Blaupunkt Bluetooth / USB interface (Hulp gevraagd!)

NeoS
Nuovo Arrivato
Berichten: 83
Lid geworden op: di mei 12, 2009 7:45
Locatie: Sassenheim

Blaupunkt Bluetooth / USB interface (Hulp gevraagd!)

Bericht door NeoS »

Hoi GP-ers,

Ik heb zelf sinds kort een GP zonder B&M. Nu wilde ik toch proberen om via bluetooth te bellen en dacht dat ik mijn standaard radio zou moeten vervangen. Ik was al aan het kijken voor een andere radio toen ik dit tegenkwam:

http://www.blaupunkt.com/be/nl/7607545500_main.asp

De Bluetooth / USB interface van Blaupunkt, welke volgens mij zou moeten werken op de standaard fabrieksradio in de GP.
Dit zijn de specificaties:

Code: Selecteer alles

Bluetooth/USB-Interface

Algemeen
Firmware updates possible: Ja
Bedrijfsspanning (Volt): 12/24
Hoogte x breedte x diepte (mm): 27 x 121 x 81

Uitgangen
ISO (soort aansluiting): C2/C3
Lengte ISO-kabel (m): ca. 0,30
Lengte USB-kabel (m): ca. 0,50

Bediening
Bedieningselementen: Push-to-talk Taster 
Kenmerken toetsenbediening: Telefoonoproep beantwoorden, Telefoonoproep beëindigen, Telefoonnummer selecteren

Bluetooth
Oproepweergave: Telefoon nummer, Inkomend gesprek
Weergave toestel verbonden: Ja
Audiostreaming: Ja
Automatische verbinding: Ja
Echo-onderdrukking: Ja
Handsfree telefoneren via microfoon: Ja
Pairing (aantal toestellen): 5
Ruisonderdrukking: Ja
Oproep aannemen: Afzonderlijke toetsen (Push-to-Talk-toetsen)
Invoeren telefoonboekgeheugen (aantal): 200
Stemweergave via radioluidsprekers: Ja
Toetsfuncties: Gesprek weigeren, Gesprek aannemen, Gesprek beëindigen, Nummerherhaling
Ondersteunde versie: Bluetooth 1.0, Bluetooth 1.1, Bluetooth 1.2
Ondersteunde profielen: A2DP (overdragen van audiogegevens), AVRCP (afstandsbediening voor audio/video), HFP (draadloze telefonie in de wagen)
Toegang tot telefoonboek: Ja

Gegevensdrager
Formattering USB-verwisselbaar geheugen: FAT 16, FAT 32
Max. capaciteit USB-geheugen (GB): 32
Min. capaciteit USB-geheugen (MB): 64
USB-verwisselbaar geheugen: USB 2.0

Ingangen
Bluetooth: geïntegreerd
Permanente toevoer: Ja
Permanente toevoer: Ja
Diameter installatiegat (inch): Ja
Massa: Ja
Massa: Ja
Telefoongeluidsdemping: Ja
USB (soort aansluiting): Type A
USB (aantal): 1

Compatibiliteit
Aftermarket: all car radios with CDC bus

MP3
Bitrate (kBit/s): bis 320
Titelweergave: Bestandsnaam, Mapnaam, ID3-tag (versie 1), ID3-tag (versie 2)
Mix: Ja
Repeat: Ja
Scan: Ja
Variabele bitrates: Ja
Weergaveformaat: MP3, WAV

Meegeleverd in pakket
Handleiding: Ja
Hands-freemicrofoon: Ja
Wat denken jullie? Zou dit kunnen gaan werken?
Oja, hij kost €135,- bij Coolsound.nl.
Laatst gewijzigd door NeoS op do jun 25, 2009 20:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Re: Blaupunkt Bluetooth / USB interface

Bericht door Giovanni Tutore »

Het lijstje met compatibel geeft enkel "aftermarket" blaupunkts. Ik zou mij goed laten informeren voor alleer tot aankoop over te gaan -]
Maar de mini ISO aansluiting die zit er... ~]
NeoS
Nuovo Arrivato
Berichten: 83
Lid geworden op: di mei 12, 2009 7:45
Locatie: Sassenheim

Re: Blaupunkt Bluetooth / USB interface

Bericht door NeoS »

Kijk hier eens!
http://www.youtube.com/watch?v=V4pznIwmlow
Hij doet het op de standaard radio! Ik ga hem bestellen denk ik. :)
Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Re: Blaupunkt Bluetooth / USB interface

Bericht door Giovanni Tutore »

Vin 't een boel geld voor iets dat alleen met Blaupunkt werkt...

