Chiptuning bij mobile-chiptuning.nl

Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: Chiptuning bij mobile-chiptuning.nl

Bericht door Sunrise »

:roll: ...weet nie waar het verschil zit, maarruh weet wel dat er idd. verschil kan zitten tussen wat "de fabrikant" zegt en wat er op een rollenbank als uitdraai uitkomt. Het verschil zal dus "in het midden" liggen :wink:
timvdl900
Nuovo Arrivato
Berichten: 15
Lid geworden op: di nov 23, 2010 22:51
Locatie: Hilversum

Re: Chiptuning bij mobile-chiptuning.nl

Bericht door timvdl900 »

Hahah oke, naja, sowieso is de mijne wel aan een chipje toe.. Hij gaat (heb t 45 minuten geprobeerd in Duitsland) 167 ofzo op de teller - TomTom: 160-161 echte snelheid... Mn "addendum" belooft 172.... Dus dat kaartje moeten we misschien ook niet al te hard geloven inderdaad ;) Maar toch gek dat er dan verschil in zit, en Fiat blijkbaar zelf niet zo goed weet wat ze nu leveren...
Sinds 5 nov 2010: Grande Punto Actual 1.3 MultiJet Eco 85pk - Exotica Red
Gebruikersavatar
Goose
Senior Stato
Berichten: 732
Lid geworden op: wo okt 04, 2006 10:11
Locatie: Gent

Re: Chiptuning bij mobile-chiptuning.nl

Bericht door Goose »

Heb net even hun site zitten bekijken,
en is toch wel vrij duur

Tuning 499 €
Vermogenmeting (optie) 125€
Montagekosten : 60€

en 2 jaar garantie.

komt op 685€ :?

Als ik dan vergelijk met :

http://www.shiftech.be/reprogrammation. ... engine=886

:!: 5 jaar garantie
:!: 2 rollenbanktesten
:!: 465€

Squadra: 500€

http://www.apecbelgium.be/chiptuning.html: 500€

Auto Tune Heinz:

593€ rollenbanktest inbegrepen, als ik nog tijd vind ga ik daar deze middag eens langs om te vragen hoe het zit met garantie , etc, ...

Deze informatie komt telkens rechtsreeks van de site van de fabrikant, en het is op geen enkele manier mijn bedoeling om reclame te maken voor de ene, of anti reclame voor de andere.

Gewoon die info die op de sites staat hier verzameld
GP, Privacy Windows, mistlichten, Crossover Black, Denim Black interior, No Punto logo on the back 13 Mjt 90 Pk Dynamic, 17" OZ Superlegerra
SanderN
Berichten: 1
Lid geworden op: wo feb 23, 2011 21:24

Re: Chiptuning bij mobile-chiptuning.nl

Bericht door SanderN »

Hallo allen,

Met grote interese heb ik dit onderwerp gelezen, maar valt er iet zinnigs te zeggen over wanneer bedrijven al Squadra dit zouden kunnen voor de 1.3 85?

Wat is jullie beste guesstimate?
Gebruikersavatar
Goose
Senior Stato
Berichten: 732
Lid geworden op: wo okt 04, 2006 10:11
Locatie: Gent

Re: Chiptuning bij mobile-chiptuning.nl

Bericht door Goose »

Dit weekend zit Squadra in Brugge, bij een alfa dealer,
als ik de tijd vind ga ik wel eens langsrijden
GP, Privacy Windows, mistlichten, Crossover Black, Denim Black interior, No Punto logo on the back 13 Mjt 90 Pk Dynamic, 17" OZ Superlegerra
Gebruikersavatar
Goose
Senior Stato
Berichten: 732
Lid geworden op: wo okt 04, 2006 10:11
Locatie: Gent

Re: Chiptuning bij mobile-chiptuning.nl

Bericht door Goose »

Ben niet naar Brugge geraakt,

dan maar eens naar Aalst gereden, bij Auto Tune Heinz.

