xenon in orginele koplampen

E34
Junior Stato
Berichten: 390
Lid geworden op: do apr 16, 2009 9:55
Locatie: Arnhem am Rhein

Re: xenon in orginele koplampen

Bericht door E34 »

Sunrise schreef:Xenon, vond Bi-xenon nie nodig want gebruik grootlicht toch nie met zulke lampe :lol:
Ik rij 's avonds nog al vaak op onverlichte wegen of op de autobahn in Duitsland.
Dan is xenon grootlicht echt wel erg fijn hoor.
Soms kun je gewoon 15min met grootlicht rijden zonder tegenliggers, ja ik weet het is daar zo verlaten als het maar zijn kan :wink:
GP T-Jet Sport Cross Over Black
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: xenon in orginele koplampen

Bericht door Sunrise »

E34 schreef:
Sunrise schreef:Xenon, vond Bi-xenon nie nodig want gebruik grootlicht toch nie met zulke lampe :lol:
Ik rij 's avonds nog al vaak op onverlichte wegen of op de autobahn in Duitsland.
Dan is xenon grootlicht echt wel erg fijn hoor. Soms kun je gewoon 15min met grootlicht rijden zonder tegenliggers, ja ik weet het is daar zo verlaten als het maar zijn kan :wink:
Kom daar bijna nooit :wink: . Rij hier meestal van lantaarnpaal naar lantaarnpaal -]
Gebruikersavatar
Mr. Dotcom
Junior Stato
Berichten: 205
Lid geworden op: zo jul 27, 2008 11:16
Locatie: Almere

Re: xenon in orginele koplampen

Bericht door Mr. Dotcom »

Ik heb dan inmiddels geen originele koplampen meer, maar wel een Pilot setje van 5000k en persoonlijk vind ik dat de mooiste kleur. Het lijkt heel erg op de af fabriek xenon van Audi, Mercedes, BMW etc.
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: xenon in orginele koplampen

Bericht door Sunrise »

Mr. Dotcom schreef:Ik heb dan inmiddels geen originele koplampen meer, maar wel een Pilot setje van 5000k en persoonlijk vind ik dat de mooiste kleur. Het lijkt heel erg op de af fabriek xenon van Audi, Mercedes, BMW etc.
Is een mooie kleur, maarruh heb zelf 6000K want da von'k een "voller" lichtbeeld geven ~]
maximusken
Nuovo Arrivato
Berichten: 91
Lid geworden op: di aug 04, 2009 15:06

Re: xenon in orginele koplampen

Bericht door maximusken »

en ik krijg die xenon maar niet goed afgesteld... licht wijkt van beide koplampen af naar rechts!!!
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: xenon in orginele koplampen

Bericht door Sunrise »

maximusken schreef:...licht wijkt van beide koplampen af naar rechts!!!
:shock: beter naar rechts dan naar links :wink: . Perfect lukt met gewone behuizing idd. NIET -]
Ernst
Junior Stato
Berichten: 268
Lid geworden op: ma mei 26, 2008 17:08

Re: xenon in orginele koplampen

Bericht door Ernst »

ik plemp het maar hier neer..

ik heb een pilot bi xenon set van mei 2008, half jaar geleden ging er een ballast kapot. Onder garantie weer vervangen.. Nu is het vervangende exemplaar gister weer kapot gegaan,zijn er mensen die ook dit probleem hebben..

Dank U
Nu : Volvo C30 T5 R-design Cosmic White..
Was: GP T-Jet Sport (BJ 12-2007) Pilot Bi-xenon..
Sporting raymon
Avere Una Vita
Berichten: 3258
Lid geworden op: do mar 30, 2006 19:44
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Re: xenon in orginele koplampen

Bericht door Sporting raymon »

Ernst schreef:ik plemp het maar hier neer..

ik heb een pilot bi xenon set van mei 2008, half jaar geleden ging er een ballast kapot. Onder garantie weer vervangen.. Nu is het vervangende exemplaar gister weer kapot gegaan,zijn er mensen die ook dit probleem hebben..

