Verbruik Multijet 1.9 Sport

Plaats reactie
Scippy
Nuovo Arrivato
Berichten: 43
Lid geworden op: wo mei 31, 2006 8:02

Verbruik Multijet 1.9 Sport

Bericht door Scippy »

Heeft iemand ervaring met het verbruik van de 1.9 multijet Sport.

Ik ben benieuwd hoeveel km er gemiddeld gereden kan worden met 1 liter diesel.
TeChNo2

Re: Verbruik Multijet 1.9 Sport

Bericht door TeChNo2 »

Scippy schreef:Heeft iemand ervaring met het verbruik van de 1.9 multijet Sport.

Ik ben benieuwd hoeveel km er gemiddeld gereden kan worden met 1 liter diesel.
Ik heb dan wel niet de sport maar de 1.9 emotion, zal toch niet heel veel uitmaken die 10 pk-tjes... en ik rijd gemiddeld ongeveer 1 : 16
bartike
Membre D'Oro
Berichten: 1384
Lid geworden op: ma mar 06, 2006 18:59
Locatie: Kapellen ->Belgium

Bericht door bartike »

ik zit op een gemiddeld verbruik van 7.5L per honderd kilometer. ik krijg hem omlaag maar dan moet ik veel moeite doen :P
Afbeelding
joedelta

Bericht door joedelta »

bartike schreef:ik zit op een gemiddeld verbruik van 7.5L per honderd kilometer. ik krijg hem omlaag maar dan moet ik veel moeite doen :P
Ik kan het me voorstellen. Ik heb een dag met een 1.9 Multijet Sport gereden, en ik moet zeggen dat hij erg uitnodigt tot sportief rijgedrag.....en dito verbruik. :wink:
bartike
Membre D'Oro
Berichten: 1384
Lid geworden op: ma mar 06, 2006 18:59
Locatie: Kapellen ->Belgium

Bericht door bartike »

inderdaad :P
Afbeelding
Gebruikersavatar
DR_DRE
Junior Stato
Berichten: 206
Lid geworden op: za apr 15, 2006 17:44

Bericht door DR_DRE »

Vrees dat het verbruik hoger gaat uitvalllen dan de norm die door de leasemij is gesteld: 1:17,8... :(

Denk dat het meer richting 1:15 zal gaan, dat deed mijn 1.9TDI 105pk ook en de 2.0HDI 90 pk lag ook rond deze waarde.

Zal je updaten zodra mijn GP is afgeleverd. Hij staat op status 35... Na 3 maanden... :oops:
DR_DRE goes Chemical Grey met 88kW
Scippy
Nuovo Arrivato
Berichten: 43
Lid geworden op: wo mei 31, 2006 8:02

Bericht door Scippy »

DR_DRE schreef:Vrees dat het verbruik hoger gaat uitvalllen dan de norm die door de leasemij is gesteld: 1:17,8... :(

Denk dat het meer richting 1:15 zal gaan, dat deed mijn 1.9TDI 105pk ook en de 2.0HDI 90 pk lag ook rond deze waarde.

Zal je updaten zodra mijn GP is afgeleverd. Hij staat op status 35... Na 3 maanden... :oops:
Is er een norm dan??

Bij mij is de leaseprijs van de 130 pk sport 40 euro hoger dan de 120 pk emotion!! Dus die hebben dat al doorberekend.
Gebruikersavatar
DR_DRE
Junior Stato
Berichten: 206
Lid geworden op: za apr 15, 2006 17:44

Bericht door DR_DRE »

Scippy schreef:
DR_DRE schreef:Vrees dat het verbruik hoger gaat uitvalllen dan de norm die door de leasemij is gesteld: 1:17,8... :(

Denk dat het meer richting 1:15 zal gaan, dat deed mijn 1.9TDI 105pk ook en de 2.0HDI 90 pk lag ook rond deze waarde.

Zal je updaten zodra mijn GP is afgeleverd. Hij staat op status 35... Na 3 maanden... :oops:
Is er een norm dan??

Bij mij is de leaseprijs van de 130 pk sport 40 euro hoger dan de 120 pk emotion!! Dus die hebben dat al doorberekend.
Tuurlijk is er een norm. Daarop is de algehele leaseprijs gebaseerd. Voor de 120pk Emotion stellen ze een normverbruik van 1:17,8. Vermoedelijk ligt de 130pk rond de 1:17. Maar die €40/maand is ook voor de vermoedelijk hogere bandenslijtage en de 17" velgen. Persoonlijk vond ik de Emotion een betere leaseprijs/prestatie verhouding hebben.
DR_DRE goes Chemical Grey met 88kW
Plaats reactie