Offerte via internet/e-mail
- JB2
- Senior Stato
- Berichten: 582
- Lid geworden op: zo jun 06, 2010 7:59
- Locatie: Citroën C3 e-HDI/Rotterdam aan den Maas
Offerte via internet/e-mail
Aangezien ik het gewoon erg druk heb, en haast nooit tijd heb om tijdens de reguliere openingstijden van de showrooms bij dealers langs te gaan voor een prijsopgave, heb ik maar eens het communicatiemiddel "e-mail" ingezet om een indicatie te vragen voor de inruilwaarde van mijn huidige auto indien ik een nieuwe Punto Evo koop.
Nou heb ik uit mijn eigen werk daar ervaring mee, en ik weet dat sommige bedrijven heel veel van die mailtjes krijgen, waarbij veel "potentiële klanten" het eigenlijk allemaal niet boeit zolang het maar goedkoop is. Dus heb ik een keurig nette, gedetailleerde en serieuze mail gestuurd naar een aantal dealers in de regio. Ik heb er duidelijk bij gezet dat ik begrijp dat het slechts een indicatie is, dat mijn huidige auto gewoon keurig en schadevrij is, en dat indien later blijkt dat de auto toch minder fraai is dan ze dachten, ik kan aanvaarden dat de inruilwaarde wat lager uitvalt.
De reacties na een week ..... ......ik heb er 8 aangeschreven. Slechts 1 geeft een inhoudelijke reactie, 1 stuurt een berichtje dat ze een afspraak willen maken, en 1 stuurt een toch redelijk kortaf mailtje dat ze aanvragen via e-mail niet "honoreren". Alsof ik als potentiële klant op mijn knieën moet voor het krijgen van een indicatieve prijsopgave. Van de rest na een week nog niets.
In het verleden heb ik het ook al een keer zo aangepakt bij het kopen van een 2e hands auto. Je ziet dan wel dat veel zogenaamd "klantvriendelijke" kleine garages het allemaal maar lastig vinden en van je af willen. (dus niet of slecht reageren) De grotere bedrijven lijken zich toch wat dat betreft beter te kunnen verplaatsen in de moderne consument en sturen gewoon een vrijblijvende globale offerte.
Ik weet zelf uit mijn ervaring dat prijs niet alles zegt voor consumenten en dat de reactie die je als bedrijf geeft een soort van visitekaartje is naar de klant toe. Veel FIAT-dealers moeten dat blijkbaar nog leren. Jammer!
Hebben hier misschien meer mensen ervaring met het eerste contact met een dealer via internet/e-mail? Tips?
Nou heb ik uit mijn eigen werk daar ervaring mee, en ik weet dat sommige bedrijven heel veel van die mailtjes krijgen, waarbij veel "potentiële klanten" het eigenlijk allemaal niet boeit zolang het maar goedkoop is. Dus heb ik een keurig nette, gedetailleerde en serieuze mail gestuurd naar een aantal dealers in de regio. Ik heb er duidelijk bij gezet dat ik begrijp dat het slechts een indicatie is, dat mijn huidige auto gewoon keurig en schadevrij is, en dat indien later blijkt dat de auto toch minder fraai is dan ze dachten, ik kan aanvaarden dat de inruilwaarde wat lager uitvalt.
De reacties na een week ..... ......ik heb er 8 aangeschreven. Slechts 1 geeft een inhoudelijke reactie, 1 stuurt een berichtje dat ze een afspraak willen maken, en 1 stuurt een toch redelijk kortaf mailtje dat ze aanvragen via e-mail niet "honoreren". Alsof ik als potentiële klant op mijn knieën moet voor het krijgen van een indicatieve prijsopgave. Van de rest na een week nog niets.
In het verleden heb ik het ook al een keer zo aangepakt bij het kopen van een 2e hands auto. Je ziet dan wel dat veel zogenaamd "klantvriendelijke" kleine garages het allemaal maar lastig vinden en van je af willen. (dus niet of slecht reageren) De grotere bedrijven lijken zich toch wat dat betreft beter te kunnen verplaatsen in de moderne consument en sturen gewoon een vrijblijvende globale offerte.
Ik weet zelf uit mijn ervaring dat prijs niet alles zegt voor consumenten en dat de reactie die je als bedrijf geeft een soort van visitekaartje is naar de klant toe. Veel FIAT-dealers moeten dat blijkbaar nog leren. Jammer!
