Geshuffeld

hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

DR_DRE schreef:
hannes schreef:
Sporting raymon schreef:
joedelta schreef:Toch jammer, die ervaring met je dealer...heb ik gelukkig niet, ik ben zeer tevreden over mijn dealer, waar ik al 7 jaar vaste klant ben.
Bij mijn aflevering geen onthullingsdoek, maar wel 2 x koffie, twee modelauto's, een kistje wijn, een paraplu van FIAT, en alle tijd van de wereld om hem te bekijken en even een praatje te maken met de monteur die de GP rijklaar had gemaakt.

De 1.4 16V VVT motor van de GP is van een hele nieuwe motorengeneratie. het rijdt anders, omdat het niet zo'n sleurder is. Het is een motor, die vanwege zijn rust en soepelheid sneller is dan hij lijkt is mijn ervaring, maar het is gewoon wennen. In mijn vorige auto, een Stilo 1.6 16V, zat nog wel zo'n sleurder, die je echt voelde trekken met bijbehorend geluid....
Joe,
Ik vindt de auto ook traag (ogen)maar denk dat het idd "tussen de oren zit" ..door de soepelheid en de rust merk je gewoon minder ..ook omdat je de motor bijna niet hoort.

Vandaag ga ik mn oude K&N 57i openlucht filter eens monteren om te kijken of het iets beter wordt :wink:

Bij aflevering van mijn auto vertelde de verkoper mij ook dat OPEL de motoren levert voor de GP

groet.
Raymon

heeft misschien ook te maken met wat je voor de GP reed.
ik ben hem nou nog steeds aan het vergelijken met de Xsara, en vind hem ook traag overkomen en teveel benzine verbruiken, maar ik moet ook naar zijn pluspunten kijken en die heeft hij absoluut ook. :wink:
Vergeleken met een Xsara is de GP traag? Dat lijkt me toch sterk... Alhoewel het natuurlijk afhankelijk is van de motorisering van die Xsara, maar ik neem aan dat je geen 1.8-16V blok gaat vergelijken met een 1.4.

Wat voor Xsara reed je? Ze hebben ooit wel een mooi 1.9TD blok gemaakt bij Citroen... :)
het was een 1.6 16v met 110 pk maar wel 100 kg zwaarder dan de GP :wink:
Gebruikersavatar
DR_DRE
Junior Stato
Berichten: 206
Lid geworden op: za apr 15, 2006 17:44

Bericht door DR_DRE »

Die 1.6-16v van PSA is in principe best leuk als ie in een lichte auto zit. Zo deed ie het erg goed in de Peugeot 206, maar in de 207 heeft ie het best moeilijk. Komt omdat de 207 vrij zwaar is, zo'n 1300kg... De nieuwe Clio heeft hetzelfde probleem. Om hem een beetje kwiek te laten aanvoelen hebben ze de overbrengingsverhoudingen van de versnellingsbak aangepast, maar de tol betaal je als je 120 of 120+ rijdt... Erg veel toeren...

Hierrin ligt imho de uitdaging voor de auto-industrie: het licht houden van de auto's met al die veiligheidsvoorzieningen zodat een 1.6je weer leuk wordt om te rijden en het verbruik acceptabel blijft.
DR_DRE goes Chemical Grey met 88kW
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

DR_DRE schreef:Die 1.6-16v van PSA is in principe best leuk als ie in een lichte auto zit. Zo deed ie het erg goed in de Peugeot 206, maar in de 207 heeft ie het best moeilijk. Komt omdat de 207 vrij zwaar is, zo'n 1300kg... De nieuwe Clio heeft hetzelfde probleem. Om hem een beetje kwiek te laten aanvoelen hebben ze de overbrengingsverhoudingen van de versnellingsbak aangepast, maar de tol betaal je als je 120 of 120+ rijdt... Erg veel toeren...

Hierrin ligt imho de uitdaging voor de auto-industrie: het licht houden van de auto's met al die veiligheidsvoorzieningen zodat een 1.6je weer leuk wordt om te rijden en het verbruik acceptabel blijft.
veel toeren is automatisch veel motergeluid.
en daar heb ik een hekel aan.
en dat heeft de GP dus niet, heerlijk is dat :wink:
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Bericht door tonyvandenbroek »

Hij is idd erg stil de GP. Kon ik van mijn Peug niet zeggen. ja hoe meer toeren je maakt, hoe meer herrie, maar in normaal gebruik ben ik uitermate tevreden over het rijgedrag van mijn GP. Lekker stil, en als je een keer flink door trekt zit er een lekker roffelTJE in...
Afbeelding
Gebruikersavatar
DR_DRE
Junior Stato
Berichten: 206
Lid geworden op: za apr 15, 2006 17:44

Bericht door DR_DRE »

Leve de 6-bak 8)
Ik ben een dieselliefhebber omdat het leeuwendeel van de kilometers van mijn GP op de snelweg zullen worden gemaakt. Lekker in de 6 en cruise-control op 130. Dat zal ongeveer overeenkomen met 123,6 echte km/u :D
DR_DRE goes Chemical Grey met 88kW
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

DR_DRE schreef:Leve de 6-bak 8)
Ik ben een dieselliefhebber omdat het leeuwendeel van de kilometers van mijn GP op de snelweg zullen worden gemaakt. Lekker in de 6 en cruise-control op 130. Dat zal ongeveer overeenkomen met 123,6 echte km/u :D
by the way dre dre, heb je die avatar zelf gemaakt :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: gaaf zeg :wink:
Gebruikersavatar
DR_DRE
Junior Stato
Berichten: 206
Lid geworden op: za apr 15, 2006 17:44

Bericht door DR_DRE »

De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat hij van een italiaanse site komt. Maar het was wel meteen duidelijk dat het een geschikt plaatje voor mijn avatar was :wink:
DR_DRE goes Chemical Grey met 88kW
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Bericht door tonyvandenbroek »

jouw avatar is wel erg goed... :lol: :lol: :lol: :lol:
tevens het filmpje waar jouw avatar de hoofdrol speelt samen met een vrouwelijke Ms.
Afbeelding
Plaats reactie