Test Punto Evo Sport in RTL Autowereld

Plaats reactie
jpkramer
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4699
Lid geworden op: ma feb 11, 2008 21:57

Test Punto Evo Sport in RTL Autowereld

Bericht door jpkramer »

Komende zondag (14 februari) om 17.30 uur in RTL Autowereld een test van de Punto Evo.
Zo te zien rijdt Allard Kalff met een 135 pk Sport.
Afbeelding

De tekst van de website:
Auto’s worden steeds zuiniger en schoner.
Het toverwoord hierbij is de CO2 uitstoot. Maar wat is CO2 nu eigenlijk en hoeveel is die uitstoot concreet? Allard rijdt met de nieuwe Fiat Punto Evo, die met z’n 135 pk sterke turbomotor goed is voor een CO2-uitstoot van 129 gram per kilometer, naar de Universiteit Utrecht om met eigen ogen te zien wat CO2 precies is.
De Fiat Punto Evo is de opvolger van de Grande Punto. De Punto Evo is er met vier benzinemotoren, twee diesels en een variant op benzine en aardgas. De instapper is een 1.2 benzine met 65 pk. Daarboven zit een 1.4 benzine met 77 pk en een start en stop systeem. Op deze motor is ook de Natural Power versie gebaseerd. Deze rijdt naast benzine ook op aardgas. Allard rijdt met deze variant en één met een nieuwe Multiair motor. Dat zijn meteen de andere twee benzine motoren. Een 1.4 Multiair met 105 pk en een 1.4 Multiair Turbo met 135 pk. Beiden ook voorzien van een start en stop systeem.
De diesels zijn een 1.3 Multijet met 70 pk en een 1.6 Multijet met 120 pk. Alle motoren hebben een groen energielabel en vallen binnen de 20 procent bijtellingcategorie, op de 1.6 Multijet na.
De Fiat Punto Evo is er als driedeurs en als vijfdeurs. De driedeurs is er vanaf 12.495 euro en de vijfdeurs vanaf 13.095 euro. Dieselen in de driedeurs kan vanaf 17.495 euro en in de vijfdeurs vanaf 18.095 euro. De Natural Power op aardgas is er vanaf 15.995 euro en met vijf deuren kost hij minimaal 16.595 euro.
jpkramer
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4699
Lid geworden op: ma feb 11, 2008 21:57

Re: Test Punto Evo Sport in RTL Autowereld

Bericht door jpkramer »

De uitzending kan je hier terugkijken:
http://www.rtl.nl/components/automotor/ ... 01_a22.xml
Gebruikersavatar
ripeba
Junior Stato
Berichten: 364
Lid geworden op: zo aug 17, 2008 11:11

Re: Test Punto Evo Sport in RTL Autowereld

Bericht door ripeba »

Net de uitzending bekeken. De EVO kwam er goed uit. Wie weet misschien de volgende auto toch weer een FIAT!
Tot 6-7-2012: FIAT GRANDE PUNTO 1.4 T-JET 16V SPORT 120, 2008, Crossover Black, Take Off lm-velgen/Dezent A lm-velgen, cruise control en parkeersensoren
Nu: Hyundai I30 1.6 GDI i-Vision Aqua Blue
Gebruikersavatar
Ferreman
Junior Stato
Berichten: 346
Lid geworden op: vr jun 01, 2007 13:56
Locatie: Ubach-Palenberg (Duitsland)

Re: Test Punto Evo Sport in RTL Autowereld

Bericht door Ferreman »

Ik heb ook gekeken. Die Achterlichten!
-Live fast. Die young in a nice pair of pants-

Officieel sponsor CJIB en Bundes-Verkehrs-Amt

Afbeelding

Punto-loos
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: Test Punto Evo Sport in RTL Autowereld

Bericht door Sunrise »

:oops: gemist :cry: . Zal komende week eens kijken of ik tijd heb voor uitzending gemist :lol: :lol:
jpkramer
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4699
Lid geworden op: ma feb 11, 2008 21:57

Re: Test Punto Evo Sport in RTL Autowereld

Bericht door jpkramer »

Sunrise schreef::oops: gemist :cry: . Zal komende week eens kijken of ik tijd heb voor uitzending gemist :lol: :lol:
http://www.rtl.nl/components/automotor/ ... 01_a22.xml
Gebruikersavatar
Pat
Nuovo Arrivato
Berichten: 158
Lid geworden op: di okt 07, 2008 12:10
Locatie: Budel-Schoot

Re: Test Punto Evo Sport in RTL Autowereld

Bericht door Pat »

Ik heb de uitzending gezien en de Evo Sport kwam er inderdaad goed uit .) In het zwart vind ik de auto nog wel iets hebben, maar in een andere kleur zijn de looks meteen een stuk minder aantrekkelijk n.m.m. Motorisch en qua interieur is het allemaal uitstekend!!
Fiat Grande Punto 1.4 16v T-Jet Sport (5d) | Exotica Red | 17" Take Off | Privacy glass | Interscope HIFI | Blue&Me NAV | Buitenspiegelkappen chroom
jpkramer
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4699
Lid geworden op: ma feb 11, 2008 21:57

Re: Test Punto Evo Sport in RTL Autowereld

Bericht door jpkramer »

Autoweek heeft een Evo Multiair 105 pk getest:
http://www.autoweek.nl/video/1728/Rij-i ... 4-Multiair
Plaats reactie