Belasting vrij rijden?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Supersquirrell
Nuovo Arrivato
Berichten: 35
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:00
Locatie: Blijham

Belasting vrij rijden?

Bericht door Supersquirrell »

Wat nu weer voor flauwe kul op de radio en courant belastingvrij rijden gaat er alweer af nu ik net 2 nieuwe heb besteld.
De schatkist wordt gekort voor 34 miljoen euro maar het jaar is nog niet om, logisch toch maar waarom komen ze daar nu pas mee.
Nu maar afwachten hoe het volgend jaar wordt
Als het regent in november, komt kerstfeest in december.
jpkramer
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4699
Lid geworden op: ma feb 11, 2008 21:57

Re: Belasting vrij rijden?

Bericht door jpkramer »

De VVD weerspreekt dat de partij weer wegenbelasting wil heffen voor 'superzuinige' auto's als de Toyota Prius en de Fiat 500. Tweede Kamerlid Anne Mulder noemde het belastingvoordeel voor bezitters van zuinige auto's een groot probleem, maar hij vertolkt niet het officiële fractiestandpunt, laat een woordvoerder weten.
Het nieuwbakken Kamerlid heeft zijn uitlatingen over de belastingmaatregel in het Algemeen Dagblad van vrijdag op persoonlijke titel gedaan, aldus de VVD. "Het is niet aan de orde."
Bron: AD
Bruutil
Nuovo Arrivato
Berichten: 51
Lid geworden op: zo mei 30, 2010 8:49

Re: Belasting vrij rijden?

Bericht door Bruutil »

Ik word er toch steeds weer een beetje zenuwachtig van...
Vooral mensen die zelf veel aflappen aan de belasting roepen het hardst dat de vrijstelling BRM wordt ingetrokken.. er is nog een topic hierover
evotaxfree
Senior Stato
Berichten: 649
Lid geworden op: za mei 15, 2010 21:07
Locatie: groningen

Re: Belasting vrij rijden?

Bericht door evotaxfree »

maak je niet druk,gaat niet gebeuren.
in het ergste geval word er een datum gesteld als grens.
alle auto's die voor de gestelde datum ten naam zijn gesteld profiteren nog van de vrijstelling.
alle auto's die na de gestelde datum worden ten naam gesteld moeten dan wel belasting betalen.
op die manier sterft de regeling een langzame dood.
je profiteert dan het langst wanneer je de auto volledig afrijd.

het kan niet zo zijn dat de regeling tenonder gaat aan zijn eigen succes.
nederland krijgt subsidie van de EU om de milieu-regels aan te scherpen en zo de mensen te kunnen laten profiteren wanneer zo voldoen aan de aangescherpte regels.
ook in andere landen kennen ze een soortgelijke regeling.
in duitsland b.v. werken ze met een euro 1 t/m 5 label voor auto's.
de hoogte van de belasting is afhankelijk van het label.

persoonlijk geloof ik niet dat NL zonder toestemming van de EU deze regeling kan terugdraaien.

overigens is deze regeling niet te vergelijken met het grijs-kenteken verhaal van een aantal jaren geleden.
die was nooit bedoeld voor partikulieren,maar werd door een maas in de wet massaal "misbruikt" door partikulieren.
gevalletje oneigenlijk gebruik.

ook de slooppremie is niet te vergelijken,hiervoor was een "potje" van 23? miljoen gereserveerd.
dit potje was binnen die kortste keren leeg.

dat heeft de overheid dus 23 miljoen gekost.
de wet vrijstelling bpm en mrb kost de regelering niks,maar scheelt de regeling alleen maar.

ik maak me in ieder geval niet druk.
Bruutil
Nuovo Arrivato
Berichten: 51
Lid geworden op: zo mei 30, 2010 8:49

Re: Belasting vrij rijden?

Bericht door Bruutil »

helder verwoord! denk ook zeker wel dat het zo zal lopen maar soms word je nog wel eens verrast.
puntoevo-ede
Nuovo Arrivato
Berichten: 67
Lid geworden op: wo jul 14, 2010 21:20

Re: Belasting vrij rijden?

Bericht door puntoevo-ede »

ik ben er niet bang voor laat staan dat je wel weer wegenbelasting moet gaan betalen dan nog is het bedrag te verwaarlozen die paar tientjes per maand, althans voor mij wel met 50,000 km per jaar
Het vebruik is immers zo zuinig
Gebruikersavatar
Supersquirrell
Nuovo Arrivato
Berichten: 35
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:00
Locatie: Blijham

Re: Belasting vrij rijden?

Bericht door Supersquirrell »

puntoevo-ede schreef:ik ben er niet bang voor laat staan dat je wel weer wegenbelasting moet gaan betalen dan nog is het bedrag te verwaarlozen die paar tientjes per maand, althans voor mij wel met 50,000 km per jaar
Het vebruik is immers zo zuinig
Een paar tientjes bij is dat toch wel weer 72 euro in de maand met 1045 kg in Groningen.
Moet je weer heel wat kilometer voor rijden ik denk dat de benzine uitvoering dan wel weer goedkoper is.
Als het regent in november, komt kerstfeest in december.
Gebruikersavatar
RaydeJee
Avere Una Vita
Berichten: 4441
Lid geworden op: di jun 29, 2010 21:49

Re: Belasting vrij rijden?

