pfrfrfr geluidje uit de 'blower'

Gebruikersavatar
Supernova
Junior Stato
Berichten: 240
Lid geworden op: wo sep 27, 2006 10:40
Locatie: Breda

Bericht door Supernova »

Wat is een paravaan?

Volgens de van Dale is het in de scheepvaart een werktuig om onderzeese mijnen mee los te snijden van hun kabels, maar zo geavanceerd is mijn GP volgens mij niet...
GP 1.4 ed. Blue & Me Belly Sand Dance
Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Bericht door Giovanni Tutore »

Ja Super, jij zweeft er ook alleen maar mee door de ruimte! :D
Gebruikersavatar
jeroengt
Junior Stato
Berichten: 471
Lid geworden op: zo mar 11, 2007 10:31
Locatie: Ede

Bericht door jeroengt »

Skippy schreef:Het pollenfilter zit idd helaas na de motor, maar er is wel wat tegen te doen!

Wij monteren als de klant naar een definitieve oplossing vraagt een stukje gaas onder het paravaan.
Je kan bv bij de bouwmarkt een stukje hor kopen, zoals in huis wordt gebruikt om vliegen enz. tegen te houden.

Als je dan aan de passagieskant het paravaan omhoog trekt, zie je een open gat zitten waar de kachel zijn lucht vandaan haalt, en waar dus ook alle bladeren naar binnen komen.

Hier kan je nu een stukje gaas voor maken.... hoe je dat doet laat ik aan jullie zelf over, ik heb er iig een mooi soort klemmetjes voor gevonden.

succes.
wil je hier eens een foto van maken klinkt als een hele goede tip :idea:
Gebruikersavatar
WarrumBuffet
Nuovo Arrivato
Berichten: 87
Lid geworden op: ma jun 18, 2007 12:07
Locatie: Hoofddorp

Bericht door WarrumBuffet »

Ik hoorde van de week ook zo'n geluidje en vermoedde al dat het een of meer blaadjes waren.

Even naar de dealer gereden. Binnen 2 minuten opgelost.
De monteur heeft aan de kant van de passagiersstoel de ventilatie bladervrij gemaakt.
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

Supernova schreef:Wat is een paravaan?

Volgens de van Dale is het in de scheepvaart een werktuig om onderzeese mijnen mee los te snijden van hun kabels, maar zo geavanceerd is mijn GP volgens mij niet...
je schijnt er ook mee te kunnen vissen :P , is dus een veelzijdig apparaat :roll:
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Bericht door tonyvandenbroek »

hannes schreef:
Supernova schreef:Wat is een paravaan?

Volgens de van Dale is het in de scheepvaart een werktuig om onderzeese mijnen mee los te snijden van hun kabels, maar zo geavanceerd is mijn GP volgens mij niet...
je schijnt er ook mee te kunnen vissen :P , is dus een veelzijdig apparaat :roll:
Wordt het denk ik een dure uitgave voor de GP. Persoonlijk had ik ook nog nooit van een PARAVAAN gehoord. Alleen van een Caravan, maar die hang je dan weer achter de GP. :roll:
Afbeelding
Gebruikersavatar
scoop
Supporto Tecnico
Supporto Tecnico
Berichten: 1656
Lid geworden op: za dec 02, 2006 11:48
Locatie: Boxmeer

Bericht door scoop »

Het lijkt erop dat er een blaadje zich ook bij mijn GP een weg gebaand heeft naar de ventilator... :?
prof
Berichten: 4
Lid geworden op: vr mar 09, 2007 15:40

Bericht door prof »

Bij mij zitten er ook 1 of meer blaadjes in het systeem; heel irritant geluid steeds. Je merkt dat bij optrekken/afremmen het blaadje zich verplaatst en het geluid iets veranderd. Ook als je 2 verschillende temperaturen instelt op de climate control, heb je dat het geluid vaker hoorbaar is.

Ik heb al 2x zelf de ventilator opengemaakt onder het dashboardkastje en hij is ook al 2x bij de dealer geweest voor de blaadjes. Maar steeds na wat kilometers hoor ik toch weer wat. Daarom heb ik het idee dat sommige blaadjes niet in de ventilator zitten, maar gewoon net achter de roosters van het dashboard.

