poll betreffende "bonk" geluid rechtsvoor sommige

Wie heeft er last van Bonk/Ratel geluid ophanging rechtsvoor

Ja ,ik heb ook een irritante Bonk/Ratel/Klapperend geluid
40
68%
Nee ,heb nergens last van..
19
32%
 
Totaal aantal stemmen: 59

Sporting raymon
Avere Una Vita
Berichten: 3258
Lid geworden op: do mar 30, 2006 19:44
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Bericht door Sporting raymon »

Peter_R schreef:ik vind het echt precies klinken als het de draagarmrubbers zijn. lijkt alsof er ergens speling zit
zoals BARTIKE al verkondigde kan het ook de schokbreker zijn..en na vanmiddag WEER langs geweest te zijn heeft de monteur er (weer) mee gereden en hij heeft het gehoord :lol: :lol: :lol: Eindelijk..was niet goed zij die ..was de schokbreker dus die klappert ..

Heb jij het probleem ook ..als de motor goed warm is hoor ik het alleen..

Ray
GP-tjet ingeruild voor een Seat Leon Cupra 310 gestolen op 04-11-2011
nu:Alfa Romeo Giulietta 170 pk multi-air ,kleur Argento alfa
bartike
Membre D'Oro
Berichten: 1384
Lid geworden op: ma mar 06, 2006 18:59
Locatie: Kapellen ->Belgium

Bericht door bartike »

joedelta schreef:
bartike schreef:ik heb ook al gezien dat bij de meeste de schakelkabels niet in hun houder geklikt zitten en er soms een brandstofleiding niet goed in de houder zit geklikt(wel enkel bij multijets tot hier toe :wink: )
Kun je aangeven waar ze ergens los zitten?
normaal gezien zitten die op het stuurhuis in een plastiekhouder geklikt , maar als ze daar niet in zitten raken ze op het hitte schild van de uitlaat waardoor ze dus geluid zouden kunnen maken of veroorzaken :wink:
Afbeelding
joedelta

Bericht door joedelta »

bartike schreef:
joedelta schreef:
bartike schreef:ik heb ook al gezien dat bij de meeste de schakelkabels niet in hun houder geklikt zitten en er soms een brandstofleiding niet goed in de houder zit geklikt(wel enkel bij multijets tot hier toe :wink: )
Kun je aangeven waar ze ergens los zitten?
normaal gezien zitten die op het stuurhuis in een plastiekhouder geklikt , maar als ze daar niet in zitten raken ze op het hitte schild van de uitlaat waardoor ze dus geluid zouden kunnen maken of veroorzaken :wink:
Dat zou dus zichtbaar moeten zijn als je onder het stuur gaat hangen, of onder de auto zelf?
bartike
Membre D'Oro
Berichten: 1384
Lid geworden op: ma mar 06, 2006 18:59
Locatie: Kapellen ->Belgium

Bericht door bartike »

joedelta schreef:
bartike schreef:
joedelta schreef:
bartike schreef:ik heb ook al gezien dat bij de meeste de schakelkabels niet in hun houder geklikt zitten en er soms een brandstofleiding niet goed in de houder zit geklikt(wel enkel bij multijets tot hier toe :wink: )
Kun je aangeven waar ze ergens los zitten?
normaal gezien zitten die op het stuurhuis in een plastiekhouder geklikt , maar als ze daar niet in zitten raken ze op het hitte schild van de uitlaat waardoor ze dus geluid zouden kunnen maken of veroorzaken :wink:
Dat zou dus zichtbaar moeten zijn als je onder het stuur gaat hangen, of onder de auto zelf?
onder de wagen zelf :wink: best op de brug :wink:
Afbeelding
joedelta

Bericht door joedelta »

bartike schreef:
joedelta schreef:
bartike schreef:
joedelta schreef:
bartike schreef:ik heb ook al gezien dat bij de meeste de schakelkabels niet in hun houder geklikt zitten en er soms een brandstofleiding niet goed in de houder zit geklikt(wel enkel bij multijets tot hier toe :wink: )
Kun je aangeven waar ze ergens los zitten?
normaal gezien zitten die op het stuurhuis in een plastiekhouder geklikt , maar als ze daar niet in zitten raken ze op het hitte schild van de uitlaat waardoor ze dus geluid zouden kunnen maken of veroorzaken :wink:
Dat zou dus zichtbaar moeten zijn als je onder het stuur gaat hangen, of onder de auto zelf?
Ja, logisch....had ik zelf kunnen bedenken de brandstofleiding en schakelkabels lopen natuurlijk niet zo onder het stuur.....
ach, dat kunnen ze bij de garage dan gelijk even checken deze week, want ik ben vanaf woensdag mijn GP 3 dagen kwijt wegens schadeherstel.

