Resultaten Motortuning ?

Gebruikersavatar
Raptor
Junior Stato
Berichten: 355
Lid geworden op: wo jan 16, 2008 15:42

Resultaten Motortuning ?

Bericht door Raptor »

Ik ben benieuwd wie er ondertussen zijn M-Jet of T-Jet heeft laten tunen door bijv. Heinz, Madeno of Squadra?
En nog belangrijker, wat het heeft opgeleverd? Wat zijn je bevindingen, en is het geheel of boven verwachting?

Met name het aantal seconden waarin je GP nu van 0 naar 100 gaat.
ABARTH Punto Evo.
BMC CDA
G-Tech Shortshifter
G-Tech GT560-cup S (black) uitlaat
Tuning door SAVALI
DigitalPunk
Junior Stato
Berichten: 216
Lid geworden op: ma feb 18, 2008 9:35
Locatie: Voorburg

Re: Resultaten Motortuning ?

Bericht door DigitalPunk »

Ik heb mijn M-jet laten tunen bij Madeno en ik ben er nog steeds heel erg blij mee. Helaas is het wel zo dat snelheid went...

Totale PK winst is in totaal 25 in mijn geval. Je kon er veel meer uithalen, maar je moet ook letten op de bestuurbaarheid van de auto, het moet geen raket worden.
Daarnaast, als je nog meer pk's erin wil stoppen zul je ook andere onderdelen moeten aanpassen, zoals grotere remmen en meer koeling.

Het verschil is vooral erg merkbaar bij het vol indrukken van het gaspedaal, dus bij flink doorrijden of een inhaalactie. Verbruik is in mijn ogen ook afgenomen, alleen de rijstijl met meer vermogen maakt het weer dat je meer gaat verbruiken.
Dit is wel heel persoonlijk, dus bij gelijke rijstijl wel een beter verbruik in mijn geval.

Al met al nog steeds erg blij en zeker geen spijt van. Een aanrader als je net dat beetje extra mist.

Edit: Ik denk dat hij net onder de 9 seconden naar de 100 trekt vanaf stilstand.
GP 1.9 Emotion mJTD 120 - EGR klep vervangen - Pioneer Subwoofer - Eibach verlaging 3cm - BMC CDA Box - Zwarte grille - Dorpellijsten - LED Achterlichten - Achterspoiler - Zwarte mistlampen - iPod interface - Alu pedalen - Madeno remap - Uitlaatsierstuk
Mike
Junior Stato
Berichten: 413
Lid geworden op: wo nov 01, 2006 23:13

Re: Resultaten Motortuning ?

Bericht door Mike »

Afspraak bij Squadra gemaakt voor over 2,5 week ~~
Kan niet wachten :mrgreen:
GP2 T-jet Sport 3d, Ambient White, getinte zijruiten, skydome open dak, 17" Take off, Cruise control, sportpedalen, Tuned by Squadra.
ExTaxi
Membre D'Oro
Berichten: 1763
Lid geworden op: za jun 17, 2006 10:13
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Re: Resultaten Motortuning ?

Bericht door ExTaxi »

DigitalPunk schreef:Ik heb mijn M-jet laten tunen bij Madeno en ik ben er nog steeds heel erg blij mee. Helaas is het wel zo dat snelheid went...
Madeno kan het dus wel zonder problemen? Hmm wist ik niet.
Nou ja, voor mij gaat het niet meer op, nog 20k en dan is het niet alleen Extaxi maar ook exFiat :wink:
Fiat Grande Punto 130 pk mJTD Sport
New Orleans Blue - Blue&Me - Interscope - getinte zijruiten - cruisecontrol - regensensor
swans
Avere Una Vita
Berichten: 4017
Lid geworden op: do nov 08, 2007 20:12
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: Resultaten Motortuning ?

Bericht door swans »

Tuurlijk kan het zonder problemen,... als je het maar bij een fatsoenlijk bedrijf doet!

onze engelse vrienden rijden met 190pk in de m-jets! engelse abarths schijnen er rond te rijden met meer dan 250pk! alles kan als de portomonee het maar toelaat!
My ex-girlfriend had this really weird fetish, she liked to dress up like herself
and then act like a bitch all the time
ExTaxi
Membre D'Oro
Berichten: 1763
Lid geworden op: za jun 17, 2006 10:13
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Re: Resultaten Motortuning ?

Bericht door ExTaxi »

Toch zijn er flinke problemen geweest met het tunen van de MJTD.........de MJET geen problemen.
Fiat Grande Punto 130 pk mJTD Sport
New Orleans Blue - Blue&Me - Interscope - getinte zijruiten - cruisecontrol - regensensor
Gebruikersavatar
YorikGP
Nuovo Arrivato
Berichten: 26
Lid geworden op: zo nov 01, 2009 21:04
Locatie: Halsteren

Re: Resultaten Motortuning ?

