Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Ik wil mijn punto evo multijet laten tunen

Peiling eindigde op ma feb 14, 2011 17:28

a) Ik heb belang bij zoveel mogelijk PK's (=snelheid)
3
2%
b) Ik heb belang bij zoveel mogelijk Nm (=trekkracht)
18
11%
c) Ik wil beide MAXIMAAL
21
12%
d) Ik wil chiptunen en geen aparte box
29
17%
e) Ik wil zelf via een rollenbaan de "winst" checken
17
10%
f) Ik wil garantie
28
17%
g) Ik vind tunen niet nodig
13
8%
h) Ik wil dat het forum bemiddelt voor een gunstige prijs
22
13%
i) Ik wil het dit jaar nog (2011)
18
11%
 
Totaal aantal stemmen: 169

Gebruikersavatar
eldjloco
Nuovo Arrivato
Berichten: 45
Lid geworden op: ma jun 16, 2008 14:14
Locatie: Vlaardingen
Contacteer:

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Bericht door eldjloco »

Alhoewel al een oude en langlopende topic, toch maar er even op "wagen" :wink:
Iemand al ervaring met tunen de Punto Easy 1.3 Mjet (24-5-2012) in de omgeving van Rotterdam?
Had al even contact gehad met Tunex 's-Heerenberg, de voorlichting klonk goed, eerlijk en betrouwbaar. Omdat wij met drie verschillende type auto's wilden komen waarvan twee benzine modellen, werd er meteen eerlijk verteld dat het resultaat op de benzinemodellen tegen zou vallen omdat deze beide geen Turbo's hadden.
Voor de Punto zou het resultaat het volgende moeten worden:
1.3 MJ JTD 62 kW 85 PK --> 81 kW 110 PK 200 Nm --> 244 Nm en bij normaal rijgedrag een 5 tot 8% brandstofbesparing (dus rijden zoals zonder tuning).
Deze garanties zijn bij Tunex standaard: (weet niet of dat bij anderen ook is????)
√ 5 jaar garantie* op de door ons geprogrammeerde software & 5 jaar kosteloos diagnose.
√ 30 dagen niet tevreden gratis aanpassing of uw auto wordt weer origineel gemaakt en krijgt u uw gehele aankoopbedrag retour, zonder opgaaf van reden!
√ Standaard 50.000km motorgarantie voor auto's tot 2 jaar oud met maximaal 100.000km.*
√ Auto's ouder dan 2 jaar kunnen een motorgarantie verzekering afsluiten via NSA motorgarantieën deze is er al vanaf 150,- euro per jaar.
√ Gratis terug tunen naar origineel vermogen bijvoorbeeld bij verkoop of einde lease contract.
√ Kosteloos hertunen na een dealer update. (een update wil zeggen dat het oude programma van uw auto wordt overschreven met een nieuwe versie het resetten van de computer staat hier los van.)
(Bij beveiligde computers van nieuwe auto's welke niet via de obd-poort te tunen zijn blijven wel de 50,- euro bootmode kosten bestaan vanwege het meerwerk)
√ Bij ons wordt ten alle tijden het originele programma van uw auto stap voor stap aangepast, door deze werkwijze heeft u altijd het juiste programma op uw auto en is deze geheel onzichtbaar voor diagnose apparatuur.

Misschien belangrijk, bij meerdere Punto's tegelijk was er een redelijke korting te bedingen ~~
Uiteraard sta ik open voor alternatieven voor zover nog niet genoemd.
Ik weet niet alles beter, dat lijkt maar zo voor diegene die (nog) minder weten. LOL ;-)
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Bericht door Odelot »

Ik zou er niet voor kiezen. Bij Savali programmeren ze elke motor. Elke motor is ook verschillend. De motor die jij hebt is exact dezelfde als in de laatste evo's overigens.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Gebruikersavatar
eldjloco
Nuovo Arrivato
Berichten: 45
Lid geworden op: ma jun 16, 2008 14:14
Locatie: Vlaardingen
Contacteer:

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Bericht door eldjloco »

