Jawel! De Abarth Punto Evo!!!
Re: Jawel! De Abarth Punto Evo!!!
De nieuwe ziet er echt super uit
Re: Jawel! De Abarth Punto Evo!!!
Hebbe !! Hebbe !! Hebbe !! Hebbe !! Hebbe !! Hebbe !! Hebbe !!
GP2 T-jet Sport 3d, Ambient White, getinte zijruiten, skydome open dak, 17" Take off, Cruise control, sportpedalen, Tuned by Squadra.
- Carlo Abarth
- Junior Stato
- Berichten: 396
- Lid geworden op: ma jun 23, 2008 14:16
- Locatie: Zevenaar
- Contacteer:
- Carlo Abarth
- Junior Stato
- Berichten: 396
- Lid geworden op: ma jun 23, 2008 14:16
- Locatie: Zevenaar
- Contacteer:
Re: Jawel! De Abarth Punto Evo!!!
En meer officieel beeld!
Tevens een exemplaar in de nieuwe kleur wit...
http://www.fiatblog.nl/?p=6695
Tevens een exemplaar in de nieuwe kleur wit...
http://www.fiatblog.nl/?p=6695
Re: Jawel! De Abarth Punto Evo!!!
Zo ziet de snor er al beter uit.
HB
HB
Denk niet in problemen, maar in mogelijkheden.
Alfa Romeo Guilietta QV.
Alfa Romeo Guilietta QV.
- Carlo Abarth
- Junior Stato
- Berichten: 396
- Lid geworden op: ma jun 23, 2008 14:16
- Locatie: Zevenaar
- Contacteer:
Re: Jawel! De Abarth Punto Evo!!!
De Italiaanse prijzen zijn bekend. Als we een beetje 1 op 1 omrekenen zal de Punto Evo rond de 23.000 uitkomen:
http://www.fiatblog.nl/?p=6740
http://www.fiatblog.nl/?p=6740
-
- Avere Una Vita
- Berichten: 4980
- Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31
Re: Jawel! De Abarth Punto Evo!!!
Het 1 op 1 omrekenen werkt niet erg goed. In Italië is men nog gewend aan "onderhandelbare" prijzen (kijk maar eens op het Italiaanse forum onder het kopje, hoeveel korting kreeg jij van je dealer ) en geeft men vijf jaar garantie.
Hier wordt het verdienen gedaan door de extra's, vgl. 12v in de kofferbak of snoertje voor cd-wisselaar.
Ook was de GP in Italië zonder automatische klimaatregeling en die was hier dan weer standaard.
Hier wordt het verdienen gedaan door de extra's, vgl. 12v in de kofferbak of snoertje voor cd-wisselaar.
Ook was de GP in Italië zonder automatische klimaatregeling en die was hier dan weer standaard.
- Carlo Abarth
- Junior Stato
- Berichten: 396
- Lid geworden op: ma jun 23, 2008 14:16
- Locatie: Zevenaar
- Contacteer:
Re: Jawel! De Abarth Punto Evo!!!
Heb je wel gelijk in inderdaad maar dat handelen enzo was natuurlijk bij de GP net zo als bij de PE, wat dat betreft verandert er dus niet veel. Zal vooral een kwestie van standaarduitrusting worden denk ik zoals je al aangeeft met de airco enzo.
- Carlo Abarth
- Junior Stato
- Berichten: 396
- Lid geworden op: ma jun 23, 2008 14:16
- Locatie: Zevenaar
- Contacteer:
Re: Jawel! De Abarth Punto Evo!!!
Heerlijke wagen zeg, dat rood staat m goed Daar zou ik de mijne over een paar jaar wel op willen inruilen -]
-
- Avere Una Vita
- Berichten: 4980
- Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31
Re: Jawel! De Abarth Punto Evo!!!
Info van Autoweek:
"Na de Fiat Punto Evo krijgt ook diens Abarth-afgeleide een facelift en een motor met Multiair-techniek. Het resultaat is een allrounder met 165 pk.