Eigenlijk wil ik dat hele systeem even goed stofzuigen ofzo als ik die ventilator er nog een keer uit heb, maar ik weet niet hoeveel gangen zegmaar je dan moet doen naar alle roosters. Heeft iemand dit wel eens gedaan? Hoelang zou de flexibele slang moeten zijn op je stofzuiger om overal in het systeem te komen?
swans
Avere Una Vita
Berichten: 4017
Lid geworden op: do nov 08, 2007 20:12
Locatie: Axel
Contacteer:

Bericht door swans »

Supernova schreef:Wat is een paravaan?

Volgens de van Dale is het in de scheepvaart een werktuig om onderzeese mijnen mee los te snijden van hun kabels, maar zo geavanceerd is mijn GP volgens mij niet...
volgens mij is het parafan, en dat is het kunstof gedeelte tussen de motorkap en de voorruit.... (waar je ruitewissers gemonteerd zitten)
My ex-girlfriend had this really weird fetish, she liked to dress up like herself
and then act like a bitch all the time
Ape
Nuovo Arrivato
Berichten: 42
Lid geworden op: vr aug 11, 2006 12:50
Locatie: Rotterdam

Bericht door Ape »

paul smeets schreef:Is dat geluidje-probleem inmiddels opgelost? Ik heb nu namelijk hetzelfde probleem, een constant geluidje in de blower, lijkt op een blaadje er in, maar gaat niet weg. Wie weet de oplossing?
Bij mij is het niet het geluid van een "blaadje" maar meer het geluid van een "Zware motorfiets". Ik heb het hier vooral over een geluid als de blower op stand drie of vier staat. Een enorm brommend geluid. Hebben hier meer mensen last van of last gehad :?: Zo ja, is ook hier wat aan te doen??
Metalic Rood 1.4 16V Sportsound Plus
swans
Avere Una Vita
Berichten: 4017
Lid geworden op: do nov 08, 2007 20:12
Locatie: Axel
Contacteer:

Bericht door swans »

onbalans in een ventilator misschien?

check anders ook ff of de buren de kat niet kwijt zijn :wink: misschien dat tie ergens tussen zit
My ex-girlfriend had this really weird fetish, she liked to dress up like herself
and then act like a bitch all the time
Mike
Junior Stato
Berichten: 413
Lid geworden op: wo nov 01, 2006 23:13

Bericht door Mike »

Ape schreef:Bij mij is het niet het geluid van een "blaadje" maar meer het geluid van een "Zware motorfiets". Ik heb het hier vooral over een geluid als de blower op stand drie of vier staat. Een enorm brommend geluid. Hebben hier meer mensen last van of last gehad :?: Zo ja, is ook hier wat aan te doen??
Ik heb dat ook gehad, voorals op stand 3 en 4 klonk het erg zwaar.
Bij mij was het op stand 4 zelfs voelbaar :shock:
Ik ben bij de dealer geweest, en die haalden er gewoon wat blaadjes uit.
ze zaten allemaal aan 1 kant, en er was dus een onbalans.
blaadjes eruit en je probleem is opgelost.
prof
Berichten: 4
Lid geworden op: vr mar 09, 2007 15:40

Bericht door prof »

Ook al blaadjes in het systeem dus.

Maar niemand heeft kennelijk ooit zelf dat gangen-systeem van de ventilatie zelf schoongemaakt hier? Ik ga binnenkort maar eens een flexibele slang kopen en kijken hoever ik kom.
diabloNL
Senior Stato
Berichten: 761
Lid geworden op: do aug 17, 2006 17:09

Bericht door diabloNL »

Mike schreef: Ik heb dat ook gehad, voorals op stand 3 en 4 klonk het erg zwaar.
Bij mij was het op stand 4 zelfs voelbaar :shock:
Ik ben bij de dealer geweest, en die haalden er gewoon wat blaadjes uit.
ze zaten allemaal aan 1 kant, en er was dus een onbalans.
blaadjes eruit en je probleem is opgelost.
IK moet het ook binnenkort eens doen. Bij mij precies hetzelfde, strand 3 een brom en stand 4 trilt het hele dashboard.
Afbeelding
"There are 10 kinds of people. Those who understand binary, and those who do not."
diabloNL
Senior Stato
Berichten: 761
Lid geworden op: do aug 17, 2006 17:09

Bericht door diabloNL »

Ik heb net 1 lullig blaadje eruit gehaald, maar het heeft het wel opgelost! 8)
Afbeelding
"There are 10 kinds of people. Those who understand binary, and those who do not."
Plaats reactie