Odelot schreef:Ik zou er niet voor kiezen. Bij Savali programmeren ze elke motor. Elke motor is ook verschillend. De motor die jij hebt is exact dezelfde als in de laatste evo's overigens.
Wellicht begrijp ik je niet helemaal, maar waren de laatste Evo's geen 95 PK versies? Dit ten opzichte van de nieuwe Punto met 85 PK (verschil in gebruikte turbo)?
Tunex doet ook elke motor, maar gaf eerlijk aan dat op standaard benzine modellen weinig eer te behalen viel, behalve voor rijden op circuit en met veel toeren.
Ook Tunex gaf aan elke auto afzonderlijk te programmeren omdat niet elke motor exact hetzelfde reageerde.
Neemt niet weg Dat Savali natuurlijk erg goed bekend staat, maar geven die dezelfde garanties?
Tsjaa, ik mis een beetje de power van mijn vorige 1.4 T-Jet Sport (150 pk) :lol: :lol:
Ik weet niet alles beter, dat lijkt maar zo voor diegene die (nog) minder weten. LOL ;-)
Maarten
Junior Stato
Berichten: 405
Lid geworden op: zo aug 01, 2010 21:09

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Bericht door Maarten »

De vorige Punto's bedoel je zeker? 95pk hebben de Punto's in Nederland nooit gehad, de GP heeft wel een 90pk diesel gehad. En dat was blijkbaar met een grotere turbo.
Gebruikersavatar
hbassen
Tesoriere GPC
Tesoriere GPC
Berichten: 2084
Lid geworden op: zo dec 14, 2008 11:20
Locatie: Assen

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Bericht door hbassen »

De 1.4 16v heeft 95pk, maar dat is dan wel een bezine motor.
Denk niet in problemen, maar in mogelijkheden.



Alfa Romeo Guilietta QV.
bertxl
Nuovo Arrivato
Berichten: 59
Lid geworden op: wo mar 30, 2011 17:59

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Bericht door bertxl »

eldjloco schreef:Alhoewel al een oude en langlopende topic, toch maar er even op "wagen" :wink:
Iemand al ervaring met tunen de Punto Easy 1.3 Mjet (24-5-2012) in de omgeving van Rotterdam?
Had al even contact gehad met Tunex 's-Heerenberg, de voorlichting klonk goed, eerlijk en betrouwbaar. Omdat wij met drie verschillende type auto's wilden komen waarvan twee benzine modellen, werd er meteen eerlijk verteld dat het resultaat op de benzinemodellen tegen zou vallen omdat deze beide geen Turbo's hadden.
Voor de Punto zou het resultaat het volgende moeten worden:
1.3 MJ JTD 62 kW 85 PK --> 81 kW 110 PK 200 Nm --> 244 Nm en bij normaal rijgedrag een 5 tot 8% brandstofbesparing (dus rijden zoals zonder tuning).
Deze garanties zijn bij Tunex standaard: (weet niet of dat bij anderen ook is????)
√ 5 jaar garantie* op de door ons geprogrammeerde software & 5 jaar kosteloos diagnose.
√ 30 dagen niet tevreden gratis aanpassing of uw auto wordt weer origineel gemaakt en krijgt u uw gehele aankoopbedrag retour, zonder opgaaf van reden!
√ Standaard 50.000km motorgarantie voor auto's tot 2 jaar oud met maximaal 100.000km.*
√ Auto's ouder dan 2 jaar kunnen een motorgarantie verzekering afsluiten via NSA motorgarantieën deze is er al vanaf 150,- euro per jaar.
√ Gratis terug tunen naar origineel vermogen bijvoorbeeld bij verkoop of einde lease contract.
√ Kosteloos hertunen na een dealer update. (een update wil zeggen dat het oude programma van uw auto wordt overschreven met een nieuwe versie het resetten van de computer staat hier los van.)
(Bij beveiligde computers van nieuwe auto's welke niet via de obd-poort te tunen zijn blijven wel de 50,- euro bootmode kosten bestaan vanwege het meerwerk)
√ Bij ons wordt ten alle tijden het originele programma van uw auto stap voor stap aangepast, door deze werkwijze heeft u altijd het juiste programma op uw auto en is deze geheel onzichtbaar voor diagnose apparatuur.

