1.3 EP of de 1.9 Emotion

Dexter
Nuovo Arrivato
Berichten: 141
Lid geworden op: ma jun 05, 2006 21:47

1.3 EP of de 1.9 Emotion

Bericht door Dexter »

Hoi allen, ik heb een prangende vraag: ik mag een leaseauto uitkiezen en heb besloten dat de GP de gelukkige wordt :D Nu zit ik met het volgende dilemma:

Optie A: Multijet 1.3 edizione prima met als opties: metallic, regensensor, anti-wiplash hoofdsteunen, middenarmsteun, blu&me, extra 12v.

Optie B: Multijet 1.9 Emotion, met opties: metallic, blu&me, extra 12v.

Het prijsverschil is optieA: 620, optieB: 670 per maand. het verschil is dus 50euro per maand, bovenop de hogere bijtelling, laten we dus zeggen netto 60euro per maand. In de berichten zag ik al dat de meeste hier een snellere versie hebben, maar rationeel bekeken wat raden jullie aan. Zijn er GPers die in beide versies gereden hebben?

Het wordt mijn eerste auto dus ik ben nog niks qua vermogen gewend :P Mijn pa&oom opteren de snelle versie, maar vind 60e per maand best veel dus daarom graag jullie mening om mijn definitieve keuze te maken! Cheers.
Gebruikersavatar
DR_DRE
Junior Stato
Berichten: 206
Lid geworden op: za apr 15, 2006 17:44

Bericht door DR_DRE »

Ga voor de 120pk Emotion. Dan wordt je wel meteen een verwende automobilist maar als je veel rijdt dan is de 1.9JTD een betere keuze. Neem 'm anders als Emotion zonder opties, deze versie is toch al erg compleet.

Als je niet zoveel rijdt dan is de 1.3JTD ook mogelijk, maar dan zou ik weer eerder voor een 1.4 16-klepper gaan...
DR_DRE goes Chemical Grey met 88kW
Dexter
Nuovo Arrivato
Berichten: 141
Lid geworden op: ma jun 05, 2006 21:47

Bericht door Dexter »

DR_DRE schreef:Ga voor de 120pk Emotion. Dan wordt je wel meteen een verwende automobilist maar als je veel rijdt dan is de 1.9JTD een betere keuze. Neem 'm anders als Emotion zonder opties, deze versie is toch al erg compleet.

Als je niet zoveel rijdt dan is de 1.3JTD ook mogelijk, maar dan zou ik weer eerder voor een 1.4 16-klepper gaan...
OK bedankt voor je reply. Ik zal ongeveer 35.000 km per jaar rijden en moet van mijn werkgever een diesel bestellen. De meeste ritjes zullen rondom de randstad zijn, ben geen vertegenwoordiger ofzo. Een ander punt is dat ik 4jaar in deze bak moet rijden, daarna mag ik pas een andere leasebak uitkiezen (waarschijnlijk volvo of saab, dus maak je niet druk om het verwennen :wink: )

De emotion is idd zeer compleet, maar wil wel blu&me. Is de trekkracht rond de 80km aanmerkelijk beter met de 120pk, want met het oog op veiligheid kan dit een sterk punt zijn.
Gebruikersavatar
DR_DRE
Junior Stato
Berichten: 206
Lid geworden op: za apr 15, 2006 17:44

Bericht door DR_DRE »

De 1.9JTD zal veel elastischer zijn dan de 1.3JTD. Kan het nog niet uit ervaring zeggen want ik moet nog een weekje wachten, maar als je naar de specs kijkt dan geeft de 1.9JTD een max koppel van 280Nm bij 2000 toeren. De 1.3JTD geeft zo'n 200Nm bij 2000 toeren, dus dat scheelt nogal voor je tussensprintjes. En dan het comfort natuurlijk. De 1.9 zal wat rustiger kunnen draaien bij constante snelheden.

En aangezien je na 4 jaar toch naar een Volvo of Saab kan overstappen... :)
DR_DRE goes Chemical Grey met 88kW
Dexter
Nuovo Arrivato
Berichten: 141
Lid geworden op: ma jun 05, 2006 21:47

Bericht door Dexter »

Ik heb besloten om voor de 1.9 versie te gaan. Ik was niet geheel op de hoogte van alle fiscale feitjes, het blijkt dat je een eigen bijdrage van je leasebak fiscaal kan aftrekken. Hierdoor wordt het wel lucratief om boven je budget te gaan zitten, aldus kies ik voor de emotion met 17inch velgen 8)
Gebruikersavatar
buxol
Avere Una Vita
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr feb 24, 2006 21:24
Locatie: Alphen a/d Rijn

Bericht door buxol »

Mooie keuze :) Gratz!
Had ook een GP met allemaal specificaties.
SvdW
Nuovo Arrivato
Berichten: 140
Lid geworden op: di jun 13, 2006 14:55
Locatie: Amsterdam

Bericht door SvdW »