Dank U
zelfde gehad ...zelfde setje als jij.......steeds dezelfde ballast idd ....nu na 1.5 jaar heeft pilot de gehele bekabeling vervangen + 2 nieuwe lampen..

grt

Ray
GP-tjet ingeruild voor een Seat Leon Cupra 310 gestolen op 04-11-2011
nu:Alfa Romeo Giulietta 170 pk multi-air ,kleur Argento alfa
Robbie
Nuovo Arrivato
Berichten: 54
Lid geworden op: di nov 10, 2009 21:30

Re: xenon in orginele koplampen

Bericht door Robbie »

Bij mij past de H1 aansluiting niet.. ik heb wel andere behuizingen met angel eyes en normale h1 lamp past wel, maar xenon van pilot niet :? ..
Gebruikersavatar
Pat
Nuovo Arrivato
Berichten: 158
Lid geworden op: di okt 07, 2008 12:10
Locatie: Budel-Schoot

Re: xenon in orginele koplampen

Bericht door Pat »

Mijn linker voorlamp is kaduuk. :( Ik zou er graag een xenonlampie in zetten (6000k) en dan meteen ook rechtsvoor.

Iemand enige ervaring of een de dealer bij een leaseauto een xenonlamp erin wil zetten? Of begint de leasemaatschappij/werkgever dan moeilijk te doen? Ongeacht de reacties ga ik het gewoon vragen morgen bij de dealert :twisted: Nee heb ik.....
Fiat Grande Punto 1.4 16v T-Jet Sport (5d) | Exotica Red | 17" Take Off | Privacy glass | Interscope HIFI | Blue&Me NAV | Buitenspiegelkappen chroom
machoboy
Nuovo Arrivato
Berichten: 38
Lid geworden op: ma feb 15, 2010 18:33

Re: xenon in orginele koplampen

Bericht door machoboy »

Ik heb een grande punto sport van april 2007 mag ik dan volgens de regels van apk met xenon rond rijden zonder koplamp sproeiers?
En doen ze daar erg moelijk over bij apk?
Gebruikersavatar
tnx
Senior Stato
Berichten: 692
Lid geworden op: zo jan 11, 2009 19:32
Locatie: nieuwkoop + oosterend
Contacteer:

Re: xenon in orginele koplampen

Bericht door tnx »

machoboy schreef:Ik heb een grande punto sport van april 2007 mag ik dan volgens de regels van apk met xenon rond rijden zonder koplamp sproeiers?
En doen ze daar erg moelijk over bij apk?
volgens mijn mag dat niet :? maar wat niet mag is wel leuk :lol:
Evo Racing wit 105 pk
Afbeelding
machoboy
Nuovo Arrivato
Berichten: 38
Lid geworden op: ma feb 15, 2010 18:33

Re: xenon in orginele koplampen

Bericht door machoboy »

Ja maar ieder jaar in en uitbouwen is minder leuk :P plus kan op bekeuring.
Gebruikersavatar
tnx
Senior Stato
Berichten: 692
Lid geworden op: zo jan 11, 2009 19:32
Locatie: nieuwkoop + oosterend
Contacteer:

Re: xenon in orginele koplampen

Bericht door tnx »

machoboy schreef:Ja maar ieder jaar in en uitbouwen is minder leuk :P plus kan op bekeuring.
ja dat is waar :lol:
Evo Racing wit 105 pk
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: xenon in orginele koplampen

Bericht door Sunrise »

tnx schreef:
machoboy schreef:Ja maar ieder jaar in en uitbouwen is minder leuk :P plus kan op bekeuring.
ja dat is waar :lol:
officieël mag het na 01-01-2007 nie, maarruh heb het toch in onze Abarth van 2009. Ben al diverse keren gecontroleerd en heb nog nooit een op-/aanmerking erop gehad. Zorg iig. dat ze "iets" lager staan afgesteld dat ze niet verblinden -]. De rest is eigen risico ~]
Plaats reactie