Misschien belangrijk, bij meerdere Punto's tegelijk was er een redelijke korting te bedingen ~~
Uiteraard sta ik open voor alternatieven voor zover nog niet genoemd.
http://www.bimmerportal.nl/e46-techniek ... 16577.html" onclick="window.open(this.href);return false;

en even op google kijken , kom je genoeg probleemgevallen ex tunex tegen. Succes.
Brian de ve
Nuovo Arrivato
Berichten: 192
Lid geworden op: ma mei 14, 2012 19:38

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Bericht door Brian de ve »

eldjloco schreef:
Odelot schreef:Ik zou er niet voor kiezen. Bij Savali programmeren ze elke motor. Elke motor is ook verschillend. De motor die jij hebt is exact dezelfde als in de laatste evo's overigens.
Wellicht begrijp ik je niet helemaal, maar waren de laatste Evo's geen 95 PK versies? Dit ten opzichte van de nieuwe Punto met 85 PK (verschil in gebruikte turbo)?
Tunex doet ook elke motor, maar gaf eerlijk aan dat op standaard benzine modellen weinig eer te behalen viel, behalve voor rijden op circuit en met veel toeren.
Ook Tunex gaf aan elke auto afzonderlijk te programmeren omdat niet elke motor exact hetzelfde reageerde.
Neemt niet weg Dat Savali natuurlijk erg goed bekend staat, maar geven die dezelfde garanties?
Tsjaa, ik mis een beetje de power van mijn vorige 1.4 T-Jet Sport (150 pk) :lol: :lol:
Waar had je die laten tunen ?
Gebruikersavatar
eldjloco
Nuovo Arrivato
Berichten: 45
Lid geworden op: ma jun 16, 2008 14:14
Locatie: Vlaardingen
Contacteer:

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Bericht door eldjloco »

Maarten schreef:De vorige Punto's bedoel je zeker? 95pk hebben de Punto's in Nederland nooit gehad, de GP heeft wel een 90pk diesel gehad. En dat was blijkbaar met een grotere turbo.
Wellicht heb je gelijk dat in NL deze nooit is uitgebracht, maar bij onze zuiderburen wel naar het schijnt:
In het bochtige parcours van de Bretoense kustlijn kregen we de kans om de Punto Evo met 1.3 Multijet en 95 pk te testen.

http://www.groenlicht.be/2009/10/27/rij ... punto-evo/" onclick="window.open(this.href);return false; Voor de liefhebbers van lezen ;-)
Ik weet niet alles beter, dat lijkt maar zo voor diegene die (nog) minder weten. LOL ;-)
Gebruikersavatar
eldjloco
Nuovo Arrivato
Berichten: 45
Lid geworden op: ma jun 16, 2008 14:14
Locatie: Vlaardingen
Contacteer:

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Bericht door eldjloco »

Brian de ve schreef:
eldjloco schreef:
Odelot schreef:Ik zou er niet voor kiezen. Bij Savali programmeren ze elke motor. Elke motor is ook verschillend. De motor die jij hebt is exact dezelfde als in de laatste evo's overigens.
Wellicht begrijp ik je niet helemaal, maar waren de laatste Evo's geen 95 PK versies? Dit ten opzichte van de nieuwe Punto met 85 PK (verschil in gebruikte turbo)?
Tunex doet ook elke motor, maar gaf eerlijk aan dat op standaard benzine modellen weinig eer te behalen viel, behalve voor rijden op circuit en met veel toeren.
Ook Tunex gaf aan elke auto afzonderlijk te programmeren omdat niet elke motor exact hetzelfde reageerde.
Neemt niet weg Dat Savali natuurlijk erg goed bekend staat, maar geven die dezelfde garanties?
Tsjaa, ik mis een beetje de power van mijn vorige 1.4 T-Jet Sport (150 pk) :lol: :lol:
Waar had je die laten tunen ?
Deze is destijds getuned via de dealer (Otten Breda) door een Belgische firma volgens mij. Helaas komt mijn nieuwe Punto 1.3 MJTD bij een lokale dealer (regio R'dam)vandaan.

