Tocht onder stuur vandaan

Gebruikersavatar
ulti
Senior Stato
Berichten: 752
Lid geworden op: zo jul 22, 2007 11:08
Locatie: lelystad

Tocht onder stuur vandaan

Bericht door ulti »

Hoi mensen,

Met deze koude dagen kwam ik tot een raar verschijnsel.

Onder mijn stuur waar de hendel zit om het stuur in te stellen zit een plastic afwerkkap. Nu loopt er van links naar rechts onder die kap een naad, welke niet lekker aansluit op de plastic onderdelen daar weer onder.

Nu kwam ik dus met dit koude weer tot de ontdekking dat hier tocht/wind door heen komt! Dit doordat ik last kreeg van koude knieen terwijl de verwarming lekker op 21 staat!

De plastic kap zelf is ook vrij koud, en als ik mijn vingertop een kleinbeetje in die naait stop, dan voel ik wel een soort van rubbere/schuime rand. Waarschijnlijk moet dit dus voor een lucht dichte aansluiting zorgen...?

bekend bij iemand? Mijn punto is wel vorige week naar de garage geweest voor de terug roepactie van 2 maanden geleden ivm stuurhuis iets.

Weet niet of dit hiermee te maken kan hebben, of dat ze iets vergeten zijn.

Met normaal weer zou het mij niet opgevallen zijn..
Grande Punto sport - > Abarth Evo ->500S
Gebruikersavatar
Sander_Sonja
Senior Stato
Berichten: 852
Lid geworden op: ma mei 25, 2009 12:17
Locatie: Almere

Re: Tocht onder stuur vandaan

Bericht door Sander_Sonja »

Hey,

Je bent niet de eerste die dit heeft gemerkt, ik heb het ook. Vooral als ik door een bocht ga dan voel ik het.
Volgens mij staat er op dit forum al een topic over, bij onze vrienden uit de UK was het volgende topic te lezen.

-edit-
Voor degene die geen zin hebben in lezen, kruip ff onder je dashboard en check of je pollenfilter überhaupt geplaatst is of dat de kap wel juist is teruggeplaatst.
- :) Ik begrijp alleen wat je zegt, niet wat je bedoeld :) -
#93 Sander_Sonja, Dynamic, Duallogic, Psychedelic Azure.

Afbeelding
Gebruikersavatar
ulti
Senior Stato
Berichten: 752
Lid geworden op: zo jul 22, 2007 11:08
Locatie: lelystad

Re: Tocht onder stuur vandaan

Bericht door ulti »

Bedankt voor de link! Maar als ik de foto's zie waar de pollenfilter moet zitten dan is dit niet de plek waar ik de koude lucht voel. bij mij zit het echt direct onder mijn stuur waar de hendel zit voor het verstellen van het stuur. die kap voelt ook koud aan.

De kap van de pollenfilter zit echt aan de zijkant bij de pendalen.

Even een foto van een site Afbeelding

Op de foto zie je de hendel voor het verstellen van het stuur en een brede rand/naad er precies onder. bij die rand zit dus een kiertje en hij sluit dus niet aan op de plastic kap daar weer onder. De pollenfilter zit bij dat roostertje bij de pendalen..toch?
Grande Punto sport - > Abarth Evo ->500S
Gebruikersavatar
Bennie
Membre D'Oro
Berichten: 1558
Lid geworden op: do mei 24, 2007 13:04
Locatie: Nieuwkoop

Re: Tocht onder stuur vandaan

Bericht door Bennie »

daar waar ulti het voelt voel ik het dan weer niet. Bij mij komt het, zoals de engelsen ook aangeven, achter de bekerhouders uit de middenconsole vandaan. Niet prettig! Maar binnenkort het interieurfilter vervangen en dan zien we wel wat we tegenkomen.

Maar wat het dan bij Ulti is??????
Life's too short to drive boring cars
Gebruikersavatar
ulti
Senior Stato
Berichten: 752
Lid geworden op: zo jul 22, 2007 11:08
Locatie: lelystad

Re: Tocht onder stuur vandaan

Bericht door ulti »

Bennie schreef:daar waar ulti het voelt voel ik het dan weer niet. Bij mij komt het, zoals de engelsen ook aangeven, achter de bekerhouders uit de middenconsole vandaan. Niet prettig! Maar binnenkort het interieurfilter vervangen en dan zien we wel wat we tegenkomen.

