Toerenteller

Gebruikersavatar
vinnie1985
Junior Stato
Berichten: 219
Lid geworden op: di okt 09, 2007 15:07
Locatie: Eijsden

Bericht door vinnie1985 »

ik zie dat jij onder de verlichte city tekts een tekentje van iets bheb staan wat ik niet zie als ik de city mode aan heb staan heeft iemand dat ook of ben ik de enige
Verlaagde GP 1.4 16v Starjet Racing Metalic blauw 3 deurs
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

vinnie1985 schreef:ik zie dat jij onder de verlichte city tekts een tekentje van iets bheb staan wat ik niet zie als ik de city mode aan heb staan heeft iemand dat ook of ben ik de enige
dat is de cruise control Vinnie.
als je die niet hebt brand er niets, heb je hem wel en hij staat aan dan brand dat lampje :wink:
Rogar

Bericht door Rogar »

vinnie1985 schreef:ik zie dat jij onder de verlichte city tekts een tekentje van iets bheb staan wat ik niet zie als ik de city mode aan heb staan heeft iemand dat ook of ben ik de enige
Dat is het lampje van de cruise control. Die is ingeschakeld.
Gebruikersavatar
vinnie1985
Junior Stato
Berichten: 219
Lid geworden op: di okt 09, 2007 15:07
Locatie: Eijsden

Bericht door vinnie1985 »

ok dacht dat het iets met de city mode temaken had haha maar heb geen cruisecontrol vandaar dat ik het raar vond
Verlaagde GP 1.4 16v Starjet Racing Metalic blauw 3 deurs
Gebruikersavatar
tjetjewatletje
Nuovo Arrivato
Berichten: 35
Lid geworden op: do aug 02, 2007 9:10

Bericht door tjetjewatletje »

Ik heb een T-jet en bij mij is er ook geen rood gebied. Wel heb ik ontdekt dat de begrenzer ook bij de T-jet er bij 6500 tpm ingrijpt. Dus dan zou een rood gebied beginnende bij de 5500 tpm logisch zijn, net als op de foto's (weet niet meer welke motor dat was). Meestal trek ik niet door tot boven de 5000 toeren trouwens, dan is de rek eruit. Tussen 2000 en bijna 5000 ligt het koppel op het maximale niveau (206Nm :twisted: ). Het maximale vermogen ligt rond de 5000. Als je daar tussen blijft rijd ie soepel en hard! Als ik gewoon rij -ook invoegen snelweg enzo- hoef ik niet perse meer dan 3000 toeren te maken om mee te komen trouwens. Dat is wel een voordeel van de T-jet.
Laatst gewijzigd door tjetjewatletje op di dec 11, 2007 17:56, 2 keer totaal gewijzigd.
T-jet Emotion - Canna DF grijs met.
16", side skirts/spoiler, dikke boxen optie.
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Bericht door Bennink »

5000 toeren... hmmm... dat draait mijn motor ook bijna op de snelweg :roll: :oops: Gekheid, de 1.4 8v draait bij 120 'slechts' 4000 toeren... in de vijf. Regelmatig trap ik door tot 6000 :-)
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Gebruikersavatar
Hellfire
Avere Una Vita
Berichten: 2066
Lid geworden op: vr jun 22, 2007 10:26

Bericht door Hellfire »

tjetjewatletje schreef:Ik heb een T-jet en bij mij is er ook geen rood gebied. Wel heb ik ontdekt dat de begrenzer ook bij de T-jet er bij 6500 tpm ingrijpt.
Huh?

Mijn T-Jet heeft wel een rood gebied, dat begint bij 6500tpm.
Afbeelding Grande Punto 1.4 T-Jet 16v Sport Exotica Red
Afbeelding En een Prius...
Afbeelding Renault Mégane III Estate 1.5 dCi TCE Bose
Rogar

Bericht door Rogar »

Hellfire schreef:
tjetjewatletje schreef:Ik heb een T-jet en bij mij is er ook geen rood gebied. Wel heb ik ontdekt dat de begrenzer ook bij de T-jet er bij 6500 tpm ingrijpt.
Huh?