Hebben hier misschien meer mensen ervaring met het eerste contact met een dealer via internet/e-mail? Tips?
- Ferreman
- Junior Stato
- Berichten: 346
- Lid geworden op: vr jun 01, 2007 13:56
- Locatie: Ubach-Palenberg (Duitsland)
Re: Offerte via internet/e-mail
Kozole gebruikt een contactformuier.
Je wordt dan teruggebeld op het nummer dat je achterlaat.
Ben wel vaste klant, maar meestal bel ik zelf.
Je wordt dan teruggebeld op het nummer dat je achterlaat.
Ben wel vaste klant, maar meestal bel ik zelf.
-Live fast. Die young in a nice pair of pants-
Officieel sponsor CJIB en Bundes-Verkehrs-Amt
Punto-loos
Officieel sponsor CJIB en Bundes-Verkehrs-Amt
Punto-loos
- tonyvandenbroek
- Presidente GPC
- Berichten: 16093
- Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
- Locatie: Someren
- Contacteer:
Re: Offerte via internet/e-mail
Via Email heb ik diverse offertes aangevraagd voor de vervanging van de Panda. Het betreft een tweede hands Renaut megane CC, maar heb tot op heden geen één reactie terug ontvangen. Jammer, want er zaten een paar erg leuke tussen, en ook ik heb niet altijd even tijd om bij een dealer lang te gaan, zeker als het wat verder weg is.
Dus slechte ervaringen met offertes via het medium EMAIL.
Dus slechte ervaringen met offertes via het medium EMAIL.
Re: Offerte via internet/e-mail
Dealers en internet? Die gaan niet samen... Onbegrijpelijk. Het lijkt wel de muziek-/filmindustrie. Waarschijnlijk denken ze er geen droog brood aan te kunnen verdienen. Gelukkig zijn er uitzonderingen op de regel, zoals Tuynder.
- JB2
- Senior Stato
- Berichten: 582
- Lid geworden op: zo jun 06, 2010 7:59
- Locatie: Citroën C3 e-HDI/Rotterdam aan den Maas
Re: Offerte via internet/e-mail
OK, ik krijg net 2 reacties binnen, nadat ik een herinneringsmail had gestuurd.
Ik heb nu inmiddels van 3 dealers een indicatie van de inruilwaarde ontvangen; helaas geen totaalplaatje van de kosten, maar goed, het is iets. Verschil tussen hoogste en laagste indicatie is inmiddels € 2.000,=
Wel opvallend dat ze gewoon eenvoudige mailtjes sturen zonder enige opmaak, geen logo, briefhoofd of contactgegevens. Komt niet zo professioneel over. Ach ja, je moet iets te zeuren over houden hè?
Ik heb nu inmiddels van 3 dealers een indicatie van de inruilwaarde ontvangen; helaas geen totaalplaatje van de kosten, maar goed, het is iets. Verschil tussen hoogste en laagste indicatie is inmiddels € 2.000,=
Wel opvallend dat ze gewoon eenvoudige mailtjes sturen zonder enige opmaak, geen logo, briefhoofd of contactgegevens. Komt niet zo professioneel over. Ach ja, je moet iets te zeuren over houden hè?
JB2 (Joedelta): FIAT Croma, Lancia Delta, FIAT Bravo, FIAT Stilo, FIAT GP, FIAT GP, FIAT 500, Lancia Ypsilon, FIAT Punto EVO, Citroën C3 1.6 e-HDI.
- JB2
- Senior Stato
- Berichten: 582
- Lid geworden op: zo jun 06, 2010 7:59
- Locatie: Citroën C3 e-HDI/Rotterdam aan den Maas
Re: Offerte via internet/e-mail
...of zouden ze dat alleen bij doen?JB2 schreef: Wel opvallend dat ze gewoon eenvoudige mailtjes sturen zonder enige opmaak, geen logo, briefhoofd of contactgegevens. Komt niet zo professioneel over. Ach ja, je moet iets te zeuren over houden hè?
JB2 (Joedelta): FIAT Croma, Lancia Delta, FIAT Bravo, FIAT Stilo, FIAT GP, FIAT GP, FIAT 500, Lancia Ypsilon, FIAT Punto EVO, Citroën C3 1.6 e-HDI.
