zuinige auto is iets te populair

Driven by passion.
Nuovo Arrivato
Berichten: 29
Lid geworden op: zo jun 06, 2010 18:14

zuinige auto is iets te populair

Bericht door Driven by passion. »

Vandaag 31/07/2010 staat er een bericht op RTL4 teletekst pagina 126 omtrent zuinige, wegenbelasting vrije auto's.
Is dit speculeren van een krant, of kan dit zomaar echt gaan gebeuren?????????

Citaat:
Nederlanders kopen massaal zuinige auto's waarvoor (bijna) geen wegenbelasting hoeft te worden betaald. Dit is een domper voor de schatkist, schrijft het financieel dagblad. Dit jaar zijn er al net zoveel auto's verkocht als heel vorig jaar.Dat heeft de overheid al meer dan 34 miljoen euro gekost. De krant vraagt zich daarom af hoe lang de regeling nog zal bestaan. Mogelijkwordt die volgend jaar teruggedraaid. Wie nu een zuinige auto heeft gekocht, moet dan straks toch wegenbelasting betalen. (einde citaat)

Het ging toch allemaal om het milieu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Driven by passion.
Nuovo Arrivato
Berichten: 29
Lid geworden op: zo jun 06, 2010 18:14

Re: zuinige auto is iets te populair

Bericht door Driven by passion. »

Het ging toch allemaal om het milieu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!![/quote]
Laatst gewijzigd door Driven by passion. op za jul 31, 2010 22:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
d'n verkopert
Nuovo Arrivato
Berichten: 184
Lid geworden op: di jun 15, 2010 20:26

Re: zuinige auto is iets te populair

Bericht door d'n verkopert »

Driven by passion. schreef:Het ging toch allemaal om het milieu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Als het de overheid te duur wordt, ineens niet meer hoor!
Grande Punto Evo met.....u mag het zeggen!
Gebruikersavatar
Hellfire
Avere Una Vita
Berichten: 2066
Lid geworden op: vr jun 22, 2007 10:26

Re: zuinige auto is iets te populair

Bericht door Hellfire »

34 miljoen euro gekost... Is dat 34 miljoen die de overheid moet uitgeven of 34 miljoen die de overheid niet ontvangt aan BPM? Dat lijkt mij een heel verschil! Ik denk dat die 14% bijtelling ten opzichte van 20% en 25% de overheid per jaar veel meer kost dan 34 miljoen. ;)
Afbeelding Grande Punto 1.4 T-Jet 16v Sport Exotica Red
Afbeelding En een Prius...
Afbeelding Renault Mégane III Estate 1.5 dCi TCE Bose
DaDragon

Re: zuinige auto is iets te populair

Bericht door DaDragon »

Lijkt mij niet dat de regering de regeling terugdraait en dat iedereen ineens wegenbelasting moet gaan betalen.
Dat kunnen ze niet maken en zal ze zeker ook voor flink wat opschudding zorgen.

Nederland betaald veel geld voor het terugdringen van CO2. Daar praat je over miljoenen euro's omdat dat in de EU wetgeving is verplicht.
Dat is veel meer dan de 34 miljoen waar ze nu over praten.

Dus netto kost dat minder.

Straks (2012) ga je een CO2-taks betalen en een kilometerheffingsprijs van 3 cent in 2012 opbouwend naar 6,7 cent per kilometer in 2018.

Rij je in 2010 een 1000 km per maand betaal je dus 30 euro aan km-heffing.
Rij je in 2019 een 1000 km per maand, betaal je dus 67 euro aan km-heffing. In 2018 is de heffing dus gelijk aan eventuele wegenbelasting.

http://auto-en-vervoer.infonu.nl/auto/3 ... -2013.html
Ernst
Junior Stato
Berichten: 268
Lid geworden op: ma mei 26, 2008 17:08

Re: zuinige auto is iets te populair

Bericht door Ernst »

Dat kunnen ze niet maken en zal ze zeker ook voor flink wat opschudding zorgen.
Ahum, zijn er geen talloze projecten door de Nederlandse burger strot gedrukt, die Den Haag eigenlijk niet kon maken?
Nu : Volvo C30 T5 R-design Cosmic White..
Was: GP T-Jet Sport (BJ 12-2007) Pilot Bi-xenon..
Driven by passion.
Nuovo Arrivato
Berichten: 29
Lid geworden op: zo jun 06, 2010 18:14

Re: zuinige auto is iets te populair

Bericht door Driven by passion. »

