Multifunctioneel stuurwiel wel of niet echt leer?

Alles op het gebied van Interieur en Exterieur voor de Punto Evo.
Plaats reactie
comecme
Berichten: 9
Lid geworden op: ma sep 20, 2010 20:42

Multifunctioneel stuurwiel wel of niet echt leer?

Bericht door comecme »

Ik heb bij mijn Punto Evo het multifunctionele lederen stuurwiel gekozen. Nou vraag ik me echter af of ik wel of niet heb gekregen. Bij een leren kledingstuk zit er zo'n handig labeltje in met "genuine leather", maar niet bij een stuurwiel natuurlijk. Kijk ik in de catalogus van de Punto Evo (pagina 19) dan staat daar een stuur in waar van die kleine putjes in zitten. Er staat niet bij of het hier een gewoon of een leren stuurwiel betreft. Op pagina 32 staat het sportstuurwiel, en in de prijslijst zie ik dat het leren stuurwiel standaard is in de Sport. Het lijkt er dus op dat een leren stuurwiel van die putjes heeft. Ik heb in ieder geval juist een stuurwiel waar niet van die putjes in zitten.

Wie o wie kan me vertellen hoe het leren stuurwiel er uit hoort te zien?

NB: Helaas kan ik geen catalogus online vinden om naar te verwijzen, als onduidelijk is wat ik bedoel kan ik wel een scan van de catalogus en een fotootje van mijn stuur toevoegen.
Fiat Punto Evo 1.3 MultiJet 16v Dynamic 85pk 3-dr
jpkramer
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4699
Lid geworden op: ma feb 11, 2008 21:57

Re: Multifunctioneel stuurwiel wel of niet echt leer?

Bericht door jpkramer »

Ik neem aan dat het verschil tussen leer en plastic wel zichtbaar is.
Als je geen lederen stuurwiel hebt dat is het hele stuur van hetzelfde plastic als het middelste gedeelte...
Bruutil
Nuovo Arrivato
Berichten: 51
Lid geworden op: zo mei 30, 2010 8:49

Re: Multifunctioneel stuurwiel wel of niet echt leer?

Bericht door Bruutil »

het lederen wiel voelt glad aan en is gestikt. tevens moet dan ook de knop van de pook van leer zijn. ik heb geen leer en het stuur is vrij "korrelig". zelfde materiaal als het stuk dashboard dat onder de ruit ligt.
Dave
Nuovo Arrivato
Berichten: 161
Lid geworden op: wo mei 26, 2010 21:27
Locatie: Stiphout

Re: Multifunctioneel stuurwiel wel of niet echt leer?

Bericht door Dave »

Jep, een leren Audi-stuur bijvoorbeeld voelt anders, maar als je eenmaal een plastic Punto stuur in handen hebt gehad (sorry, voor de mensen die de optie niet namen) weet je het verschil maar al te goed.
Afbeelding / Afbeelding
Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Re: Multifunctioneel stuurwiel wel of niet echt leer?

Bericht door Giovanni Tutore »

comecme schreef:Ik heb bij mijn Punto Evo het multifunctionele lederen stuurwiel gekozen. Nou vraag ik me echter af of ik wel of niet heb gekregen. Bij een leren kledingstuk zit er zo'n handig labeltje in met "genuine leather", maar niet bij een stuurwiel natuurlijk. Kijk ik in de catalogus van de Punto Evo (pagina 19) dan staat daar een stuur in waar van die kleine putjes in zitten. Er staat niet bij of het hier een gewoon of een leren stuurwiel betreft. Op pagina 32 staat het sportstuurwiel, en in de prijslijst zie ik dat het leren stuurwiel standaard is in de Sport. Het lijkt er dus op dat een leren stuurwiel van die putjes heeft. Ik heb in ieder geval juist een stuurwiel waar niet van die putjes in zitten.

Wie o wie kan me vertellen hoe het leren stuurwiel er uit hoort te zien?

NB: Helaas kan ik geen catalogus online vinden om naar te verwijzen, als onduidelijk is wat ik bedoel kan ik wel een scan van de catalogus en een fotootje van mijn stuur toevoegen.
Het "sport"stuur heeft een stukje geperforeerd leer. De "dynamic" versie is glad.
comecme
Berichten: 9
Lid geworden op: ma sep 20, 2010 20:42

Re: Multifunctioneel stuurwiel wel of niet echt leer?

Bericht door comecme »

Bedankt voor alle antwoorden. Vooral de post van Giovanni maakt het duidelijk. Er is een verschil tussen het sportstuur en het dynamics stuur. Ik heb dus wel degelijk een leren stuur gekregen gelukkig.
Fiat Punto Evo 1.3 MultiJet 16v Dynamic 85pk 3-dr
tantepoes
Junior Stato
Berichten: 224
Lid geworden op: za jun 24, 2006 20:57
Locatie: Beverwijk

Re: Multifunctioneel stuurwiel wel of niet echt leer?

Bericht door tantepoes »

Ik heb ook het leren stuur gekozen, omdat ik in een vorige Punto een stuur had van plastic. Dat werd na twee jaar helemaal lelijk. Echter, volgens mij is het hart van het stuur wel van plastic en zelfs van hetzelfde plastic als het gewone stuur.
....::: Fiat Punto 1.3MJ Dynamic :::....

Afbeelding
Plaats reactie