Pagina 1 van 2

Vernieuwing Bravo

Geplaatst: za feb 13, 2010 9:50
door tonyvandenbroek
PERSBERICHT
F 12/10 – Lijnden, 12 februari 201
0

Fiat Bravo vernieuwd, luxer en vanaf € 15.995

De Fiat Bravo heeft ten opzichte van 2009 een aantal technische en optionele wijzigingen ondergaan. De koplampunits hebben een donkere achtergrond, de auto is van meer chroomdetails voorzien en is in nieuwe kleuren (Melodic Grey en Pearl Beige) te bestellen.
Tevens is het interieur dankzij nieuwe bekleding en andere kleurstellingen opgefrist en is het dashboard afgewerkt in lijn met bekleding.
Door nieuwe software van de stuurbekrachtiging is het stuurgevoel directer geworden. De aangepaste rubbers van de achterwielophanging en de verbeterde geluidsabsorptie zorgen samen met de aangepaste instelling van schokdempers voor hoger rijcomfort.

Tevens zijn er meer compleet uitgeruste uitrustingniveaus beschikbaar. De Corporate is niet meer leverbaar en de “Active” is vervangen door de Actual. Belangrijkste verandering van de Actual uitvoering is dat de vanafprijs met € 2.000 omlaag is gebracht naar € 15.995.
De Sport-uitvoering heeft extra parkeersensoren, bi-Xenon koplampen en een regen- en lichtsensor meegekregen.
Belangrijkste bij de nieuwe uitvoeringen is dat er zonder meerprijs opties zijn toegevoegd. Zo is de, speciaal voor de lease-rijder, ‘Business’-versie standaard ook voorzien van ESP, Blue&Me communicatiesysteem en een chroompakket. De Fiat Bravo Business met 1.4 T-Jet 150- pk sterke turbobenzinemotor is er vanaf € 22.495.

Ruim 95 % van alle verkochte Fiats in Nederland zijn voorzien van een groen milieulabel. Veel Fiats zijn alleen maar leverbaar met een groen milieulabel. De Fiat Bravo vormt daar geen uitzondering op. Fiat blijft investeren in zuinigere en schonere mobiliteit. De 90 pk sterke 1.4 16V benzinemotor van de Fiat Bravo is daarom gewijzigd. De Italiaanse middenklasser stoot 3 gram CO2 per kilometer minder uit en voldoet nu aan de Euro5 normen. Dankzij de nieuwe Actual versie is de Fiat Bravo met 1.4 benzinemotor leverbaar vanaf € 15 995. Dieselen met de 90 pk sterke 1.6 MultiJet 16v PUR02 Business kan vanaf € 22.795. Dankzij de geringe CO2-uitstoot, valt deze Bravo in de 20% bijtellingsklasse.

Afbeelding

Afbeelding

Re: Vernieuwing Bravo

Geplaatst: za feb 13, 2010 17:17
door ElSjiepo
Blijft een mooie bak. Zeker met die nieuwe koplampen! :-]

Re: Vernieuwing Bravo

Geplaatst: za feb 13, 2010 17:36
door ripeba
Blijft inderdaad een heel mooie auto. Met de Leon de mooiste in zijn klasse.
Ik begrijp niet waarom het qua verkoop geen succes is.

Re: Vernieuwing Bravo

Geplaatst: za feb 13, 2010 19:25
door Bennie
Van de week bij de dealer geweest. Stond een leuke witte buiten. Stiekem is het toch wel een mooie wagen en nu ze ook de koplampen donkere tint hebben gegeven. Leuke verbeteringen! En die kleur combo voor het interieur vind ik ook wel chique.

Re: Vernieuwing Bravo

Geplaatst: za feb 13, 2010 23:01
door Sunrise
Had het ook al gezien, is een mooie wagen. Alleen afwachten of er ook een Abarth-versie komt -]

Re: Vernieuwing Bravo

Geplaatst: zo feb 14, 2010 1:15
door Inflatable
ripeba schreef:Ik begrijp niet waarom het qua verkoop geen succes is.
Omdat Nederland in die klasse een saai Opel en VW land is..

Re: Vernieuwing Bravo

Geplaatst: zo feb 14, 2010 10:05
door Peli
Of misschien omdat ze na een paar jaar wel heel veel in waarde zakken , ik had dat met mijn Stilo ook.

Re: Vernieuwing Bravo

Geplaatst: zo feb 14, 2010 13:32
door Inflatable
Peli schreef:Of misschien omdat ze na een paar jaar wel heel veel in waarde zakken , ik had dat met mijn Stilo ook.
Dat heeft denk ik ook nog met de mindere reputatie van Fiat te maken uit het verleden.. Dat zie je bij de GP ook.. Ik heb mijn GP 1.4 16v Sport met alles erop en eraan kunnen kopen voor ongeveer hetzelfde bedrag als waar je een kale VW Polo 1.4 koopt.. De meeste Nederlanders gaan voor safe, kopen liever een kale zogenaamd betrouwbare VW, Opel, of Japanner dan een Fiat.. Onterecht, want Fiats zijn inmiddels net zo betrouwbaar, maar dat weet het grote autolekenpubliek natuurlijk (nog) niet..

