Speakers Fiat Evo

zwollywood
Nuovo Arrivato
Berichten: 45
Lid geworden op: za nov 20, 2010 18:05

Speakers Fiat Evo

Bericht door zwollywood »

Hallo allemaal. Zojuist even aangemeld als nieuwe forum user. onlangs (11 november) ook m,n nieuwe fiat evo diesel ontvangen. M,n partner heeft de evo 3 maanden geleden mogen ontvangen. Een groot verschil is dat de mijne een aux aansluiting heeft naast de usb aansluiting. Hiervoor hadden we de grande punto. Valt me op dat als je mp,3s afspeeld de behuizing van de deur mee trilt en dan heb ik echt niet de volle bassen erin. Het geluid van de grande punto was beter. lijkt of de boxen niet goed ingebouwd zijn of de plastic in de deuren nogal dun is wat dus mee kan trillen. m,n partner heeft dus ook de evo en ook dezelfde klachten over dit. M,n garage neemt kontact op met fiat en misschien op hun kosten andere speakers in te laten bouwen. qua klank is het geluid oke. radio geluid is wel beter omdat geluid van de radio qua bassen niet hard zijn inverband met sound proccessing wat gebruikt wordt door de radio stations. mp3,s klinken neutraal en dat kunnen de boxen of behuizing niet goed verdragen.
we hebben gewoon de standaard radio/boxen genomen.
wat zijn uw bevindingen over het geluid?(met name via usb)

Verder heel tevreden over de evo. hieronder 3 foto's van m,n Evo
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door zwollywood op ma nov 22, 2010 19:48, 6 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: Speakers Fiat Evo

Bericht door Sunrise »

~~ welkom. Als je partner er ook 1 heeft maak dan maar eens een paar mooie pixels van het 2-tal :-]
Gebruikersavatar
ray
Nuovo Arrivato
Berichten: 158
Lid geworden op: di nov 02, 2010 14:20
Locatie: nijmegen

Re: Speakers Fiat Evo

Bericht door ray »

welkom.


ik heb zelfde probleem gisteren toevallig dealer der over gemaild :wink:

ben erg benieuwd wat hier aan gedaan kan worden.
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Re: Speakers Fiat Evo

Bericht door Bennink »

Hee mooie kleurtje! :-D Welkom hier!
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Gebruikersavatar
Evo-Erik
Membre D'Oro
Berichten: 1031
Lid geworden op: wo aug 04, 2010 20:31
Locatie: Boxmeer

Re: Speakers Fiat Evo

Bericht door Evo-Erik »

Ik heb die problemen totaal niet, maar misschien ligt het aan het interscope-systeem dat ik er in heb zitten.

Ik ben benieuwd waar de dealer mee komt.
Fiat Punto Evo 1.3 multijet 85 5drs, Acid Jazz Blue
Afbeelding Afbeelding
bramvanderlinden
Nuovo Arrivato
Berichten: 38
Lid geworden op: wo nov 10, 2010 22:50

Re: Speakers Fiat Evo

Bericht door bramvanderlinden »

Ik heb dit probleem ook, standaard audio systeem.
zwollywood
Nuovo Arrivato
Berichten: 45
Lid geworden op: za nov 20, 2010 18:05

Re: Speakers Fiat Evo

Bericht door zwollywood »

Bedankt allemaal. Als het zonnetje schijnt zal ik de evo,s eens naast elkaar zetten voor een mooi plaatje. Ik laat jullie weten wat de dealer hier mee gaat doen. Ik vindt dat als ze, ongeacht soort, type enz, audio installatie inbouwen je geen bij geluiden moet horen zoals trilling in de deuren. Bij sommige mp3's moet ik de bass minder dan neutraal zetten en dat is bij de beide auto,s zo. Dit probleem hadden we niet bij de grande punto waar de behuizing deuren/speakers beter is. Overgens zag ik gisteren al iemand over dit onderwerp praten via dit forum maar kan het ff zo snel niet weer vinden want ik moet nu de deur uit :lol:

wat ik al vermoede is (zie foto's link van de andere forum hieronder) dat de boxen niet vast geschroefd zijn maar met een soort pop(klink) nagel. Denk dat de speaker hierdoor trilt omdat de speakers niet goed vast zitten op achter paneel. Gemiste kans vindt ik want dit had veel beter gekund.
link gevonden http://forum.grandepuntoclub.nl/viewtop ... =50&t=6033
Laatst gewijzigd door zwollywood op zo nov 21, 2010 16:12, 4 keer totaal gewijzigd.
DaDragon

Re: Speakers Fiat Evo

Bericht door DaDragon »

Evo-Erik schreef:Ik heb die problemen totaal niet, maar misschien ligt het aan het interscope-systeem dat ik er in heb zitten.

