 'probleempjes' (complete airco valt uit, lambda sonde hangt los onder de auto) enorm content met de wagen.

Ik weigerde het te accepteren dat ik geen harde schijf aan kon sluiten op de B&M. Via de duitse GP site een beschrijving gevonden dit toch voor elkaar te krijgen (met lichte aanpassingen)

Een 2.5'" harde schijf krijgt inderdaad te weinig stroom om te functioneren. Door de schijf aan te sluiten op een USB aansteker oplader werkt de schijf wel. Ik heb nu stroom afgetapt van de aansteker in de middenconsole en deze naar achter de autoradio geleid. Hier heb de de complete usb aansteker oplader vast getieripped.

De gebruikte USB aansteker oplader: (10 euro pixmania)

Afbeelding

Beschrijving:
Hou de auto van het contact gedurende het freubelen!
Aansteker verwijderd uit middenconsole. Eerst het stalen gedeelte verwijderen door aan de binnenkant twee lipjes naar binnen te drukken. Het oranje gedeelte kan er pas uit als het stalen gedeelte eruit is!

Witte stekker lostrekken, Onthou hoe de kabels in de stekker zitten en wip de rode en de zwarte kabel uit de witte stekker. De andere kabel is niet nodig. De rode kabel is de plus, de zwarte de aarde.

Afbeelding

Maak je eigen kabel vast aan de rode en zwarte stekker (bij voorkeur solderen). Om de kabel 'uit' de middenconsole te krijgen maak je het andere uiteinde van kabel vast aan de punt van bv een lange schroevendraaier, deze kan je vervolgens door het aansteker gat langs de zijkant van de console door wat zacht isolatie materiaal naar beneden duwen todat deze er aan de onderkant uitkomt.

Afbeelding

Afbeelding

Vervolgens verwijder je aan de bestuurders- èn bijrijderskant het paneel vóór de middenconsole. Je kan deze met wat gepast geweld loswippen met schroevendraaier, zit alleen geklikt vast.

Afbeelding

Nu kan de kabel van de bestuurderskant door de opening naar de bijrijderskant.

Afbeelding

Verbind nu de kabel met de losse USB aansteker oplader (vanaf nu: USB ding)
Haal deze uit elkaar, (kopje met een beetje geweld araf schroeven en uit elkaar klikken) en in plaats van de aanwezig contacten twee draden aansluiten: eentje op de plek van het contact van de punt van de aansteker (de plus), en eentje op plek van een van de twee zijkanten (de aarde) : (sorry voor de slechte foto)

Afbeelding

Vervolgens weer dichtklikken en dichtschroeven. Resultaat:

Afbeelding

Nu kan je kiezen waar je het USB ding vastmaakt, ik heb vast 'getieripped' op de kabel die naar de radio gaat (hiervoor radio verwijderen) Je kan hem natuurlijk ook in het handschoenenvakje leggen. Deze is aan de linkerkant open (ook als ie dicht is!)

Afbeelding

Testen: auto op contact zetten en checken of ledje brandt op USB ding.
Zelf heb ik er een 40 GB Freecom Toughdrive op aangesloten met ong 26 GB aan muziek, werkt prima! (hier zit ook een extra USB voedingskabeltje bij).

NB In 1e instantie had ik de schijf aangesloten op de continue stroom vanuit de radio (A4 en A8) Dit werkt niet! Na het starten moest ik eerst de kabels uit de harddisk trekken en vervolgens er weer in proppen, dan werkte die pas weer. De aansteker krijgt geschakelde stroom en dan heb je dit probleem niet...

Succes!!!
Laatst gewijzigd door Gemini op ma mar 12, 2007 17:30, 2 keer totaal gewijzigd.
******
1.3 Multijet Edizione Blue & Me, Crossover Black
Opties: Interscope, regensensor, achter verduisterd
******
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Bericht door Bennink »

Erik, dat ziet er goed uit. Ik zal er over denken als ik een harde schijf gekocht heb die het toch niet blijkt te doen... Vooralsnog koop ik liever een harde schijf (1.8") of MP3 speler die sowieso werkt :)

Maar goede zaak, zo'n B&M handleiding :)
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Gebruikersavatar
Speedy
Membre D'Oro
Berichten: 1542
Lid geworden op: za sep 16, 2006 10:38

Bericht door Speedy »

Dat is nog wel een idee inderdaad, wel een gerommel met draden (mag niks zelf gaan lopen prutsen ivm lease :)). Vooralsnog doe ik het maar met een Creative MuVo 256 MB ipv m'n 30gig hd :?
GP 1.4 16v Sport --> Evo 1.3 Multijet Dynamic
Gebruikersavatar
MaXiMuS
Nuovo Arrivato
Berichten: 48
Lid geworden op: za dec 09, 2006 15:44

