1.3 EP of de 1.9 Emotion
1.3 EP of de 1.9 Emotion
Hoi allen, ik heb een prangende vraag: ik mag een leaseauto uitkiezen en heb besloten dat de GP de gelukkige wordt Nu zit ik met het volgende dilemma:
Optie A: Multijet 1.3 edizione prima met als opties: metallic, regensensor, anti-wiplash hoofdsteunen, middenarmsteun, blu&me, extra 12v.
Optie B: Multijet 1.9 Emotion, met opties: metallic, blu&me, extra 12v.
Het prijsverschil is optieA: 620, optieB: 670 per maand. het verschil is dus 50euro per maand, bovenop de hogere bijtelling, laten we dus zeggen netto 60euro per maand. In de berichten zag ik al dat de meeste hier een snellere versie hebben, maar rationeel bekeken wat raden jullie aan. Zijn er GPers die in beide versies gereden hebben?
Het wordt mijn eerste auto dus ik ben nog niks qua vermogen gewend Mijn pa&oom opteren de snelle versie, maar vind 60e per maand best veel dus daarom graag jullie mening om mijn definitieve keuze te maken! Cheers.
Optie A: Multijet 1.3 edizione prima met als opties: metallic, regensensor, anti-wiplash hoofdsteunen, middenarmsteun, blu&me, extra 12v.
Optie B: Multijet 1.9 Emotion, met opties: metallic, blu&me, extra 12v.
Het prijsverschil is optieA: 620, optieB: 670 per maand. het verschil is dus 50euro per maand, bovenop de hogere bijtelling, laten we dus zeggen netto 60euro per maand. In de berichten zag ik al dat de meeste hier een snellere versie hebben, maar rationeel bekeken wat raden jullie aan. Zijn er GPers die in beide versies gereden hebben?
Het wordt mijn eerste auto dus ik ben nog niks qua vermogen gewend Mijn pa&oom opteren de snelle versie, maar vind 60e per maand best veel dus daarom graag jullie mening om mijn definitieve keuze te maken! Cheers.
Ga voor de 120pk Emotion. Dan wordt je wel meteen een verwende automobilist maar als je veel rijdt dan is de 1.9JTD een betere keuze. Neem 'm anders als Emotion zonder opties, deze versie is toch al erg compleet.
Als je niet zoveel rijdt dan is de 1.3JTD ook mogelijk, maar dan zou ik weer eerder voor een 1.4 16-klepper gaan...
Als je niet zoveel rijdt dan is de 1.3JTD ook mogelijk, maar dan zou ik weer eerder voor een 1.4 16-klepper gaan...
DR_DRE goes Chemical Grey met 88kW
OK bedankt voor je reply. Ik zal ongeveer 35.000 km per jaar rijden en moet van mijn werkgever een diesel bestellen. De meeste ritjes zullen rondom de randstad zijn, ben geen vertegenwoordiger ofzo. Een ander punt is dat ik 4jaar in deze bak moet rijden, daarna mag ik pas een andere leasebak uitkiezen (waarschijnlijk volvo of saab, dus maak je niet druk om het verwennen )DR_DRE schreef:Ga voor de 120pk Emotion. Dan wordt je wel meteen een verwende automobilist maar als je veel rijdt dan is de 1.9JTD een betere keuze. Neem 'm anders als Emotion zonder opties, deze versie is toch al erg compleet.
Als je niet zoveel rijdt dan is de 1.3JTD ook mogelijk, maar dan zou ik weer eerder voor een 1.4 16-klepper gaan...
De emotion is idd zeer compleet, maar wil wel blu&me. Is de trekkracht rond de 80km aanmerkelijk beter met de 120pk, want met het oog op veiligheid kan dit een sterk punt zijn.
De 1.9JTD zal veel elastischer zijn dan de 1.3JTD. Kan het nog niet uit ervaring zeggen want ik moet nog een weekje wachten, maar als je naar de specs kijkt dan geeft de 1.9JTD een max koppel van 280Nm bij 2000 toeren. De 1.3JTD geeft zo'n 200Nm bij 2000 toeren, dus dat scheelt nogal voor je tussensprintjes. En dan het comfort natuurlijk. De 1.9 zal wat rustiger kunnen draaien bij constante snelheden.
En aangezien je na 4 jaar toch naar een Volvo of Saab kan overstappen...
En aangezien je na 4 jaar toch naar een Volvo of Saab kan overstappen...
DR_DRE goes Chemical Grey met 88kW
Nou lucratief... Je betaald uiteindelijk natuurlijk wel meer dan wanneer je een goedkope versie rijdt... Maar ik snap wat je bedoelt, heb zelf ook gekozen voor een Emotion 120pk+17"+Blue&MeDexter schreef:Ik heb besloten om voor de 1.9 versie te gaan. Ik was niet geheel op de hoogte van alle fiscale feitjes, het blijkt dat je een eigen bijdrage van je leasebak fiscaal kan aftrekken. Hierdoor wordt het wel lucratief om boven je budget te gaan zitten, aldus kies ik voor de emotion met 17inch velgen
DR_DRE goes Chemical Grey met 88kW
Ik heb zeer goede baas en betaal maar 11 euro bij (boven leaseprijs) en 45 per maand voor onbeperkt prive rijden en tanken in de GP..... De belasting laat ik buiten beschouwing dat is eigen keuze.
Gaat dan om de 1.9 MJD sport 130 pk....
Gaat dan om de 1.9 MJD sport 130 pk....
Laatst gewijzigd door grietje8 op ma jun 19, 2006 21:36, 1 keer totaal gewijzigd.
En we gaan weer km's rijden.... 250 per dag
Mijn contract is 4jaar en 32.000 km per jaar, mss heb jij minder km? Maar idd jij betaalt een stuk minder! Iig heeft grietje het erg goed voor mekaar, jaloers dat ik ben!Number22 schreef:Als ik zie wat jij voor lease prijs betaalt, dan vind ik dat erg veel! Ik zelf (dus de baas) heb de 1.9 jtd emotion met blue&me, en betaal 570 euries per maand....
Contractduur 48 mnd of 150.000 km.Dexter schreef:Mijn contract is 4jaar en 32.000 km per jaar, mss heb jij minder km? Maar idd jij betaalt een stuk minder! Iig heeft grietje het erg goed voor mekaar, jaloers dat ik ben!Number22 schreef:Als ik zie wat jij voor lease prijs betaalt, dan vind ik dat erg veel! Ik zelf (dus de baas) heb de 1.9 jtd emotion met blue&me, en betaal 570 euries per maand....
En we gaan weer km's rijden.... 250 per dag
Kom op €830 p/m inclusief brandstof, vervangend vervoer en volledig vrije prive km's in binnen- en buitenland. Duur 150000km of 48mnd, wat maar eerst komt
Die €570 p/m die hier eerder is genoemd moet zonder brandstof en prive km's zijn, dat kan niet anders. Anders: laat me weten bij welke leasemij je zit, dan wrijf ik dat de mijne eens onder de neus
Die €570 p/m die hier eerder is genoemd moet zonder brandstof en prive km's zijn, dat kan niet anders. Anders: laat me weten bij welke leasemij je zit, dan wrijf ik dat de mijne eens onder de neus
DR_DRE goes Chemical Grey met 88kW