Nieuwe opties Punto Evo

Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Nieuwe opties Punto Evo

Bericht door Bennink »

De dealers hebben gisteren allemaal een e-mail gekregen met informatie over de nieuwe opties op de Punto Evo en Doblo. Nu zijn de opties van de Doblo niet zo interessant, maar wat wel interessant is, is het nieuws van de Punto Evo. Nieuw is:
Stoelverwarming moge duidelijk zijn, maar dat tweede systeem weet ik de exacte naam niet meer van. Het was een systeem om je koelwater eerder op temperatuur te krijgen zodat de auto sneller warm is, iets wat in Scandinavië vaker verkocht wordt dat in Nederland het geval gaat zijn, denk ik.... Dat systeem gaat iets van 300 euro kosten, geloof ik.
Laatst gewijzigd door Bennink op do jan 20, 2011 11:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bestelcodes toegevoegd
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Gebruikersavatar
Robse
Nuovo Arrivato
Berichten: 129
Lid geworden op: di okt 31, 2006 16:18
Locatie: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Nieuwe opties Punto Evo

Bericht door Robse »

Wellicht wordt er standverwarming bedoeld.
Ken het van enkele auto's waarbij tevens de blower/ventilatie aangaat.
Ideaal bij bevroren ruiten, niet krabben en geen onnodig stationair draaien van de motor
Na een New Orleans Blue GP Edizione Prima('06) een witte GP Racing('09)nu een Prog. Black EVO ('11).
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Re: Nieuwe opties Punto Evo

Bericht door Bennink »

Nee, daar vroeg ik ook nog, maar dat is het niet...
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Gebruikersavatar
d'n verkopert
Nuovo Arrivato
Berichten: 184
Lid geworden op: di jun 15, 2010 20:26

Re: Nieuwe opties Punto Evo

Bericht door d'n verkopert »

Onderstaand het nieuws:

--------------------------------------
Fiat Group Automobiles Netherlands BV.
Marketing
Dealermededeling Nr: FIAT-2010-137 Lijnden, 24 november 2010
Aan alle Fiat hoofddealers, servicedealers en filialen
Betreft: wijzigingen Punto Evo MultiJet en Doblò
Geachte dealer,
Vanaf 25 november zijn er voor de Punto Evo twee nieuwe opties beschikbaar. Ook zijn
alle optiepakketten van de Doblò voortaan te vinden in Link.
Punto Evo MultiJet 85
Voor de Punto Evo Multijet 85 zijn er twee nieuwe opties beschikbaar, namelijk
stoelverwarming (optie 452) en voorverwarming van het koelwater (PTC) (optie 52Y).
De stoelverwarming is leverbaar op alle soorten bekleding en kost € 203,- incl. BTW.
De voorverwarming van het koelwater kan ingeschakeld worden om de gewenste
temperatuur in de auto sneller te bereiken. Aangezien de MultiJet dieselmotor zeer
efficiënt is en daardoor minder warmte produceert kan het langer duren voordat de
motor op temperatuur is. Deze optie kan dus een aangename toevoeging zijn in de
winterperiode. De voorverwarming kan alleen ingeschakeld worden met draaiende
motor, het is dus geen standkachel. De optie kost € 286,- incl. BTW.
Doblò
In Link waren alle nieuwe optiepakketten voor de Doblò nog niet beschikbaar, vanaf 25
november is dit wel zo. Op deze manier kunt u de pakketten eenvoudig toevoegen in
uw offerte.
Met vriendelijke groet,
Fiat Group Automobiles Netherlands B.V.
Bastiaan de Groot
Product Manager Fiat
---------------------

Moderne Diesels danken een groot deel van hun efficiëntie aan het feit dat er veel minder thermisch verlies is naar het koelsysteem, maar daar moet wel de warmte van de kachel vandaan komen.
Grande Punto Evo met.....u mag het zeggen!
Gebruikersavatar
Evo-Erik
Membre D'Oro
Berichten: 1031
Lid geworden op: wo aug 04, 2010 20:31
Locatie: Boxmeer

Re: Nieuwe opties Punto Evo

Bericht door Evo-Erik »

Als ik mijn bestelling over zou mogen doen had ik denk ik beide opties aangevinkt :roll: :roll:
Fiat Punto Evo 1.3 multijet 85 5drs, Acid Jazz Blue
Afbeelding Afbeelding
elvinvaders
Nuovo Arrivato
Berichten: 164
Lid geworden op: zo sep 12, 2010 16:48
Locatie: Hulst, Nederland

Re: Nieuwe opties Punto Evo

Bericht door elvinvaders »

stoelverwarming zou ik idd ook wel genomen hebben maar dat andere vind ik niet nodig voor de nederlandse winters
Martijn007
Nuovo Arrivato
Berichten: 160
Lid geworden op: wo mei 12, 2010 0:57

Re: Nieuwe opties Punto Evo

Bericht door Martijn007 »

Momenteel ben ik bezig met een standkachel (topic Standkachel Punto Evo), komen ze hiermee aanzetten. Hmpf! :evil: Die standkachel komt erin, hoe dan ook! :roll:

En die stoelverwarming, ik had leer genomen maar heb er vanaf gezien omdat het niet af fabriek met stoelverwarming leverbaar was. Wel achteraf inbouwbaar maar daar wordt het echt niet mooier op. Jaja, van dit soort berichten wordt ik echt niet vrolijk! :evil:

Waarom zit de bijverwarming van het koelwater niet standaard op zo'n auto?
Evo-Erik schreef:Als ik mijn bestelling over zou mogen doen had ik denk ik beide opties aangevinkt :roll: :roll:
Dan had ik nu leer gehad met stoelverwarming! :roll:
DaDragon

Re: Nieuwe opties Punto Evo

Bericht door DaDragon »

Wellicht is die verwarming op het koelwater achteraf nog redelijk makkelijk in te bouwen?
Aangezien er hier dus honderden mensen met de "warmte" problemen zit..
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Re: Nieuwe opties Punto Evo

Bericht door Bennink »

Is die warmte zo'n probleem in de multijet? Ik knal elke dag na vijf minuten de snelweg op, dan issie toch wel snel genoeg warm? :roll:
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
DaDragon

Re: Nieuwe opties Punto Evo

Bericht door DaDragon »

Ik heb even contact opgenomen met mijn dealer hierover.
Kijken of er achteraf nog wat mogelijk is. Zij nemen contact op met Fiat en zullen mij a.s.a.p. terugbellen met een antwoord wat er allemaal mogelijk is.
Gebruikersavatar
Evo-Erik
Membre D'Oro
Berichten: 1031
Lid geworden op: wo aug 04, 2010 20:31
Locatie: Boxmeer

Re: Nieuwe opties Punto Evo

Bericht door Evo-Erik »

Ben benieuwd, het duurt gewoon lang voordat de auto warm is, eigenlijk pas na een kwartier ofzo, dan zie je ook het verbruik op de snelweg dalen, maar dan moet ik er alweer haast vanaf.

Ik kan 'm in de eerste minuten ook constant tot de 4000 tpm doortrekken, dan zal ie ook wel snel warm zijn, :roll: :roll: :roll:
Fiat Punto Evo 1.3 multijet 85 5drs, Acid Jazz Blue
Afbeelding Afbeelding
DaDragon

Re: Nieuwe opties Punto Evo

Bericht door DaDragon »

Evo-Erik schreef:Ben benieuwd, het duurt gewoon lang voordat de auto warm is, eigenlijk pas na een kwartier ofzo, dan zie je ook het verbruik op de snelweg dalen, maar dan moet ik er alweer haast vanaf.

Ik kan 'm in de eerste minuten ook constant tot de 4000 tpm doortrekken, dan zal ie ook wel snel warm zijn, :roll: :roll: :roll:
Heb net met een bevroren auto rondgereden. Na bijna 25 minuten was de watertemperatuur net boven het 1e streepje. Terwijl hij normaal in het midden moet staan.

Op de snelweg duurt het ook wel even inderdaad. Na 15 minuten begint het aangenamer te worden. Echter dan moet ik inderdaad de snelweg ook weer af en ben ik bijna aangekomen.


Hoop dat de dealer met Fiat samen tot een mooie oplossing komt.
Gebruikersavatar
scoop
Supporto Tecnico
Supporto Tecnico
Berichten: 1656
Lid geworden op: za dec 02, 2006 11:48
Locatie: Boxmeer

Re: Nieuwe opties Punto Evo

Bericht door scoop »

Een beetje off-topic, maar mijn 1.9mJTD 8V 120pk+ doet er ook lang over om warm te worden - zeker nu de EGR klep afgesloten is. Na +/- 15 minuten rijden (ik rij vrijwel direct de snelweg op) is ie meestal wel warm, soms duurt het wat langer. Ik zie de temperatuur van het koelwater ook al snel weer onder de 90 graden (het midden) duiken als ik even stil sta als het rond/onder het vriespunt is. Het is bij mijn blok al vervelend, dus het zal inderdaad bij de zuinige 1.3 mJTD 16V 85pk wel een stuk erger zijn. Ik vind het ook raar dat er nu zoiets als een optie verschijnt, terwijl je eigenlijk mag verwachten dat het er standaard op zit.
Gebruikersavatar
Evo-Erik
Membre D'Oro
Berichten: 1031
Lid geworden op: wo aug 04, 2010 20:31
Locatie: Boxmeer

Re: Nieuwe opties Punto Evo

Bericht door Evo-Erik »

d'n verkopert schreef: De voorverwarming van het koelwater kan ingeschakeld worden om de gewenste
temperatuur in de auto sneller te bereiken. Aangezien de MultiJet dieselmotor zeer
efficiënt is en daardoor minder warmte produceert kan het langer duren voordat de
motor op temperatuur is.
Even voor de goede orde, de motor wordt hiermee dus niet sneller opgewarmd je krijgt enkel sneller warme lucht uit de roosters. :roll: Eigenlijk vind ik het belangrijker dat de motor het sneller warm heeft en daardoor zuiniger loopt.
Fiat Punto Evo 1.3 multijet 85 5drs, Acid Jazz Blue
Afbeelding Afbeelding
evotaxfree
Senior Stato
Berichten: 649
Lid geworden op: za mei 15, 2010 21:07
Locatie: groningen

Re: Nieuwe opties Punto Evo

Bericht door evotaxfree »

vroeger had je een zomer en winter thermostaat.
misschien dat er een andere thermostaat voor de punto leverbaar is?
Plaats reactie