Onhandige tankdop

Gebruikersavatar
buxol
Avere Una Vita
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr feb 24, 2006 21:24
Locatie: Alphen a/d Rijn

Bericht door buxol »

SlippingPenny schreef:Mijn probleem is ook niet, dat ik niet weet waar ik die dop moet laten. Ik druk alleen steeds onbedoeld de vergrendelknop op de afstandbediening in bij het omdraaien van de sleutel en bij het afluiten weer omgekeerd.
Snap ik, foto was voor Tiswaa ;)
Had ook een GP met allemaal specificaties.
gull
Nuovo Arrivato
Berichten: 90
Lid geworden op: vr jun 16, 2006 14:04
Locatie: Capelle aan den ijssel

Bericht door gull »

buxol schreef:Zoals DjKraan ook al zei. Zie het probleem niet. De handleiding staat notabene in de dop zelf...
Afbeelding

hihihi ik hield de sleutel altijd vast in me rechterhand, en met links probeer ik de slang te pakken, en als ik dan iets te ver van de tank sta, ja dan sta ik voor lul dus :D
Gebruikersavatar
unga
Senior Stato
Berichten: 552
Lid geworden op: wo aug 09, 2006 8:22
Locatie: Purmerend

Bericht door unga »

wat ik me wel afvraag: gaat het tanken nu beter dan met de oude punto?

uitleg: afhankelijk van de vulmond is de oude punto wel eens lastig vol te tanken, slang slaat eerder af terwijl er nog makkelijk 3 a 4 liter in kan

hoe is jullie ervaring en dan vooral de ex punto mk2 a/b rijders
GP 1.2 8v sportsound crossover black
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

unga schreef:wat ik me wel afvraag: gaat het tanken nu beter dan met de oude punto?

uitleg: afhankelijk van de vulmond is de oude punto wel eens lastig vol te tanken, slang slaat eerder af terwijl er nog makkelijk 3 a 4 liter in kan

hoe is jullie ervaring en dan vooral de ex punto mk2 a/b rijders
het tanken met de GP gaat perfect.

mijn collega heeft een punto bouwjaar 2002 gekocht ( type weet ik niet )
en toen hij de eerste keer ging tanken kreeg hij er haast niets in.
mondjes maat kwam er benzine in en van ergernis heeft hij toen de dealer gebeld dat hij niet kon tanken, en voor l.l stond bij dat tankstation :lol: :lol: :lol:
dus schijnbaar is dat door fiat verbeterd. :wink:
joedelta

Bericht door joedelta »

hannes schreef:
unga schreef:wat ik me wel afvraag: gaat het tanken nu beter dan met de oude punto?

uitleg: afhankelijk van de vulmond is de oude punto wel eens lastig vol te tanken, slang slaat eerder af terwijl er nog makkelijk 3 a 4 liter in kan

hoe is jullie ervaring en dan vooral de ex punto mk2 a/b rijders
het tanken met de GP gaat perfect.

mijn collega heeft een punto bouwjaar 2002 gekocht ( type weet ik niet )
en toen hij de eerste keer ging tanken kreeg hij er haast niets in.
mondjes maat kwam er benzine in en van ergernis heeft hij toen de dealer gebeld dat hij niet kon tanken, en voor l.l stond bij dat tankstation :lol: :lol: :lol:
dus schijnbaar is dat door fiat verbeterd. :wink:
Nou, dat is dan iets typisch voor de Punto Mk 2, of voor die specifieke Punto van je collega, want ik heb nooit problemen gehad met het tanken bij mijn eerdere FIAT's en Lancia.
Gebruikersavatar
Peter_R
Junior Stato
Berichten: 438
Lid geworden op: ma mei 01, 2006 21:01
Locatie: Haarlem

Bericht door Peter_R »

het kan ook nog aan het tankstation liggen. met mn vorige auto kon ik bij de shell op de hoek haast niet tanken, want dan wervelde het teveel ofzo naar binnen, waardoor de tankmond elke keer afsloeg. bij de texaco was dat veel minder
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

Peter_R schreef:het kan ook nog aan het tankstation liggen. met mn vorige auto kon ik bij de shell op de hoek haast niet tanken, want dan wervelde het teveel ofzo naar binnen, waardoor de tankmond elke keer afsloeg. bij de texaco was dat veel minder
bedankt voor de tip Peter.
zal dit aan mijn collega doorgeven, misschien ligt het idd aan waar je tankt.
grietje8
Avere Una Vita
Berichten: 2423
Lid geworden op: do mei 11, 2006 22:21
Locatie: Groningen

Bericht door grietje8 »