Inderdaad, vijf pk minder dan de Alfa Romeo Mito QV met dezelfde motor. Verschil moet er blijkbaar zijn in de Fiat-stal. Het vermogen is lager dan bij de Duitse (Corsa OPC) en Franse concurrentie (Clio RS) en derhalve is de Abarth een beduidend minder hardcore apparaat. Nee, de snelste Punto Evo is een echte allrounder. Overigens heeft de auto nu ook de DNA-knop van de Mito (Fiat gebruikt wel erg enthousiast het ‘manettino’ van Ferrari).
De besturing van de Evo is nog steeds voldoende zwaar, maar toch nog enigszins kunstmatig. De remmen zouden wat bijteriger mogen zijn, maar verder valt op het weggedrag weinig aan te merken. De tractie is dankzij het elektronische sperdifferentieel TTC uitstekend.
Inmiddels weten we ook de prijs van de Abarth Punto Evo. De dealers vragen een schappelijke 22.990 euro, waarvoor je onder meer automatische airco, audio-installatie, 17-inch lichtmetaal, zeven airbags en ESP krijgt. Medio juli staat de auto bij de dealers.
De volledige rij-impressie met de Abarth Punto Evo leest u binnenkort in AutoWeek."
Da's een nette prijs gezien de extra's (o.a. airbag, manettino, sper en PK's)
"Na de Fiat Punto Evo krijgt ook diens Abarth-afgeleide een facelift en een motor met Multiair-techniek. Het resultaat is een allrounder met 165 pk.
Inderdaad, vijf pk minder dan de Alfa Romeo Mito QV met dezelfde motor. Verschil moet er blijkbaar zijn in de Fiat-stal. Het vermogen is lager dan bij de Duitse (Corsa OPC) en Franse concurrentie (Clio RS) en derhalve is de Abarth een beduidend minder hardcore apparaat. Nee, de snelste Punto Evo is een echte allrounder. Overigens heeft de auto nu ook de DNA-knop van de Mito (Fiat gebruikt wel erg enthousiast het ‘manettino’ van Ferrari).
De besturing van de Evo is nog steeds voldoende zwaar, maar toch nog enigszins kunstmatig. De remmen zouden wat bijteriger mogen zijn, maar verder valt op het weggedrag weinig aan te merken. De tractie is dankzij het elektronische sperdifferentieel TTC uitstekend.
Inmiddels weten we ook de prijs van de Abarth Punto Evo. De dealers vragen een schappelijke 22.990 euro, waarvoor je onder meer automatische airco, audio-installatie, 17-inch lichtmetaal, zeven airbags en ESP krijgt. Medio juli staat de auto bij de dealers.
De volledige rij-impressie met de Abarth Punto Evo leest u binnenkort in AutoWeek."
Da's een nette prijs gezien de extra's (o.a. airbag, manettino, sper en PK's)
- Carlo Abarth
- Junior Stato
- Berichten: 396
- Lid geworden op: ma jun 23, 2008 14:16
- Locatie: Zevenaar
- Contacteer:
Re: Jawel! De Abarth Punto Evo!!!
mooi verslag Carlo!
Je hebt het toch maar weer mooi voor elkaar. Ik ben wel heel benieuwd naar de wagen
Je hebt het toch maar weer mooi voor elkaar. Ik ben wel heel benieuwd naar de wagen
Life's too short to drive boring cars
- Carlo Abarth
- Junior Stato
- Berichten: 396
- Lid geworden op: ma jun 23, 2008 14:16
- Locatie: Zevenaar
- Contacteer:
Re: Jawel! De Abarth Punto Evo!!!
Het was inderdaad geen straf nee, dat zijn wel de dagen! Vandaag ook het verslag met de 500C erop gezet.
Re: Jawel! De Abarth Punto Evo!!!
Ook dat uiteraard weer gelezen! Weer een mooi stuk om jaloers op te worden.
Merk je een groot verschil met de stijfheid van de 500 en 500C?
Merk je een groot verschil met de stijfheid van de 500 en 500C?
Life's too short to drive boring cars