Ernst schreef:
Dat kunnen ze niet maken en zal ze zeker ook voor flink wat opschudding zorgen.
Ahum, zijn er geen talloze projecten door de Nederlandse burger strot gedrukt, die Den Haag eigenlijk niet kon maken?
Dat is wel zo, alhoewel het verhaal van DaDragon wel heel aannemelijk is!!!!
Heb je ook op de link gekeken? Hoop in iedergeval dat het allemaal losloopt, want met 15000 km, per jaar is een dure diesel niet meer aantrekkelijk.
DaDragon

Re: zuinige auto is iets te populair

Bericht door DaDragon »

Driven by passion. schreef:
Ernst schreef:
Dat kunnen ze niet maken en zal ze zeker ook voor flink wat opschudding zorgen.
Ahum, zijn er geen talloze projecten door de Nederlandse burger strot gedrukt, die Den Haag eigenlijk niet kon maken?
Dat is wel zo, alhoewel het verhaal van DaDragon wel heel aannemelijk is!!!!
Heb je ook op de link gekeken? Hoop in iedergeval dat het allemaal losloopt, want met 15000 km, per jaar is een dure diesel niet meer aantrekkelijk.
Dan wordt het verschil in aanschafprijs inderdaad een stuk minder aantrekkelijk. Maar ja, zolang er een rechts kabinet komt zullen we even moeten afwachten wat dat gaat brengen.
Met een links of middenkabinet weet je zeker dat al deze plannen door gevoerd gaan worden.
Bruutil
Nuovo Arrivato
Berichten: 51
Lid geworden op: zo mei 30, 2010 8:49

Re: zuinige auto is iets te populair

Bericht door Bruutil »

Ik denk zeker dat als het vrijwel zekere rechtse minderheidskabinet ~] er komt, we even minder bang hoeven te zijn dat de automobilist wordt uitgeknepen.
Links zal het milieu-argument wel aanvoeren als motivator om de wegenbelasting voor A++-auto's eventjes niet te veranderen, maar op den duur zullen de milieuregels door hun wel steeds aangescherpt worden.
Ernst
Junior Stato
Berichten: 268
Lid geworden op: ma mei 26, 2008 17:08

Re: zuinige auto is iets te populair

Bericht door Ernst »

Bruutil schreef:Ik denk zeker dat als het vrijwel zekere rechtse minderheidskabinet ~] er komt, we even minder bang hoeven te zijn dat de automobilist wordt uitgeknepen.
Links zal het milieu-argument wel aanvoeren als motivator om de wegenbelasting voor A++-auto's eventjes niet te veranderen, maar op den duur zullen de milieuregels door hun wel steeds aangescherpt worden.
Als ''Links'' eerst eens gaat snijden in bepaalde onderdelen van ''ons'' sociaal vangnet en allerlei overbodige subsidies, dan bespaart men zo veel geld. Dat niemand in NL wegenbelasting hoeft te betalen. Ik noem maar een zijstraat.

Ik vind subsidie sowieso reinste onzin, en daarmee bedoel ik vooral milieu gerelateerde producten. Want als een product echt zo goed is als men beweert. Dan heeft dat product helemaal geen subsidie nodig, een goed product verkoopt zichzelf..

Mvg

Ernst
Nu : Volvo C30 T5 R-design Cosmic White..
Was: GP T-Jet Sport (BJ 12-2007) Pilot Bi-xenon..
DaDragon

Re: zuinige auto is iets te populair

Bericht door DaDragon »

Ernst schreef:
Bruutil schreef:
Ik vind subsidie sowieso reinste onzin, en daarmee bedoel ik vooral milieu gerelateerde producten. Want als een product echt zo goed is als men beweert. Dan heeft dat product helemaal geen subsidie nodig, een goed product verkoopt zichzelf..
Ben het hier 100% mee eens.
Huursubsidie om maar eens een dwarsstraat te noemen.
Woningen te kort omdat iedereen die 18 is ineens op zichzelf moet gaan wonen met subsidie!
Als je het niet kan betalen, blijf dan nog lekker bij je ouwe lui wonen totdat je een goed betaalde baan hebt.

