Standkachel Punto Evo
-
- Nuovo Arrivato
- Berichten: 160
- Lid geworden op: wo mei 12, 2010 0:57
Re: Standkachel Punto Evo
Zoals het nu staat kan ik de wagen morgen weer ophalen. Laat die winter dan maar komen!! Foto's volgen...
Re: Standkachel Punto Evo
Ik ben benieuwd Martijn!
Re: Standkachel Punto Evo
Zou dit wat zijn,
Hot Frog €135,-
Prijs is een stuk aantrekkelijker en stroom heb ik in de buurt, tijd schakelaar er tussen en niet vergeten af te koppelen s'morgens.
Hot Frog €135,-
Prijs is een stuk aantrekkelijker en stroom heb ik in de buurt, tijd schakelaar er tussen en niet vergeten af te koppelen s'morgens.
-
- Nuovo Arrivato
- Berichten: 160
- Lid geworden op: wo mei 12, 2010 0:57
Re: Standkachel Punto Evo
Lijkt me een heel fijn apparaatje Richard66, misschien kun je hem zelf wel tussen een slang zetten. Uitproberen zou ik zeggen!
- Sunrise
- Dedito
- Berichten: 7609
- Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
- Locatie: Het mooie Brabantse Land
- Contacteer:
Re: Standkachel Punto Evo
...dat gebeurt vanzelf als je het vergeet -]Richard66 schreef:...en niet vergeten af te koppelen 's morgens.
- buxol
- Avere Una Vita
- Berichten: 4165
- Lid geworden op: vr feb 24, 2006 21:24
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Re: Standkachel Punto Evo
Ik ging er van uit dat heel je auto ontdooit en binnen lekker 20graden in die 30min.Richard66 schreef:Zou dit wat zijn,
Hot Frog €135,-
Prijs is een stuk aantrekkelijker en stroom heb ik in de buurt, tijd schakelaar er tussen en niet vergeten af te koppelen s'morgens.
Maar als ik de eigenschappen goed lees, verwarmt deze echt alleen de motor en niet je interieur.
2. Snellere ontwaseming en snellere verwarming van het interieur.
Had ook een GP met allemaal specificaties.
Re: Standkachel Punto Evo
Ja dat klopt.
Maar wel gelijk warme voeten als de motor draait ben nu toch wel 10 a 15 minuten onderweg voordat er iets van warmte verschijnt.
En al helemaal als je in de file start.
Maar wel gelijk warme voeten als de motor draait ben nu toch wel 10 a 15 minuten onderweg voordat er iets van warmte verschijnt.
En al helemaal als je in de file start.
-
- Nuovo Arrivato
- Berichten: 160
- Lid geworden op: wo mei 12, 2010 0:57
Re: Standkachel Punto Evo
Maar het water van je motor is dan al warm, dus je kachel kan direct vol-speed aan!
- buxol
- Avere Una Vita
- Berichten: 4165
- Lid geworden op: vr feb 24, 2006 21:24
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Re: Standkachel Punto Evo
Ach ja en misschien kan je eenvoudig een extra schakeling maken die je interieur fan ook inschakelt.
Had ook een GP met allemaal specificaties.
-
- Nuovo Arrivato
- Berichten: 160
- Lid geworden op: wo mei 12, 2010 0:57
Re: Standkachel Punto Evo
Dikke oranje draad ergens onder je dashbord kastje moet je daarvoor hebben. Je zit er dan wel mee dat je even een omvormer moet hebben van 220v naar 12v
-
- Nuovo Arrivato
- Berichten: 160
- Lid geworden op: wo mei 12, 2010 0:57
Re: Standkachel Punto Evo
De Webasto standkachel heb ik bij erkend Webasto inbouwer Hager BV in Grou laten inbouwen, een netjes bedrijf, al mijn vragen zijn iedere keer goed beantwoord en er werken behulpzame medewerkers. Je moet toch een goed gevoel bij een bedrijf hebben als je zomaar even je gloednieuwe Punto-tje bij iemand achter laat die je helemaal niet kent. Ben zeer tevreden over het inbouwen van de standkachel en de hele afhandeling erom heen, dit bedrijf is zeker een aanrader! (http://www.hagerbv.nl)
Zojuist voor de eerste keer de ingebouwde Webasto Thermo Top Evo met de afstandsbediening (Telestart T91) gestart en enkele foto's gemaakt. Het duurde acht minuten toen de kachel in de wagen ingeschakeld werd. Deze had ik op 26 graden op het voorraam gezet en de ventilator op ongeveer de helft, dit is even uitproberen wat het beste is.
De Webasto staat standaard op 30 minuten ingesteld, deze tijd heb ik verlaagd naar 20 minuten. Ook omdat ik meestal maar een ritje van 20 minuten heb ik dat beter volgens het boekje.
Toen ik bij de auto aan kwam, het had niet heel erg gevroren. Zonder Webasto moest je (net zoals de buurvrouw) toch nog flink krabben om het voorraam schoon te krijgen.
Acht minuten later ging de kachel in de auto aan.