Auto heeft destijds wel een rollenbank test ondergaan op de circuitdag en gaf toen ruim 150 PK en 253 NM aan. Heb menige Audi in Duitsland zien kijken of er een lastige vlieg achter op zijn ruit zat :lol:
Ik weet niet alles beter, dat lijkt maar zo voor diegene die (nog) minder weten. LOL ;-)
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Bericht door Odelot »

eldjloco schreef:
Odelot schreef:Ik zou er niet voor kiezen. Bij Savali programmeren ze elke motor. Elke motor is ook verschillend. De motor die jij hebt is exact dezelfde als in de laatste evo's overigens.
Wellicht begrijp ik je niet helemaal, maar waren de laatste Evo's geen 95 PK versies? Dit ten opzichte van de nieuwe Punto met 85 PK (verschil in gebruikte turbo)?
Tunex doet ook elke motor, maar gaf eerlijk aan dat op standaard benzine modellen weinig eer te behalen viel, behalve voor rijden op circuit en met veel toeren.
Ook Tunex gaf aan elke auto afzonderlijk te programmeren omdat niet elke motor exact hetzelfde reageerde.
Neemt niet weg Dat Savali natuurlijk erg goed bekend staat, maar geven die dezelfde garanties?
Tsjaa, ik mis een beetje de power van mijn vorige 1.4 T-Jet Sport (150 pk) :lol: :lol:
Nee, de laatste evo's die in NL geleverd zijn, zijn allemaal 85 pk exemplaren met 90 gram uitstoot. Precies dezelfde motor als in de 2012 punto.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Maarten
Junior Stato
Berichten: 405
Lid geworden op: zo aug 01, 2010 21:09

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Bericht door Maarten »

hbassen schreef:De 1.4 16v heeft 95pk, maar dat is dan wel een bezine motor.
Het mag toch wel duidelijk zijn dat we het hier over diesels hebben? :roll:
Dennisvdk
Berichten: 6
Lid geworden op: zo mei 01, 2011 19:14

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Bericht door Dennisvdk »

Iemand nog interesse in een externe Chip van Ventura Tuning? Je krijgt voor je punto multijet 85pk en 200nm -> 102pk en 238nm koppel.

Ik moet zeggen dat het erg goed beviel, alleen ik heb de auto inmiddels verkocht omdat we een grotere wilde......
Gebruikersavatar
alfawiel
Membre D'Oro
Berichten: 1369
Lid geworden op: do sep 30, 2010 19:47
Locatie: Budel Dorplein

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Bericht door alfawiel »

Dat is geen chip, maar een powerbox.
AfbeeldingPunto Evo MJ85 (100 PK) (Grigio Impeccabile)Chemical Grey, Dynamic plus + Cool&Blue pakket, middenarmsteun,
interieur bordeauxrood , 208 velgen
Dennisvdk
Berichten: 6
Lid geworden op: zo mei 01, 2011 19:14

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Bericht door Dennisvdk »

Schijnbaar wordt dit vaker door elkaar gehaald, maar volgens ventura tuning is dit echt niet te vergelijken met een powerbox.....

Op de site zelf wordt aangegeven dat dit géén simpele powerbox is, maar een volwaardige computer!
Gebruikersavatar
alfawiel
Membre D'Oro
Berichten: 1369
Lid geworden op: do sep 30, 2010 19:47
Locatie: Budel Dorplein

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Bericht door alfawiel »

een verkoper heeft natuurlijk alleen het beste.Lijkt me logisch.
Maar zijn chip zorgt ervoor dat de echte computer verkeerde info krijgt.
AfbeeldingPunto Evo MJ85 (100 PK) (Grigio Impeccabile)Chemical Grey, Dynamic plus + Cool&Blue pakket, middenarmsteun,
interieur bordeauxrood , 208 velgen
Plaats reactie