Mijn T-Jet heeft wel een rood gebied, dat begint bij 6500tpm.
Bij een sport is er een rood gebied, bij de rest niet...
Gebruikersavatar
Hellfire
Avere Una Vita
Berichten: 2066
Lid geworden op: vr jun 22, 2007 10:26

Bericht door Hellfire »

Zeker onder het motto "mensen in een Sport scheuren"... :roll:
Afbeelding Grande Punto 1.4 T-Jet 16v Sport Exotica Red
Afbeelding En een Prius...
Afbeelding Renault Mégane III Estate 1.5 dCi TCE Bose
Rogar

Bericht door Rogar »

Hellfire schreef:Zeker onder het motto "mensen in een Sport scheuren"... :roll:
Dat lijkt me wel... Ik vind dat dat zelfs verplicht moet zijn! :wink:

Ik merk trouwens wel dat de motor nu met bijna 6.000 km wat losser begint te worden. Hij maakt ook een harder geluid heb ik het idee...
Gebruikersavatar
buxol
Avere Una Vita
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr feb 24, 2006 21:24
Locatie: Alphen a/d Rijn

Bericht door buxol »

Rogar schreef:...
Hij maakt ook een harder geluid heb ik het idee...
even je oliepeil controleren :P
Had ook een GP met allemaal specificaties.
Rogar

Bericht door Rogar »

buxol schreef:
Rogar schreef:...
Hij maakt ook een harder geluid heb ik het idee...
even je oliepeil controleren :P
Ben je nou serieus?! Hij heeft de eerste 4.000 km 0,0 olie verbruikt, maar moet eerlijk zeggen dat ik hem daarna niet meer regelmatig gepeild heb...

Straks als ik gegeten heb maar eens even kijken.
Gebruikersavatar
Speedy
Membre D'Oro
Berichten: 1542
Lid geworden op: za sep 16, 2006 10:38

Bericht door Speedy »

Vergeet ook altijd te controleren, maar die van mij was bij 20.000km heel dringend aan een litertje toe. Binnenkort maar weer eens peilen bedenk ik me :)
GP 1.4 16v Sport --> Evo 1.3 Multijet Dynamic
PGP
Nuovo Arrivato
Berichten: 94
Lid geworden op: ma okt 08, 2007 20:58
Locatie: Hoensbroek

Bericht door PGP »

heb zelf een 1.4 16V gehad en geloof me nooit verder trekken dan 5.500 max blijf je net van je piek van 5.800 af en belast je hem net niet helemaal.

Zo blijft je motor lekker los.
Vergeet hem eerst niet goed warm te rijden anders is zo je koppakking defect. en je inspuit en je cilinders echt waar is allemaal stuk geweest bij mijn eerste punto.

Allemaal in de eerste 3 jaar na de garantie periode gelijk weggedaan.
Dat was trouwens niet mijn 1.4 16v maar mijn 1.2 die altijd stuk was.

Daarom heb ik zo mijn rijsteil aangepast en met de 1.4 16v nooit problemen gehad.

En de sport is net ets anders afgesteld dan de jouwe.
Dus daarom kan ie hem iets verder doortrekken waarschijnlijk.

Maar als je al op 5.500 toeren zit komt er toch geen vermogen meer uit en zou ik overschakelen dan valt ie weer terug tegen de 4000 toeren en dan krijg je die (boost) van die 16v weer.
Fiat grande Punto T-JET carribean orange
Gebruikersavatar
buxol
Avere Una Vita
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr feb 24, 2006 21:24
Locatie: Alphen a/d Rijn

Bericht door buxol »

PGP schreef:Om ook effe mee te praten ik irriteer me er ook mateloos aan aan mensen die niet zo zuinig met hun auto om gaan als mij.
...
:lol: Zit ik net te lezen dat je je mateloos zit te irriteren en hier geef je toe dat je de motor hebt gesloopt omdat je 'm niet eens warm rijd.
Had ook een GP met allemaal specificaties.
Plaats reactie