Bericht door RaydeJee »

En die 1045 is ook nog een fabel. Een 5 deurs zit op kentekengewicht op 1120kg...
Ik wacht gewoon rustig af op wat komen gaat. Het bestaat niet dat het ineens wordt afgeschaft. Wel zal het wellicht opnieuw bekeken worden, nou dat merk ik dan wel weer. :wink:
jpkramer
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4699
Lid geworden op: ma feb 11, 2008 21:57

Re: Belasting vrij rijden?

Bericht door jpkramer »

Bovag klaar met hapsnap-autobelastingen

Bovag wil dat de Nederlandse regering stopt met het ultrakorte termijnbeleid inzake de autobelastingen. Daarmee reageert de organisatie op de geruchten dat er wellicht een einde komt aan de vrijstelling van BPM en wegenbelasting op de allerzuinigste auto’s.
De verkoop van wegenbelastingvrije modellen gaat als een trein. Door het geld dat de overheid misloopt zouden er plannen zijn om de fiscale vrijstelling voor benzinemodellen die 110 gram CO2 of minder per kilometer uitstoten en diesels die op 95 gram of minder zitten, terug te draaien. De maatregel is nog maar een jaar oud. Concrete aanwijzingen zijn er overigens nog niet.
Toch gaat de Bovag in samenwerking met de Stichting Autobelangen actievoeren. Met drie gouden koetsen trekt de organisatie het land in om steun te verwerven. De Bovag wil dat looptijd van een belastingmaatregel minimaal vier jaar bedraagt. De oproep aan de politiek luidt:
Politiek, verras burgers en branche niet langer met plotselinge invoering, wijziging of afschaffing van fiscale automaatregelen. Kondig zulke maatregelen tijdig aan en geef ze een looptijd van ten minste vier jaar. En kom die afspraken na.
Wie het hier mee eens is kan op de website http://www.doenwatjebelooft.nl steun betuigen. Bovag belooft dat deze stemmen gehoord worden in Den Haag.
Bron: Autoweek
Gebruikersavatar
koenissegg
Nuovo Arrivato
Berichten: 121
Lid geworden op: ma mei 24, 2010 15:01

Re: Belasting vrij rijden?

Bericht door koenissegg »

Ik hoop dta het mee zal vallen, waarschijnlijk komt er een 'verloopdatum' op de regeling, gelijk aan het gedogen van het permanent bewonen van vakantiewoningen; Als je er voor datum X al permanent woonde dan is het toegestaan, daarna niet meer.

Ben voor m'n Fiat 500 niet zo bang dat was 7 Euro per maand de GP diesel is een ande verhaal, ik maak niet genoeg kilometers dat het rendabel wordt, althans nog niet.
'Nulla tenaci invia est via'
Gebruikersavatar
RaydeJee
Avere Una Vita
Berichten: 4441
Lid geworden op: di jun 29, 2010 21:49

Re: Belasting vrij rijden?

Bericht door RaydeJee »

jpkramer schreef: Wie het hier mee eens is kan op de website http://www.doenwatjebelooft.nl steun betuigen.
Done.
Maarten
Junior Stato
Berichten: 405
Lid geworden op: zo aug 01, 2010 21:09

Re: Belasting vrij rijden?

Bericht door Maarten »

jpkramer schreef:Bovag klaar met hapsnap-autobelastingen

Bovag wil dat de Nederlandse regering stopt met het ultrakorte termijnbeleid
Dat is het grote probleem met de laatste regeringen: dat kortetermijn beleid. Vooral als het gaat om duurzaamheid zit er geen langlopende visie achter, het is "nu doen we dit, morgen doe we wat anders". En dan heb je van die jokers in de kamer zitten die wat loze kreten uiten die vaak nog niet eens het partijbeleid verwoorden en iedereen staat weer op de achterste poten.

Ik ben ook blij dat de Bovag het zo verwoordt.
Gebruikersavatar
Evo-Erik
Membre D'Oro
Berichten: 1031
Lid geworden op: wo aug 04, 2010 20:31
Locatie: Boxmeer

Re: Belasting vrij rijden?

Bericht door Evo-Erik »

RaydeJee schreef:
jpkramer schreef: Wie het hier mee eens is kan op de website http://www.doenwatjebelooft.nl steun betuigen.
Done.
+1
Fiat Punto Evo 1.3 multijet 85 5drs, Acid Jazz Blue
Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Hellfire
Avere Una Vita
Berichten: 2066
Lid geworden op: vr jun 22, 2007 10:26

Re: Belasting vrij rijden?

Bericht door Hellfire »

Autoweek schreef:... Concrete aanwijzingen zijn er overigens nog niet.
Toch gaat de Bovag in samenwerking met de Stichting Autobelangen actievoeren...
Dit gebeurt bij mij op het werk ook wel eens. Dat een collega een gerucht hoort waarvoor geen concrete aanwijzingen zijn en vervolgens met enkele anderen als een briesend paard naar het management toe gaat. Dat is in feite niet anders dan wat Bovag en Autobelangen nu doen. :lol:
Afbeelding Grande Punto 1.4 T-Jet 16v Sport Exotica Red
Afbeelding En een Prius...
Afbeelding Renault Mégane III Estate 1.5 dCi TCE Bose
DaDragon

Re: Belasting vrij rijden?

Bericht door DaDragon »

typisch voorbeeld van "de klok horen luiden"
Plaats reactie