Verbruik 1.9JTD 120pk

kustersg
Nuovo Arrivato
Berichten: 16
Lid geworden op: ma jun 26, 2006 7:49
Contacteer:

Verbruik 1.9JTD 120pk

Bericht door kustersg »

Hey hallo, ik heb een Grande Punto (verrassend op dit forum) Emotion een 1.9JTD 120pk versie.

De auto is prima hoor.. geen wanklank van deze kant...echter 1 ding.. het verbruik... ik heb een gemiddeld verbruik van ongeveer 1:14,7 (6,8l/100km) dat lijkt me wat aan de flinke kant (heb er nu zo'n 3500km opzitten inmiddels en het is die hele periode ongeveer hetzelfde gebleven). 1 op 18 moet toch zeker mogelijk zijn ?

ik ben geen rijder die als een gek aan het scheuren is met z'n auto.. tuurlijk trek je wel eens flink op maar ja dat doe je met iedere auto.
Laatst gewijzigd door kustersg op ma jun 26, 2006 9:49, 1 keer totaal gewijzigd.
SvdW
Nuovo Arrivato
Berichten: 140
Lid geworden op: di jun 13, 2006 14:55
Locatie: Amsterdam

Bericht door SvdW »

Heb ook de 1.9 120pk en vond mijn verbruik ook al beetje tegenvallen, maar heb niet echt cijfers paraat. Vond met name dat ik behoorlijk snel alweer moest tanken na 475km, maargoed het is lease dus ik maak me er niet al te druk om...
GP 120pk Emotion+
kustersg
Nuovo Arrivato
Berichten: 16
Lid geworden op: ma jun 26, 2006 7:49
Contacteer:

Bericht door kustersg »

Tja mijne is ook lease.. dusm aak me er niet zo druk over.. goed voor de airmiles.. maar hou niet zo van tanken :)
SvdW
Nuovo Arrivato
Berichten: 140
Lid geworden op: di jun 13, 2006 14:55
Locatie: Amsterdam

Bericht door SvdW »

Speaking about: weet iemand hoe je je dagteller kan resetten c.q. tevoorschijn toveren? Ik vind het namelijk wel interessant om te kijken hoeveel KM je kan rijden op een tank :?:
Daarnaast ook benieuwd hoeveel KM je nog kan rijden als het lampje begint te branden, iemand al ervaring mee :?: Specifiek voor de 1.9 Multijet :?:
GP 120pk Emotion+
Gebruikersavatar
buxol
Avere Una Vita
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr feb 24, 2006 21:24
Locatie: Alphen a/d Rijn

Bericht door buxol »

De boordcomputer heeft een uitgebreide trip A en trip B. Deze kan je resetten door de knop ingedrukt te houden.

Ik neem aan dat elke GP de boordcomputer heeft :?: :roll:
Had ook een GP met allemaal specificaties.
SvdW
Nuovo Arrivato
Berichten: 140
Lid geworden op: di jun 13, 2006 14:55
Locatie: Amsterdam

Bericht door SvdW »

buxol schreef: Ik neem aan dat elke GP de boordcomputer heeft :?: :roll:
Ik iig wel, dus zal me eens verdiepen in de functies ervan. Wil ook de regensensor nog iets scherper afstellen, duurt me nèt ietsje te lang voordat 'ie ingrijpt...
GP 120pk Emotion+
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Bericht door tonyvandenbroek »

SvdW schreef:
buxol schreef: Ik neem aan dat elke GP de boordcomputer heeft :?: :roll:
Ik iig wel, dus zal me eens verdiepen in de functies ervan. Wil ook de regensensor nog iets scherper afstellen, duurt me nèt ietsje te lang voordat 'ie ingrijpt...
Die regensensor kun je gemakkelijk in het menu afstellen. Even de juiste stand zoeken... Bij mij staat de regensensor op 1 en werkt prima.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Peter_R
Junior Stato
Berichten: 438
Lid geworden op: ma mei 01, 2006 21:01
Locatie: Haarlem

Bericht door Peter_R »

