geen stilo inruilen

Alles wat met Fiat te maken heeft.
Plaats reactie
tantepoes
Junior Stato
Berichten: 224
Lid geworden op: za jun 24, 2006 20:57
Locatie: Beverwijk

geen stilo inruilen

Bericht door tantepoes »

Twee auto's geleden had ik een Fiat Stilo 1.6 en die was ook heel prettig en fijn en vooral moooooooi :D

Echter nu hoorde ik (weliswaar via via) dat er occassion-handelaren c.q. garages waar jonge occassions verkocht worden zijn die geen Stilo's meer willen inruilen.

Dat had niet eens met waarde te maken, maar meer met, vooral electrische storingen.

Heeft iemand dit al meegemaakt?
Gebruikersavatar
SlippingPenny
Junior Stato
Berichten: 249
Lid geworden op: zo feb 19, 2006 12:11
Locatie: Amsterdam

Bericht door SlippingPenny »

Zou heel goed kunnen. Toen ik met mijn Stilo Abarth bij de Fiat dealer kwam raadde hij mij eerst aan de auto particulier via internet te verkopen. De inruilprijs, die hij bood was echt belachelijk. Toen ik wilde vertrekken en er nog eens over wilde nadenken belde hij plotseling iemand en werd me een paar duizend euro meer geboden. Ik heb toen maar meteen toegehapt. Die prijs lag duidelijk boven de vraagprijzen op internet. Kennelijk vindt men de Stilo's wel mooi, maar door allerlei electronische problemen zijn de prijzen niet om over naar huis te schrijven.
1.4 16V Emotion, chemical grey, tweed blue sand interieur, 17 inch, MP3-Hifi, ged. achterbank en 3e rolgordel, zijruiten verduisterd, Blue&Me, achterspoiler, zijskirts, stootlijsten, ESP met ASR, MSR, HBA en "hill-holder", dorpellijsten/uitl.sierstuk
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

SlippingPenny schreef:Zou heel goed kunnen. Toen ik met mijn Stilo Abarth bij de Fiat dealer kwam raadde hij mij eerst aan de auto particulier via internet te verkopen. De inruilprijs, die hij bood was echt belachelijk. Toen ik wilde vertrekken en er nog eens over wilde nadenken belde hij plotseling iemand en werd me een paar duizend euro meer geboden. Ik heb toen maar meteen toegehapt. Die prijs lag duidelijk boven de vraagprijzen op internet. Kennelijk vindt men de Stilo's wel mooi, maar door allerlei electronische problemen zijn de prijzen niet om over naar huis te schrijven.
ik HOOP niet dat we dat later met onze GP's ook zo gaan meemaken :?
Gebruikersavatar
SlippingPenny
Junior Stato
Berichten: 249
Lid geworden op: zo feb 19, 2006 12:11
Locatie: Amsterdam

Bericht door SlippingPenny »

[quote="hannes ik HOOP niet dat we dat later met onze GP's ook zo gaan meemaken :?[/quote]

Ik denk het niet. De recensies over de GP zijn in ieder geval al veel beter dan die over de Stilo. Kwalitatief zitten de GP's ook beter in elkaar vind ik. Als er buiten die "bonk"-geluiden niet veel andere narigheid optreedt, dan zit het volgens mij voor de toekomst wel goed. Het is voor mij in ieder geval een reden geweest om nu voor de GP te kiezen en niet te lang door te rijden met de Stilo tot er echt dure reparaties aan zouden komen.
1.4 16V Emotion, chemical grey, tweed blue sand interieur, 17 inch, MP3-Hifi, ged. achterbank en 3e rolgordel, zijruiten verduisterd, Blue&Me, achterspoiler, zijskirts, stootlijsten, ESP met ASR, MSR, HBA en "hill-holder", dorpellijsten/uitl.sierstuk
joedelta

Bericht door joedelta »

Ik had voor mijn GP een Stilo Multiwagon 1.6 16V Dynamic, die ik in 2004 nieuw had gekocht en ik heb in die twee jaar dus echt nooit een electronisch probleem gehad....sterker nog, de Stilo heeft helemaal nooit problemen gegeven. eh...niet liegen, OK 1 keer was er een sensortje van de gasklep kapot, (ik schreef het al eerder op dit forum, die sensor was dus van Duitse makelij) dat had de dealer direct gevonden, en die is toen onder garantie vervangen, maar verder een probleemloze auto......daarentegen hoor ik juist altijd dat Peugeots (307 en 206) zo veel electronische problemen hebben.....ik denk dan alleen maar even aan de "kinderziekte" van de 206, waarbij de startmotor bleef doordraaien nadat de motor liep en in brand kon vliegen en in vele gevallen ook echt in brand vloog.