Dan nog niet eens te beginnen over:
- Subsidie voor creatieve innovatie
- WBSO subsidie
- Cultuursubsidies
- Subsidies aan Airbus
- Subsidies voor asiel
- e.d.
Driven by passion.
Nuovo Arrivato
Berichten: 29
Lid geworden op: zo jun 06, 2010 18:14

Re: zuinige auto is iets te populair

Bericht door Driven by passion. »

DaDragon schreef:
Ernst schreef:
Bruutil schreef:
Ik vind subsidie sowieso reinste onzin, en daarmee bedoel ik vooral milieu gerelateerde producten. Want als een product echt zo goed is als men beweert. Dan heeft dat product helemaal geen subsidie nodig, een goed product verkoopt zichzelf..
Ben het hier 100% mee eens.
Huursubsidie om maar eens een dwarsstraat te noemen.
Woningen te kort omdat iedereen die 18 is ineens op zichzelf moet gaan wonen met subsidie!
Als je het niet kan betalen, blijf dan nog lekker bij je ouwe lui wonen totdat je een goed betaalde baan hebt.

Dan nog niet eens te beginnen over:
- Subsidie voor creatieve innovatie
- WBSO subsidie
- Cultuursubsidies
- Subsidies aan Airbus
- Subsidies voor asiel
- e.d.
Mensen, het gaat mij alleen om regelgeving!!!! als je zegt dat schone auto's goed zijn voor het milieu, en fabrikanten vervolgens heel schone auto;s produceren, welke je door regelgeving gaat stimuleren te kopen, moet je niet ineens 180 graden de boel weel om gaan draaien!!!!
Gebruikersavatar
koenissegg
Nuovo Arrivato
Berichten: 121
Lid geworden op: ma mei 24, 2010 15:01

Re: zuinige auto is iets te populair

Bericht door koenissegg »

Tjonge, jonge, iedereen weet toch dat de meeste Nederlanders pas te porren zijn als het iets oplevert. Kijk naar mezelf heb twee belastingvrije auto's.

Geloof me, als er geen fiscaal voordeel aan zuinige auto's zou zitten dan worden er echt net zoveel verkocht. Wellicjht aan een paar geitewollesokken...

Huursubsidie onzin? Mischien... En de hypotheekrenteaftrek dan? Het gaat allemaal om vraag en aanbod; Weinig huizen is een hoge prijs.

Kijk naar de subsidie op zonnepanelen, precies hetzelfde verhaal, ging ook ten onder aan het succes...

Ik denk niet dat je het grote geheel ziet...

Just my 2 cents...

Ik ben er blij mee, net als de hypotheekrente aftrek (ook al gaat ie ten onder aan het eigen succes op ten duur :cry: )
'Nulla tenaci invia est via'
DaDragon

Re: zuinige auto is iets te populair

Bericht door DaDragon »

Die 34 miljoen valt niet eens op...
http://www.nu.nl/economie/2304351/169-m ... ingen.html

Het afgelopen jaar is in totaal 169 miljard euro naar de sociale uitkeringen gegaan.

Even ter vergelijking:
169.000.000.000 - 34.000.000 = 168.966.000.000 (afgerond is dat ook 169 miljard).

Valt dus helemaal in het niets.
Gebruikersavatar
vinnie1985
Junior Stato
Berichten: 219
Lid geworden op: di okt 09, 2007 15:07
Locatie: Eijsden

Re: zuinige auto is iets te populair

Bericht door vinnie1985 »

Bron : nu.nl

Wegenbelastingvrij-status bedreigd”
Uitgegeven: 2 augustus 2010 10:09
Laatst gewijzigd: 2 augustus 2010 10:09

Door het succes van schone, wegenbelastingvrije auto’s, loopt de overheid inmiddels veel geld mis. Daarom wordt het voortbestaan van de regeling bedreigd.
In de eerste zes maanden van dit jaar zijn al net zo veel wegenbelastingvrije auto’s verkocht als in geheel 2009.
Inmiddels is één op de vijf nieuw verkochte auto’s er eentje met de wegenbelastingvrije status. Dat weet Het Financieele Dagblad te melden.
Door de snelle komst van meer wegenbelastingvrije modellen, wordt dat aantal naar verwachting vlug meer.

Leaserijders

De krant becijfert dat het budget van 34 miljoen euro, dat het Ministerie van Financiën voor deze regeling heeft gereserveerd, er al doorheen is. Ook krijgt de regering door alle schone auto’s op de weg minder geld binnen uit bpm en bijtelling voor leaserijders.
Een woordvoerder van het Ministerie van Financiën vertelt in het FD dat de regeling daarom mogelijk volgend jaar wordt aangepast.
Daarbij is het mogelijk dat degenen die nu een belastingvrije auto hebben, volgend jaar toch moeten gaan betalen. De VVD pleit voor scherpere eisen voor zuinige auto’s. Ook afschaffing is voor hen een optie.
Verlaagde GP 1.4 16v Starjet Racing Metalic blauw 3 deurs
Plaats reactie