Zaterdag a.s proefrijden

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Supersquirrell
Nuovo Arrivato
Berichten: 35
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:00
Locatie: Blijham

Zaterdag a.s proefrijden

Bericht door Supersquirrell »

Zaterdag mag ik proefrijden in een punto diesel.
Levering van mijn karretje is begin september.
Als het regent in november, komt kerstfeest in december.
Gebruikersavatar
fra-boy
Senior Stato
Berichten: 748
Lid geworden op: ma jul 24, 2006 20:44
Locatie: Groningen

Re: Zaterdag a.s proefrijden

Bericht door fra-boy »

Ben heel benieuwd naar je bevindingen. Ik heb tot nu toe wel wat testrapporten gelezen, die waren toch behoorlijk positief. Binnenkort toch maar eens even bij mijn eigen dealer informeren wanneer een proefrit mogelijk is :)
Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic, Glory White, Cool and Blue, Interscope, Leren stuurwiel, Dynamic + pakket, rood interieur. Voorheen: Witte GP Sport 1.4. T-jet
Gebruikersavatar
Supersquirrell
Nuovo Arrivato
Berichten: 35
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:00
Locatie: Blijham

Re: Zaterdag a.s proefrijden

Bericht door Supersquirrell »

Moet nog ff wachten tot maandag 10.00 uur, zaterdag werken.
Als het regent in november, komt kerstfeest in december.
Gebruikersavatar
Supersquirrell
Nuovo Arrivato
Berichten: 35
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:00
Locatie: Blijham

Re: Zaterdag a.s proefrijden

Bericht door Supersquirrell »

Zo proefrit gemaakt.
Was een standaard uitvoering van de Evo, dus kon het niet helemaal vergelijken met de uitvoering die ik besteld heb maar toch.
Voldeed in de meeste dingen die ik verwacht had en positief beoordeeld, kan alleen nog maar beter met alle opties die ik toegevoegd heb aan mijn auto.
Ga hem nu natuurlijk vergelijken met mijn Zafira cdti dus deze stuurt veel lichter, dus even uitkijken met stuurbewegingen.
Stoelen waren te zacht maar de verkoper gaf aan dat de dynamic stoelen iets harder waren, die nog even in de benzine uitvoering uitgeprobeerd en daadwerkelijk zaten een ietsje beter.
Motor valt niet tegen en is voldoende voor zo'n auto.
Optrekken, geluid, snelheid viel reuze mee en ik zou er tevreden mee zijn.
Uiteindelijk ook nog in de Polo bluemotion gereden maar toch tevreden over de Evo ook qua prijs en inruil heeft mij de doorslag gegeven om voor de Punto Eve te kiezen.
Dus nu maar afwachten op een belletje dat ik hem kan halen, dit zou de tweede levering zijn die aankomt in ons land.
Als het regent in november, komt kerstfeest in december.
Bruutil
Nuovo Arrivato
Berichten: 51
Lid geworden op: zo mei 30, 2010 8:49

Re: Zaterdag a.s proefrijden

Bericht door Bruutil »

was vandaag bij de dealer om panda te kopen voor het vrouwtje en toevallig was de diesel er ook net! proefrit was waanzinnig. dacht eerst dat t een benzine was want toerenteller ging TOT 7000 toeren. onderweg even motorkap open gemaakt en toch een diesel :) kreeg auto niet echt boven 4000 toeren maar waarom zou je? alles was gewoon heerlijk aan de auto en kan nu echt niet meer wachten tot week 39
Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Re: Zaterdag a.s proefrijden

Bericht door Giovanni Tutore »

Bruutil schreef:en kan nu echt niet meer wachten tot week 39
moet je maar een zomerslaap gaan houden :mrgreen:
Gebruikersavatar
RaydeJee
Avere Una Vita
Berichten: 4441
Lid geworden op: di jun 29, 2010 21:49

Re: Zaterdag a.s proefrijden

Bericht door RaydeJee »

Zojuist ook een proefrit gemaakt met de nieuwe JTD: :D
Hier had ik op gehoopt, een lekker rijdbare motor, ook op de snelweg. Het koppel komt er fijn uit. Goed, nu wachten tot ongeveer oktober.
Gebruikersavatar
JB2
Senior Stato
Berichten: 582
Lid geworden op: zo jun 06, 2010 7:59
Locatie: Citroën C3 e-HDI/Rotterdam aan den Maas

Re: Zaterdag a.s proefrijden

Bericht door JB2 »

Supersquirrell schreef:Zo proefrit gemaakt.
Was een standaard uitvoering van de Evo, dus kon het niet helemaal vergelijken met de uitvoering die ik besteld heb maar toch.
Voldeed in de meeste dingen die ik verwacht had en positief beoordeeld, kan alleen nog maar beter met alle opties die ik toegevoegd heb aan mijn auto.
Ga hem nu natuurlijk vergelijken met mijn Zafira cdti dus deze stuurt veel lichter, dus even uitkijken met stuurbewegingen.
Stoelen waren te zacht maar de verkoper gaf aan dat de dynamic stoelen iets harder waren, die nog even in de benzine uitvoering uitgeprobeerd en daadwerkelijk zaten een ietsje beter.
Motor valt niet tegen en is voldoende voor zo'n auto.
Optrekken, geluid, snelheid viel reuze mee en ik zou er tevreden mee zijn.
Uiteindelijk ook nog in de Polo bluemotion gereden maar toch tevreden over de Evo ook qua prijs en inruil heeft mij de doorslag gegeven om voor de Punto Eve te kiezen.
Dus nu maar afwachten op een belletje dat ik hem kan halen, dit zou de tweede levering zijn die aankomt in ons land.
Heb je nou proef gereden met een Punto Evo Diesel die niet in Dynamic uitvoering was? Dan was het vast ook niet de 85 pk MultiJet II motor in het vooronder.... :roll: of lees ik het nu verkeerd?
JB2 (Joedelta): FIAT Croma, Lancia Delta, FIAT Bravo, FIAT Stilo, FIAT GP, FIAT GP, FIAT 500, Lancia Ypsilon, FIAT Punto EVO, Citroën C3 1.6 e-HDI.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Supersquirrell
Nuovo Arrivato
Berichten: 35
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:00
Locatie: Blijham