onder de wagen zelf :wink: best op de brug :wink:
bartike
Membre D'Oro
Berichten: 1384
Lid geworden op: ma mar 06, 2006 18:59
Locatie: Kapellen ->Belgium

Bericht door bartike »

joedelta schreef:
bartike schreef:
joedelta schreef:
bartike schreef:
joedelta schreef:
bartike schreef:ik heb ook al gezien dat bij de meeste de schakelkabels niet in hun houder geklikt zitten en er soms een brandstofleiding niet goed in de houder zit geklikt(wel enkel bij multijets tot hier toe :wink: )
Kun je aangeven waar ze ergens los zitten?
normaal gezien zitten die op het stuurhuis in een plastiekhouder geklikt , maar als ze daar niet in zitten raken ze op het hitte schild van de uitlaat waardoor ze dus geluid zouden kunnen maken of veroorzaken :wink:
Dat zou dus zichtbaar moeten zijn als je onder het stuur gaat hangen, of onder de auto zelf?
je kunt ze de tip al geven he
Ja, logisch....had ik zelf kunnen bedenken de brandstofleiding en schakelkabels lopen natuurlijk niet zo onder het stuur.....
ach, dat kunnen ze bij de garage dan gelijk even checken deze week, want ik ben vanaf woensdag mijn GP 3 dagen kwijt wegens schadeherstel.

onder de wagen zelf :wink: best op de brug :wink:
:wink: :P je kunt ze de tip al geven he :wink:
Afbeelding
Berry
Junior Stato
Berichten: 449
Lid geworden op: vr mar 03, 2006 12:39
Locatie: Maasbracht

Bericht door Berry »

Heel erg gehoopt dat het "gebonk" mijn GP zou overslaan maar helaas.
Toen ik gisteren na mijn werk mijn woonplaats binnenreed hoorde ik een enorm gebonk rechtsvoor. Gedurende de gehele rit op de snelweg nergens last van. Binnen de bebouwde kom op een ongelijk wegdek of op verkeersdrempels echter een enorme herrie.
Vanmorgen was er wederom niets te horen.
Ik heb vanochtend contact gehad met de werkplaats van mijn dealer. Het probleem was uiteraard al bekend en ik moet deze week bij hun komen zodat ze een diagnose kunnen stellen. Ik werd meteen volledig geïnformeerd over de problemen van de stuurhuizen.

Sinds een paar dagen hoor ik een piepend geluid als ik met het linkervoorwiel of met het linkerachterwiel over een oneffenheid in het wegdek (zoals bijv. een deksel van een put) rij. Kunnen ze daar ook meteen naar kijken.
Fiat Grande Punto 1.4 16V Sport, Crossover Black, 15spaaks 17" !!
joedelta

Bericht door joedelta »

Berry schreef:Heel erg gehoopt dat het "gebonk" mijn GP zou overslaan maar helaas.
Toen ik gisteren na mijn werk mijn woonplaats binnenreed hoorde ik een enorm gebonk rechtsvoor. Gedurende de gehele rit op de snelweg nergens last van. Binnen de bebouwde kom op een ongelijk wegdek of op verkeersdrempels echter een enorme herrie.
Vanmorgen was er wederom niets te horen.
Ik heb vanochtend contact gehad met de werkplaats van mijn dealer. Het probleem was uiteraard al bekend en ik moet deze week bij hun komen zodat ze een diagnose kunnen stellen. Ik werd meteen volledig geïnformeerd over de problemen van de stuurhuizen.

