Brandstofverbruik GP's en Evo's

Gebruikersavatar
Rik
Senior Stato
Berichten: 856
Lid geworden op: za okt 23, 2010 22:33

Re: Brandstofverbruik GP's en Evo's

Bericht door Rik »

Mijn gemiddelde verbruik ligt toch echt op 1:13,5 á 1:14. Veelal omdat ik binnen mijn woonwijk stapvoets moet rijden i.v.m. kinderen en hoooge drempels :P wat natuurlijk wat meer energie vergt.
Woon-werk is 90 km p/dag, waar ik toch wel met 1:18 haal gemiddeld (70, 80 en 100 km/u wegen).
Al met al niet ontevreden, maar met 450 km/week heb ik toch af en toe zitten denken een diesel te gaan rijden. :roll:
DJpapa
Nuovo Arrivato
Berichten: 34
Lid geworden op: di mar 06, 2012 20:31

Re: Brandstofverbruik GP's en Evo's

Bericht door DJpapa »

Vandaag voor het eerst bij de pomp gestaan, precies na mijn eerste 750km. Was dus erg benieuwd wat ik erin moest gooien, met moeite 37ltr. Ik had eigenlijk verwacht dat er meer in zou gaan want de motor is natuurlijk nog zo nieuw. Omgerekend 1:20,4 volgens de berichten hier moet dat dus veel beter kunnen :roll:

Ik heb veel combinatie stad/snelweg gereden en e.e.à. Uitgeprobeerd wat zeker invloed hebt op het verbruik. Ik wil de motor ook niet te traag maken nl. Al met al tevreden over mijn nieuwe Punto en het verbruik tot nu toe ~]
Punto '12 Lounge Mj Glory white - Novitec - Lm 439
Kars
Junior Stato
Berichten: 312
Lid geworden op: di jun 08, 2010 19:04
Locatie: Deventer

Re: Brandstofverbruik GP's en Evo's

Bericht door Kars »

Na de laatste keer dat ik de tank volgegooid heb, heb ik zo'n 350km in de stad gereden(dwz meestal binnen de bebouwde kom en dus max 50km/h en véél stoppen en optrekken) met een "uitje" van zo'n 200 km op 80 km wegen. Tot nu toe geeft de BC 1:19,8 aan.
Kubusje
Nuovo Arrivato
Berichten: 122
Lid geworden op: zo aug 07, 2011 18:24

Re: Brandstofverbruik GP's en Evo's

Bericht door Kubusje »

1 op 10 / 1 op 11, beetje daartussen in. meestal 1 op 10,3 ofzo.
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: Brandstofverbruik GP's en Evo's

Bericht door Sunrise »

Zie mijn onderschrift, ondanks alle "paardjes" en Nm's die we tegenwoordig hebben ~]
Gebruikersavatar
Jarnoootje
Membre D'Oro
Berichten: 1507
Lid geworden op: di jan 26, 2010 12:29
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Brandstofverbruik GP's en Evo's

Bericht door Jarnoootje »

DJpapa schreef:Ik had eigenlijk verwacht dat er meer in zou gaan want de motor is natuurlijk nog zo nieuw. Omgerekend 1:20,4 volgens de berichten hier moet dat dus veel beter kunnen :roll:
Veel beter? vergeet dat maar! er zijn inderdaad uitschieters hier op het forum maar 1:20 is redelijk gemiddeld.

Ik doe voornamelijk 80km/h wegen en wat stad werk, weekelijks ongeveer 1000km, hier haal ik over 44.444km gemiddeld 1:19,88.
Neem een Bennink die meer snelweg rijdt die ongeveer op 1:17 á 1:18 zit. Dus verheug je nog maar niet op zuiniger rijden!

