Snelweg frustratie

Alles wat met Fiat te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sander_Sonja
Senior Stato
Berichten: 852
Lid geworden op: ma mei 25, 2009 12:17
Locatie: Almere

Snelweg frustratie

Bericht door Sander_Sonja »

Hey allemaal.

We hebben onze gp nu een maand of 3, 4 in ons bezit. Een tijdje terug begon de blanke lak te bladderen en los te laten langs de randen van het dakrail en langs de naden van de deuren. Aangezien er drie jaar lakgarantie op zit en de lakexpert heeft vastgesteld dat er in de fabriek een slecht lakmengsel (verhoudingen van ingredienten) is gebruikt is de schade kosteloos hersteld. Bij het ophalen bleek dat er verschillende panelen zijn gespoten en dat ziet er zo strak uit! Kraakverse lak is mooi.

Vanmorgen vroeg rond een uur of 06:00 op de A9 richting Haarlem haalde een vrachtwagen een andere in en kwam voor ons op de rijbaan, en je hebt wel eens een steentje dat losschiet en dat klapt op je auto maar het leek wel of er een grindbak werd omgekieperd. Het geluid van steenslag in de auto was erg hard, het leek wel hagel. Zo snel als het kon ben ik uitgeweken naar de linker baan, dat duurde ook nog even want daar reed een auto. Gelukkig had hij door wat er gebeurde en maakt plaats voor me, erg anticiperend van hem. Ik over de zeik, vriendin over de zeik. Die trucker kan er ook niets aan doen, dat weet ik wel maar het is lastig om je niet kwaad te maken over zoiets.

Het was nog donker en ik heb nog niet kunnen kijken of ik schade heb, dus straks maar even aandachtig kijken.
- :) Ik begrijp alleen wat je zegt, niet wat je bedoeld :) -
#93 Sander_Sonja, Dynamic, Duallogic, Psychedelic Azure.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Hellfire
Avere Una Vita
Berichten: 2066
Lid geworden op: vr jun 22, 2007 10:26

Re: Snelweg frustratie

Bericht door Hellfire »

Dat zuigt zwaar! Heb ik ook een keer gehad met een aanhanger vol zand. Klonk als een zandstorm! Dat was ook nog zo'n eikel die het nodig vond om 120 met z'n aanhanger te rijden. Mijn oplossing: flink afstandhouden, daarna met 160 erlangs en ervoor lekker asociaal vol in de ankers. De boodschap was wel duidelijk: hij werd snel kleiner in m'n spiegel.
Afbeelding Grande Punto 1.4 T-Jet 16v Sport Exotica Red
Afbeelding En een Prius...
Afbeelding Renault Mégane III Estate 1.5 dCi TCE Bose
Gebruikersavatar
Mr. Dotcom
Junior Stato
Berichten: 205
Lid geworden op: zo jul 27, 2008 11:16
Locatie: Almere

Re: Snelweg frustratie

Bericht door Mr. Dotcom »

Heb zoiets ook wel eens gehad op de A6 tussen Lelystad en Almere. Naar mijn mening was die chauffeur wel degelijk schuldig omdat zijn achterklep gewoon niet goed afgesloten was en enigszins losbungelde. Gelukkig was het met een vervangende auto toen mijn GP voor lakschade(!) bij de hersteller stond. Toen ik bij thuiskomst de auto bekeek zag ik her en der toch wel wat steenslag op de motorkap en pitjes in de kunststof bumper. Ik was toen wel verdomd blij dat het niet mijn eigen GP was. Ik hoop in ieder geval dat jullie GP het er beter vanaf heeft gebracht.
Gebruikersavatar
Señor Sjon
Membre D'Oro
Berichten: 1343
Lid geworden op: zo mar 26, 2006 21:36
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Snelweg frustratie

Bericht door Señor Sjon »

Wij hebben dat vroeger gehad met een vorige auto. Chauffeur is toen tot stoppen gemaand en mijn vriendin is nog teruggebeld omdat zij 112 hierover had gebeld. Man of 6 waren toen geraakt door afvallend grind. Bij een tankstation werd met behulp van de politie de schade afghandeld en deze hebben wij later vergoed gekregen.
Uitvoering: Fiat Grande Punto Sport 1.4 16v Crossover Black
Nu met een Toyotank RAV4 2.0 4WD. Weer eens wat anders. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Sander_Sonja
Senior Stato
Berichten: 852
Lid geworden op: ma mei 25, 2009 12:17
Locatie: Almere

Re: Snelweg frustratie

Bericht door Sander_Sonja »

Dat is nog eens een kordate (woordje uit den ouden doosch) aanpak.
Als chauffeur ben je natuurlijk verantwoordelijk voor je lading e.d.
- :) Ik begrijp alleen wat je zegt, niet wat je bedoeld :) -
#93 Sander_Sonja, Dynamic, Duallogic, Psychedelic Azure.

Afbeelding
Plaats reactie