Resultaten Motortuning ?

Gebruikersavatar
Goose
Senior Stato
Berichten: 732
Lid geworden op: wo okt 04, 2006 10:11
Locatie: Gent

Re: Resultaten Motortuning ?

Bericht door Goose »

aaaaaaaaaaah ok, bedankt voor de uitleg :lol:
GP, Privacy Windows, mistlichten, Crossover Black, Denim Black interior, No Punto logo on the back 13 Mjt 90 Pk Dynamic, 17" OZ Superlegerra
swans
Avere Una Vita
Berichten: 4017
Lid geworden op: do nov 08, 2007 20:12
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: Resultaten Motortuning ?

Bericht door swans »

true een mini is net een kart!


maar ja koppel is beter dan pk's als je hard wilt optrekken! met veel pk's kan je alleen maar snel rijden!

de balans tussen koppel en pk's vinden is echter moeilijk!
My ex-girlfriend had this really weird fetish, she liked to dress up like herself
and then act like a bitch all the time
Gebruikersavatar
NHke
Membre D'Oro
Berichten: 1294
Lid geworden op: vr dec 26, 2008 8:49

Re: Resultaten Motortuning ?

Bericht door NHke »

Ik had een tijdje geleden MCCSport gecontacteerd ivm het maximale koppel dat de standaard koppeling/versnellingsbak aankan.

Mijn email :

Geachte,

ik ben in het bezit van een Fiat Grande Punto Tjet 2009

Momenteel steekt er een K&N vervangingsfilter in, en een ragazzon einddemper op.

Na een testbankrun kwam ik uit op 132.6Pk en 232.4Nm.

Nu zou ik hem graag nog laten remappen, weten jullie toevallig hoeveel Nm koppel de standaard koppel/versnellingsbak aankan van de Tjet 120pk?

Mvg Nico


Hun reactie :

Hallo Nico,

De versnellingsbak kan 300 Nm hebben.

Eventueel kunnen we de G-Tech stage 1 box monteren. Op de T-jet levert dit 155pk op.
Deze kost 699 euro, montage kosten zijn 50 euro.
Eventueel nog uit te breiden met de turbo van een Abarth. (170 pk)

Met vriendelijke groet,
MCC Sport

Frank van Ganzewinkel
Gebruikersavatar
Edwin
Nuovo Arrivato
Berichten: 141
Lid geworden op: za jul 26, 2008 19:06

Re: Resultaten Motortuning ?

Bericht door Edwin »

Van de week naar Squadra geweest. Prima bevallen, fijne en directe manier van werken door Stephan en na een klein uur gingen we testrijden op de snelweg om te finetunen.
Resultaat: auto trekt beter in elke versnelling (na 1) en het idee dat er in het vooronder nog iemand half in slaap was is verdwenen. Nog een normaal turbogaatje, en merkbaar meer power. Tevens komt de koppelkromme eerder op, goed merkbaar en ook erg goed voor de drivability. Erg goede ervaringen dus, zowel met het bedrijf als de uitvoering.
Voorlopig ga ik mijn ervaring ermee eens fijnslijpen.
U hoort nog van mij. :-]

(overigens volgens Stephan: 108pk en 250nm vs 90pk en 190nm, geen rollenbank gedaan)
GP Mjet Sport 110 by Squadra - Exotica RedAfbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
koenissegg
Nuovo Arrivato
Berichten: 121
Lid geworden op: ma mei 24, 2010 15:01

Re: Resultaten Motortuning ?

Bericht door koenissegg »

Edwin schreef:Van de week naar Squadra geweest. Prima bevallen, fijne en directe manier van werken door Stephan en na een klein uur gingen we testrijden op de snelweg om te finetunen.
Resultaat: auto trekt beter in elke versnelling (na 1) en het idee dat er in het vooronder nog iemand half in slaap was is verdwenen. Nog een normaal turbogaatje, en merkbaar meer power. Tevens komt de koppelkromme eerder op, goed merkbaar en ook erg goed voor de drivability. Erg goede ervaringen dus, zowel met het bedrijf als de uitvoering.
Voorlopig ga ik mijn ervaring ermee eens fijnslijpen.
U hoort nog van mij. :-]

(overigens volgens Stephan: 108pk en 250nm vs 90pk en 190nm, geen rollenbank gedaan)
Mag ik vragen wat dat gekost heeft?
'Nulla tenaci invia est via'
jjonkie
Nuovo Arrivato
Berichten: 49
Lid geworden op: ma jul 28, 2008 21:49

Re: Resultaten Motortuning ?

Bericht door jjonkie »

ben erg benieuwd naar een update omtrent squadra kuur op de 1.3 MJTD
Afbeelding
Gebruikersavatar
Edwin
Nuovo Arrivato
Berichten: 141
Lid geworden op: za jul 26, 2008 19:06

Re: Resultaten Motortuning ?

Bericht door Edwin »

Kosten van de Squadra kuur zijn €500.
(Zie website, gegevens bij de MiTo)

Het bevalt me echt uitstekend, had ik veel eerder moeten doen. (ja of meteen een 1.9 kopen...)
Auto is veel soepeler geworden, eigenlijk in alle soorten verkeer.
IN lagere toeren slaat íe niet meer zo snel dood, en bij accelereren is er merkbaar meer leven voorin,
bij inhalen hoeft terugschakelen minder snel als voorheen, tenzij je 80 in de 6 rijdt. (maar dat lijkt me logisch)
Door het hogere koppel nodigt de auto meer uit tot het intrappen van het gas, omdat er simpelweg een leukere reactie volgt:
een flinke versnelling, en dit is ten opzichte van de fabriekssetting wel een verschil. Dan lijkt de 1.3 toch ondergemotoriseerd.
Ik ben erg tevreden, ook met de manier waarop Stephan te werk gaat, keurig snel en zonder overbodige franje.
Als u vragen heeft, fire away!
GP Mjet Sport 110 by Squadra - Exotica RedAfbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
scoop
Supporto Tecnico
Supporto Tecnico
Berichten: 1656
Lid geworden op: za dec 02, 2006 11:48
Locatie: Boxmeer

Re: Resultaten Motortuning ?

