- Verwarmbare voorstoelen, optie 452
- Bijverwarming koelwater (PTC), optie 52Y
Nieuwe opties Punto Evo
Nieuwe opties Punto Evo
De dealers hebben gisteren allemaal een e-mail gekregen met informatie over de nieuwe opties op de Punto Evo en Doblo. Nu zijn de opties van de Doblo niet zo interessant, maar wat wel interessant is, is het nieuws van de Punto Evo. Nieuw is:
Laatst gewijzigd door Bennink op do jan 20, 2011 11:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bestelcodes toegevoegd
Reden: Bestelcodes toegevoegd
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
- Robse
- Nuovo Arrivato
- Berichten: 129
- Lid geworden op: di okt 31, 2006 16:18
- Locatie: Hengelo (OV)
- Contacteer:
Re: Nieuwe opties Punto Evo
Wellicht wordt er standverwarming bedoeld.
Ken het van enkele auto's waarbij tevens de blower/ventilatie aangaat.
Ideaal bij bevroren ruiten, niet krabben en geen onnodig stationair draaien van de motor
Ken het van enkele auto's waarbij tevens de blower/ventilatie aangaat.
Ideaal bij bevroren ruiten, niet krabben en geen onnodig stationair draaien van de motor
Na een New Orleans Blue GP Edizione Prima('06) een witte GP Racing('09)nu een Prog. Black EVO ('11).
Re: Nieuwe opties Punto Evo
Nee, daar vroeg ik ook nog, maar dat is het niet...
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
- d'n verkopert
- Nuovo Arrivato
- Berichten: 184
- Lid geworden op: di jun 15, 2010 20:26
Re: Nieuwe opties Punto Evo
Onderstaand het nieuws:
--------------------------------------
Fiat Group Automobiles Netherlands BV.
Marketing
Dealermededeling Nr: FIAT-2010-137 Lijnden, 24 november 2010
Aan alle Fiat hoofddealers, servicedealers en filialen
Betreft: wijzigingen Punto Evo MultiJet en Doblò
Geachte dealer,
Vanaf 25 november zijn er voor de Punto Evo twee nieuwe opties beschikbaar. Ook zijn
alle optiepakketten van de Doblò voortaan te vinden in Link.
Punto Evo MultiJet 85
Voor de Punto Evo Multijet 85 zijn er twee nieuwe opties beschikbaar, namelijk
stoelverwarming (optie 452) en voorverwarming van het koelwater (PTC) (optie 52Y).
De stoelverwarming is leverbaar op alle soorten bekleding en kost € 203,- incl. BTW.
De voorverwarming van het koelwater kan ingeschakeld worden om de gewenste
temperatuur in de auto sneller te bereiken. Aangezien de MultiJet dieselmotor zeer
efficiënt is en daardoor minder warmte produceert kan het langer duren voordat de
motor op temperatuur is. Deze optie kan dus een aangename toevoeging zijn in de
winterperiode. De voorverwarming kan alleen ingeschakeld worden met draaiende
motor, het is dus geen standkachel. De optie kost € 286,- incl. BTW.
Doblò
In Link waren alle nieuwe optiepakketten voor de Doblò nog niet beschikbaar, vanaf 25
november is dit wel zo. Op deze manier kunt u de pakketten eenvoudig toevoegen in
uw offerte.
Met vriendelijke groet,
Fiat Group Automobiles Netherlands B.V.
Bastiaan de Groot
Product Manager Fiat
---------------------
Moderne Diesels danken een groot deel van hun efficiëntie aan het feit dat er veel minder thermisch verlies is naar het koelsysteem, maar daar moet wel de warmte van de kachel vandaan komen.
--------------------------------------
Fiat Group Automobiles Netherlands BV.