- JB2
- Senior Stato
- Berichten: 582
- Lid geworden op: zo jun 06, 2010 7:59
- Locatie: Citroën C3 e-HDI/Rotterdam aan den Maas
Re: Offerte via internet/e-mail
Inmiddels toch nog diverse reacties ontvangen; de ene nog onvriendelijker dan de andere (uitzonderingen daargelaten).
Verschil tussen hoogste en laagste bod/indicatie: € 3.500,=
Verschil tussen hoogste en laagste bod/indicatie: € 3.500,=
JB2 (Joedelta): FIAT Croma, Lancia Delta, FIAT Bravo, FIAT Stilo, FIAT GP, FIAT GP, FIAT 500, Lancia Ypsilon, FIAT Punto EVO, Citroën C3 1.6 e-HDI.
- JB2
- Senior Stato
- Berichten: 582
- Lid geworden op: zo jun 06, 2010 7:59
- Locatie: Citroën C3 e-HDI/Rotterdam aan den Maas
Re: Offerte via internet/e-mail
Uiteindelijk heb ik van ongeveer 75% van de benaderde dealers een reactie gehad, en de meesten ook met een bod. Over het algemeen waren de bedragen zo slecht dat ze daarmee bij voorbaat al afvielen.
Vervolgens ben ik bij mijn eigen dealer en bij de dealer met het hoogste bod langs geweest en het wordt dus gewoon mijn eigen dealer. Dan maar een iets lager (maar wel fatsoenlijk) bod. De hoogste bieder was totaal ongeïnteresseerd in wat ik inruilde of wat ik precies kocht (alsof het een pakje boter was) en wilde me vervolgens op basis van halve waarheden (of gedeeltelijke leugens) onder druk zetten....nee dank je
Vervolgens ben ik bij mijn eigen dealer en bij de dealer met het hoogste bod langs geweest en het wordt dus gewoon mijn eigen dealer. Dan maar een iets lager (maar wel fatsoenlijk) bod. De hoogste bieder was totaal ongeïnteresseerd in wat ik inruilde of wat ik precies kocht (alsof het een pakje boter was) en wilde me vervolgens op basis van halve waarheden (of gedeeltelijke leugens) onder druk zetten....nee dank je
Re: Offerte via internet/e-mail
Ik heb tijdens mijn zoektocht naar een dealer ook fiatkopen.nl aangeschreven. De kortingen vlogen om mijn oren! Maar het inruilaanbod op mijn huidige auto was niet gewoon laag, maar schandalig laag. fiatkopen zat dik 25% lager dan het bod van de dealer waar ik uiteindelijk heb besteld.
Als je niets hebt in te ruilen kan fiatkopen interessant zijn, maar als je een auto inruilt blijkt de korting een sigaar uit eigen doos. En ik was net gestopt met roken.........
Als je niets hebt in te ruilen kan fiatkopen interessant zijn, maar als je een auto inruilt blijkt de korting een sigaar uit eigen doos. En ik was net gestopt met roken.........
-
- Nuovo Arrivato
- Berichten: 40
- Lid geworden op: do aug 19, 2010 11:19
Re: Offerte via internet/e-mail
Ben zelf in mijn zoektocht ook bij nieuweautokopen.nl terechtgekomen. Daar kun je ook je inruilauto laten taxeren obv voertuiggegevens en foto's. Weet niet of het aan de kwaliteit van de foto's lag, maar kreeg daar een inruilprijs die zelfs nog onder de bovag koerslijst lag.
Re: Offerte via internet/e-mail
Het is logisch dat je een lage inruil krijgt via internet/e-mail, omdat ze je auto motorisch niet hebben kunnen zien/testen.
De kortingen verschillen niet heel veel dan bij veel dealers. Je auto die je via internet koopt komt ook van een dealer.
Je kunt niet verwachten dat zij in grote aantallen auto's op voorraad kunnen inkopen dan wel rechtstreeks bij de fabriek kunnen bestellen. Ze handelen eenmaal niet in een paar merken. Een auto via internet kopen wordt dan denk ik ook niet zoveel gedaan... Alhoewel het natuurlijk wel makkelijk is als je er niet voor de deur uit hoeft.
De kortingen verschillen niet heel veel dan bij veel dealers. Je auto die je via internet koopt komt ook van een dealer.