Bericht door YorikGP »

Hey hey,

Heb de mijne in juni dit jaar laten chippen bij Squadra. Totale winst is +/- 30 PK en een koppel wordt geschat op 260NM.
Het verschil is duidelijk merkbaar, zeker de 4de versnelling is nu veel sterker. Toen ik de 17"inch velgen er tijdelijk onderuit en op 15"inch stalen wielen reedt, probeerde ik even mijn topsnelheid uit. Ik kan deze niet geven omdat de wijzer van mij teller ruim voorbij de 220 KM/H ging! :) :)

Ik zal binnenkort eens kijken of het me lukt de 0-100 tijd op te nemen.
GP 1.4 T-Jet 16V Sport 120 NEW ORLEANS BLUE (Door Squadra-Tuning laten chippen)
swans
Avere Una Vita
Berichten: 4017
Lid geworden op: do nov 08, 2007 20:12
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: Resultaten Motortuning ?

Bericht door swans »

YorikGP schreef:Hey hey,

Ik kan deze niet geven omdat de wijzer van mij teller ruim voorbij de 220 KM/H ging! :) :)

in duitsland deed mijn gp ook ruim over 220 (ik schat op 235) deze is ook ongetuned!
My ex-girlfriend had this really weird fetish, she liked to dress up like herself
and then act like a bitch all the time
gdk1952
Nuovo Arrivato
Berichten: 125
Lid geworden op: ma jun 15, 2009 5:33
Locatie: Spijkenisse

Re: Resultaten Motortuning ?

Bericht door gdk1952 »

Heb de mijne ook laten tunen bij Squadra, maar de top valt een beetje tegen. :oops:
Ben trouwens wel tevreden, want de trekkracht is meer dan voldoende.

Afbeelding
GP 1.4 T-Jet 16v Sport - Ambient White - Sky Dome - Getint Glas - Parkeersensoren - 17" Take Off Velgen - Squadra Tuning - BMC Carbon Dynamic Airbox - Novitec - 40mm.
ExTaxi
Membre D'Oro
Berichten: 1763
Lid geworden op: za jun 17, 2006 10:13
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Re: Resultaten Motortuning ?

Bericht door ExTaxi »

in Duitsland heb ik zelfs de 230 aangetikt met mijn ongechipte diesel.
Wel flink bergaf trouwens. 217 km/h op de GPS.
Fiat Grande Punto 130 pk mJTD Sport
New Orleans Blue - Blue&Me - Interscope - getinte zijruiten - cruisecontrol - regensensor
Nimbus
Junior Stato
Berichten: 494
Lid geworden op: di mar 13, 2007 22:49

Re: Resultaten Motortuning ?

Bericht door Nimbus »

Zijn er ook dealers in Nederland die chippen?
"Shaven, not furred"
Nimbus
Junior Stato
Berichten: 494
Lid geworden op: di mar 13, 2007 22:49

Re: Resultaten Motortuning ?

Bericht door Nimbus »

Nimbus schreef:Zijn er ook dealers in Nederland die chippen?
Niemand die mij hier antwoord op kan geven?

Vandaag werd ik toch iets te dicht op mijn huid gezeten. Door een opel astra station!
"Shaven, not furred"
Mike
Junior Stato
Berichten: 413
Lid geworden op: wo nov 01, 2006 23:13

Re: Resultaten Motortuning ?

Bericht door Mike »

De meeste Fiat dealers zijn nogal voorzichtig met het chippen.
Zelf chippen doen ze niet, ze zullen toch ook een afspraak met bv squadra maken.
GP2 T-jet Sport 3d, Ambient White, getinte zijruiten, skydome open dak, 17" Take off, Cruise control, sportpedalen, Tuned by Squadra.
swans
Avere Una Vita
Berichten: 4017
Lid geworden op: do nov 08, 2007 20:12
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: Resultaten Motortuning ?

Bericht door swans »

of bij madena of was het nu modena tuning (iig ze zitten in Oude Tonge)
My ex-girlfriend had this really weird fetish, she liked to dress up like herself
and then act like a bitch all the time
Mike
Junior Stato
Berichten: 413
Lid geworden op: wo nov 01, 2006 23:13

Re: Resultaten Motortuning ?

Bericht door Mike »

http://www.madenoracing.com/performance/
of http://www.squadra-tuning.com/

Beiden bekend als erg goede tuners.
Squadra is wat goedkoper (scheelt best veel, zo'n 400 euro!)
de 21ste heb ik een afspraak bij Squadra.
GP2 T-jet Sport 3d, Ambient White, getinte zijruiten, skydome open dak, 17" Take off, Cruise control, sportpedalen, Tuned by Squadra.
Plaats reactie