Mijn dealer gaf me trouwens een goede prijs terug voor de Stilo, geen enkel probleem; later vertelde hij me nog dat op de dag van de overdracht de Stilo al weer verkocht was..... :D
Gebruikersavatar
SlippingPenny
Junior Stato
Berichten: 249
Lid geworden op: zo feb 19, 2006 12:11
Locatie: Amsterdam

Bericht door SlippingPenny »

Nou, mijn Abarth is volgens de RDW nog niet verkocht. Als je het internet afstruint breek je nek bijna over de hoeveelheid aangeboden Abarths. Waren ze ze maar vast kwijt.
Laatst gewijzigd door SlippingPenny op za jul 01, 2006 10:51, 1 keer totaal gewijzigd.
1.4 16V Emotion, chemical grey, tweed blue sand interieur, 17 inch, MP3-Hifi, ged. achterbank en 3e rolgordel, zijruiten verduisterd, Blue&Me, achterspoiler, zijskirts, stootlijsten, ESP met ASR, MSR, HBA en "hill-holder", dorpellijsten/uitl.sierstuk
joedelta

Bericht door joedelta »

SlippingPenny schreef:Nou, Mijn Abarth is volgens de RDW nog niet verkocht. Als je het internet afstruint breek je nek bijna over de hoeveelheid aangeboden Abarths. Waren ze ze maar vast kwijt.
De Stilo Abarth is natuurlijk een verhaal op zich. Het is niet een auto voor iedereen...ik bedoel, het is een zeer (misschien wel extreem) sportieve auto binnen zijn prijsklasse, en de gemiddelde koper die nu een tweede hands Stilo wil, die gaat gewoon voor een 1.6 16V of zo....toen de Stilo Abarth echter net uit was, toen was het een behoorlijke hype en verkocht hij in verhouding erg goed. In het eerste jaar was de Abarth bijvoorbeeld de meest verkochte uitvoering van de Stilo. Er zijn er dus vrij veel binnen het aanbod van tweede hands Stilo's, terwijl het, nu de hype over is, een uitvoering voor de liefhebber is. Dat kan dus een probleem geven bij inruil. Ik denk niet dat eventuele technische problemen de doorslaggevende factor daarbij zijn.
Gebruikersavatar
Italia
Junior Stato
Berichten: 348
Lid geworden op: ma mei 22, 2006 8:23
Locatie: Noord-Holland

Bericht door Italia »

Handelaren geen interesse is FLAUWEKUL. OK er zijn handelaren die ze misschien niet willen. Maar dat heb je met elk type auto.
Abarth GP Wit, spiegels in de Italiaanse kleuren, veel plezier ///// Non parole, ma fatti !..
joedelta

Bericht door joedelta »

Italia schreef:Handelaren geen interesse is FLAUWEKUL. OK er zijn handelaren die ze misschien niet willen. Maar dat heb je met elk type auto.
Helemaal mee eens :D
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

handelaren hebben altijd interesse, maar ze proberen op deze wijze zo goedkoop mogelijk in te kopen.
Sporting raymon
Avere Una Vita
Berichten: 3258
Lid geworden op: do mar 30, 2006 19:44
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Bericht door Sporting raymon »

hannes schreef:handelaren hebben altijd interesse, maar ze proberen op deze wijze zo goedkoop mogelijk in te kopen.
handelaren hebben idd ALTIJD wel wat af te kraken..
GP-tjet ingeruild voor een Seat Leon Cupra 310 gestolen op 04-11-2011
nu:Alfa Romeo Giulietta 170 pk multi-air ,kleur Argento alfa
Plaats reactie