Navigatie

Dexter
Nuovo Arrivato
Berichten: 141
Lid geworden op: ma jun 05, 2006 21:47

Navigatie

Bericht door Dexter »

Het grootste nadeel van de GP is het gemis van een navigatiesysteem danwel een vrije din om een inbouw navigatie erin laten zetten. Ik vraag mij af of er al leden zijn die gebruik maken van een navig systeem?

Zelf wil ik de Garmin nuvi 350 bestellen (kon de dealer helaas niet doen waardoor ik hem niet op de leaselijst kon zetten), samen met een inbouw TMC optie. Ik heb met de dealer afgesproken dat hij die TMC module + 12v aansluiting achter het dashboard wegwerkt, en de uiteinden van de draden uit de rechterairco rooster in het middenconsole laat uitkomen. Hierop zet ik dan een Brodit houder, waardoor het allemaal toch mooi is weggewerkt. Het voordeel van de nuvi is dat deze erg plat is, helaas nog wel erg prijzig....
Gebruikersavatar
Señor Sjon
Membre D'Oro
Berichten: 1343
Lid geworden op: zo mar 26, 2006 21:36
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Navigatie

Bericht door Señor Sjon »

Dexter schreef:Het grootste nadeel van de GP is het gemis van een navigatiesysteem danwel een vrije din om een inbouw navigatie erin laten zetten. Ik vraag mij af of er al leden zijn die gebruik maken van een navig systeem?

Zelf wil ik de Garmin nuvi 350 bestellen (kon de dealer helaas niet doen waardoor ik hem niet op de leaselijst kon zetten), samen met een inbouw TMC optie. Ik heb met de dealer afgesproken dat hij die TMC module + 12v aansluiting achter het dashboard wegwerkt, en de uiteinden van de draden uit de rechterairco rooster in het middenconsole laat uitkomen. Hierop zet ik dan een Brodit houder, waardoor het allemaal toch mooi is weggewerkt. Het voordeel van de nuvi is dat deze erg plat is, helaas nog wel erg prijzig....
Waarom laat je de bekabeling niet door die loze knoppen rechts van de alarmlichten lopen? Dan heb je ook geen draden door het rooster.
Uitvoering: Fiat Grande Punto Sport 1.4 16v Crossover Black
Nu met een Toyotank RAV4 2.0 4WD. Weer eens wat anders. :mrgreen:
Dexter
Nuovo Arrivato
Berichten: 141
Lid geworden op: ma jun 05, 2006 21:47

Bericht door Dexter »

Hmm, had ik niet eens over nagedacht, maar goede optie. De reden dat ik het via het rooster wilde laten doen is omdat het navigatie systeempje ook op het rooster komt, en ten tweede omdat je makkelijk kan voorkomen dat de draden terugschieten. Als je dit door de loze dashboardgaten doet dan moet je denk ik een breder anti-terugschiet-unit op het draad bouwen. (tja hoe noem je dat :lol: )
Gebruikersavatar
Señor Sjon
Membre D'Oro
Berichten: 1343
Lid geworden op: zo mar 26, 2006 21:36
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Señor Sjon »

Dexter schreef:Hmm, had ik niet eens over nagedacht, maar goede optie. De reden dat ik het via het rooster wilde laten doen is omdat het navigatie systeempje ook op het rooster komt, en ten tweede omdat je makkelijk kan voorkomen dat de draden terugschieten. Als je dit door de loze dashboardgaten doet dan moet je denk ik een breder anti-terugschiet-unit op het draad bouwen. (tja hoe noem je dat :lol: )
De draden eindigen meestal in een stekker voor de carkit, deze zullen dus niet terugschieten.
Uitvoering: Fiat Grande Punto Sport 1.4 16v Crossover Black
Nu met een Toyotank RAV4 2.0 4WD. Weer eens wat anders. :mrgreen:
Dexter
Nuovo Arrivato
Berichten: 141
Lid geworden op: ma jun 05, 2006 21:47

Bericht door Dexter »

Heeft verder niemand navigatie in zn GP?

