De Fiat Uno is terug
Geplaatst: wo apr 21, 2010 20:37
Fiat blaast wederom een oude naam nieuw leven in. Na de Panda, Croma en Bravo is het dit keer de beurt aan Uno. Speciaal voor de Braziliaanse markt stoft de Italiaanse autobouwer de naam af.
De nieuwe Uno is een compacte hatchback. Met een gesloten neus, hooggeplaatste achterlichtunits en op verzoek als Way met kunststoffen carrosseriedelen en een stoer uiterlijk. Met de uitvoering wil het merk zijn aanwezigheid in Zuid-Amerika versterken. De Italianen verwachten namelijk dat de Braziliaanse automarkt ten opzicht van 2009 in 2014 43% groter is en er ongeveer 4,3 miljoen auto’s de showrooms verlaten. In Latijn-Amerika denkt Fiat een groei te zien van 40% tot 2,8 miljoen stuks in 2014.
Of de Uno ook elders in de wereld in de verkoop gaat, is niet bekend.
Bron: Autovisie
De nieuwe Uno is een compacte hatchback. Met een gesloten neus, hooggeplaatste achterlichtunits en op verzoek als Way met kunststoffen carrosseriedelen en een stoer uiterlijk. Met de uitvoering wil het merk zijn aanwezigheid in Zuid-Amerika versterken. De Italianen verwachten namelijk dat de Braziliaanse automarkt ten opzicht van 2009 in 2014 43% groter is en er ongeveer 4,3 miljoen auto’s de showrooms verlaten. In Latijn-Amerika denkt Fiat een groei te zien van 40% tot 2,8 miljoen stuks in 2014.
Of de Uno ook elders in de wereld in de verkoop gaat, is niet bekend.
Bron: Autovisie