Dat klopt, bij het ene tankstation kan er meer in dan bij de ander... Dat weet je op den duur en dan tank je door ook al slaat die steeds ´uit´, totdat die echt proppievol zit... :wink:
En we gaan weer km's rijden.... 250 per dag
Gebruikersavatar
unga
Senior Stato
Berichten: 552
Lid geworden op: wo aug 09, 2006 8:22
Locatie: Purmerend

Bericht door unga »

ja daar zeg je me wat Peter....idd het is de Q8 pomp die meer problemen geeft dan de BP of Shell
GP 1.2 8v sportsound crossover black
Gebruikersavatar
RalfOnline
Nuovo Arrivato
Berichten: 170
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 17:38
Locatie: Gouda
Contacteer:

Bericht door RalfOnline »

unga schreef:wat ik me wel afvraag: gaat het tanken nu beter dan met de oude punto?

uitleg: afhankelijk van de vulmond is de oude punto wel eens lastig vol te tanken, slang slaat eerder af terwijl er nog makkelijk 3 a 4 liter in kan

hoe is jullie ervaring en dan vooral de ex punto mk2 a/b rijders
Gaat een stuk beter dan bij de oude Punto inderdaad. Dan moest ik altijd de vulmond helemaal scheef houden want ander sloeg ie steeds af. Heel iritant. Dat probleem heb ik nu niet meer. :P
Afbeelding
Pics van mijn inmiddels verkochte GP: Grande Punto Sport 1.4 16V Chemical Grey
Mathijs
Membre D'Oro
Berichten: 1205
Lid geworden op: vr feb 02, 2007 21:49
Locatie: Lelystad

Bericht door Mathijs »

Even het topic omhoog schoppen voor de nieuwelingen met een GP. Hebben jullie ook zo'n klote tankdop?.. :)
Gebruikersavatar
Dupje
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 636
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 16:19

Bericht door Dupje »

Ik heb m'n auto ook al gesloten bij openen van de tankdop. Maar dat is iets wat ik fiat niet kan verwijten :P.
Belg, 30, 2007 NOB GP 1.3 JTD, bedenker van de wachtkamer
Gebruikersavatar
Hellfire
Avere Una Vita
Berichten: 2066
Lid geworden op: vr jun 22, 2007 10:26

Bericht door Hellfire »

Mathijs schreef:Hebben jullie ook zo'n klote tankdop?.. :)
Geen last van openende deuren gehad. Wel zit dat rubberen touwtje bijna altijd in de weg bij het openen van de tankdop.
Afbeelding Grande Punto 1.4 T-Jet 16v Sport Exotica Red
Afbeelding En een Prius...
Afbeelding Renault Mégane III Estate 1.5 dCi TCE Bose
Gebruikersavatar
Speedy
Membre D'Oro
Berichten: 1542
Lid geworden op: za sep 16, 2006 10:38

Bericht door Speedy »

Nergens last van en dat touwtje is ideaal, kan je de dop ook niet kwijtraken en als je hem over het vergrendelding hangt zit hij ook niet in de weg :)
GP 1.4 16v Sport --> Evo 1.3 Multijet Dynamic
Gebruikersavatar
Michel
Nuovo Arrivato
Berichten: 130
Lid geworden op: do aug 09, 2007 14:54
Locatie: Delft

Bericht door Michel »

hannes schreef:
unga schreef:wat ik me wel afvraag: gaat het tanken nu beter dan met de oude punto?

uitleg: afhankelijk van de vulmond is de oude punto wel eens lastig vol te tanken, slang slaat eerder af terwijl er nog makkelijk 3 a 4 liter in kan

hoe is jullie ervaring en dan vooral de ex punto mk2 a/b rijders
het tanken met de GP gaat perfect.

mijn collega heeft een punto bouwjaar 2002 gekocht ( type weet ik niet )
en toen hij de eerste keer ging tanken kreeg hij er haast niets in.
mondjes maat kwam er benzine in en van ergernis heeft hij toen de dealer gebeld dat hij niet kon tanken, en voor l.l stond bij dat tankstation :lol: :lol: :lol:
dus schijnbaar is dat door fiat verbeterd. :wink:
Ik heb ook een '02 punto (sporting+speedgear) en herken dit probleem wel. De eerste paar keer tanken kreeg ik er ook bijna niets in. Het vergt aardig wat training om hem in 1x helemaal vol te krijgen zonder dat hij blokkeerd. Het is een kwestie van hem er schuin inhouden en vooral niet helemaal door te drukken tot hij niet verder gaat.
1.4 T-jet sport | exotica red | sport-leder | skydome | cruise control | getinte achterruiten
Plaats reactie