Re: Zaterdag a.s proefrijden

Bericht door Supersquirrell »

Ik weet niet anders als het de 1.3 diesel was, maar de stoelen die ik er in krijg zijn van een ander kwaliteit als waar ik ingereden had.
Dus wat nu dynamic is of niet als die van mij straks maar beter zitten.
JB2 schreef:
Supersquirrell schreef:Zo proefrit gemaakt.
Was een standaard uitvoering van de Evo, dus kon het niet helemaal vergelijken met de uitvoering die ik besteld heb maar toch.
Voldeed in de meeste dingen die ik verwacht had en positief beoordeeld, kan alleen nog maar beter met alle opties die ik toegevoegd heb aan mijn auto.
Ga hem nu natuurlijk vergelijken met mijn Zafira cdti dus deze stuurt veel lichter, dus even uitkijken met stuurbewegingen.
Stoelen waren te zacht maar de verkoper gaf aan dat de dynamic stoelen iets harder waren, die nog even in de benzine uitvoering uitgeprobeerd en daadwerkelijk zaten een ietsje beter.
Motor valt niet tegen en is voldoende voor zo'n auto.
Optrekken, geluid, snelheid viel reuze mee en ik zou er tevreden mee zijn.
Uiteindelijk ook nog in de Polo bluemotion gereden maar toch tevreden over de Evo ook qua prijs en inruil heeft mij de doorslag gegeven om voor de Punto Eve te kiezen.
Dus nu maar afwachten op een belletje dat ik hem kan halen, dit zou de tweede levering zijn die aankomt in ons land.
Heb je nou proef gereden met een Punto Evo Diesel die niet in Dynamic uitvoering was? Dan was het vast ook niet de 85 pk MultiJet II motor in het vooronder.... :roll: of lees ik het nu verkeerd?
Als het regent in november, komt kerstfeest in december.
jpkramer
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4699
Lid geworden op: ma feb 11, 2008 21:57

Re: Zaterdag a.s proefrijden

Bericht door jpkramer »

Vanmiddag ook even een stukje gereden in de Pevo diesel. Rijdt helemaal niet verkeerd, beter dan de 1.4 77pk die ik hiervoor had maar 't is natuurlijk geen sport :twisted:
Viel me wel op dat deze versie veel lichter stuurt dan m'n sport, dacht eerst dat de city stand aan stond, komt waarschijnlijk door de maat banden die er onder liggen.
Auto is wel erg zuinig. Reed 50 km/u in de 4de versnelling: verbruik was 2.5L per 100 km of te wel 1 op 40 :shock: ~~
Gebruikersavatar
matthijs
Nuovo Arrivato
Berichten: 180
Lid geworden op: wo jun 30, 2010 16:01

Re: Zaterdag a.s proefrijden

Bericht door matthijs »

jpkramer schreef:... dacht eerst dat de city stand aan stond, komt waarschijnlijk door de maat banden die er onder liggen ...
beetje stomme vraag misschien, maar waar zit die city-stand-knop? iemand een voorbeeld foto?
Ik HAD een Evo 5D / 1.3d Mjet 85 / Ugrnd Grey / Leer int / Dyn+ / Cool&Blue / en zo .. (Foto's hier)
jpkramer
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4699
Lid geworden op: ma feb 11, 2008 21:57

Re: Zaterdag a.s proefrijden

Bericht door jpkramer »

matthijs schreef:
jpkramer schreef:... dacht eerst dat de city stand aan stond, komt waarschijnlijk door de maat banden die er onder liggen ...
beetje stomme vraag misschien, maar waar zit die city-stand-knop? iemand een voorbeeld foto?
Op de midden console, boven de radio. Knopje met een stuurtje erop.
Gebruikersavatar
matthijs
Nuovo Arrivato
Berichten: 180
Lid geworden op: wo jun 30, 2010 16:01

Re: Zaterdag a.s proefrijden

Bericht door matthijs »

misschien rij ik morgen bij de dealer langs .. kijken hoe het staat met de bestelling en misschien heeft ie onderhand een 1.3D Mjet om in te testen .. en dan het knopje opzoeken ;)
Ik HAD een Evo 5D / 1.3d Mjet 85 / Ugrnd Grey / Leer int / Dyn+ / Cool&Blue / en zo .. (Foto's hier)
jpkramer
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4699
Lid geworden op: ma feb 11, 2008 21:57

Re: Zaterdag a.s proefrijden

Bericht door jpkramer »

matthijs schreef:misschien rij ik morgen bij de dealer langs .. kijken hoe het staat met de bestelling en misschien heeft ie onderhand een 1.3D Mjet om in te testen .. en dan het knopje opzoeken ;)
Als je wilt weten waar het knopje zit: pagina 116 van het instructieboekje
http://www.fiat-service.nl/instructiebo ... %20Web.pdf
Plaats reactie