Vriendelijk onthaal, ze doen zelfs de deur voor je open, en zeer mooie prijs gekregen.

langs de andere kant, meer je leest op internet, hoe meer dingen je leest over lambdasonde, luchtdebietmeter, sproeiers, versnellingsbak die stuk gaan.

Medegp'ers hier die deze nadelen vroeger of nu ondervonden hebben ?
GP, Privacy Windows, mistlichten, Crossover Black, Denim Black interior, No Punto logo on the back 13 Mjt 90 Pk Dynamic, 17" OZ Superlegerra
Gebruikersavatar
Patrick155
Nuovo Arrivato
Berichten: 168
Lid geworden op: zo sep 19, 2010 17:53
Locatie: Eindhoven

Re: Chiptuning bij mobile-chiptuning.nl

Bericht door Patrick155 »

timvdl900 schreef:Heb alle topics over het chippen een beetje gelezen, maar ik vroeg me af of er niet ook nog eens verschillende blokken in de 1.3 MJ Eco in omloop zijn... Als we namelijk kijken in de brochure van Fiat:

PK's: 85 - 3750rpm
NM's: 200 - 1750rpm

Bij mijn MJ Eco heb ik een addendum gekregen waarop staat:
85 pk @ 3500 rpm en 200Nm @ 1500rpm

Misschien verschillende stukken software, dat kan ook natuurlijk, of drukfoutjes van Fiat, maar, dat viel me gewoon op. Nou loopt de mijne bodemplaat op de autobahn ook precies 3500 toeren, dus denk dat het niet bij 3750 toeren zit zoals de meesten roepen..

Iemand hier ideeën over? Als er idd verschillende versies zijn, zou een powerbox niet op allebei de motoren hetzelfde rendement leveren denk ik? Dus zou de enige optie echt ECU remappen zijn?
Heeft niets met verschillende software te maken.
Hoogste PKgehalte wordt gemeten in de op een na hoogste versnelling in de vierde versnelling, dit is gedaan omdat de laatste versnelling eigenlijk nooit het hoogste toerental haalt.(lees overdrive)
Dit geldt voor iedere (straat)auto
Fiat Punto TwinAir Easy 2012
Alfa 155 2.0 16v---> 2.0 20VT Project
Gebruikersavatar
Goose
Senior Stato
Berichten: 732
Lid geworden op: wo okt 04, 2006 10:11
Locatie: Gent

Re: Chiptuning bij mobile-chiptuning.nl

Bericht door Goose »

heeft hier eigenlijk niets mee te maken, maar nu net deze week mijn turbodruksensor naar de vaantjes.

Eigenlijk best dat het nu gebeurt, moest ik hem bvb vorige week laten tunen hebben en dit nu voorhebben, zou een mens al heel snel denken dat het door de tuning kwam :)
GP, Privacy Windows, mistlichten, Crossover Black, Denim Black interior, No Punto logo on the back 13 Mjt 90 Pk Dynamic, 17" OZ Superlegerra
kingbrandt
Berichten: 7
Lid geworden op: di mar 15, 2011 20:34

Re: Chiptuning bij mobile-chiptuning.nl

Bericht door kingbrandt »

Jemig de peemig,

Zit nu dus echt al 3 a 4 maanden dagelijks het internet af te speuren en er is werkelijk niets zinnigs te vinden over het chiptunen van een punto evo 1.3 multijet.
Ook de powerbox van Ventura is door niemand echt getest, er staan alleen maar aannames over het eventuele vermogen na het installeren van de powerbox op hun eigen website.

Chiptuning is in mijn ogen minimaal van te voren op een rollenbank vermogen meten en daarna achteraf meten, liefst op een rollenbank die niet van de tuner zelf is.

Ze kunnen ongeveer alles kraken tegenwoordig en na al deze tijd is er nog steeds geen software update geweest van de Marelli ECU?
Dit terwijl er volgens mij toch erg veel centjes te verdienen zijn voor diegene die de chip weet te decoderen en te herschrijven..