SvdW schreef:Speaking about: weet iemand hoe je je dagteller kan resetten c.q. tevoorschijn toveren? Ik vind het namelijk wel interessant om te kijken hoeveel KM je kan rijden op een tank :?:
Daarnaast ook benieuwd hoeveel KM je nog kan rijden als het lampje begint te branden, iemand al ervaring mee :?: Specifiek voor de 1.9 Multijet :?:
in de 1.4 16v kan je nog er lang doorrijden iig.
uiteindelijk gaat je boordcomputer piepen. hij geeft dan het bericht "tanken a.u.b." (hij is wel heel beleefd :wink: ), maar dan moet je al wel een behoorlijke tijd met het lampje aan rijden.
hij gaf op een gegeven moment aan dat ik nog 30 km kon rijden, toen opeens kon ik niet meer verder volgens hem (---- km, volgens de boordcomputer) en na een paar minuten gaf hij aan dat ik nog 80 km kon rijden. dit zal dan wel de reservetank zijn
kustersg
Nuovo Arrivato
Berichten: 16
Lid geworden op: ma jun 26, 2006 7:49
Contacteer:

Bericht door kustersg »

:) sja beleefder dan m'n oude megane coupe iig :) die zei helemaal niks.. was gewoon.. lampie aan en --- .. maar ja fransen staan ook niet bekend in beleefd zijn...

maar goed beetje jammer dat me pa met een 4,5 jaar oude bravo 1:18, 1:19 rijd.. en ik met echt rustig oma rijden 1:15 nog niet eens haal :)

die trip dinges op de GP vind ik wel wat overdreven.. had wel wat minder gemogen.. je krijgt bijna RSI van die knoppies indrukken...
TeChNo2

Bericht door TeChNo2 »

Vanavond tank vol gegooid, boordcomp gaf aan 1:16,4 en werkelijk 1: 15,3 gereden... (gemiddeld volgens boordcomputer na 3500 km ook 1:15,3).
SvdW
Nuovo Arrivato
Berichten: 140
Lid geworden op: di jun 13, 2006 14:55
Locatie: Amsterdam

Bericht door SvdW »

Mijn boordcomputer gaf vanochtend voor een snelwegritje van 70km ook 6,8l per 100km aan als gemiddelde met nog net geen 1000km op de teller...
GP 120pk Emotion+
kustersg
Nuovo Arrivato
Berichten: 16
Lid geworden op: ma jun 26, 2006 7:49
Contacteer:

Bericht door kustersg »

mzzz nou ik ben benieuwd wanneer de eerste mensen op tv gaan klagen dan... gezien dit dus nogal erg ver af ligt van de vooraf verwachte zuinigheid...

Natuurlijk moeten we de "bergen" in Nederland niet vergeten :lol: kost ook genoeg brandstof natuurlijk lol ;)

maar goed 6,8l op 100 km is gewoon aso veel...

Maar goed heb wel antwoord gehad hier.. iedereen heeft dus een auto die een flinke borrel lust :) hoef ik niet terug naar de garage :)
SvdW
Nuovo Arrivato
Berichten: 140
Lid geworden op: di jun 13, 2006 14:55
Locatie: Amsterdam

Bericht door SvdW »

Je zou toch zeggen dat die 6e versnelling redelijk brandstofbesparend moet werken, maargoed het zal wel aan m'n rijstijl liggen, rij wel redelijk door over het algemeen...
GP 120pk Emotion+
grietje8
Avere Una Vita
Berichten: 2423
Lid geworden op: do mei 11, 2006 22:21
Locatie: Groningen

Bericht door grietje8 »

[quote="kustersg"]mzzz nou ik ben benieuwd wanneer de eerste mensen op tv gaan klagen dan... gezien dit dus nogal erg ver af ligt van de vooraf verwachte zuinigheid...



Voor de berekening van de leaseprijs onder een aantal van ons is dit natuurlijk errug gunstig..... :wink:
En we gaan weer km's rijden.... 250 per dag
joedelta

Re: Verbruik 1.9JTD 120pk

Bericht door joedelta »

kustersg schreef:Hey hallo, ik heb een Grande Punto (verrassend op dit forum) Emotion een 1.9JTD 120pk versie.

De auto is prima hoor.. geen wanklank van deze kant...echter 1 ding.. het verbruik... ik heb een gemiddeld verbruik van ongeveer 1:14,7 (6,8l/100km) dat lijkt me wat aan de flinke kant (heb er nu zo'n 3500km opzitten inmiddels en het is die hele periode ongeveer hetzelfde gebleven). 1 op 18 moet toch zeker mogelijk zijn ?

ik ben geen rijder die als een gek aan het scheuren is met z'n auto.. tuurlijk trek je wel eens flink op maar ja dat doe je met iedere auto.
1 op 14,7? Dat heb ik de afgelopen twee weken gemiddeld gereden met mijn GP 1.4 16V benzine in bergachtig gebied met 3 inzittenden, volle bepakking en een enorme dakkoffer erop..... :?
Plaats reactie