Bericht door MaXiMuS »

(mag niks zelf gaan lopen prutsen ivm lease ).
Waarom zou dat nou niet mogen een beetje eigen creativiteit,....nix mis mee toch?!
1.4-16V Emotion 3drs
nero dell'incrocio
ESP/ASR/MSR/HBA/Hill Holder
Blue&me MP3 + Sub in de kofferbak
Gebruikersavatar
Speedy
Membre D'Oro
Berichten: 1542
Lid geworden op: za sep 16, 2006 10:38

Bericht door Speedy »

Nou ja, het is dus niet mijn eigen auto ... kan me zo indenken dat ze niet willen hebben dat je wat met het electrische circuit gaat doen achter allerlei panelen :)
GP 1.4 16v Sport --> Evo 1.3 Multijet Dynamic
hardstyle24
Nuovo Arrivato
Berichten: 27
Lid geworden op: di feb 13, 2007 14:01
Locatie: nieuwendijk

Bericht door hardstyle24 »

hallo allemaal!

ik vroeg me het volgende af, heeft iemand al geprobeerd een sony PSP aan te sluiten en via die weg muziek te luisteren?

Ikzelf heb over 3 weken mijn Fiat GP en zal het dan ook zeker proberen, maar dacht misschien heeft iemand het al eerder geprobeerd.
Gebruikersavatar
Speedy
Membre D'Oro
Berichten: 1542
Lid geworden op: za sep 16, 2006 10:38

Bericht door Speedy »

Kan de mijne er eens aanhangen vanavond/in het weekend.
GP 1.4 16v Sport --> Evo 1.3 Multijet Dynamic
Gebruikersavatar
buxol
Avere Una Vita
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr feb 24, 2006 21:24
Locatie: Alphen a/d Rijn

Bericht door buxol »

Ik heb ook nog ergens zo'n ding. Wat een miskoop, zo'n PSP...
Had ook een GP met allemaal specificaties.
Gebruikersavatar
Speedy
Membre D'Oro
Berichten: 1542
Lid geworden op: za sep 16, 2006 10:38

Bericht door Speedy »

*sluit aan in de rij* (ondanks dat het wel een geweldig apparaat is)
GP 1.4 16v Sport --> Evo 1.3 Multijet Dynamic
hardstyle24
Nuovo Arrivato
Berichten: 27
Lid geworden op: di feb 13, 2007 14:01
Locatie: nieuwendijk

Bericht door hardstyle24 »

buxol waarom vind je het een miskoop je kan erzoveel mee en het word steeds uitgebreider.ik heb thuis een draadloos netwerk aalles draadloos uploaden muziek films etc.
tegenwoordig kan je er ook al foto's mee maken en gps functie rss teveel op om te noemen.

zou wel fantastich zijn als hij op de GP past!

Mocht iemand het geprobeerd hebben verneem ik het graag en anders zal ik tezijnertijd meer info geven.
Gebruikersavatar
walpunto
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 3906
Lid geworden op: ma jun 05, 2006 19:40
Locatie: utrecht

Bericht door walpunto »

werkt niet philips gogear 4gb
2006 gp 1.4 starjet sport
2009 diverse verkeerde auto s
01-09-2016 gp 1.4 t=jet sport
Gebruikersavatar
Speedy
Membre D'Oro
Berichten: 1542
Lid geworden op: za sep 16, 2006 10:38

Bericht door Speedy »

Gister de PSP er aan gehangen, maar kreeg de melding no media ... op zich logisch, want er bleek geen MP3 op te staan en die had ik zo 1,2,3 ook niet even voorhanden. Zal kijken of ik van het weekend nog een test kan doen.
GP 1.4 16v Sport --> Evo 1.3 Multijet Dynamic
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Bericht door Bennink »

Speedy schreef:Gister de PSP er aan gehangen, maar kreeg de melding no media ... op zich logisch, want er bleek geen MP3 op te staan en die had ik zo 1,2,3 ook niet even voorhanden. Zal kijken of ik van het weekend nog een test kan doen.
Heb mijn USB stick teruggevonden... Lag op de meest logische plek (op de PC... uiteraard) maar dat is te weinig voor MP3's (256mb)
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
benimlan
Nuovo Arrivato
Berichten: 21
Lid geworden op: ma mar 06, 2006 19:28

Bericht door benimlan »

Even een vraagje. Als ik nieuwe mappen toevoeg aan mijn usb stick en ik start mijn mediaplayer, krijg ik de mededeling: mediabibliotheek wordt opgebouwd. Na een tijdje kan ik dan de nieuwe mappen kiezen. Echter soms verdwijnen er gewoon mappen. Kan je niet ergens handmatig opnieuw laten zoeken naar de mediabibliotheek of deze opnieuw laten opbouwen?
Plaats reactie