Waxguard lakpantser

Gebruikersavatar
rush079
Nuovo Arrivato
Berichten: 90
Lid geworden op: ma aug 07, 2006 9:51
Locatie: Zoetermeer

Bericht door rush079 »

Normaal kost de behandeling ongeveer € 350,00. Ik ben GEMA op het spoor gekomen doordat ik lid was van de peugeot 206 club. Daar gaf hij korting voor de leden van de peugeotclub. Maar als je zegt dat je verwezen bent door Frans uit Zoetermeer met de oranje GP rekent hij je vast ook de prijs van € 275,00. Zoniet dan lees ik het hier wel. :wink: En misschien krijg je nog wel meer korting als je met 10 man ofzo afspreekt, succes met onderhandelen.
Vanaf 22 juli 2011: Punto EVO 1.3 MULTIJET 16V DYNAMIC 85 :-)Acid jazz blue
joedelta

Bericht door joedelta »

Er is al hier en daar wat gediscussieerd over Waxoil en de andere varianten van lakbeschermingssystemen.

Ik overweeg om op de bestelde T-Jet ook zoiets te laten doen, maar vraag me af wat jullie ervaringen zijn met de waxoil (of een ander product), met name na een tijdje.
Welke producten hebben jullie laten aanbrengen? Wat zijn de voor- en nadelen?

Ik las elders dat sommigen problemen kregen bij hardnekkige vogelpoep of grote insecten, danwel doffe plekken die volledig wegpolijsten van de waxlaag noodzakelijk maakten.
Gebruikersavatar
tomasso
Nuovo Arrivato
Berichten: 107
Lid geworden op: do jul 12, 2007 17:58

Bericht door tomasso »

neem eens een kijkje op http://www.detailingworld.co.uk/ (engelstalig)

hier zijn alle auto/poets gekken (van de wereld) verrenigd op één forum. Zij zijn over het algemeen niet zo gek van al die pantser achtige producten. Gewoon ouderwets poetsen (ongeveer 4 keer per jaar) is de beste remedie.

Zelf maak ik gebruik van Meguiars. Het is wat duurder dan de gewoon bij Halfords verkrijgbare producten.... maar dan glimt het ook geweldig.

Houd er rekening mee dan al deze pantser producten niets tegen vogelpoep kunnen doen. Je krijgt gewoon dezelfde lelijke plekken. en oh ja..... als je voor een pantserlak product kiest..... niet meer poetsen!!! anders wordt je lak dof!
joedelta

Bericht door joedelta »

tomasso schreef:neem eens een kijkje op http://www.detailingworld.co.uk/ (engelstalig)

hier zijn alle auto/poets gekken (van de wereld) verrenigd op één forum. Zij zijn over het algemeen niet zo gek van al die pantser achtige producten. Gewoon ouderwets poetsen (ongeveer 4 keer per jaar) is de beste remedie.

Zelf maak ik gebruik van Meguiars. Het is wat duurder dan de gewoon bij Halfords verkrijgbare producten.... maar dan glimt het ook geweldig.

Houd er rekening mee dan al deze pantser producten niets tegen vogelpoep kunnen doen. Je krijgt gewoon dezelfde lelijke plekken. en oh ja..... als je voor een pantserlak product kiest..... niet meer poetsen!!! anders wordt je lak dof!
Dat idee had ik al. Op dit moment gebruik ik ook met name Meguiars producten (Gold Class shampoo/conditioner en wax) en het resultaat is goed. Op de website van Meguiars is ook een forum te vinden en daar vonden ze de waxoil allemaal maar troep en weggegooid geld, maar goed de mensen op dat forum zijn gek van Meguiars producten, dus kun je verwachten dat ze andere opties afkraken. Vandaar mijn vraag naar de ervaringen van mensen die wel waxoil hebben op hun auto.
diabloNL
Senior Stato
Berichten: 761
Lid geworden op: do aug 17, 2006 17:09

Re: waxguard lakpantser

Bericht door diabloNL »

walpunto schreef:heb af garage de waxoil gehad was kadootje van mijn dealer
dit houdt in wasstraten zijn verboden gebied
Mijn dealer zei dat dit geen probleem was. Hoe dan ook, te laat! ;)
wassen moet gewoon nog gedaan worden
Helaas maar waar. :P
poetsen hoeft niet meer
Tot nu toe glimt hij als een gek maar verwacht ook niet anders bij een auto van net over een jaar.
elk jaar wordt dit systeem gecontroleerd
Door wie? Hier heeft mijn dealer niets over verteld. :shock:
en voor 3jaar gegarandeerd
Yep.
dit houdt ook steenslag tegen
Niet op de mijne. Lijkt me ook erg onwaarschijnlijk aangezien de impact door je verf en zelfs de zinklaag heen kan gaan dat dit "waslaagje" het tegen kan houden. Misschien houdt het een verdwaalde zandkorrel tegen maar die geeft zowiezo geen steenslag (wel een krasje) :lol:
Afbeelding
"There are 10 kinds of people. Those who understand binary, and those who do not."
Gebruikersavatar
pkamer
Nuovo Arrivato
Berichten: 78
Lid geworden op: wo sep 19, 2007 21:36
Locatie: Amsterdam

Bericht door pkamer »

Ik heb mijn GP Crossover Black (wat is een toch een juweeltje) laten behandelen met Waxoyl 100+ bij Falco Amsterdam op de v/d Madeweg. Kost € 85,- en is echt de moeite waard :!:
Peter - 1.4 T-Jet 16V Sport 5 deurs:

Sky dome - Cruise control - Getint
glas - Parkeersensoren - MP3 -
Rode logo's - Crossover Black!
Plaats reactie