Sinds een paar dagen hoor ik een piepend geluid als ik met het linkervoorwiel of met het linkerachterwiel over een oneffenheid in het wegdek (zoals bijv. een deksel van een put) rij. Kunnen ze daar ook meteen naar kijken.
daar kunnen sommige dealers een voorbeeld aan nemen als ik sommige berichten hier lees, over dealers in de ontkenningsfase...
Berry
Junior Stato
Berichten: 449
Lid geworden op: vr mar 03, 2006 12:39
Locatie: Maasbracht

Bericht door Berry »

daar kunnen sommige dealers een voorbeeld aan nemen als ik sommige berichten hier lees, over dealers in de ontkenningsfase...[/quote]

Je hebt helemaal gelijk. Daardoor heb ik meteen 200% vertrouwen in een goede oplossing en dus afloop.
Mijn complimenten voor de medewerkers van Auto Creusen.
Fiat Grande Punto 1.4 16V Sport, Crossover Black, 15spaaks 17" !!
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

Berry schreef:daar kunnen sommige dealers een voorbeeld aan nemen als ik sommige berichten hier lees, over dealers in de ontkenningsfase...
Je hebt helemaal gelijk. Daardoor heb ik meteen 200% vertrouwen in een goede oplossing en dus afloop.
Mijn complimenten voor de medewerkers van Auto Creusen.[/quote]


-------------------------------------------------------------------------------------

er is iemand die zich hier helemaal bij aansluit, en dat is moi :wink:

hoop niet dat je hetzelfde hebt als ik Berry, anders welkom bij de stuurhuizen club :?
joedelta

Bericht door joedelta »

ehm...ik had dus nee gestemd, maar heb sinds vandaag last van gebonk rechtsvoor en geknak in het stuur.....dus ja.....de GP moet morgen toch al naar de dealer voor drie dagen schadeherstel....kunnen ze meteen dit bekijken. :?
Berry
Junior Stato
Berichten: 449
Lid geworden op: vr mar 03, 2006 12:39
Locatie: Maasbracht

Bericht door Berry »

er is iemand die zich hier helemaal bij aansluit, en dat is moi :wink:

hoop niet dat je hetzelfde hebt als ik Berry, anders welkom bij de stuurhuizen club :?[/quote]

Ik kan vanmiddag bij de garage terecht. Daarna weet ik je meer te vertellen.
Fiat Grande Punto 1.4 16V Sport, Crossover Black, 15spaaks 17" !!
djkraan
Nuovo Arrivato
Berichten: 67
Lid geworden op: zo jun 18, 2006 8:13
Locatie: Almere
Contacteer:

Bericht door djkraan »

Bij mij hebben ze het stuurhuis ingevet.

Moet eerlijk bekennen dat het probleem voor een dag of 4 een heel stuk minder was. Echter de laaste dagen komt dat klote gebonk weer terug.

:(
Grande Punto Sport 130Mjet
joedelta

Bericht door joedelta »

Nou, ik ben vandaag naar de dealer geweest (want de GP moest er toch heen voor het schadeherstel), en gevraagd of ze bekend waren met het stuurhuisprobleem, en dat waren ze. Ze zijn nu aan het inventariseren en geven aan de importeur de gegevens van de GP door, zodat ik in aanmerking kom voor herstel onder garantie, zodra de oplossing beschikbaar is.

Gelukkig zit mijn dealer dus niet in de ontkenningsfase, maar dat had ik ook eigenlijk niet verwacht.
Laatst gewijzigd door joedelta op wo jul 05, 2006 14:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Sporting raymon
Avere Una Vita
Berichten: 3258
Lid geworden op: do mar 30, 2006 19:44
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Bericht door Sporting raymon »

joedelta schreef:Nou, ik ben vandaag naar de dealer geweest (want de GP moets er toch heen voor het schadeherstel), en gevraagd of ze bekend waren met het stuurhuisprobleem, en dat waren ze. Ze zijn nu aan het inventariseren en geven aan de importeur de gegevens van de GP door, zodat ik in aanmerking kom voor herstel onder garantie, zodra de oplossing beschikbaar is.

Gelukkig zit mijn dealer dus niet in de ontkenningsfase, maar dat had ik ook eigenlijk niet verwacht.
Dat is mooi Joe :!: :wink: bij mij hebben ze toegegeven iets gehoord te hebbe (de rammel) maar blijven volhouden niet van het euvel af te weten en dat het bij mij de schokbreker is...(zonder de auto op de brug gezet te hebben :?: :!: )

heb ze gisteren weer gemaild en gemeld dat ik er heilig van overtuigd ben dat dit het stuurhuisprobleem is en niet een schokbreker aangezien meerdere gp's op ons forum dit verschijnsel waarnemen/horen

daarbij hoor ik ook een "tik" als ik aan het stuur draai..
GP-tjet ingeruild voor een Seat Leon Cupra 310 gestolen op 04-11-2011
nu:Alfa Romeo Giulietta 170 pk multi-air ,kleur Argento alfa
Plaats reactie