Verwarming interieur.

Alles op het gebied van Interieur en Exterieur voor de Grande Punto.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
AFOL
Nuovo Arrivato
Berichten: 97
Lid geworden op: do jan 14, 2010 7:57
Locatie: Fryslan boppe

Verwarming interieur.

Bericht door AFOL »

Een vraagje over de verwarming binnen de GP. Ik heb de verwarming vol aan en rij ca 30km per keer, maar heb zelf het idee dat ik het niet echt warm krijg in de auto. Wat doe ik verkeerd of wat vergeet ik?
Kymco Agility 50 scooter (45km/h) - 250km
Gebruikersavatar
jeroengt
Junior Stato
Berichten: 471
Lid geworden op: zo mar 11, 2007 10:31
Locatie: Ede

Re: Verwarming interieur.

Bericht door jeroengt »

de kachel gaat bij mij toch al warmte afgeven na een km of 5 dan staat de temperatuur meter ook zo'n beetje op halverwege
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: Verwarming interieur.

Bericht door Sunrise »

:shock: zelfs bij de temperaturen onder 0 van afgelopen weken begint de warmte toe te stromen zodra de temperatuurmeter begint te bewegen (ongeveer na 1KM al...)
ElSjiepo
Junior Stato
Berichten: 452
Lid geworden op: di nov 25, 2008 10:47
Locatie: Heiloo

Re: Verwarming interieur.

Bericht door ElSjiepo »

Als je met 'de verwarming vol aan' bedoeld dat je het knopje 'max' indrukt klopt je verhaal wel volgens mij. Die functie blaast namelijk alleen maar zoveel mogelijk lucht door je auto, no matter of dat warme of koude lucht is, en is volgens mij uitsluitend/vooral bedoeld om je auto zo snel mogelijk te ontwazemen (en daarvoor hoeft de lucht niet per se warm te zijn, maar vooral droog --> dan kan die lucht het vocht van je ruiten opnemen en zo de ruiten 'schoon' maken).

Als je de temperatuur flink omhoog draait en dan de blower voluit laat blazen en na 30km is het nog steeds niet warm, moet je even langs de dealer want dat is niet normaal. Als ik een kilometer of 2 rijd met de verwarming vol aan op een graadje of 22 (eventueel warmer) is het daarna al behaaglijk aan het worden in de auto... Temperatuur van het koelwater staat dan ergens tussen het eerste en 2e streepje op de meter.
Gebruikersavatar
Sander_Sonja
Senior Stato
Berichten: 852
Lid geworden op: ma mei 25, 2009 12:17
Locatie: Almere

Re: Verwarming interieur.

Bericht door Sander_Sonja »

Ik heb geen climate control o.i.d. maar ik moet zeggen dat als ik een lang stuk heb gereden met de verwarming in het rood en de blower op 2 dat ik het lekker warm heb maar niet de uit smelt. Er staat nog ergens een topic hier op het forum dat hier over gaat.
- :) Ik begrijp alleen wat je zegt, niet wat je bedoeld :) -
#93 Sander_Sonja, Dynamic, Duallogic, Psychedelic Azure.

Afbeelding
Gebruikersavatar
AFOL
Nuovo Arrivato
Berichten: 97
Lid geworden op: do jan 14, 2010 7:57
Locatie: Fryslan boppe

Re: Verwarming interieur.

Bericht door AFOL »

Als ik blower aanzet, krijg ik het wel wat warm. Alleen je hoeft de blower toch niet continu aan te zetten?

Het lijkt ook wel of er geen lucht uit de roosters komt, vanuit middenconsole ondanks ik ze open heb gezet.
Kymco Agility 50 scooter (45km/h) - 250km
Gebruikersavatar
jeroengt
Junior Stato
Berichten: 471
Lid geworden op: zo mar 11, 2007 10:31
Locatie: Ede

Re: Verwarming interieur.

Bericht door jeroengt »

als je de blower niet aan zet zul je ook geen warme lucht binnen krijgen ik heb de blower nooit uit staan in ieder geval altijd op 1 wat voor een weer het ook is
Gebruikersavatar
AFOL
Nuovo Arrivato
Berichten: 97
Lid geworden op: do jan 14, 2010 7:57
Locatie: Fryslan boppe

Re: Verwarming interieur.

Bericht door AFOL »

Bedankt voor de tip, krijg het eindelijk warm gestookt in de auto. Geldt dit ook voor de airco, als de warme dagen weer aankomen?
Kymco Agility 50 scooter (45km/h) - 250km
jpkramer
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4699
Lid geworden op: ma feb 11, 2008 21:57

Re: Verwarming interieur.

Bericht door jpkramer »

AFOL schreef:Bedankt voor de tip, krijg het eindelijk warm gestookt in de auto. Geldt dit ook voor de airco, als de warme dagen weer aankomen?
Ja, airco zorgt alleen voor het koelen van de lucht die je met de blower de auto inblaast.
Plaats reactie