Pagina 14 van 14

Geplaatst: zo jan 21, 2007 20:48
door bartike
persoonlijk zou ik daar geen geld aan uitgeven aan tweedehands xenon, omdat die lampen ook maar een bepaalde levensduur hebben.
dat is zo'n beetje het zelfde als tweedehands lapen gaan kopen voor in je huis :wink:

maar een wannebe tuner heeft er dan misschien weer wel wat voorover. dat weet ik natuurlijk niet :wink:

Geplaatst: zo jan 21, 2007 23:10
door Sporting raymon
bartike schreef:
Sporting raymon schreef: 3. H4 Bi-Xenon normaal en grootlicht zijn dan Xenon
is dit niet de variant die normaal iedereen zou moeten plaatsen?

omdat je grootlicht en je dimlicht bij een H4lamp in een zitten
en je een gewone xenonset instaleerd geen grootlichtfunctie meer hebt.
dus achteraf problemen kan geven met de apk en keuring.[/
quote]

Bart voor de keuring is een Sein licht voldoende en dat zit er op,echter je ziet er niks van ..de tegenligger ziet het wel maar vond dit niet prettig..vandaar de aanpassing naar Bi xenon

Geplaatst: zo jan 21, 2007 23:20
door grietje8
voor de apk is die weg.... dus zou geen probleem moeten zijn... ik denk er nog even over na... maar goed punt SR!

Geplaatst: ma jan 22, 2007 20:28
door bartike
:wink:

Geplaatst: do jan 25, 2007 12:50
door Harrie45
Sporting raymon schreef:2. H4 H/L Xenon met grootlicht (grote licht is een halogeen,dit is de variant welke Harry 45 heeft)
H4 H/L xenon zoals ik die heb, maakt geen gebruik van een halogeen lamp. Hoog/Laag (High/Low) betekent dat de xenonbundel omlaag (dimlicht) of omhoog (groot licht) gericht kan worden. Dezelfde xenon licht-boog wordt dan iets verschoven.
Met dimlicht en groot licht heb je dus Xenon licht.
Dit is overigens de meest gebruikte oplossing voor bixenon.
Als je aparte xenon lampen hebt voor dimlicht en groot licht, heb je ook 2 * 2 = 4 balasts nodig. Dit maakt die oplossing erg duur en levert nauwelijks extra op. Ik denk niet dat SR 4 balasts heeft, en dus ook H4 H/L heeft.

Geplaatst: do jan 25, 2007 18:27
door Sporting raymon
nou harry ik heb idd geen 2 lampen per unit :roll:
echter dit staat er op internet:


7. wat is het verschil tussen h4 xenonlamp en h4 bi-xenon

het verschil is dat u bij de normale lamp het grote licht halogeen is (xenon lamp en halogeen lamp op 1 fitting) .

bi-xenon is een mechanische lamp die op en neer beweegt voor groot en klein licht, dus groot en klein licht is xenon.

dus wie heeft er nou gelijk,ik weet het niet meer.. :wink:

nog een link met de complete info:
http://www.kapaza.be/Auto_onderdelen/Al ... omeos.html

Geplaatst: do jan 25, 2007 18:44
door Sporting raymon
Harry JIJ hebt gelijk :!: Wij hebben idd de H4 bi-xenon H/L..

groet,

Ray

Geplaatst: do jan 25, 2007 20:37
door Harrie45
Sporting raymon schreef:bi-xenon is een mechanische lamp die op en neer beweegt voor groot en klein licht, dus groot en klein licht is xenon.
Da's dus ongeveer hetzelfde dat ik ook beschrijf over mijn xenon set.
Maar, volgens mij zijn we 't eens.
Foto's nog steeds te zien hier.
Groeten,
Harrie

Geplaatst: di jan 30, 2007 13:55
door upstream
Guys, er is vraag om weer een inbouwactie te doen. Misschien als alle mensen "samenspannen" krijgen we groepskorting...

http://www.grandepuntoclub.nl/Forum/vie ... php?t=1312

Opgelet: enkel wagens op kenteken gezet voor 2007 zijn wettelijk toegelaten om xenon te laten inbouwen

Moderator (JD): s.v.p. verder op voormeld topic.
Dit topic gesloten.