Navigatie
Navigatie
Het grootste nadeel van de GP is het gemis van een navigatiesysteem danwel een vrije din om een inbouw navigatie erin laten zetten. Ik vraag mij af of er al leden zijn die gebruik maken van een navig systeem?
Zelf wil ik de Garmin nuvi 350 bestellen (kon de dealer helaas niet doen waardoor ik hem niet op de leaselijst kon zetten), samen met een inbouw TMC optie. Ik heb met de dealer afgesproken dat hij die TMC module + 12v aansluiting achter het dashboard wegwerkt, en de uiteinden van de draden uit de rechterairco rooster in het middenconsole laat uitkomen. Hierop zet ik dan een Brodit houder, waardoor het allemaal toch mooi is weggewerkt. Het voordeel van de nuvi is dat deze erg plat is, helaas nog wel erg prijzig....
Zelf wil ik de Garmin nuvi 350 bestellen (kon de dealer helaas niet doen waardoor ik hem niet op de leaselijst kon zetten), samen met een inbouw TMC optie. Ik heb met de dealer afgesproken dat hij die TMC module + 12v aansluiting achter het dashboard wegwerkt, en de uiteinden van de draden uit de rechterairco rooster in het middenconsole laat uitkomen. Hierop zet ik dan een Brodit houder, waardoor het allemaal toch mooi is weggewerkt. Het voordeel van de nuvi is dat deze erg plat is, helaas nog wel erg prijzig....
- Señor Sjon
- Membre D'Oro
- Berichten: 1343
- Lid geworden op: zo mar 26, 2006 21:36
- Locatie: Hellevoetsluis
Re: Navigatie
Waarom laat je de bekabeling niet door die loze knoppen rechts van de alarmlichten lopen? Dan heb je ook geen draden door het rooster.Dexter schreef:Het grootste nadeel van de GP is het gemis van een navigatiesysteem danwel een vrije din om een inbouw navigatie erin laten zetten. Ik vraag mij af of er al leden zijn die gebruik maken van een navig systeem?
Zelf wil ik de Garmin nuvi 350 bestellen (kon de dealer helaas niet doen waardoor ik hem niet op de leaselijst kon zetten), samen met een inbouw TMC optie. Ik heb met de dealer afgesproken dat hij die TMC module + 12v aansluiting achter het dashboard wegwerkt, en de uiteinden van de draden uit de rechterairco rooster in het middenconsole laat uitkomen. Hierop zet ik dan een Brodit houder, waardoor het allemaal toch mooi is weggewerkt. Het voordeel van de nuvi is dat deze erg plat is, helaas nog wel erg prijzig....
Uitvoering: Fiat Grande Punto Sport 1.4 16v Crossover Black
Nu met een Toyotank RAV4 2.0 4WD. Weer eens wat anders.
Nu met een Toyotank RAV4 2.0 4WD. Weer eens wat anders.
Hmm, had ik niet eens over nagedacht, maar goede optie. De reden dat ik het via het rooster wilde laten doen is omdat het navigatie systeempje ook op het rooster komt, en ten tweede omdat je makkelijk kan voorkomen dat de draden terugschieten. Als je dit door de loze dashboardgaten doet dan moet je denk ik een breder anti-terugschiet-unit op het draad bouwen. (tja hoe noem je dat )
- Señor Sjon
- Membre D'Oro
- Berichten: 1343
- Lid geworden op: zo mar 26, 2006 21:36
- Locatie: Hellevoetsluis
De draden eindigen meestal in een stekker voor de carkit, deze zullen dus niet terugschieten.Dexter schreef:Hmm, had ik niet eens over nagedacht, maar goede optie. De reden dat ik het via het rooster wilde laten doen is omdat het navigatie systeempje ook op het rooster komt, en ten tweede omdat je makkelijk kan voorkomen dat de draden terugschieten. Als je dit door de loze dashboardgaten doet dan moet je denk ik een breder anti-terugschiet-unit op het draad bouwen. (tja hoe noem je dat )
Uitvoering: Fiat Grande Punto Sport 1.4 16v Crossover Black
Nu met een Toyotank RAV4 2.0 4WD. Weer eens wat anders.
Nu met een Toyotank RAV4 2.0 4WD. Weer eens wat anders.
heb de spanning van de radio gepakt en de BT muis ligt achterin de auto schakkelt via het contact dus zodra de auto wordt gestart bt actief en blijft dat ook tot dat de moter weer wordt afgezet (Rikaline 6033 Bluetooth GPS Receiver) heb mijn eerste BT ontvanger in het dashbord kastje gehad en dat liet qua gevoeligheid te wensen over, nu werkt het bijzonder goed
En de blauwe tand muis heb je in de kofferbak aan de 12v gehangen?Tiswaa schreef:heb de spanning van de radio gepakt en de BT muis ligt achterin de auto schakkelt via het contact dus zodra de auto wordt gestart bt actief en blijft dat ook tot dat de moter weer wordt afgezet (Rikaline 6033 Bluetooth GPS Receiver) heb mijn eerste BT ontvanger in het dashbord kastje gehad en dat liet qua gevoeligheid te wensen over, nu werkt het bijzonder goed
jawel de bestaande 12v aansluiting is in gebruik de mount is van optimount http://www.optimount.nl die hebben een goede pasvorm prijs 17,50Dexter schreef:En de blauwe tand muis heb je in de kofferbak aan de 12v gehangen?Tiswaa schreef:heb de spanning van de radio gepakt en de BT muis ligt achterin de auto schakkelt via het contact dus zodra de auto wordt gestart bt actief en blijft dat ook tot dat de moter weer wordt afgezet (Rikaline 6033 Bluetooth GPS Receiver) heb mijn eerste BT ontvanger in het dashbord kastje gehad en dat liet qua gevoeligheid te wensen over, nu werkt het bijzonder goed
Gebruik in mijn voorloop-auto de Mio A701, met als grote voordeel dat de GPS-muis geïntegreerd is in de smartphone dus eventueel alleen 12V-voeding nodig. Navigeer via MioMap software, werkt prima.
Grote vraag is alleen of hij compattible is met Blue&Me want staat niet in de lijst...
Grote vraag is alleen of hij compattible is met Blue&Me want staat niet in de lijst...
GP 120pk Emotion+