Ik ben benieuwd waar de dealer mee komt.
Ik heb ook interscope.. Het geluid klinkt beter dan standaard maar ik had er persoonlijk nog wel iets meer van verwacht.
Misvormt al bij een geluidsniveau van 20.
elvinvaders
Nuovo Arrivato
Berichten: 164
Lid geworden op: zo sep 12, 2010 16:48
Locatie: Hulst, Nederland

Re: Speakers Fiat Evo

Bericht door elvinvaders »

ik heb bij sommige mp3's met flink wat bass (dance, techno) idd ook dat ik trillingen hoor uit de deur, vind dit idd erg jammer en ben benieuwd wat sommigen hier er als oplossing voor vinden.
Gebruikersavatar
Evo-Erik
Membre D'Oro
Berichten: 1031
Lid geworden op: wo aug 04, 2010 20:31
Locatie: Boxmeer

Re: Speakers Fiat Evo

Bericht door Evo-Erik »

DaDragon schreef:
Evo-Erik schreef:Ik heb die problemen totaal niet, maar misschien ligt het aan het interscope-systeem dat ik er in heb zitten.

Ik ben benieuwd waar de dealer mee komt.
Ik heb ook interscope.. Het geluid klinkt beter dan standaard maar ik had er persoonlijk nog wel iets meer van verwacht.
Misvormt al bij een geluidsniveau van 20.
Bij 20 ben ik al doof, ik vind 16/17 wel de max en hard genoeg, tevens heb ik de speaker beveiliging aan staan, ik kan ze dus als het goed is niet opblazen.
Fiat Punto Evo 1.3 multijet 85 5drs, Acid Jazz Blue
Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: Speakers Fiat Evo

Bericht door Sunrise »

Evo-Erik schreef:Bij 20 ben ik al doof, ik vind 16/17 wel de max en hard genoeg, tevens heb ik de speaker beveiliging aan staan, ik kan ze dus als het goed is niet opblazen.
:shock: ...da's dan misschien een verschil met een AGP, maarruh hij staat nooit harder dan 12, want dan begint zellufs m'n binnenspiegel te trillen -]
Kiekerjan
Nuovo Arrivato
Berichten: 50
Lid geworden op: ma sep 13, 2010 8:23

Re: Speakers Fiat Evo

Bericht door Kiekerjan »

Ik heb dit probleem ook. Links voor gaat het goed, maar rechts voor trilt hij alsof er inderdaad iets tegenaan zit. Licht indrukken van het speakerrooster helpt al, maar dat rijdt zo lastig... :)

Ik heb het nog niet bij mijn dealer gemeld. Ik wacht even af wat er bij zwollywood uit komt.

Verder is het een prima auto, zonder klachten tot nu toe.
DaDragon

Re: Speakers Fiat Evo

Bericht door DaDragon »

Evo-Erik schreef:
DaDragon schreef:
Evo-Erik schreef:Ik heb die problemen totaal niet, maar misschien ligt het aan het interscope-systeem dat ik er in heb zitten.

Ik ben benieuwd waar de dealer mee komt.
Ik heb ook interscope.. Het geluid klinkt beter dan standaard maar ik had er persoonlijk nog wel iets meer van verwacht.
Misvormt al bij een geluidsniveau van 20.
Bij 20 ben ik al doof, ik vind 16/17 wel de max en hard genoeg, tevens heb ik de speaker beveiliging aan staan, ik kan ze dus als het goed is niet opblazen.
Ja zo hard zet ik em normaal ook niet. Maar bij 15 wordt de subwoofer gelimiteerd en stopt met volume vermeerdering.
En dan bij 20 misvormen. Dat vind ik echt jammer.
Gebruikersavatar
Rik
Senior Stato
Berichten: 856
Lid geworden op: za okt 23, 2010 22:33

Re: Speakers Fiat Evo

Bericht door Rik »

Mijn geluid begint bij 15-16 ook wel te vervormen, ben best wel benieuwd wat voor vermogen de speakers nou eigenlijk leveren? Qua RMS.
Gebruikersavatar
blackEVO85
Nuovo Arrivato
Berichten: 52
Lid geworden op: za aug 28, 2010 15:56
Locatie: Zwolle

Re: Speakers Fiat Evo

Bericht door blackEVO85 »

DaDragon schreef:
Evo-Erik schreef:Ik heb die problemen totaal niet, maar misschien ligt het aan het interscope-systeem dat ik er in heb zitten.

Ik ben benieuwd waar de dealer mee komt.
Ik heb ook interscope.. Het geluid klinkt beter dan standaard maar ik had er persoonlijk nog wel iets meer van verwacht.
Misvormt al bij een geluidsniveau van 20.
Vind ik ook! Op lage volumes is het wel aardig en klinkt het vol.

Maar als je bepaalde muzieksoorten echt hard zet valt het me erg tegen! Vindt dat de speakers niet echt een hoge belastbaarheid hebben :(
Verder is het een topauto .)
Plaats reactie