Wie kan mij ECHTE ervaringen met de Ventura powerbox melden en serieus aantonen dat het werkt (rollenbank uitdraai)

Precies... niemand en als een rollenbankuitdraai zoveel twijfel kan wegnemen waarom zou een tuner er dan niet meteen mee adverteren om nog meer pegels te verdienen?

Zucht, ik denk dat het niet meer gaat komen..

Iemand nog ideeën?

Groeten Ries
Maarten
Junior Stato
Berichten: 405
Lid geworden op: zo aug 01, 2010 21:09

Re: Chiptuning bij mobile-chiptuning.nl

Bericht door Maarten »

Als ik even zoek op Ventura hier op het forum lijkt het me zo dat ray hem met Ventura heeft getuned. Ik zou zeggen: vraag hem voor een sessie op de rollenbank? Of doe een sprintje met hem, dan zie je ook al genoeg.
Of vraag Ventura om hun claim te bewijzen met een rollenbank?
Gebruikersavatar
marvin2088
Nuovo Arrivato
Berichten: 82
Lid geworden op: do mar 03, 2011 19:39
Locatie: Westzaan

Re: Chiptuning bij mobile-chiptuning.nl

Bericht door marvin2088 »

Was gistere op de rai en toevallig zag ik daar een stand van chiptuningexperience staan. Dus ik daar even gevraagd of ze al wat wisten wanneer ik mijn 1.3 mtj 85 kon tunen.. En mij werd verteld dat dat vanaf 16 juni kan :-] het wordt dan 110 pk en z'n 250 a 260nm... Ik hoop echt dat deze meneer gelijkt hebt... -] -]
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!!
swans
Avere Una Vita
Berichten: 4017
Lid geworden op: do nov 08, 2007 20:12
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: Chiptuning bij mobile-chiptuning.nl

Bericht door swans »

marvin2088 schreef:Was gistere op de rai en toevallig zag ik daar een stand van chiptuningexperience staan. Dus ik daar even gevraagd of ze al wat wisten wanneer ik mijn 1.3 mtj 85 kon tunen.. En mij werd verteld dat dat vanaf 16 juni kan :-] het wordt dan 110 pk en z'n 250 a 260nm... Ik hoop echt dat deze meneer gelijkt hebt... -] -]
dat zijn heel wat Nm!!!!
My ex-girlfriend had this really weird fetish, she liked to dress up like herself
and then act like a bitch all the time
Gebruikersavatar
Patrick155
Nuovo Arrivato
Berichten: 168
Lid geworden op: zo sep 19, 2010 17:53
Locatie: Eindhoven

Re: Chiptuning bij mobile-chiptuning.nl

Bericht door Patrick155 »

Wat te denken van de PKtoename.....dit is 33% meer :? zelfs voor een diesel is dit wel heel veel als je nagaat dat de 90pkvariant maar 17 pk erbij krijgt
Fiat Punto TwinAir Easy 2012
Alfa 155 2.0 16v---> 2.0 20VT Project
swans
Avere Una Vita
Berichten: 4017
Lid geworden op: do nov 08, 2007 20:12
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: Chiptuning bij mobile-chiptuning.nl

Bericht door swans »

zonder rollenbank!?
My ex-girlfriend had this really weird fetish, she liked to dress up like herself
and then act like a bitch all the time
Gebruikersavatar
Azerion
Membre D'Oro
Berichten: 1081
Lid geworden op: wo mei 11, 2011 20:31
Locatie: Zedelgem, West-Vlaanderen, België

Re: Chiptuning bij mobile-chiptuning.nl

Bericht door Azerion »

Ik heb vandaag mijn P-tronic powerbox besteld en zal laten weten hoe die presteert.
(ergens volgende week)

Ik heb nu een Pevo 1.3 Multijet 70 PK met 190Nm en ze beloven mij 93PK en 261 Nm.
Fiat Punto EVO 1.3 Mjet RACING 70 Pk, grigio impeccabile

P-tronic powerbox + BMC Airfilter, 18" velgen, AP Suspension, dectanes 8000k
Plaats reactie