Toerenteller
- vinnie1985
- Junior Stato
- Berichten: 219
- Lid geworden op: di okt 09, 2007 15:07
- Locatie: Eijsden
dat is de cruise control Vinnie.vinnie1985 schreef:ik zie dat jij onder de verlichte city tekts een tekentje van iets bheb staan wat ik niet zie als ik de city mode aan heb staan heeft iemand dat ook of ben ik de enige
als je die niet hebt brand er niets, heb je hem wel en hij staat aan dan brand dat lampje
- vinnie1985
- Junior Stato
- Berichten: 219
- Lid geworden op: di okt 09, 2007 15:07
- Locatie: Eijsden
- tjetjewatletje
- Nuovo Arrivato
- Berichten: 35
- Lid geworden op: do aug 02, 2007 9:10
Ik heb een T-jet en bij mij is er ook geen rood gebied. Wel heb ik ontdekt dat de begrenzer ook bij de T-jet er bij 6500 tpm ingrijpt. Dus dan zou een rood gebied beginnende bij de 5500 tpm logisch zijn, net als op de foto's (weet niet meer welke motor dat was). Meestal trek ik niet door tot boven de 5000 toeren trouwens, dan is de rek eruit. Tussen 2000 en bijna 5000 ligt het koppel op het maximale niveau (206Nm ). Het maximale vermogen ligt rond de 5000. Als je daar tussen blijft rijd ie soepel en hard! Als ik gewoon rij -ook invoegen snelweg enzo- hoef ik niet perse meer dan 3000 toeren te maken om mee te komen trouwens. Dat is wel een voordeel van de T-jet.
Laatst gewijzigd door tjetjewatletje op di dec 11, 2007 17:56, 2 keer totaal gewijzigd.
T-jet Emotion - Canna DF grijs met.
16", side skirts/spoiler, dikke boxen optie.
16", side skirts/spoiler, dikke boxen optie.
5000 toeren... hmmm... dat draait mijn motor ook bijna op de snelweg :roll: Gekheid, de 1.4 8v draait bij 120 'slechts' 4000 toeren... in de vijf. Regelmatig trap ik door tot 6000
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Huh?tjetjewatletje schreef:Ik heb een T-jet en bij mij is er ook geen rood gebied. Wel heb ik ontdekt dat de begrenzer ook bij de T-jet er bij 6500 tpm ingrijpt.
Mijn T-Jet heeft wel een rood gebied, dat begint bij 6500tpm.
Grande Punto 1.4 T-Jet 16v Sport Exotica Red
En een Prius...
Renault Mégane III Estate 1.5 dCi TCE Bose
En een Prius...
Renault Mégane III Estate 1.5 dCi TCE Bose
Zeker onder het motto "mensen in een Sport scheuren"... :roll:
Grande Punto 1.4 T-Jet 16v Sport Exotica Red
En een Prius...
Renault Mégane III Estate 1.5 dCi TCE Bose
En een Prius...
Renault Mégane III Estate 1.5 dCi TCE Bose
Ben je nou serieus?! Hij heeft de eerste 4.000 km 0,0 olie verbruikt, maar moet eerlijk zeggen dat ik hem daarna niet meer regelmatig gepeild heb...buxol schreef:even je oliepeil controlerenRogar schreef:...
Hij maakt ook een harder geluid heb ik het idee...
Straks als ik gegeten heb maar eens even kijken.
heb zelf een 1.4 16V gehad en geloof me nooit verder trekken dan 5.500 max blijf je net van je piek van 5.800 af en belast je hem net niet helemaal.
Zo blijft je motor lekker los.
Vergeet hem eerst niet goed warm te rijden anders is zo je koppakking defect. en je inspuit en je cilinders echt waar is allemaal stuk geweest bij mijn eerste punto.
Allemaal in de eerste 3 jaar na de garantie periode gelijk weggedaan.
Dat was trouwens niet mijn 1.4 16v maar mijn 1.2 die altijd stuk was.
Daarom heb ik zo mijn rijsteil aangepast en met de 1.4 16v nooit problemen gehad.
En de sport is net ets anders afgesteld dan de jouwe.
Dus daarom kan ie hem iets verder doortrekken waarschijnlijk.
Maar als je al op 5.500 toeren zit komt er toch geen vermogen meer uit en zou ik overschakelen dan valt ie weer terug tegen de 4000 toeren en dan krijg je die (boost) van die 16v weer.
Zo blijft je motor lekker los.
Vergeet hem eerst niet goed warm te rijden anders is zo je koppakking defect. en je inspuit en je cilinders echt waar is allemaal stuk geweest bij mijn eerste punto.
Allemaal in de eerste 3 jaar na de garantie periode gelijk weggedaan.
Dat was trouwens niet mijn 1.4 16v maar mijn 1.2 die altijd stuk was.
Daarom heb ik zo mijn rijsteil aangepast en met de 1.4 16v nooit problemen gehad.
En de sport is net ets anders afgesteld dan de jouwe.
Dus daarom kan ie hem iets verder doortrekken waarschijnlijk.
Maar als je al op 5.500 toeren zit komt er toch geen vermogen meer uit en zou ik overschakelen dan valt ie weer terug tegen de 4000 toeren en dan krijg je die (boost) van die 16v weer.
Fiat grande Punto T-JET carribean orange
- buxol
- Avere Una Vita
- Berichten: 4165
- Lid geworden op: vr feb 24, 2006 21:24
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Zit ik net te lezen dat je je mateloos zit te irriteren en hier geef je toe dat je de motor hebt gesloopt omdat je 'm niet eens warm rijd.PGP schreef:Om ook effe mee te praten ik irriteer me er ook mateloos aan aan mensen die niet zo zuinig met hun auto om gaan als mij.
...
Had ook een GP met allemaal specificaties.