Ik ga morgen met de dealer bellen of het mogelijk is een andere radio erin te gooien -met navigatie-.
Gebruikersavatar
Tiswaa
Nuovo Arrivato
Berichten: 45
Lid geworden op: za apr 01, 2006 11:03

Bericht door Tiswaa »

zolang Fiat (microsoft nog niets leverd) heb ik het op dexe manier opgelost
Afbeelding
zo zijn geen kabels te zien en werkt prima
Laatst gewijzigd door Tiswaa op zo jul 09, 2006 7:37, 1 keer totaal gewijzigd.
majoh
Nuovo Arrivato
Berichten: 46
Lid geworden op: wo mar 22, 2006 11:36

Bericht door majoh »

Heb navigatie, maar ff geen foto... Heb tomtom, zit met een zuignap links onderin op het voorraam, daardoor kun je er makken op kijken, en zit ie niet in de weg. Snap namelijk echt niet dat sommige mensen dat dingetje middenop de voorruit hebben.
Dexter
Nuovo Arrivato
Berichten: 141
Lid geworden op: ma jun 05, 2006 21:47

Bericht door Dexter »

@Tiswaa: das mooi weggewerkt idd.

Het is mogelijk om een andere radio in de GP te laten plaatsen, heb betreft dan een enkele din. Helaas vervalt dan de mogelijkheid tot bediening op het stuur + blue&me optie.
Gebruikersavatar
Tiswaa
Nuovo Arrivato
Berichten: 45
Lid geworden op: za apr 01, 2006 11:03

Bericht door Tiswaa »

Thx :P
Gebruikersavatar
buxol
Avere Una Vita
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr feb 24, 2006 21:24
Locatie: Alphen a/d Rijn

Bericht door buxol »

Heb je dat zelf zo aangesloten Tiswaa? Ik heb het zelfde ding.
Waar heb je de bluetooth GPSmuis gelaten?
Had ook een GP met allemaal specificaties.
Gebruikersavatar
Tiswaa
Nuovo Arrivato
Berichten: 45
Lid geworden op: za apr 01, 2006 11:03

Bericht door Tiswaa »

heb de spanning van de radio gepakt en de BT muis ligt achterin de auto schakkelt via het contact dus zodra de auto wordt gestart bt actief en blijft dat ook tot dat de moter weer wordt afgezet (Rikaline 6033 Bluetooth GPS Receiver) heb mijn eerste BT ontvanger in het dashbord kastje gehad en dat liet qua gevoeligheid te wensen over, nu werkt het bijzonder goed :D
Dexter
Nuovo Arrivato
Berichten: 141
Lid geworden op: ma jun 05, 2006 21:47

Bericht door Dexter »

Tiswaa schreef:heb de spanning van de radio gepakt en de BT muis ligt achterin de auto schakkelt via het contact dus zodra de auto wordt gestart bt actief en blijft dat ook tot dat de moter weer wordt afgezet (Rikaline 6033 Bluetooth GPS Receiver) heb mijn eerste BT ontvanger in het dashbord kastje gehad en dat liet qua gevoeligheid te wensen over, nu werkt het bijzonder goed :D
En de blauwe tand muis heb je in de kofferbak aan de 12v gehangen?
Gebruikersavatar
buxol
Avere Una Vita
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr feb 24, 2006 21:24
Locatie: Alphen a/d Rijn

Bericht door buxol »

Ik gebruik nu de bluetooth tomtom gps-muis. Deze wordt niet wakker als je er spanning op zet. Ik zal eens kijken wat een andere muis me gaat kosten. Mooie oplossing, Tiswaa!
Had ook een GP met allemaal specificaties.
Gebruikersavatar
Tiswaa
Nuovo Arrivato
Berichten: 45
Lid geworden op: za apr 01, 2006 11:03

Bericht door Tiswaa »

Dexter schreef:
Tiswaa schreef:heb de spanning van de radio gepakt en de BT muis ligt achterin de auto schakkelt via het contact dus zodra de auto wordt gestart bt actief en blijft dat ook tot dat de moter weer wordt afgezet (Rikaline 6033 Bluetooth GPS Receiver) heb mijn eerste BT ontvanger in het dashbord kastje gehad en dat liet qua gevoeligheid te wensen over, nu werkt het bijzonder goed :D
En de blauwe tand muis heb je in de kofferbak aan de 12v gehangen?
jawel de bestaande 12v aansluiting is in gebruik de mount is van optimount http://www.optimount.nl die hebben een goede pasvorm prijs 17,50
SvdW
Nuovo Arrivato
Berichten: 140
Lid geworden op: di jun 13, 2006 14:55
Locatie: Amsterdam

Bericht door SvdW »

Gebruik in mijn voorloop-auto de Mio A701, met als grote voordeel dat de GPS-muis geïntegreerd is in de smartphone dus eventueel alleen 12V-voeding nodig. Navigeer via MioMap software, werkt prima.

Grote vraag is alleen of hij compattible is met Blue&Me want staat niet in de lijst...
GP 120pk Emotion+
Plaats reactie