Je kunt niet verwachten dat zij in grote aantallen auto's op voorraad kunnen inkopen dan wel rechtstreeks bij de fabriek kunnen bestellen. Ze handelen eenmaal niet in een paar merken. Een auto via internet kopen wordt dan denk ik ook niet zoveel gedaan... Alhoewel het natuurlijk wel makkelijk is als je er niet voor de deur uit hoeft.
Re: Offerte via internet/e-mail
Er is een verschil tussen laag en.......... belachelijk laag (dat is bij mij zo laag dat je bijna denkt...... hoe durven ze het met droge ogen mede te delen.....)
- d'n verkopert
- Nuovo Arrivato
- Berichten: 184
- Lid geworden op: di jun 15, 2010 20:26
Re: Offerte via internet/e-mail
Ik weet uiteraard de verhouding tussen de jou aangeboden korting en de geboden inruil niet, maar hoe hoger de korting, des te minder de handelswaarde kan worden verhoogd tot een hoge inruilwaarde.tantepoes schreef:Er is een verschil tussen laag en.......... belachelijk laag (dat is bij mij zo laag dat je bijna denkt...... hoe durven ze het met droge ogen mede te delen.....)
€ 1.500,- korting + € 4.500,- inruil is net zo veel als € 750,- korting en 5.250,- inruil; je moet die twee altijd samen zien om een vergelijk te kunnen maken tussen verschillende aanbiedingen.
Grande Punto Evo met.....u mag het zeggen!
- JB2
- Senior Stato
- Berichten: 582
- Lid geworden op: zo jun 06, 2010 7:59
- Locatie: Citroën C3 e-HDI/Rotterdam aan den Maas
Re: Offerte via internet/e-mail
Het is linksom of rechtsom. Het zal een consument ook niet zo veel uitmaken; het gaat om het bedrag dat onderaan de streep bijbetaald moet worden. Of Zie ik dat verkeerd?d'n verkopert schreef:Ik weet uiteraard de verhouding tussen de jou aangeboden korting en de geboden inruil niet, maar hoe hoger de korting, des te minder de handelswaarde kan worden verhoogd tot een hoge inruilwaarde.tantepoes schreef:Er is een verschil tussen laag en.......... belachelijk laag (dat is bij mij zo laag dat je bijna denkt...... hoe durven ze het met droge ogen mede te delen.....)
€ 1.500,- korting + € 4.500,- inruil is net zo veel als € 750,- korting en 5.250,- inruil; je moet die twee altijd samen zien om een vergelijk te kunnen maken tussen verschillende aanbiedingen.
Mijn ervaring is overigens dat er doorgaans geschoven wordt naar een hogere (of minder lage ) inruilprijs. de meeste consumenten vinden dat toch het leukste.
Maar ik heb ook van die biedingen gehad.....korting: nihil en een inruilprijs van € 4.000 onder de BOVAG koerslijst. Punt was vervolgens dat er ondanks hun grote "met ons valt te praten over een goede deal" mond op internet, ze geen cent wilden afwijken/onderhandelen. Ook niet toen ik bijvoorbeeld aangaf dat ik wist wat de waarde op de koerslijst was en dat ik die elders ook gewoon kreeg. Tsja, wat is dan het punt om op internet hard te roepen, en vervolgens als je echt contact met de klant hebt, een ongelooflijk slecht bod op tafel te leggen?
JB2 (Joedelta): FIAT Croma, Lancia Delta, FIAT Bravo, FIAT Stilo, FIAT GP, FIAT GP, FIAT 500, Lancia Ypsilon, FIAT Punto EVO, Citroën C3 1.6 e-HDI.
Re: Offerte via internet/e-mail
JB2 schreef: Maar ik heb ook van die biedingen gehad.....korting: nihil en een inruilprijs van € 4.000 onder de BOVAG koerslijst. Punt was vervolgens dat er ondanks hun grote "met ons valt te praten over een goede deal" mond op internet, ze geen cent wilden afwijken/onderhandelen. Ook niet toen ik bijvoorbeeld aangaf dat ik wist wat de waarde op de koerslijst was en dat ik die elders ook gewoon kreeg. Tsja, wat is dan het punt om op internet hard te roepen, en vervolgens als je echt contact met de klant hebt, een ongelooflijk slecht bod op tafel te leggen?
En dat is precies mijn punt. Het zal mij verder een zorg zijn wat er onder de streep staat.