Dumpvalve of blowoff valve?

Plaats reactie
martinofiets86
Berichten: 5
Lid geworden op: vr mei 21, 2010 10:49

Dumpvalve of blowoff valve?

Bericht door martinofiets86 »

hallo ik heb een t-jet :-]
Weet iemand wat het beste is een dumpvalve of een blowoff valve?

en van welk merk dan ? hoor best wel veel over bonalume en hoeveel geld ga ik ongeveer kwijt zijn?

alvast bedankt voor de reacties ~]
Gebruikersavatar
Spanjaart87
Nuovo Arrivato
Berichten: 16
Lid geworden op: wo mei 21, 2008 10:02
Locatie: Beverwijk

Re: Dumpvalve of blowoff valve?

Bericht door Spanjaart87 »

Als je T-jet gewoon standaard is, dan moet je deze hebben https://www.spoiler-land.de/product_inf ... ts_id=9125

ik rij hier zelf nu bijna een jaar mee en bevalt me goed.. niet te duur en makkelijk te installeren ~]
GP2 1.4 16v Tjet Sport - 17" Whipe Out - Cruise control - Blue&Me - Pilot Bi-Xenon 8000k - Bonalume Dump Valve - Logoloze Grill - Ground Zero Subwoofer + versterker
martinofiets86
Berichten: 5
Lid geworden op: vr mei 21, 2010 10:49

Re: Dumpvalve of blowoff valve?

Bericht door martinofiets86 »

Spanjaart87 schreef:Als je T-jet gewoon standaard is, dan moet je deze hebben https://www.spoiler-land.de/product_inf ... ts_id=9125

ik rij hier zelf nu bijna een jaar mee en bevalt me goed.. niet te duur en makkelijk te installeren ~]
ja hij is nog helemaal standaard komt zo uit de showroom rollen :mrgreen:
moet daar nog wat bij of ben je helemaal klaar? ik ben echt een noob nog :lol:
Gebruikersavatar
Spanjaart87
Nuovo Arrivato
Berichten: 16
Lid geworden op: wo mei 21, 2008 10:02
Locatie: Beverwijk

Re: Dumpvalve of blowoff valve?

Bericht door Spanjaart87 »

ja dat is alles, er zit een blaadje bij en daarop staat hoe de dumpvalve aangesloten moet worden.. dus dat moet niet moeilijk zijn

ik heb even snel op google gezocht en had het volgende gevonden http://img130.imageshack.us/img130/9427/motorgpa2.jpg op deze afbeelding is te zien hoe het aangesloten moet worden. het is niet de dezelfde dumpvalve maar wordt wel op de zelfde manier aangesloten..
GP2 1.4 16v Tjet Sport - 17" Whipe Out - Cruise control - Blue&Me - Pilot Bi-Xenon 8000k - Bonalume Dump Valve - Logoloze Grill - Ground Zero Subwoofer + versterker
martinofiets86
Berichten: 5
Lid geworden op: vr mei 21, 2010 10:49

Re: Dumpvalve of blowoff valve?

Bericht door martinofiets86 »

Spanjaart87 schreef:ja dat is alles, er zit een blaadje bij en daarop staat hoe de dumpvalve aangesloten moet worden.. dus dat moet niet moeilijk zijn

ik heb even snel op google gezocht en had het volgende gevonden http://img130.imageshack.us/img130/9427/motorgpa2.jpg op deze afbeelding is te zien hoe het aangesloten moet worden. het is niet de dezelfde dumpvalve maar wordt wel op de zelfde manier aangesloten..
okee man bedankt ga hem bestellen denk ik :-]
vriend van me is monteur bij een opel garage dus die moet dat wel kunnen lijkt me :P :mrgreen:
martinofiets86
Berichten: 5
Lid geworden op: vr mei 21, 2010 10:49

Re: Dumpvalve of blowoff valve?

Bericht door martinofiets86 »

heb je trouwens een filmpje of iets met geluid zodat ik een beetje weet wat voor geluid je krijgt? :?: .)
Gebruikersavatar
Spanjaart87
Nuovo Arrivato
Berichten: 16
Lid geworden op: wo mei 21, 2008 10:02
Locatie: Beverwijk

Re: Dumpvalve of blowoff valve?

Bericht door Spanjaart87 »

ik heb zelf geen filmpje maar deze is precies het zelfde http://www.youtube.com/watch?v=vYRgOrLlQJA
GP2 1.4 16v Tjet Sport - 17" Whipe Out - Cruise control - Blue&Me - Pilot Bi-Xenon 8000k - Bonalume Dump Valve - Logoloze Grill - Ground Zero Subwoofer + versterker
swans
Avere Una Vita
Berichten: 4017
Lid geworden op: do nov 08, 2007 20:12
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: Dumpvalve of blowoff valve?