Voor dat geld het je vast ook een "goede" radio mét die functies. Die kan je wel overzetten...
NeoS
Nuovo Arrivato
Berichten: 83
Lid geworden op: di mei 12, 2009 7:45
Locatie: Sassenheim

Re: Blaupunkt Bluetooth / USB interface

Bericht door NeoS »

Ik heb em binnen. Ga hem nu proberen aan te sluiten.
Zal ff kijken of ik fotootjes kan maken, is misschien handig voor andere mensen die dit ook willen proberen.
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: Blaupunkt Bluetooth / USB interface

Bericht door Sunrise »

Wij wachten in spanning de pixels en het resultaat af :wink:
NeoS
Nuovo Arrivato
Berichten: 83
Lid geworden op: di mei 12, 2009 7:45
Locatie: Sassenheim

Re: Blaupunkt Bluetooth / USB interface

Bericht door NeoS »

Het valt tegen... Mijn interface werkt wel, maar volgens mij niet zoals het zou moeten.

Het gaat als volgt:
Ik heb de interface aangesloten (kan maar op 1 manier voor zover ik weet) en de radio teruggestopt.
Meteen getest met mijn HTC en kon pairen. Ik heb een USB stick op de poort aangesloten en de radio via SRC op "changer" gezet. Inderdaad, mp3 begint te spelen... Maar dat was het wel. Ik kan niet zappen, zie ook niets in het display van de radio, behalve "changer" of iets van "inventory". Alleen mijn volume werkt op mijn stuur.

Ik kan dus geen mappen of bestanden bekijken en zelfs niet zappen. Ik heb het idee dat de ISO stekkers niet goed zitten ofzo.

ik heb trouwens de standaard GP radio zonder mp3, met cd. In de handleiding van de interface staat dat de radio CDC moet ondersteunen. Ik weet niet precies wat dat inhoudt, maar als het betekend dat de radio text moet kunnen weergeven, dan kan hij dat. Ik heb gewoon RDS teksten enzo op de tuner.

Er is ook bijna geen moer op het internet te vinden hier over. Ik vraag me ook af of ik de enige ben met deze interface i.c.m. de standaard GP radio.
Gebruikersavatar
Peerke145
Nuovo Arrivato
Berichten: 121
Lid geworden op: zo dec 23, 2007 15:51
Locatie: Middelburg

Re: Blaupunkt Bluetooth / USB interface

Bericht door Peerke145 »

Volgens mij heeft Fiat deze interface ook aangeboden als accessoire. Kan het alleen niet meer controleren want kan niet meer op de fiat-sevices site komen
Was:Fiat Grande Punto 1.4 8V Dynamic - parkeer sensoren - spoiler - skirts - Blue & Me (Parrot & Ipod interface) - Cruise Control
Nu: Opel Astra SW 1.6 16V Temptation - CD/MP3 - Parrot - cruise control - trekhaak - parkeersensoren.
Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Re: Blaupunkt Bluetooth / USB interface

Bericht door Giovanni Tutore »

NeoS schreef:Het valt tegen... Mijn interface werkt wel, maar volgens mij niet zoals het zou moeten.

Het gaat als volgt:
Ik heb de interface aangesloten (kan maar op 1 manier voor zover ik weet) en de radio teruggestopt.
Meteen getest met mijn HTC en kon pairen. Ik heb een USB stick op de poort aangesloten en de radio via SRC op "changer" gezet. Inderdaad, mp3 begint te spelen... Maar dat was het wel. Ik kan niet zappen, zie ook niets in het display van de radio, behalve "changer" of iets van "inventory". Alleen mijn volume werkt op mijn stuur.

Ik kan dus geen mappen of bestanden bekijken en zelfs niet zappen. Ik heb het idee dat de ISO stekkers niet goed zitten ofzo.

ik heb trouwens de standaard GP radio zonder mp3, met cd. In de handleiding van de interface staat dat de radio CDC moet ondersteunen. Ik weet niet precies wat dat inhoudt, maar als het betekend dat de radio text moet kunnen weergeven, dan kan hij dat. Ik heb gewoon RDS teksten enzo op de tuner.