Maar wat het dan bij Ulti is??????

ja zou ik ook wel eens willen weten -] Moet binnenkort toch weer naar de dealer voor een ander euvel een knakkend geluid als ik met een koude start achteruit ga en meteen me stuur maximaal draai (achteruit vanuit parkeerplaats bij me huis). lijkt ergens bij me wielkas vandaan te komen.. naja zal wel goed komen allemaal!

fris briesje in de zomer is niet erg op me knieen.. maar in de winter wat minder -]
Grande Punto sport - > Abarth Evo ->500S
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: Tocht onder stuur vandaan

Bericht door Sunrise »

Bennie schreef:daar waar ulti het voelt voel ik het dan weer niet. Bij mij komt het, zoals de engelsen ook aangeven, achter de bekerhouders uit de middenconsole vandaan. Niet prettig! Maar binnenkort het interieurfilter vervangen en dan zien we wel wat we tegenkomen.
:shock: nog niks gemerkt, met 18C op de kachel is het echt warrum genoeg -] . Zal morgenochtend eens goed "voelen" bij ons ~]
Gebruikersavatar
Sander_Sonja
Senior Stato
Berichten: 852
Lid geworden op: ma mei 25, 2009 12:17
Locatie: Almere

Re: Tocht onder stuur vandaan

Bericht door Sander_Sonja »

Check, ik zal ook even voelen.
- :) Ik begrijp alleen wat je zegt, niet wat je bedoeld :) -
#93 Sander_Sonja, Dynamic, Duallogic, Psychedelic Azure.

Afbeelding
E34
Junior Stato
Berichten: 390
Lid geworden op: do apr 16, 2009 9:55
Locatie: Arnhem am Rhein

Re: Tocht onder stuur vandaan

Bericht door E34 »

Bij mij ook gevoeld, ik heb die kap opnieuw vastgeschroefd. Zat af-fabriek gewoon erg slordig gemonteerd.
Daarna was het over, voelde het trouwens ook pas toen het echt kouder werd.
Sowieso is de auto echt dramatisch afgewerkt onder je dash. Gewoon zo open zonder afdekkappen of isolatie, dat ben ik niet gewend van mijn BMW. Die is trouwens ook beter (constant) warmer te houden.
Sunrise schreef::shock: nog niks gemerkt, met 18C op de kachel is het echt warrum genoeg -] . Zal morgenochtend eens goed "voelen" bij ons ~]
Je bent duidelijk warmbloedig ofzo!? Weet je hoe koud! gek :mrgreen:
Bij mij in deze periode komt ie niet onder de 25graden :o
GP T-Jet Sport Cross Over Black
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: Tocht onder stuur vandaan

Bericht door Sunrise »

E34 schreef:
Sunrise schreef: :shock: nog niks gemerkt, met 18C op de kachel is het echt warrum genoeg -] . Zal morgenochtend eens goed "voelen" bij ons ~]
Je bent duidelijk warmbloedig ofzo!? Weet je hoe koud! gek :mrgreen: Bij mij in deze periode komt ie niet onder de 25graden :o
-] -] -]
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sander_Sonja
Senior Stato
Berichten: 852
Lid geworden op: ma mei 25, 2009 12:17
Locatie: Almere

Re: Tocht onder stuur vandaan

Bericht door Sander_Sonja »

Sorry, kan je niet verder helpen. Ik heb vanmorgen tijdens de rit gevoeld en bij mij is er geen probleem. Je komt er met de hulp van hier vast wel uit. :)
- :) Ik begrijp alleen wat je zegt, niet wat je bedoeld :) -
#93 Sander_Sonja, Dynamic, Duallogic, Psychedelic Azure.

