Middenarmsteun

Alles op het gebied van Interieur en Exterieur voor de Punto Evo.
CSchaank
Nuovo Arrivato
Berichten: 37
Lid geworden op: ma jul 12, 2010 20:54

Middenarmsteun

Bericht door CSchaank »

De nieuwe Evo is besteld, echter de twijfel is nu om nog als optie een middenarmsteun te nemen. Kan iemand de volgende vragen beantwoorden om meer duidelijkheid te krijgen?

- Is de middenarmsteun gemonteerd aan de bestuurderstoel of in het middenconsool?
- Is de middenarmsteun breed genoeg om te gebruiken voor zowel bestuurder als passagier?
- Met welk material is de middenarmsteun gemaakt (kleur bekleding, als zwart en leer genomen is)?
- Hoeveel ruimte is er in de middenarmsteun om iets op te bergen?
- Is de middenarmsteun beweegbaar (naar voren en naar achter)?

Hoop dat iemand meer informatie hierover kan bieden, zodat ik voor productie deze optie eventueel nog kan toevoegen!

Bedankt
Punto EVO Multijet 85 16V, wit, dynamic plus, full leer, spoiler en alles meegespoten!
Gebruikersavatar
JB2
Senior Stato
Berichten: 582
Lid geworden op: zo jun 06, 2010 7:59
Locatie: Citroën C3 e-HDI/Rotterdam aan den Maas

Re: Middenarmsteun

Bericht door JB2 »

CSchaank schreef:De nieuwe Evo is besteld, echter de twijfel is nu om nog als optie een middenarmsteun te nemen. Kan iemand de volgende vragen beantwoorden om meer duidelijkheid te krijgen?

- Is de middenarmsteun gemonteerd aan de bestuurderstoel of in het middenconsool?
- Is de middenarmsteun breed genoeg om te gebruiken voor zowel bestuurder als passagier?
- Met welk material is de middenarmsteun gemaakt (kleur bekleding, als zwart en leer genomen is)?
- Hoeveel ruimte is er in de middenarmsteun om iets op te bergen?
- Is de middenarmsteun beweegbaar (naar voren en naar achter)?

Hoop dat iemand meer informatie hierover kan bieden, zodat ik voor productie deze optie eventueel nog kan toevoegen!

Bedankt
Mijn ervaring met 2 Grande Punto's zegt het volgende:

- Is de middenarmsteun gemonteerd aan de bestuurderstoel of in het middenconsool? Middenconsole
- Is de middenarmsteun breed genoeg om te gebruiken voor zowel bestuurder als passagier? Nee
- Met welk material is de middenarmsteun gemaakt (kleur bekleding, als zwart en leer genomen is)? Zelfde als rest van bekleding; wat betreft leer weet ik het niet precies.
- Hoeveel ruimte is er in de middenarmsteun om iets op te bergen? Best wel aardig....hoe groot is dat? Laat ik zeggen, je krijgt er in ieder geval wel een zonnebril in koker in.
- Is de middenarmsteun beweegbaar (naar voren en naar achter)? Nee, maar wel naar boven/beneden.
JB2 (Joedelta): FIAT Croma, Lancia Delta, FIAT Bravo, FIAT Stilo, FIAT GP, FIAT GP, FIAT 500, Lancia Ypsilon, FIAT Punto EVO, Citroën C3 1.6 e-HDI.
Afbeelding
CSchaank
Nuovo Arrivato
Berichten: 37
Lid geworden op: ma jul 12, 2010 20:54

Re: Middenarmsteun

Bericht door CSchaank »

Ok duidelijk, denk dat het voor de prijs wel een goede aanvulling zal zijn. Als aanvulling, is schakelen gewoon te doen indien de arm op de steun leunt?

Bedankt!
Punto EVO Multijet 85 16V, wit, dynamic plus, full leer, spoiler en alles meegespoten!
Xander
Senior Stato
Berichten: 673
Lid geworden op: ma dec 31, 2007 20:15

Re: Middenarmsteun

Bericht door Xander »

Met de steun op de laagste stand ligt je arm precies goed voor de versnellingspook. :)

Je kunt alleen ietsje lastiger bij de handrem. Maarja, dat ding gebruik ik toch nooit. :P
Ilim
Nuovo Arrivato
Berichten: 51
Lid geworden op: wo sep 29, 2010 18:26

Re: Middenarmsteun

Bericht door Ilim »

is er trouwens een verschil tussen de armsteun af-fabriek en de armsteun die later door de dealer wordt ingebouwd?
Dave
Nuovo Arrivato
Berichten: 161
Lid geworden op: wo mei 26, 2010 21:27
Locatie: Stiphout

Re: Middenarmsteun

Bericht door Dave »

1. Jep, ook leer
2. I.d.d. kom je lastiger bij de handrem
3. Je komt zeer lastig bij de knoppen van de lendesteun-verstelling.

Ik rijd hem in de 'middenstand' en kan ook dan prima schakelen.

Fijn ding in ieder geval.

