Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK
Geplaatst: za jan 15, 2011 17:28
Inventarisatie van belangstelling voor tunen van Punto Evo Multijet
De Club voor GP's en EVO's
https://forum.grandepuntoclub.nl/
Red Devil schreef:Hoe zit het met de Fiat garantie bij een overgeschreven chip?
Red Devil schreef:Hoe zit het met de Fiat garantie bij een overgeschreven chip?
evotaxfree schreef: de dealer beschikt niet over hardware om de software uit te lezen.
Ik hoop dat dit zo is...
eventuele dealer-updates verlopen via een online-verbinding en overschrijven de aangepaste software van de tuner.
je kunt daarna dus weer terug naar de tuner.
gelukkig doen de meeste tuners dit kostenloos,vraag hier wel naar bij de chipper.
Dat had ik bij sommige idd al gelezen!
Dat is zo, is mij ook verteld door een dealer.Red Devil schreef:evotaxfree schreef: de dealer beschikt niet over hardware om de software uit te lezen.
Ik hoop dat dit zo is...
eventuele dealer-updates verlopen via een online-verbinding en overschrijven de aangepaste software van de tuner.
je kunt daarna dus weer terug naar de tuner.
gelukkig doen de meeste tuners dit kostenloos,vraag hier wel naar bij de chipper.
Dat had ik bij sommige idd al gelezen!
Daarnaast wil hij de punto club de volgende prijs afgeven: € 480Ronald Vermeulen SaVaLi schreef:Opmerkingen:
De maximale koppeltoename is 80 Nm bij 2000 omw/min, de absolute koppeltoename is 55 Nm.
De vermogenstoename bedraagt (bijna) 20 pk
Deze resultaten kunnen exemplarisch enigszins afwijken.
Het is niet zeker dat voor de ECO versie dezelfde resultaten gehaald worden, dit is afhankelijk van de mechanische componenten, zoals turbo en inlaatspruitstuk.
Betreffende eventuele garantie aanvragen voor door ons getunede Auto’s wil ik graag bij deze verklaren dat indien van toepassing de fabrieksgarantie van kracht blijft.
Ik heb hierover nog de volgende opmerkingen:
1. door ons ontwikkelde motortuning is dusdanig getest dat er geen problemen te verwachten zijn.
2. van door ons aangebrachte motortuning zijn zowel importeur als fabrikant niet op de hoogte. In geval van een eventuele garantie aanvraag is er dan ook geen argwaan. Bij eventuele controle is er geen aanwijzing voor de aanwezigheid van motortuning. Eventueel kunnen we ook voor de motortuning tijdelijk verwijderen.
3. in geval er toch iets mis gaat, dan nemen wij, VireoAuto, onderdeel van de Stern groep, de garantie over.
Indien de software door een fabrieksupdate overschreven wordt, dan herstellen wij dit kosteloos
Er is sprake van een proeftijd, indien de tuning niet genoeg bevalt, dan halen wij ‘m er weer uit, en dan geven we het geld weer terug.
Bedankt voor je bijdrageevotaxfree schreef:ik wil geen spelbederver zijn,maar:
de 85pk multijet heeft een magneti marelli motor-stuuraparaat.
juist dit stuuraparaat is de reden dat nog niemand deze auto's kan chippen.
alle andere uitvoeringen (volgens mij ook de 90pk mito) hebben een bosch stuuraparaat die alle tuners wel kunnen chippen.
ik twijfel niet aan vireo of de technische mensen daar,maar het lijkt erop dat ze zich vergissen.
kun je nog eens contact opnemen en uitleggen dat het hier om een specifiek probleem gaat i.v.m. met een ander software-protocol van de marelli stuur-aparaten.
straks worden er een heleboel mensen blij gemaakt met "een dooie mus".
Aldus grote vriend Ronald Vermeulen die wat mij betreft nu al .) verdient.Ronald Vermeulen SaVaLi schreef:De 1.3 JTDm 90 PK maakt net zoals de 85 PK ECO versie, ook gebruik van een Marelli computer en kunnen wij gewoon programmeren. De schrijver is vermoedelijk in de war met het verhaal omtrent de MultiAir benzine motoren. Deze maken ook gebruik van Marelli computers, en waren voor mij in het begin heel lastig om te "kraken" en vervolgens te programmeren en later als gevolg van een nieuw type microprocessor alweer. Al deze moeilijkheden zijn trouwens opgelost.