licht kan niet aanblijven?

Alles op het gebied van Interieur en Exterieur voor de Punto Evo.
elvinvaders
Nuovo Arrivato
Berichten: 164
Lid geworden op: zo sep 12, 2010 16:48
Locatie: Hulst, Nederland

licht kan niet aanblijven?

Bericht door elvinvaders »

ik kwam laatst tot de conclusie dat ik niet per ongeluk mijn lichten aan kan laten staan, ze worden namelijk altijd uitgeschakeld bij het verwijderen van de sleutel, ook als de hendel nog gewoon aan staat! dit is neem ik aan ook de reden waarom er geen alarm klinkt. is meer mensen dit opgevallen?
Gebruikersavatar
RaydeJee
Avere Una Vita
Berichten: 4441
Lid geworden op: di jun 29, 2010 21:49

Re: licht kan niet aanblijven?

Bericht door RaydeJee »

Dat klopt helemaal en dat hoort gelukkig zo! Ik ben er erg blij mee, mijn Alfa had het ook en was het dus al gewend. :D
Xander
Senior Stato
Berichten: 673
Lid geworden op: ma dec 31, 2007 20:15

Re: licht kan niet aanblijven?

Bericht door Xander »

Dat klopt en het hoort zo. Ideaal toch? :D

Je kúnt het licht wel aan laten, als je dat zou willen. Als je eerst het contact afzet en daarna pas de lichten inschakelt gaan ze toch aan.
jpkramer
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4699
Lid geworden op: ma feb 11, 2008 21:57

Re: licht kan niet aanblijven?

Bericht door jpkramer »

Xander schreef:Dat klopt en het hoort zo. Ideaal toch? :D

Je kúnt het licht wel aan laten, als je dat zou willen. Als je eerst het contact afzet en daarna pas de lichten inschakelt gaan ze toch aan.
Klopt, uit het instructieboekje:
“FOLLOW ME HOME” SYSTEEM
Met dit systeem kan de ruimte voor de auto een bepaalde tijd worden verlicht.
Inschakelen
U schakelt deze functie in door de contactsleutel in stand STOP te draaien of uit te nemen en de linker hendel binnen 2 minuten na het uitzetten van de motor naar het stuur te trekken. Telkens als u de hendel bedient, blijft de verlichting 30 seconden langer branden, tot een maximum van 210 seconden; hierna schakelt de verlichting automatisch uit.
Als de hendel wordt bediend, gaat het controlelampje 3 op het instrumentenpaneel branden en verschijnt er ook een melding op het display gedurende de tijd dat de functie actief blijft. Het lampje gaat branden als de hendel voor het eerst bediend wordt en blijft branden totdat de functie automatisch uitschakelt. Telkens als de hendel wordt bediend, wordt alleen de inschakeltijd van de verlichting verlengd.
Xander
Senior Stato
Berichten: 673
Lid geworden op: ma dec 31, 2007 20:15

Re: licht kan niet aanblijven?

Bericht door Xander »

Dat is iets anders, waarmee je de verlichting nog maximaal 3:30 minuut kunt laten branden.

Gewoon de lichtschakelaar aandraaien met het contact uit werkt ook. Of was dat alleen voor stadslicht? :?:
elvinvaders
Nuovo Arrivato
Berichten: 164
Lid geworden op: zo sep 12, 2010 16:48
Locatie: Hulst, Nederland

Re: licht kan niet aanblijven?

Bericht door elvinvaders »

als de sleutel uit het contact is kan ik draaien wat ik wil aan die hendel maar gaat er echt geen licht branden :lol: enkel het follow me home systeem. zit er trouwens ook een parkeerlicht functie op de p-evo? deze heb ik nog niet kunnen ontdekken. trouwens wel een heel handig systeem ja dat het licht gewoon altijd uit gaat, kun je het niet per ongeluk aan laten staan. had hiervoor een bmw dus was er niet bekend mee :)
DaDragon

Re: licht kan niet aanblijven?

Bericht door DaDragon »

elvinvaders schreef:ik kwam laatst tot de conclusie dat ik niet per ongeluk mijn lichten aan kan laten staan, ze worden namelijk altijd uitgeschakeld bij het verwijderen van de sleutel, ook als de hendel nog gewoon aan staat! dit is neem ik aan ook de reden waarom er geen alarm klinkt. is meer mensen dit opgevallen?
Klopt... mijn vorige fiat had dat ook.