Twee minuten nadat de kachel in de auto was ingeschakeld zag het er zo uit! Alle ramen waren helemaal schoon!
Zo had ik de kachel ingesteld.
Veiligheid voor alles!
Zojuist voor de eerste keer de ingebouwde Webasto Thermo Top Evo met de afstandsbediening (Telestart T91) gestart en enkele foto's gemaakt. Het duurde acht minuten toen de kachel in de wagen ingeschakeld werd. Deze had ik op 26 graden op het voorraam gezet en de ventilator op ongeveer de helft, dit is even uitproberen wat het beste is.
De Webasto staat standaard op 30 minuten ingesteld, deze tijd heb ik verlaagd naar 20 minuten. Ook omdat ik meestal maar een ritje van 20 minuten heb ik dat beter volgens het boekje.
Toen ik bij de auto aan kwam, het had niet heel erg gevroren. Zonder Webasto moest je (net zoals de buurvrouw) toch nog flink krabben om het voorraam schoon te krijgen.
Acht minuten later ging de kachel in de auto aan.
Twee minuten nadat de kachel in de auto was ingeschakeld zag het er zo uit! Alle ramen waren helemaal schoon!
Zo had ik de kachel ingesteld.
Veiligheid voor alles!
Re: Standkachel Punto Evo
Martijn007 schreef:De Webasto standkachel heb ik bij erkend Webasto inbouwer Hager BV in Grou laten inbouwen, een netjes bedrijf, al mijn vragen zijn iedere keer goed beantwoord en er werken behulpzame medewerkers. Je moet toch een goed gevoel bij een bedrijf hebben als je zomaar even je gloednieuwe Punto-tje bij iemand achter laat die je helemaal niet kent. Ben zeer tevreden over het inbouwen van de standkachel en de hele afhandeling erom heen, dit bedrijf is zeker een aanrader! (http://www.hagerbv.nl)
Zojuist voor de eerste keer de ingebouwde Webasto Thermo Top Evo met de afstandsbediening (Telestart T91) gestart en enkele foto's gemaakt. Het duurde acht minuten toen de kachel in de wagen ingeschakeld werd. Deze had ik op 26 graden op het voorraam gezet en de ventilator op ongeveer de helft, dit is even uitproberen wat het beste is.
De Webasto staat standaard op 30 minuten ingesteld, deze tijd heb ik verlaagd naar 20 minuten. Ook omdat ik meestal maar een ritje van 20 minuten heb ik dat beter volgens het boekje.
nice... en wat kostte je dit geintje totaal ?
- Roderick
- Membre D'Oro
- Berichten: 1074
- Lid geworden op: za jan 13, 2007 21:42
- Locatie: Aalsmeerderbrug, onder de rook van Schiphol
- Contacteer:
Re: Standkachel Punto Evo
Ik ben niet helemaal thuis in dit soort dingen, maar waarom duurde het 8 minuten voordat de kachel aanging?
Hoe is zoiets geregeld?
Je zet de standkachel aan met de afstandsbediening, deze komt op temperatuur (diesel opstarten is zeker die 8min?), vervolgens wordt er stroom op je Fiat-ventilatie gezet door de standkachel en de rest is duidelijk...?
Hoe is zoiets geregeld?
Je zet de standkachel aan met de afstandsbediening, deze komt op temperatuur (diesel opstarten is zeker die 8min?), vervolgens wordt er stroom op je Fiat-ventilatie gezet door de standkachel en de rest is duidelijk...?
- buxol
- Avere Una Vita
- Berichten: 4165
- Lid geworden op: vr feb 24, 2006 21:24
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Re: Standkachel Punto Evo
Het duurde 8 min voordat de ventilatie in de auto aan ging. De standkachel moet eerst zelf 8 min opwarmen, denk ik.Roderick schreef:Ik ben niet helemaal thuis in dit soort dingen, maar waarom duurde het 8 minuten voordat de kachel aanging?
Hoe is zoiets geregeld?
Je zet de standkachel aan met de afstandsbediening, deze komt op temperatuur (diesel opstarten is zeker die 8min?), vervolgens wordt er stroom op je Fiat-ventilatie gezet door de standkachel en de rest is duidelijk...?
Had ook een GP met allemaal specificaties.
Re: Standkachel Punto Evo
Zal inderdaad tussen de 5 en 8 minuten duren voordat kachel geheel is opgestart.
In de boot duurt het ook die tijd.
Kachel begint met spoelen van de verbrandingskamer.
Dan voorgloeien.
Diesel in pompen.
Verbranding wordt gestart en kachel blijft uiteindelijk branden zonder de gloeikaars.
Al met al ben je een paar minuten kwijt voordat alle cycli zijn doorlopen.
In de boot duurt het ook die tijd.
Kachel begint met spoelen van de verbrandingskamer.
Dan voorgloeien.
Diesel in pompen.
Verbranding wordt gestart en kachel blijft uiteindelijk branden zonder de gloeikaars.
Al met al ben je een paar minuten kwijt voordat alle cycli zijn doorlopen.