Bericht door swans »

dumpvalve en blowoff valve zijn het zelfde,

en doet alleen maar psssjt, je gaat er niet sneller van....

die slang eraf trekken kan ook! doet het zelfde en kost geen 60 euro!
My ex-girlfriend had this really weird fetish, she liked to dress up like herself
and then act like a bitch all the time
Gebruikersavatar
Nick85
Junior Stato
Berichten: 436
Lid geworden op: vr feb 20, 2009 18:38
Locatie: Echt
Contacteer:

Re: Dumpvalve of blowoff valve?

Bericht door Nick85 »

ik heb nog een bonalume power pop te koop staan als je intresse hebt laat maar iets weten
Fiat Grande Punto 1.4 16V T-jet sport 5drs Exotica Red
Site met foto's www.nickmeuwissen.nl
eric_v
Nuovo Arrivato
Berichten: 30
Lid geworden op: di dec 03, 2013 15:08
Locatie: roermond,limburg,nederland
Contacteer:

Re: Dumpvalve of blowoff valve?

Bericht door eric_v »

.) ik heb wel intresse mocht je hem nog steeds in bezit hebben of als iemand anders er misschien een heeft liggen ?
Laatst gewijzigd door eric_v op wo dec 04, 2013 22:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Plint24
Junior Stato
Berichten: 295
Lid geworden op: do dec 15, 2011 22:37
Locatie: Prinsenbeek

Re: Dumpvalve of blowoff valve?

Bericht door Plint24 »

Wat Swans zegt....

Standaard zit er al een dumpvalve in. Dit is alleen een gesloten systeem.
Je kunt dit systeem makkelijk openmaken en je hebt hetzelfde effect als oa een bonalume dumpvalve.
MarcW
Junior Stato
Berichten: 204
Lid geworden op: do dec 22, 2011 14:19
Locatie: Zeeland

Re: Dumpvalve of blowoff valve?

Bericht door MarcW »

Standaard zal er wel een Diverter valve inzitten oftewel de lucht word weer in het inlaat traject geblazen. Bij een blow off valve word alle lucht naar buiten geblazen ..
eric_v
Nuovo Arrivato
Berichten: 30
Lid geworden op: di dec 03, 2013 15:08
Locatie: roermond,limburg,nederland
Contacteer:

Re: Dumpvalve of blowoff valve?

Bericht door eric_v »

dit is mn eerste turbo en weet er niet heeeeeel veeel van maar lijkt me niet de bedoeling om zomaar slanger los te koppelen en of af te doppen aangezien er in het ontwerp wel een dusdanige rede is dat het zo is aangesloten.
dus ik ben nog uitgebreid aant neuzen orienteren in het hoe en wat.

maar leuk lijkt het me wel als het klinkt alsof je punto een hele zwem kanaries opslokt hahaha
maar zag al via n site die in een eerdere reactie werd gemeld dat er nogal wat verschillende types zijn :?

hebben jullie de gp standaard heeft er al iemand geexperimenteerd met een grotere of dubbele turbo en boostcontroller etc ? met / zonder sportfilter / tuning ...
wat zijn de resultaten ??
GrandePunto_BRW
Nuovo Arrivato
Berichten: 121
Lid geworden op: zo jun 30, 2013 9:17

Re: Dumpvalve of blowoff valve?

Bericht door GrandePunto_BRW »

Dumpvalve blazen meestal niet af. Die blazen de lucht weer terug het systeem in zoals dd standaart dumpvalve. Een blowoff valve (atmosferisch) blaast het in de buitenlucht. Koop wel een relatief goed ding. Goedkopen kan de veer binnenin broos worden en dan blaast hij niet meer fatsoenlijk af. Dan gaat de lucht terug tegen de schoepen van de turbo en dat gaat den koste van je blazerrrr
GrandePunto_BRW
Nuovo Arrivato
Berichten: 121
Lid geworden op: zo jun 30, 2013 9:17

Re: Dumpvalve of blowoff valve?

Bericht door GrandePunto_BRW »

Als je gaat afdoppen krijg je kans op turbo flutter.. (Duiven geluid) op mij oude nissan 200sx heette dit de pidgeon mod. Leuk geluid maar slecht voor de turbo na langdurige blootstelling. Zal straks wat duidelijker verhaal zetten met filmpje
Plaats reactie