Afbeelding
Afbeelding / Afbeelding
Gebruikersavatar
Speedy
Membre D'Oro
Berichten: 1542
Lid geworden op: za sep 16, 2006 10:38

Re: Middenarmsteun

Bericht door Speedy »

Ik vond het persoonlijk een waardeloze armsteun, in de laagste stand vond ik hem nog te hoog, maar dat gaat op voor meer auto's in het B segment ben ik achter :( Heeft je dealer niet een auto staan met armsteun dat je hem kan proberen?
Heb hem op de GP bijna niet gebruikt, in de Evo wel weer mee besteld omdat dat zou moeten voor het lederen interieur ... wat achteraf weer niet zo was, zonde van m'n geld dus :(
GP 1.4 16v Sport --> Evo 1.3 Multijet Dynamic
CSchaank
Nuovo Arrivato
Berichten: 37
Lid geworden op: ma jul 12, 2010 20:54

Re: Middenarmsteun

Bericht door CSchaank »

Helaas is mijn evo al in productie gegaan en is de fabrieks armsteun niet meer mogelijk. Mijn dealer gaf aan dat deze ook een armsteun kan inbouwen van fiat. Iemand een idee hoe deze bevestigd wordt, eruit ziet en ook opbergruimte heeft?
Punto EVO Multijet 85 16V, wit, dynamic plus, full leer, spoiler en alles meegespoten!
Xander
Senior Stato
Berichten: 673
Lid geworden op: ma dec 31, 2007 20:15

Re: Middenarmsteun

Bericht door Xander »

Dezelfde armsteun die vanaf de fabriek wordt gemonteerd kan voor zover ik weet ook gewoon achteraf ingebouwd worden.
CSchaank
Nuovo Arrivato
Berichten: 37
Lid geworden op: ma jul 12, 2010 20:54

Re: Middenarmsteun

Bericht door CSchaank »

Dat zou wel mooi zijn, iemand hiermee al ervaring? Zal niet extra rammelingen geven etc?
Punto EVO Multijet 85 16V, wit, dynamic plus, full leer, spoiler en alles meegespoten!
Gebruikersavatar
RaydeJee
Avere Una Vita
Berichten: 4441
Lid geworden op: di jun 29, 2010 21:49

Re: Middenarmsteun

Bericht door RaydeJee »

CSchaank schreef:Dat zou wel mooi zijn, iemand hiermee al ervaring? Zal niet extra rammelingen geven etc?
Heeft een vriend van mij gedaan in een Punto Evo. Is echt 1 op 1 hetzelfde als in mijn Evo. :wink: Het zit er zo in bovendien, als je het zelf gaat doen dan.
CSchaank
Nuovo Arrivato
Berichten: 37
Lid geworden op: ma jul 12, 2010 20:54

Re: Middenarmsteun

Bericht door CSchaank »

Uiteindelijk toch besloten de armsteun door de dealer te laten monteren.....afwachten wat het resulaat zal zijn!
Punto EVO Multijet 85 16V, wit, dynamic plus, full leer, spoiler en alles meegespoten!
Ilim
Nuovo Arrivato
Berichten: 51
Lid geworden op: wo sep 29, 2010 18:26

Re: Middenarmsteun

Bericht door Ilim »

hou ons op de hoogte, wil hem ook graag achteraf gemonteerd hebben, is het wel de originele die ze ook af fabriek doen?

en wat is het kostenplaatje bij de dealer?

grt
CSchaank
Nuovo Arrivato
Berichten: 37
Lid geworden op: ma jul 12, 2010 20:54

Re: Middenarmsteun

Bericht door CSchaank »

hou ons op de hoogte, wil hem ook graag achteraf gemonteerd hebben, is het wel de originele die ze ook af fabriek doen?

en wat is het kostenplaatje bij de dealer?

grt
hou ons op de hoogte, wil hem ook graag achteraf gemonteerd hebben, is het wel de originele die ze ook af fabriek doen?

en wat is het kostenplaatje bij de dealer?

grt
Heb dit uitgebreid met de dealer besproken! Het is de originele a fabriek die meegeleverd zal worden, volgens de dealer is hij net iets anders maar is het verschil niet te merken. Persoonlijk denk ik dat het te maken heeft met de montage. Bij levering in Nederland zal de dealer hem moneteren. Kosten zijn 119 euro inclusief arbeidsloon. Dit is nagenoeg het zelfde als de prijslijst.
Punto EVO Multijet 85 16V, wit, dynamic plus, full leer, spoiler en alles meegespoten!
Ilim
Nuovo Arrivato
Berichten: 51
Lid geworden op: wo sep 29, 2010 18:26

Re: Middenarmsteun

Bericht door Ilim »

van wat ik van de dealer heb begrepen, is dat dus niet af fabriek maar lijkt er op, het is een aftermarket die dieper is, had het bij de dealer bekeken, en vroeg of ik de echte originele kon krijgen. Dat kon dus niet, deze had ook een kunst leren bovenkant, en aangezien ik gewoon stof heb wilde ik ook graag de stoffen versie die ook wat slanker was dan de enorm dikke armsteun.

uiteindelijk heb ik F. tuynder gemaild en kreeg het volgende terug:

"Dank voor uw prijsaanvraag.

De originele armsteun kost 121,16 euro en heeft een levertijd van ongeveer 4 dagen.
Aan de hand van het chassisnummer kunnen wij de juiste kleur bekleding bepalen.

In de bestaande console dient er een afdekplaat te worden vervangen ivm bevestiging van de armsteunbeugel.
Ook hiervoor hebben wij het volledige chassisnummer van uw Evo nodig.
Deze afdekplaat kost tussen de 4,00 en 30,00 euro,afhankelijk van uw type Evo.

Alle vermelde prijzen zijn per stuk exclusief BTW en eventuele verzendkosten van NIEUWE, ORIGINELE onderdelen.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en zien uw reactie/bestelling graag tegemoet.
Bij een eventuele bestelling dus het chassisnummer vermelden!!

Met vriendelijke groet,
Bas
Firma Tuynder"
Plaats reactie