Marketing
Dealermededeling Nr: FIAT-2010-137 Lijnden, 24 november 2010
Aan alle Fiat hoofddealers, servicedealers en filialen
Betreft: wijzigingen Punto Evo MultiJet en Doblò
Geachte dealer,
Vanaf 25 november zijn er voor de Punto Evo twee nieuwe opties beschikbaar. Ook zijn
alle optiepakketten van de Doblò voortaan te vinden in Link.
Punto Evo MultiJet 85
Voor de Punto Evo Multijet 85 zijn er twee nieuwe opties beschikbaar, namelijk
stoelverwarming (optie 452) en voorverwarming van het koelwater (PTC) (optie 52Y).
De stoelverwarming is leverbaar op alle soorten bekleding en kost € 203,- incl. BTW.
De voorverwarming van het koelwater kan ingeschakeld worden om de gewenste
temperatuur in de auto sneller te bereiken. Aangezien de MultiJet dieselmotor zeer
efficiënt is en daardoor minder warmte produceert kan het langer duren voordat de
motor op temperatuur is. Deze optie kan dus een aangename toevoeging zijn in de
winterperiode. De voorverwarming kan alleen ingeschakeld worden met draaiende
motor, het is dus geen standkachel. De optie kost € 286,- incl. BTW.
Doblò
In Link waren alle nieuwe optiepakketten voor de Doblò nog niet beschikbaar, vanaf 25
november is dit wel zo. Op deze manier kunt u de pakketten eenvoudig toevoegen in
uw offerte.
Met vriendelijke groet,
Fiat Group Automobiles Netherlands B.V.
Bastiaan de Groot
Product Manager Fiat
---------------------
Moderne Diesels danken een groot deel van hun efficiëntie aan het feit dat er veel minder thermisch verlies is naar het koelsysteem, maar daar moet wel de warmte van de kachel vandaan komen.
Grande Punto Evo met.....u mag het zeggen!
Re: Nieuwe opties Punto Evo
Als ik mijn bestelling over zou mogen doen had ik denk ik beide opties aangevinkt :roll: :roll:
-
- Nuovo Arrivato
- Berichten: 164
- Lid geworden op: zo sep 12, 2010 16:48
- Locatie: Hulst, Nederland
Re: Nieuwe opties Punto Evo
stoelverwarming zou ik idd ook wel genomen hebben maar dat andere vind ik niet nodig voor de nederlandse winters
-
- Nuovo Arrivato
- Berichten: 160
- Lid geworden op: wo mei 12, 2010 0:57
Re: Nieuwe opties Punto Evo
Momenteel ben ik bezig met een standkachel (topic Standkachel Punto Evo), komen ze hiermee aanzetten. Hmpf!
Die standkachel komt erin, hoe dan ook! :roll:
En die stoelverwarming, ik had leer genomen maar heb er vanaf gezien omdat het niet af fabriek met stoelverwarming leverbaar was. Wel achteraf inbouwbaar maar daar wordt het echt niet mooier op. Jaja, van dit soort berichten wordt ik echt niet vrolijk!![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
Waarom zit de bijverwarming van het koelwater niet standaard op zo'n auto?
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
En die stoelverwarming, ik had leer genomen maar heb er vanaf gezien omdat het niet af fabriek met stoelverwarming leverbaar was. Wel achteraf inbouwbaar maar daar wordt het echt niet mooier op. Jaja, van dit soort berichten wordt ik echt niet vrolijk!
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
Waarom zit de bijverwarming van het koelwater niet standaard op zo'n auto?
Dan had ik nu leer gehad met stoelverwarming! :roll:Evo-Erik schreef:Als ik mijn bestelling over zou mogen doen had ik denk ik beide opties aangevinkt :roll: :roll:
Re: Nieuwe opties Punto Evo
Wellicht is die verwarming op het koelwater achteraf nog redelijk makkelijk in te bouwen?
Aangezien er hier dus honderden mensen met de "warmte" problemen zit..
Aangezien er hier dus honderden mensen met de "warmte" problemen zit..