Afbeelding
Gebruikersavatar
hbassen
Tesoriere GPC
Tesoriere GPC
Berichten: 2084
Lid geworden op: zo dec 14, 2008 11:20
Locatie: Assen

Re: Tocht onder stuur vandaan

Bericht door hbassen »

ulti schreef:
Bennie schreef:daar waar ulti het voelt voel ik het dan weer niet. Bij mij komt het, zoals de engelsen ook aangeven, achter de bekerhouders uit de middenconsole vandaan. Niet prettig! Maar binnenkort het interieurfilter vervangen en dan zien we wel wat we tegenkomen.

Maar wat het dan bij Ulti is??????

ja zou ik ook wel eens willen weten -] Moet binnenkort toch weer naar de dealer voor een ander euvel een knakkend geluid als ik met een koude start achteruit ga en meteen me stuur maximaal draai (achteruit vanuit parkeerplaats bij me huis). lijkt ergens bij me wielkas vandaan te komen.. naja zal wel goed komen allemaal!

fris briesje in de zomer is niet erg op me knieen.. maar in de winter wat minder -]
DAt heb ik ook als ik achteruit de pakeerhaven uitrij met max stuur uitslag.
Denk niet in problemen, maar in mogelijkheden.



Alfa Romeo Guilietta QV.
Gebruikersavatar
ulti
Senior Stato
Berichten: 752
Lid geworden op: zo jul 22, 2007 11:08
Locatie: lelystad

Re: Tocht onder stuur vandaan

Bericht door ulti »

hbassen schreef:
ulti schreef:
Bennie schreef:daar waar ulti het voelt voel ik het dan weer niet. Bij mij komt het, zoals de engelsen ook aangeven, achter de bekerhouders uit de middenconsole vandaan. Niet prettig! Maar binnenkort het interieurfilter vervangen en dan zien we wel wat we tegenkomen.

Maar wat het dan bij Ulti is??????

ja zou ik ook wel eens willen weten -] Moet binnenkort toch weer naar de dealer voor een ander euvel een knakkend geluid als ik met een koude start achteruit ga en meteen me stuur maximaal draai (achteruit vanuit parkeerplaats bij me huis). lijkt ergens bij me wielkas vandaan te komen.. naja zal wel goed komen allemaal!

fris briesje in de zomer is niet erg op me knieen.. maar in de winter wat minder -]
DAt heb ik ook als ik achteruit de pakeerhaven uitrij met max stuur uitslag.
Hij gaat er volgende week voor naar de garage. mocht ik het probleem weten dan laat ik het je weten!
Grande Punto sport - > Abarth Evo ->500S
union-jack
Nuovo Arrivato
Berichten: 26
Lid geworden op: do mei 03, 2007 17:04
Locatie: Het mooie west-vlaanderen

Re: Tocht onder stuur vandaan

Bericht door union-jack »

ik heb ook tocht tussen middenconsole en bekerhouders.
Mathijs
Membre D'Oro
Berichten: 1205
Lid geworden op: vr feb 02, 2007 21:49
Locatie: Lelystad

Re: Tocht onder stuur vandaan

Bericht door Mathijs »

Heeft het gewoon niet te maken met de koude/warme lucht verplaatsing zodra je door een bocht heen rijdt? Daar heeft iedere auto last van tijdens deze koude temperaturen. Voorin is de auto vaak beter opgewarmd, dan achterin. Tijdens een bocht (met name op rotondes) verplaatst de warme lucht zich naar achteren, en komt de koude lucht naar voren. Dit kan dan aanvoelen als tocht, echter is dit niet het geval maar dus gewoon de verplaatsing van de koude en warme lucht door het interieur van de auto.
Auto: Coupé Fiat (1998) Afbeelding
Mijn Fiat Coupé
Gebruikersavatar
ed.de.vries
Membre D'Oro
Berichten: 1276
Lid geworden op: vr dec 01, 2006 0:09
Locatie: Grevenbicht

Re: Tocht onder stuur vandaan

Bericht door ed.de.vries »

Heej Mathijs!!
Leuke tip over lucht verplaatsing in de auto.tijdens bochtjes pikken.
En ik maar denken dat het de zg: G-krachten zijn!!!
Heb je die "tocht" ook in de BMW??.
Dát kan toch niet!!
Cheers!!!
:der ALTE:
Plaats reactie