Vind het erg prettig.. Je komt nooit terug dat je je lampjes zwak ziet branden en je de anwb moet bellen :D
Xander
Senior Stato
Berichten: 673
Lid geworden op: ma dec 31, 2007 20:15

Re: licht kan niet aanblijven?

Bericht door Xander »

elvinvaders schreef:als de sleutel uit het contact is kan ik draaien wat ik wil aan die hendel maar gaat er echt geen licht branden :lol:
Bij mij dus wel, maar ik durf niet te zeggen of dat alleen het stadslicht is of ook het dimlicht. Moet ik weer eens uitproberen. ;)
zit er trouwens ook een parkeerlicht functie op de p-evo? deze heb ik nog niet kunnen ontdekken.
Volgens mij dus gewoon de lichtknop naar het stadslicht toedraaien met het contact uitgeschakeld... :roll:
DaDragon

Re: licht kan niet aanblijven?

Bericht door DaDragon »

Xander schreef:
elvinvaders schreef:als de sleutel uit het contact is kan ik draaien wat ik wil aan die hendel maar gaat er echt geen licht branden :lol:
Bij mij dus wel, maar ik durf niet te zeggen of dat alleen het stadslicht is of ook het dimlicht. Moet ik weer eens uitproberen. ;)
zit er trouwens ook een parkeerlicht functie op de p-evo? deze heb ik nog niet kunnen ontdekken.
Volgens mij dus gewoon de lichtknop naar het stadslicht toedraaien met het contact uitgeschakeld... :roll:
Staat in het boekje hoe je die moet inschakelen.
elvinvaders
Nuovo Arrivato
Berichten: 164
Lid geworden op: zo sep 12, 2010 16:48
Locatie: Hulst, Nederland

Re: licht kan niet aanblijven?

Bericht door elvinvaders »

Xander schreef:
elvinvaders schreef:als de sleutel uit het contact is kan ik draaien wat ik wil aan die hendel maar gaat er echt geen licht branden :lol:
Bij mij dus wel, maar ik durf niet te zeggen of dat alleen het stadslicht is of ook het dimlicht. Moet ik weer eens uitproberen. ;)
zit er trouwens ook een parkeerlicht functie op de p-evo? deze heb ik nog niet kunnen ontdekken.
Volgens mij dus gewoon de lichtknop naar het stadslicht toedraaien met het contact uitgeschakeld... :roll:
nee er gaat geen licht aan als ik het stadslicht aanzet zonder contactsleutel, vreemd, vandaar dat ik me ook afvroeg of er ergens anders misschien een parkeerstand opzat... :roll:
noname87
Junior Stato
Berichten: 369
Lid geworden op: do jul 03, 2008 11:09

Re: licht kan niet aanblijven?

Bericht door noname87 »

Contactsleutel moet er niet uit.
elvinvaders
Nuovo Arrivato
Berichten: 164
Lid geworden op: zo sep 12, 2010 16:48
Locatie: Hulst, Nederland

Re: licht kan niet aanblijven?

Bericht door elvinvaders »

noname87 schreef:Contactsleutel moet er niet uit.
dus jij parkeert altijd ergens met de sleutels nog in het contact? :lol:
Gebruikersavatar
hbassen
Tesoriere GPC
Tesoriere GPC
Berichten: 2084
Lid geworden op: zo dec 14, 2008 11:20
Locatie: Assen

Re: licht kan niet aanblijven?

Bericht door hbassen »

Parkeer stand is toch knipperverlichting aan de juiste kant zetten en dan stadlicht aandoen.
Denk niet in problemen, maar in mogelijkheden.



Alfa Romeo Guilietta QV.
Xander
Senior Stato
Berichten: 673
Lid geworden op: ma dec 31, 2007 20:15

Re: licht kan niet aanblijven?

Bericht door Xander »

Nou... even getest in een Grande Punto én in een Punto Evo.

In beide auto's kan ik het stadslicht aanzetten als het contact uit staat... daar heb je je parkeerlicht dus.

Dimlicht kan inderdaad niet aan, behalve dan tijdelijk met de Follow Me Home functie.
elvinvaders
Nuovo Arrivato
Berichten: 164
Lid geworden op: zo sep 12, 2010 16:48
Locatie: Hulst, Nederland

Re: licht kan niet aanblijven?

Bericht door elvinvaders »

wat raar, bij mij werkt dit niet, zonder sleutel werkt geen enkel licht
Plaats reactie