Re: Nieuwe opties Punto Evo
Is die warmte zo'n probleem in de multijet? Ik knal elke dag na vijf minuten de snelweg op, dan issie toch wel snel genoeg warm? :roll:
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Re: Nieuwe opties Punto Evo
Ik heb even contact opgenomen met mijn dealer hierover.
Kijken of er achteraf nog wat mogelijk is. Zij nemen contact op met Fiat en zullen mij a.s.a.p. terugbellen met een antwoord wat er allemaal mogelijk is.
Kijken of er achteraf nog wat mogelijk is. Zij nemen contact op met Fiat en zullen mij a.s.a.p. terugbellen met een antwoord wat er allemaal mogelijk is.
Re: Nieuwe opties Punto Evo
Ben benieuwd, het duurt gewoon lang voordat de auto warm is, eigenlijk pas na een kwartier ofzo, dan zie je ook het verbruik op de snelweg dalen, maar dan moet ik er alweer haast vanaf.
Ik kan 'm in de eerste minuten ook constant tot de 4000 tpm doortrekken, dan zal ie ook wel snel warm zijn, :roll: :roll: :roll:
Ik kan 'm in de eerste minuten ook constant tot de 4000 tpm doortrekken, dan zal ie ook wel snel warm zijn, :roll: :roll: :roll:
Re: Nieuwe opties Punto Evo
Heb net met een bevroren auto rondgereden. Na bijna 25 minuten was de watertemperatuur net boven het 1e streepje. Terwijl hij normaal in het midden moet staan.Evo-Erik schreef:Ben benieuwd, het duurt gewoon lang voordat de auto warm is, eigenlijk pas na een kwartier ofzo, dan zie je ook het verbruik op de snelweg dalen, maar dan moet ik er alweer haast vanaf.
Ik kan 'm in de eerste minuten ook constant tot de 4000 tpm doortrekken, dan zal ie ook wel snel warm zijn, :roll: :roll: :roll:
Op de snelweg duurt het ook wel even inderdaad. Na 15 minuten begint het aangenamer te worden. Echter dan moet ik inderdaad de snelweg ook weer af en ben ik bijna aangekomen.
Hoop dat de dealer met Fiat samen tot een mooie oplossing komt.
Re: Nieuwe opties Punto Evo
Een beetje off-topic, maar mijn 1.9mJTD 8V 120pk+ doet er ook lang over om warm te worden - zeker nu de EGR klep afgesloten is. Na +/- 15 minuten rijden (ik rij vrijwel direct de snelweg op) is ie meestal wel warm, soms duurt het wat langer. Ik zie de temperatuur van het koelwater ook al snel weer onder de 90 graden (het midden) duiken als ik even stil sta als het rond/onder het vriespunt is. Het is bij mijn blok al vervelend, dus het zal inderdaad bij de zuinige 1.3 mJTD 16V 85pk wel een stuk erger zijn. Ik vind het ook raar dat er nu zoiets als een optie verschijnt, terwijl je eigenlijk mag verwachten dat het er standaard op zit.
Re: Nieuwe opties Punto Evo
Even voor de goede orde, de motor wordt hiermee dus niet sneller opgewarmd je krijgt enkel sneller warme lucht uit de roosters. :roll: Eigenlijk vind ik het belangrijker dat de motor het sneller warm heeft en daardoor zuiniger loopt.d'n verkopert schreef: De voorverwarming van het koelwater kan ingeschakeld worden om de gewenste
temperatuur in de auto sneller te bereiken. Aangezien de MultiJet dieselmotor zeer
efficiënt is en daardoor minder warmte produceert kan het langer duren voordat de
motor op temperatuur is.
-
- Senior Stato
- Berichten: 649
- Lid geworden op: za mei 15, 2010 21:07
- Locatie: groningen
Re: Nieuwe opties Punto Evo
vroeger had je een zomer en winter thermostaat.
misschien dat er een andere thermostaat voor de punto leverbaar is?
misschien dat er een andere thermostaat voor de punto leverbaar is?