leaseprijs 120/130 pk

Plaats reactie
ExTaxi
Membre D'Oro
Berichten: 1763
Lid geworden op: za jun 17, 2006 10:13
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

leaseprijs 120/130 pk

Bericht door ExTaxi »

Heb gezien dat het verschil in leaseprijs tussen de 120 pk 3 drs en 130 pk sport maar liefst 68 euro is! Voor een auto die 600 euro duurder is kwa cataloguswaarde.

Ok, er zitten schijfremmen achter op een Sport en er zitten 17" velgen onder, maar dat dat 68 euro per maand moet kosten..........

Meer mensen die dat gezien hebben?
Dexter
Nuovo Arrivato
Berichten: 141
Lid geworden op: ma jun 05, 2006 21:47

Re: leaseprijs 120/130 pk

Bericht door Dexter »

ExTaxi schreef:Heb gezien dat het verschil in leaseprijs tussen de 120 pk 3 drs en 130 pk sport maar liefst 68 euro is! Voor een auto die 600 euro duurder is kwa cataloguswaarde.

Ok, er zitten schijfremmen achter op een Sport en er zitten 17" velgen onder, maar dat dat 68 euro per maand moet kosten..........

Meer mensen die dat gezien hebben?
Dat ligt aan het brandstofverbruik. Hetzelfde verhaal bij de 90pk/120 pk...
Gebruikersavatar
DR_DRE
Junior Stato
Berichten: 206
Lid geworden op: za apr 15, 2006 17:44

Re: leaseprijs 120/130 pk

Bericht door DR_DRE »

Dexter schreef:
ExTaxi schreef:Heb gezien dat het verschil in leaseprijs tussen de 120 pk 3 drs en 130 pk sport maar liefst 68 euro is! Voor een auto die 600 euro duurder is kwa cataloguswaarde.

Ok, er zitten schijfremmen achter op een Sport en er zitten 17" velgen onder, maar dat dat 68 euro per maand moet kosten..........

Meer mensen die dat gezien hebben?
Dat ligt aan het brandstofverbruik. Hetzelfde verhaal bij de 90pk/120 pk...
En ook aan het door de leasemij verwachte profiel van de berijder: bji een 130pk Sport wordt uitgegaan van een sportief rijgedrag met bijbehorend brandstofverbruik en bandenslijtage. Ook het feit dat er standaard 17" velgen onder zitten drijft de prijs op (dure banden).
Accessoires die een leasemij graag ziet (cruise control, climatronic) ontbeert de sport dan weer... maar zijn standaard op een Emotion uitvoering. Dus ben ik voor de 120pk gegaan en daar 17" bij besteld :P
DR_DRE goes Chemical Grey met 88kW
ExTaxi
Membre D'Oro
Berichten: 1763
Lid geworden op: za jun 17, 2006 10:13
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door ExTaxi »

Sja je kunt 17" bestellen, maar ik neem aan dat dat hetzelfde met de leaseprijs doet.......ook dan is de ROB-factor in de lease hoger geworden omdat er 17" banden onder moeten.

En je mist dan nog steeds het sportonderstel.........

Maar snap echt niet dat dat ZOveel geld moet kosten per maand........
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

ExTaxi schreef:Sja je kunt 17" bestellen, maar ik neem aan dat dat hetzelfde met de leaseprijs doet.......ook dan is de ROB-factor in de lease hoger geworden omdat er 17" banden onder moeten.

En je mist dan nog steeds het sportonderstel.........

Maar snap echt niet dat dat ZOveel geld moet kosten per maand........
kun je zien wat die er voor winst op maken :wink:
ExTaxi
Membre D'Oro
Berichten: 1763
Lid geworden op: za jun 17, 2006 10:13
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door ExTaxi »

Nou er is mij gezegd dat het puur doorberekenen van de kosten is.......
Gebruikersavatar
buxol
Avere Una Vita
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr feb 24, 2006 21:24
Locatie: Alphen a/d Rijn

Bericht door buxol »

climatronic is standaard op de Sport.
Had ook een GP met allemaal specificaties.
Dexter
Nuovo Arrivato
Berichten: 141
Lid geworden op: ma jun 05, 2006 21:47

Re: leaseprijs 120/130 pk

Bericht door Dexter »

ExTaxi schreef:Heb gezien dat het verschil in leaseprijs tussen de 120 pk 3 drs en 130 pk sport maar liefst 68 euro is! Voor een auto die 600 euro duurder is kwa cataloguswaarde.

Ok, er zitten schijfremmen achter op een Sport en er zitten 17" velgen onder, maar dat dat 68 euro per maand moet kosten..........

Meer mensen die dat gezien hebben?
Hmm, het verschil bij mijn leasemaatschappij is 51euro tussen de twee versies. Over winst gesproken...
GPsport
Nuovo Arrivato
Berichten: 105
Lid geworden op: zo mar 19, 2006 16:53

Bericht door GPsport »

Ja, en bij mij nog stukken minder. In beginsel was dat 10 of 20 euro tussen de 120 emotion en de 130 sport. Wellicht dat de prijzen weer omhoog zijn gegaan.
GrandePunto Sport 130
SvdW
Nuovo Arrivato
Berichten: 140
Lid geworden op: di jun 13, 2006 14:55
Locatie: Amsterdam

Bericht door SvdW »

Heb mezelf precies dezelfde vraag gesteld (overigens pas na bestelling van een Emotion). Je krijgt trouwens ook nog sportstoelen, witte wijzerplaten, achterspoiler, zijskirts en pricacy-glass voor dat geld én natuurlijk 10pk extra :) Geloof dat je verder bij de Sport ook standaard de subwoover meekrijgt? :?:
Je kan overigens door die sportstoelen geen beige interieur krijgen, dat was voor mij ook wel een afweging. Bovendien zou ik een proefritje maken met beide modellen, want misschien heb je liever een comfortabele auto ipv een sportonderstel?
Suk6 met je keuze!
GP 120pk Emotion+
ExTaxi
Membre D'Oro
Berichten: 1763
Lid geworden op: za jun 17, 2006 10:13
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door ExTaxi »

Nou heb vanmiddag de berekening gezien en het verschil in de factor Reparatie/Onderhoud/Banden is maar liefst 35 euro duurder per maand voor de 130 pk JTD. Zal met name komen door die 17" banden natuurlijk.
Plaats reactie