Overgens komt de zomer er aan en dan wordt zij wel wat zuiniger, dan is 1:22 wel haalbaar. Neem je het gemiddelde over het gehele jaar dan is 1:20 netjes denk ik :)
Gebruikersavatar
Lars
Senior Stato
Berichten: 751
Lid geworden op: wo dec 28, 2011 17:06

Re: Brandstofverbruik GP's en Evo's

Bericht door Lars »

Ik heb ondervonden als ik mijn snelheid echt constant houd, dat ik veel minder verbruik.
Vroeger trok ik door op een baan van 50 naar 70 en bleef dat constant rijden maar als je gewoon die 50 aanhoud gaat je verbruik drastisch omlaag, scheelt bij mij 1l/100km
Trotse eigenaar van:
Abarth Punto Evo EsseEsse =)
Maarten
Junior Stato
Berichten: 405
Lid geworden op: zo aug 01, 2010 21:09

Re: Brandstofverbruik GP's en Evo's

Bericht door Maarten »

No shit, Sherlock. Je verbruik gaat omlaag als je minder hard rijdt? :wink:
Laatst gewijzigd door Maarten op vr apr 06, 2012 10:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
OlafH
Junior Stato
Berichten: 423
Lid geworden op: wo aug 24, 2011 22:57
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Re: Brandstofverbruik GP's en Evo's

Bericht door OlafH »

:lol: .)
Gebruikersavatar
RaydeJee
Avere Una Vita
Berichten: 4441
Lid geworden op: di jun 29, 2010 21:49

Re: Brandstofverbruik GP's en Evo's

Bericht door RaydeJee »

Ja dat is niet heel verbazend. Mijne doet momenteel volgens de boordcomputer 1 op 17.6 over de eerste 150km sinds de tank vol is. :lol:
DJpapa
Nuovo Arrivato
Berichten: 34
Lid geworden op: di mar 06, 2012 20:31

Re: Brandstofverbruik GP's en Evo's

Bericht door DJpapa »

Afgelopen week lekker shortbreak in Frankrijk gehad met het gezin, heerlijk gehad en absoluut geen straf om met mijn nieuwe Punto 1000 kilometer te rijden. Verbruik ben ik absoluut super tevreden over :!: Volle bepakking en twee tieners achterin, aan alle maximum snelheden gehouden inclusief 130km op de tolwegen, heuvels en stadsverkeer Paris en andere kleine stadjes. Gemiddeld verbruik was 4,3l per 100. Terugweg toch flink vaak veel te hard gereden waardoor uiteindelijk in Nederland aangekomen het verbruik 4,6 per 100 :D ~]
Punto '12 Lounge Mj Glory white - Novitec - Lm 439
swans
Avere Una Vita
Berichten: 4017
Lid geworden op: do nov 08, 2007 20:12
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: Brandstofverbruik GP's en Evo's

Bericht door swans »

Gisteren retourtje Charleroi Airport gedaan

van deur tot deur precies 300km met een gemiddelde snelheid van 105 per uur, een gemiddeld verbruik van 1 op 11

had de cruisecontrol op 135 volgens tomtom, op de teller gaf hij 145 aan


betreft t-jet 120pk
My ex-girlfriend had this really weird fetish, she liked to dress up like herself
and then act like a bitch all the time
DaanozZ
Junior Stato
Berichten: 348
Lid geworden op: za mar 10, 2012 18:51

Re: Brandstofverbruik GP's en Evo's

Bericht door DaanozZ »

Ik ging laatst weer voor een ritje naar Den Haag en tot mijn verbazing reed hij bij 120Km/h (op de teller) met een huidig verbruik van 1 op 12 á 13.
Dit kan dus niet want hij doet het dan altijd rond de 1 op 17 á 18... Vreemd, even 5 Km afgewacht en het veranderde niet. Best slecht voor een 1.3 90pk (wel gechipt). Dus even doorgetrokken tot 170km/h en zo een 2 Km gereden en daarna weer terug naar 120 en kreeg het goede verbruik weer.
Vreemde praktijken...
Bruijst
Nuovo Arrivato
Berichten: 90
Lid geworden op: za jun 19, 2010 17:25

Re: Brandstofverbruik GP's en Evo's

Bericht door Bruijst »

Typisch gevalletje regenereren lijkt me....?
Afbeelding Afbeelding
Rickster
Berichten: 6
Lid geworden op: di aug 14, 2012 15:51

Re: Brandstofverbruik GP's en Evo's

Bericht door Rickster »

Als ik een constante snelheid heb (80 bijvoorbeeld), rechte weg, merk ik dat mijn huidig verbruik telkens optelt en aftelt. Deze staat dan bijvoorbeeld op 1 op 25, telt dan op richting 1 op 34, en telt daarna weer af naar 1 op 25. Dit continu.

Hebben meer dit? Betreft een Fiat Punto Evo.
Plaats reactie