stuurwielbediening afnemen

Alles op het gebied van Interieur en Exterieur voor de Grande Punto.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
dimi_verc
Senior Stato
Berichten: 504
Lid geworden op: ma feb 11, 2008 16:52
Locatie: kortrijk
Contacteer:

stuurwielbediening afnemen

Bericht door dimi_verc »

hallo:

ik zit met een vraag en een probleem?!
ik zou graag mijn knoppen die ik op het stuur heb steken (stuurwielbediening), afnemen.
niet om te verwijderen ofzo, maar om rond de knoppen tegaan overtrekken met carbonfolie?!!
al de rest van mijn intereur is gedaan, en nu zouden alleen nog deze 2 blokjes moeten gedaan worden.

maar mijn probleem is dat ik niet goed weet hoe ik dat zou moeten gaan afnemen?!
moet ik daar gewoon aantrekken, of zit dat vast met een vijs of plug of het een of ander?!!

zou er me daar iemand kunnen mee helpen, dan zou je me een grote dienst bewijzen.

alvast bedankt voor de hulp.
gretz dimi
Fiat Grande Punto Edizione Blue & Me, Side Skirts, Achterspoiler, uitlaatsierstuk, dorpelsierlijsten
Getinte Achterruiten, led achterlicht, abarth koplampen, 17inch velgen, abarth logo, ice inbouw, radio dvd
Gebruikersavatar
Bennie
Membre D'Oro
Berichten: 1558
Lid geworden op: do mei 24, 2007 13:04
Locatie: Nieuwkoop

Re: stuurwielbediening afnemen

Bericht door Bennie »

Ik weet eigenlijk wel heel erg zeker dat daarvoor je airbag gedemonteerd moet worden en dat daar schroefjes zitten waarmee deze vast zitten.

Zou wel het geheel afmaken! Maar tis toch niet iets wat je zomaar ff doet.
Life's too short to drive boring cars
Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Re: stuurwielbediening afnemen

Bericht door Giovanni Tutore »

dimi_verc schreef:hallo:

ik zit met een vraag en een probleem?!
ik zou graag mijn knoppen die ik op het stuur heb steken (stuurwielbediening), afnemen.
niet om te verwijderen ofzo, maar om rond de knoppen tegaan overtrekken met carbonfolie?!!
al de rest van mijn intereur is gedaan, en nu zouden alleen nog deze 2 blokjes moeten gedaan worden.

maar mijn probleem is dat ik niet goed weet hoe ik dat zou moeten gaan afnemen?!
moet ik daar gewoon aantrekken, of zit dat vast met een vijs of plug of het een of ander?!!

zou er me daar iemand kunnen mee helpen, dan zou je me een grote dienst bewijzen.

alvast bedankt voor de hulp.
gretz dimi
Beste Dimitri,

Bart de mechanieker uit Antwerp die hier vroeger regelmatig op het forum zat heeft mij eens uitgelegd dat je mbv 2 schroevendraaiers de airbag zo los wipt.
Aan de achterkant van het stuurwiel ontdekt je L/R twee rondjes waar je doorheen moet prikken et voila.
Heb het wel gezien op het italiaanse forum, maar niet als in tutorial. het schijnt echt heel eenvoudig te zijn.
Ik heb er vanaf gezien omdat ik geen "gaten" in mijn stuur wens -]

Groetsels, Gio
Gebruikersavatar
dimi_verc
Senior Stato
Berichten: 504
Lid geworden op: ma feb 11, 2008 16:52
Locatie: kortrijk
Contacteer:

Re: stuurwielbediening afnemen

Bericht door dimi_verc »

@ Bennie : zou inderdaad het geheel afmaken. maarja he.

@ Giovanni Tutore : ahzo daarvoor dienen die 2gaatjes onderaan aan het stuur.
vroeg me al af waarom deze daar zaten :D .
zal dat eens bekijken in de loop van volgende week, en anders vraag ik dat gewoon aan de dealer waar ik ga voor mijn werk.

zal julie op de hoogte houden.

gretz dimi
Fiat Grande Punto Edizione Blue & Me, Side Skirts, Achterspoiler, uitlaatsierstuk, dorpelsierlijsten
Getinte Achterruiten, led achterlicht, abarth koplampen, 17inch velgen, abarth logo, ice inbouw, radio dvd
xintian
Berichten: 2
Lid geworden op: di jul 20, 2010 9:09

Re: stuurwielbediening afnemen

Bericht door xintian »

maar mijn probleem is dat ik niet goed weet hoe ik dat zou moeten gaan afnemen?!
moet ik daar gewoon aantrekken, of zit dat vast met een vijs of plug of het een of ander?!!
Plaats reactie