Als je zoveel rijdt zou ik ZOWIEZO de middenarmsteun nemen. Deze zit standaard in het Emotion-pakket btw...
GP 120pk Emotion+
Gebruikersavatar
DR_DRE
Junior Stato
Berichten: 206
Lid geworden op: za apr 15, 2006 17:44

Bericht door DR_DRE »

Dexter schreef:Ik heb besloten om voor de 1.9 versie te gaan. Ik was niet geheel op de hoogte van alle fiscale feitjes, het blijkt dat je een eigen bijdrage van je leasebak fiscaal kan aftrekken. Hierdoor wordt het wel lucratief om boven je budget te gaan zitten, aldus kies ik voor de emotion met 17inch velgen 8)
Nou lucratief... Je betaald uiteindelijk natuurlijk wel meer dan wanneer je een goedkope versie rijdt... Maar ik snap wat je bedoelt, heb zelf ook gekozen voor een Emotion 120pk+17"+Blue&Me :)
DR_DRE goes Chemical Grey met 88kW
Gebruikersavatar
Italia
Junior Stato
Berichten: 348
Lid geworden op: ma mei 22, 2006 8:23
Locatie: Noord-Holland

Bericht door Italia »

Ik zou het ook wel weten, en dat heb ik ook gedaan.
Abarth GP Wit, spiegels in de Italiaanse kleuren, veel plezier ///// Non parole, ma fatti !..
Gebruikersavatar
Number22
Nuovo Arrivato
Berichten: 14
Lid geworden op: za jun 17, 2006 8:14
Locatie: In de buurt van de mooiste club van Nederland

Bericht door Number22 »

Als ik zie wat jij voor lease prijs betaalt, dan vind ik dat erg veel! Ik zelf (dus de baas) heb de 1.9 jtd emotion met blue&me, en betaal 570 euries per maand....
1.9 jtd MultiJet Emotion, Blue&Me, Chemical Grey exterior, Tweet gold sand interior.... and i love it
grietje8
Avere Una Vita
Berichten: 2423
Lid geworden op: do mei 11, 2006 22:21
Locatie: Groningen

Bericht door grietje8 »

:D Ik heb zeer goede baas en betaal maar 11 euro bij (boven leaseprijs) en 45 per maand voor onbeperkt prive rijden en tanken in de GP..... De belasting laat ik buiten beschouwing dat is eigen keuze.

Gaat dan om de 1.9 MJD sport 130 pk....
Laatst gewijzigd door grietje8 op ma jun 19, 2006 21:36, 1 keer totaal gewijzigd.
En we gaan weer km's rijden.... 250 per dag
Dexter
Nuovo Arrivato
Berichten: 141
Lid geworden op: ma jun 05, 2006 21:47

Bericht door Dexter »

Number22 schreef:Als ik zie wat jij voor lease prijs betaalt, dan vind ik dat erg veel! Ik zelf (dus de baas) heb de 1.9 jtd emotion met blue&me, en betaal 570 euries per maand....
Mijn contract is 4jaar en 32.000 km per jaar, mss heb jij minder km? Maar idd jij betaalt een stuk minder! Iig heeft grietje het erg goed voor mekaar, jaloers dat ik ben!
grietje8
Avere Una Vita
Berichten: 2423
Lid geworden op: do mei 11, 2006 22:21
Locatie: Groningen

Bericht door grietje8 »

Dexter schreef:
Number22 schreef:Als ik zie wat jij voor lease prijs betaalt, dan vind ik dat erg veel! Ik zelf (dus de baas) heb de 1.9 jtd emotion met blue&me, en betaal 570 euries per maand....
Mijn contract is 4jaar en 32.000 km per jaar, mss heb jij minder km? Maar idd jij betaalt een stuk minder! Iig heeft grietje het erg goed voor mekaar, jaloers dat ik ben!
Contractduur 48 mnd of 150.000 km.
En we gaan weer km's rijden.... 250 per dag
Gebruikersavatar
DR_DRE
Junior Stato
Berichten: 206
Lid geworden op: za apr 15, 2006 17:44

Bericht door DR_DRE »

Kom op €830 p/m inclusief brandstof, vervangend vervoer en volledig vrije prive km's in binnen- en buitenland. Duur 150000km of 48mnd, wat maar eerst komt :)

Die €570 p/m die hier eerder is genoemd moet zonder brandstof en prive km's zijn, dat kan niet anders. Anders: laat me weten bij welke leasemij je zit, dan wrijf ik dat de mijne eens onder de neus :P
DR_DRE goes Chemical Grey met 88kW
Dexter
Nuovo Arrivato
Berichten: 141
Lid geworden op: ma jun 05, 2006 21:47

Bericht door Dexter »

Ik betaal trouwens nog 32euro pm extra voor 12.750km prive per jaar (incl. brandstof), en voor elke km meer 9 eurocent. Overigens alleen binnenland, maar heb wel vervangend vervoer.
Plaats reactie