Persoonlijk vind ik dat niet erg, want het betekent dat ik een mooie jong gebruikte Fiat voor een mooi prijsje kan kopen (mijn GP van 3 jaar oud voor de helft van de nieuwwaarde kunnen kopen).. Nieuw kopen doe ik als particulier sowieso niet, pure kapitaalvernietiging i.v.m. de afschrijving (of je moet hem helemaal oprijden, maar dat doe ik niet)..

Re: Vernieuwing Bravo

Geplaatst: zo feb 14, 2010 16:39
door ElSjiepo
Inflatable schreef:
Peli schreef:Of misschien omdat ze na een paar jaar wel heel veel in waarde zakken , ik had dat met mijn Stilo ook.
Dat heeft denk ik ook nog met de mindere reputatie van Fiat te maken uit het verleden.. Dat zie je bij de GP ook.. Ik heb mijn GP 1.4 16v Sport met alles erop en eraan kunnen kopen voor ongeveer hetzelfde bedrag als waar je een kale VW Polo 1.4 koopt.. De meeste Nederlanders gaan voor safe, kopen liever een kale zogenaamd betrouwbare VW, Opel, of Japanner dan een Fiat.. Onterecht, want Fiats zijn inmiddels net zo betrouwbaar, maar dat weet het grote autolekenpubliek natuurlijk (nog) niet..

Persoonlijk vind ik dat niet erg, want het betekent dat ik een mooie jong gebruikte Fiat voor een mooi prijsje kan kopen (mijn GP van 3 jaar oud voor de helft van de nieuwwaarde kunnen kopen).. Nieuw kopen doe ik als particulier sowieso niet, pure kapitaalvernietiging i.v.m. de afschrijving (of je moet hem helemaal oprijden, maar dat doe ik niet)..
+1. Mijn GP'tje was nieuw om en nabij €21.000,-, ik kocht 'm (met 18.500km erop, en 2 jaar en 3 maanden oud) voor €10.650. -]

Re: Vernieuwing Bravo

Geplaatst: ma feb 15, 2010 13:10
door Maxximum
Achteraf gezien had ik ook liever niet nieuw gekocht.
Zeker niet als ik hier mensen hun GP van een jaar weg zag doen voor net iets meer dan de helft vd nieuwwaarde!

Een Bravo (waar daar gaat dit topic over ;-)) is toch wel een van de volgende kanshebbers.
Al zal dat nu nog minimaal 1,5 jaar duren, tegen die tijd zoek ik diverse Bravo club's oid op.

Re: Vernieuwing Bravo

Geplaatst: di feb 16, 2010 22:08
door ExTaxi
ripeba schreef:Blijft inderdaad een heel mooie auto. Met de Leon de mooiste in zijn klasse.
Ik begrijp niet waarom het qua verkoop geen succes is.
Smaken verschillen, maar de Bravo/Leon de mooiste in zijn klasse :?

Re: Vernieuwing Bravo

Geplaatst: di feb 16, 2010 22:49
door E34
Wel een verbetering als je het zo ziet op de foto's iig, maar eens IRL bewonderen tzt :D
ExTaxi schreef:
ripeba schreef:Blijft inderdaad een heel mooie auto. Met de Leon de mooiste in zijn klasse.
Ik begrijp niet waarom het qua verkoop geen succes is.
Smaken verschillen, maar de Bravo/Leon de mooiste in zijn klasse :?
De Leon is gewoon een karakterloos VAG product is mijn mening, zal vast heel goed zijn maar daar heb je t mee gehad.
En dan die klote TDI blokken waarvan je gebit rammelt en een pokkeherrie maken!
Zo das mijn mening :mrgreen:
Oh ja, doe mij maar een Lancia Delta 1.8DI of Biturbo diesel 8)

Re: Vernieuwing Bravo

Geplaatst: wo feb 17, 2010 0:04
door Inflatable
Bij de Fiat dealer hier in Hilversum staat al een tijdje een hele mooie Bravo te koop:
http://www.sternplaza.nl/occasions/Auto ... uto=95ZRGK

Het is dat ik niet 10.000 euro extra heb liggen, anders wist ik het wel.. 8)

Re: Vernieuwing Bravo

Geplaatst: wo feb 17, 2010 13:11
door Bennink
ElSjiepo schreef:+1. Mijn GP'tje was nieuw om en nabij €21.000,-, ik kocht 'm (met 18.500km erop, en 2 jaar en 3 maanden oud) voor €10.650. -]
De mijne was ongeveer even oud, maar moest 8000 opleveren.... terwijl er 162000 mee gereden was :| Wat klopt er dan niet?

Re: Vernieuwing Bravo

Geplaatst: wo feb 17, 2010 19:06
door ripeba
ExTaxi schreef:
ripeba schreef:Blijft inderdaad een heel mooie auto. Met de Leon de mooiste in zijn klasse.
Ik begrijp niet waarom het qua verkoop geen succes is.
Smaken verschillen, maar de Bravo/Leon de mooiste in zijn klasse :?
Oké, oké, het hart kiest voor de Bravo maar het verstand voor Leon. Twee Leon's gereden en heel tevreden over betrouwbaarheid. Qua betrouwbaarheid moet mijn Fiat zich nog bewijzen. Altijd voorzichtig zijn maar tot nu toe alles nog perfect. Wat wel duidelijk is: de lak van de Leon was duidelijk harder. Steenslag was niet te zien i.t.t. bij Fiat.