Er is ook bijna geen moer op het internet te vinden hier over. Ik vraag me ook af of ik de enige ben met deze interface i.c.m. de standaard GP radio.
Eerstens er zijn 2 standaards.. :?
Heb jij de Grundig?Afbeelding Waar ik achterkwam is dat deze niet volbedraad is op de ISO posities. Dat is zeker anders op hun aftermarket producten. Misschien dat dit ook wat met dat CDC te maken heeft iets waar ik ook niets over kon vinden.
Uneducated guess is dat het een CDcharger protocol is.
Op het engelse forum heb ik een lijstje gevonden met alle mini ISO aansluitingen, maar omdat nog niet de helft werkelijk aangesloten zit heeft het geen nut deze hier neer te zetten. (voorkomt hopelijk ook verwarring :mrgreen: )
NeoS
Nuovo Arrivato
Berichten: 83
Lid geworden op: di mei 12, 2009 7:45
Locatie: Sassenheim

Re: Blaupunkt Bluetooth / USB interface

Bericht door NeoS »

Ik ga nog eens goed kijken als ik thuiskom. Wat mij het meeste irriteert is dat mijn handleiding van de radio meldt dat deze ook MP3 kan afspelen, wat ie helemaal al niet kan.
Maar als ik dat schema zo zie betekend het dat ik de iso stekkers moet gaan vervangen op mijn interface?
Hier trouwens de pagina van Blaupunkt over de interface:
http://www.blaupunkt.com/nl/infoservices_7_5.asp
En dit is mijn radio, behalve de naam Blaupunkt en dat mp3 logotje er boven:
http://www.ipoint.altervista.org/imm/fo ... unto/1.jpg
Laatst gewijzigd door NeoS op do jun 18, 2009 12:08, 2 keer totaal gewijzigd.
Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Re: Blaupunkt Bluetooth / USB interface

Bericht door Giovanni Tutore »

Je radio zie ik niet. gebruik even IMG functie om radio neer te zetten :D
Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Re: Blaupunkt Bluetooth / USB interface

Bericht door Giovanni Tutore »

Nog even goed naar het plaatje gekeken van de aansluiting en het is zwart wit dus correct me if I'm onverhoopt fout maar volgens mij heb je de gele en de groene mini ISO stekkers :?: De groene is grotendeels leeg op je radio, kun je wel voor een gedeelte omwerken naar blauw :? heb ik ook gedaan voor de mini GIO :twisted: -kabel.
B&Me loopt over blauw...
NeoS
Nuovo Arrivato
Berichten: 83
Lid geworden op: di mei 12, 2009 7:45
Locatie: Sassenheim

Re: Blaupunkt Bluetooth / USB interface

Bericht door NeoS »

Giovanni Tutore schreef:Nog even goed naar het plaatje gekeken van de aansluiting en het is zwart wit dus correct me if I'm onverhoopt fout maar volgens mij heb je de gele en de groene mini ISO stekkers :?: De groene is grotendeels leeg op je radio, kun je wel voor een gedeelte omwerken naar blauw :? heb ik ook gedaan voor de mini GIO :twisted: -kabel.
B&Me loopt over blauw...
Klopt. Groen en gele stekker(s). (maar die zitten aan elkaar vast, toch?)
Dus als ik jou goed begrijp klopt die stekker niet met de OEM aansluiting op de radio, maar zou het wel moeten werken, mits je de bedrading juist aansluit? Want ik krijg ook geen text of folders te zien alsik een usb stick aansluit, of mijn telefoon via BT pair. Ik zie vreemdgenoeg wel "CD 1 Track 1" op het display van het dashboard als ik de stick aansluit en hij begint te spelen, maar vervolgens kan ik niets.
Gebruikersavatar
Peerke145
Nuovo Arrivato
Berichten: 121
Lid geworden op: zo dec 23, 2007 15:51
Locatie: Middelburg

Re: Blaupunkt Bluetooth / USB interface

Bericht door Peerke145 »

NeoS schreef: Want ik krijg ook geen text of folders te zien alsik een usb stick aansluit, of mijn telefoon via BT pair. Ik zie vreemdgenoeg wel "CD 1 Track 1" op het display van het dashboard als ik de stick aansluit en hij begint te spelen, maar vervolgens kan ik niets.
Heb ik ook met de Blaupunkt Ipod interface, Blaupunkt zegt dat de text alleen werkt met een Blaupunkt aftermarket radio
Was:Fiat Grande Punto 1.4 8V Dynamic - parkeer sensoren - spoiler - skirts - Blue & Me (Parrot & Ipod interface) - Cruise Control
Nu: Opel Astra SW 1.6 16V Temptation - CD/MP3 - Parrot - cruise control - trekhaak - parkeersensoren.
NeoS
Nuovo Arrivato
Berichten: 83
Lid geworden op: di mei 12, 2009 7:45
Locatie: Sassenheim

Re: Blaupunkt Bluetooth / USB interface

Bericht door NeoS »

Gelukkig heb ik nu wel Microsoft Voice Command aan de praat. Dus ik kan wel bellen en gebeld worden d.m.v. voicecommands (in het engels, maar goed) en alle extra's van mijn HTC Touch HD gebruiken.

Nu De MP3 functie van de USB stick nog. En stuurbediening voor het zappen lijkt me ook prettig... Maar dat zal met die ISO's te maken hebben denk ik.
Plaats reactie