Bericht door scoop »

Mij is de manier van werken van Squadra ook erg goed bevallen. Stephan neemt graag de moeite om het e.e.a. uit te leggen, een absolute pré in mijn ogen. Vooral de no-nonsense en "down-to-earth" instelling vond ik erg prettig. Bij de volgende italiaan zou ik zeker zo weer een afspraak met ze maken.
Gebruikersavatar
Tzone86
Nuovo Arrivato
Berichten: 36
Lid geworden op: za jul 31, 2010 22:01

Re: Resultaten Motortuning ?

Bericht door Tzone86 »

NHke schreef:Ik had een tijdje geleden MCCSport gecontacteerd ivm het maximale koppel dat de standaard koppeling/versnellingsbak aankan.

Mijn email :

Geachte,

ik ben in het bezit van een Fiat Grande Punto Tjet 2009

Momenteel steekt er een K&N vervangingsfilter in, en een ragazzon einddemper op.

Na een testbankrun kwam ik uit op 132.6Pk en 232.4Nm.

Nu zou ik hem graag nog laten remappen, weten jullie toevallig hoeveel Nm koppel de standaard koppel/versnellingsbak aankan van de Tjet 120pk?

Mvg Nico


Hun reactie :

Hallo Nico,

De versnellingsbak kan 300 Nm hebben.

Eventueel kunnen we de G-Tech stage 1 box monteren. Op de T-jet levert dit 155pk op.
Deze kost 699 euro, montage kosten zijn 50 euro.
Eventueel nog uit te breiden met de turbo van een Abarth. (170 pk)

Met vriendelijke groet,
MCC Sport

Frank van Ganzewinkel

Als ik dit zo lees kan ik dan concluderen dat zon G-tech stage 1 box een betere optie is dan chiptunen?
Of staat dat totaal los van elkaar?
Wil mijn GP wel wat meer pit geven namelijk :mrgreen: zodat ik eerder weg ben bij het stoplicht dan mijn vrouwtje die ook een Tjet rijdt :twisted:
GP 1.4 16V Tjet Sport, Wit, 18 inch LM velgen, chrome grill, chrome spiegelkappen, geblindeerde ramen, B&M, Lederen interieur. etc

Miiieeeeeepppp Mieeeeepppp Zooooeeeeffff Zoeeeefffff
Gebruikersavatar
NHke
Membre D'Oro
Berichten: 1294
Lid geworden op: vr dec 26, 2008 8:49

Re: Resultaten Motortuning ?

Bericht door NHke »

Komt ongeveer overeen hoor

Chiptunen : +-500€
Airbox : +- 250€
= 750€

Voor die combinatie heb ik 638€ betaald :)
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: Resultaten Motortuning ?

Bericht door Sunrise »

Tzone86 schreef:Als ik dit zo lees kan ik dan concluderen dat zon G-tech stage 1 box een betere optie is dan chiptunen?
Hier is al eens eerder een discussie over gevoerd, moet zelluf doen wat je het beste lijkt ~] .

Persoonlijk zou ik chiptuning doen, aangezien dan de ecu op JOUW auto zal worden aangepast. Bij een "powerbox" zal de computer eigenlijk alleen voor de gek gehouden worden en is het maar de vraag of gehaald zal worden wat men zegt :roll:
Gebruikersavatar
Tzone86
Nuovo Arrivato
Berichten: 36
Lid geworden op: za jul 31, 2010 22:01

Re: Resultaten Motortuning ?

Bericht door Tzone86 »

Sunrise schreef:
Tzone86 schreef:Als ik dit zo lees kan ik dan concluderen dat zon G-tech stage 1 box een betere optie is dan chiptunen?
Hier is al eens eerder een discussie over gevoerd, moet zelluf doen wat je het beste lijkt ~] .

Persoonlijk zou ik chiptuning doen, aangezien dan de ecu op JOUW auto zal worden aangepast. Bij een "powerbox" zal de computer eigenlijk alleen voor de gek gehouden worden en is het maar de vraag of gehaald zal worden wat men zegt :roll:
Mmmm ok! Chiptunen stond al op mijn lijstje dus denk dat ik daar maar bij blijf!
Kwestie geld speelt ook mee uiteraard -]
GP 1.4 16V Tjet Sport, Wit, 18 inch LM velgen, chrome grill, chrome spiegelkappen, geblindeerde ramen, B&M, Lederen interieur. etc

Miiieeeeeepppp Mieeeeepppp Zooooeeeeffff Zoeeeefffff
Gebruikersavatar
Tzone86
Nuovo Arrivato
Berichten: 36
Lid geworden op: za jul 31, 2010 22:01

Re: Resultaten Motortuning ?

Bericht door Tzone86 »

NHke schreef:Komt ongeveer overeen hoor

Chiptunen : +-500€
Airbox : +- 250€
= 750€

Voor die combinatie heb ik 638€ betaald :)
Doe je goed! :mrgreen: Bij wie ben je langs geweest en vanwaar de korting -]
GP 1.4 16V Tjet Sport, Wit, 18 inch LM velgen, chrome grill, chrome spiegelkappen, geblindeerde ramen, B&M, Lederen interieur. etc

Miiieeeeeepppp Mieeeeepppp Zooooeeeeffff Zoeeeefffff
Plaats reactie