Het verschil in verkoop is natuurlijk ook vanuit een ander opzicht te benaderen. In 2009 kochten veel mensen geen auto omdat ze hun baan kwijt waren geraakt of dat de kans groot was dat dat zou gebeuren, zoals in veel branches ook gebeurt is.vinnie1985 schreef:Bron : nu.nl
Wegenbelastingvrij-status bedreigd”
Uitgegeven: 2 augustus 2010 10:09
Laatst gewijzigd: 2 augustus 2010 10:09
Door het succes van schone, wegenbelastingvrije auto’s, loopt de overheid inmiddels veel geld mis. Daarom wordt het voortbestaan van de regeling bedreigd.
In de eerste zes maanden van dit jaar zijn al net zo veel wegenbelastingvrije auto’s verkocht als in geheel 2009.
Inmiddels is één op de vijf nieuw verkochte auto’s er eentje met de wegenbelastingvrije status. Dat weet Het Financieele Dagblad te melden.
Door de snelle komst van meer wegenbelastingvrije modellen, wordt dat aantal naar verwachting vlug meer.
Leaserijders
De krant becijfert dat het budget van 34 miljoen euro, dat het Ministerie van Financiën voor deze regeling heeft gereserveerd, er al doorheen is. Ook krijgt de regering door alle schone auto’s op de weg minder geld binnen uit bpm en bijtelling voor leaserijders.
Een woordvoerder van het Ministerie van Financiën vertelt in het FD dat de regeling daarom mogelijk volgend jaar wordt aangepast.
Daarbij is het mogelijk dat degenen die nu een belastingvrije auto hebben, volgend jaar toch moeten gaan betalen. De VVD pleit voor scherpere eisen voor zuinige auto’s. Ook afschaffing is voor hen een optie.
Nu, medio 2010, is die recessie voorbij en hebben mensen weer zekerheid en vaste inkomsten. Dus de tijd voor een auto kopen is nu beter dan in 2009.
Logisch dat ook veel mensen nu een auto kopen met mooie financiele middelen zoals het 0% rente tarief.
Persoonlijk zou ik nooit geld lenen voor een auto maar kan me voorstellen dat veel mensen hier gebruik van maken.